Lexus CT v Americe končí, do Evropy dorazí nová verze

Ve Spojených státech začne Lexus místo hybridního hatchbacku CT 200h nabízet nový městský crossover UX. V Evropě však oblíbený model CT zůstává.

Novou generaci oblíbeného hatchbacku Lexus CT můžeme čekat za dva roky.
foto: Lexus

Šéf evropské pobočky koncernu Pascal Ruch britskému týdeníku Autocar sdělil, že na místním trhu je prostor pro oba modely. Když Lexus v roce 2010 prezentoval model CT 200h na Autosalonu v Ženevě, začal tak tvořit úplně novou kategorii segmentu luxusních automobilů.

Kompaktní hatchback s hybridní pohonnou jednotkou o celkovém výkonu 136 koní se dostal na trh v roce 2011 a rychle se stal jedním z bestsellerů firmy. Lexus od té doby prodal po celém světě více než 300 tisíc vozů CT 200h, z toho zhruba 75 tisíc v Evropě.

“Segment, kde se CT pohybuje, je i nadále velmi významný,” říká Pascal Ruch. „Myslím, že UX spíše přitáhne nové zákazníky, než že by nahradil CT. Na trhu se nedávno představila nová verze CT, takže na další aktivity máme ještě nejméně dva roky. Není kam spěchat.”

Zatím poslední generace CT 200h si zachovala výhody, které na ní majitelé oceňují: funkčnost, ergonomii, úspornost a spolehlivost. K tomu přibyl modernější design, díky němuž vůz vzbuzuje více emoci a vypadá sportovněji.

Má nyní modernější a agresivnější předek s novým vzorem mřížky chladiče v charakteristickém tvaru přesýpacích hodin. Prodloužená sdružená světla s blinkrem dole, kompletně v LED technologii, zajistí lepší viditelnost vozu zezadu.

Současně je tu celá řada nových vychytávek, především vyspělý soubor aktivních bezpečnostních prvků Lexus Safety System+, zahrnující takové funkce, jako je systém ochrany před srážkou (PCS, Pre-Collision System), aktivní tempomat (Dynamic Radar Cruise Control), funkci varování a předcházení nechtěnému opuštění jízdního pruhu (LDA, Lane Departure Alert), automatická dálková světla (AHB, Automatic High Beam) a rozpoznávání dopravních značek (RSA, Road Sign Assist). Lexus Navigation System má k dispozici větší obrazovku s úhlopříčkou 10,3 palců (u předchozí generace to bylo 7 palců).

Jak řekl Pascal Ruch, současný Lexus CT 200h zůstane v evropské nabídce firmy ještě nejméně dva roky. Během té doby se ukáže, zda ho nový městský crossover UX, nabízený v hybridní verzi, připraví o kupce, anebo zda přitáhne nové zákazníky. V tom druhém případě se může Lexus dokonce rozhodnout uvést další generaci CT i na americký trh.

Analytici se rovněž domnívají, že by CT mohl být rozšířen i o variantu s přeplňovaným dvoulitrovým motorem R4, známým mimo jiné z Lexusu NX 300, což by zvýšilo jeho atraktivitu v USA. Stále otevřená pak zůstává otázka verze s čistě elektrickým pohonem.

tisková zpráva

36 Comments on “Lexus CT v Americe končí, do Evropy dorazí nová verze”

  1. německý Stuttgart zakázal 2019 vjezd dízlpopelnicím
    německý Stuttgart zakázal 2019 vjezd dízlpopelnicím !!
    německý Stuttgart zakázal 2019 vjezd dízlpopelnicím !!
    německý Stuttgart zakázal 2019 vjezd dízlpopelnicím !!
    německý Stuttgart zakázal 2019 vjezd dízlpopelnicím !!
    německý Stuttgart zakázal 2019 vjezd dízlpopelnicím !!

    auto.idnes.cz/diesel-stuttgart-zony-zakaz-vjezdu-dbk-/automoto.aspx?c=A180717_072413_automoto_Fdv

    1. Mohli si vybrat, jestli všechny ty baterie, co jim dodá
      Mohli si vybrat, jestli všechny ty baterie, co jim dodá Panasonic, dají do více než milionu hybridů ročně a budou jednoznačnými lídry v hybridech nebo udělají pár desítek tisíc čistých EV a budou jako ostatní dělat, že se o něco snaží. Vybrali si první možnost.

      1. Presne tak, jezne to tady na foru kde je plno elekrofanatiku,
        Presne tak, jezne to tady na foru kde je plno elekrofanatiku, malokomu vysvetlite. Ja tvrdim ze jsou lepsi miliony hybridu nez statisice elekteromobilu. Az bude elektromobil prodejny vetsine lidi, Toyota je bude sekat jak Bata cvicky. O tom nepochybuji.

        1. V tomhle musím souhlasit. Když jezdím v Praze na kole, tak
          V tomhle musím souhlasit. Když jezdím v Praze na kole, tak bych mnohem raději jel za 100 % hybridů než za 99 % spalováků a 1 % BEV.
          V roce 2020 má být roční produkce baterií dostatečná pro 2,5 kWh do každého auta, čili nějakých 10-15 km čistě na elektřinu a tedy při průměrném nájezdu 25 km denně by to klidně mohlo snížit globální emise všech nově prodaných aut na půlku.
          Bohužel ale doba, kdy každé prodané auto bude alespoň hybrid je vzdálená podle automobilek ještě nejméně 10 let, tak nezbývá než vydržet (+dalších 15-20 let, než se v Čechách obmění drtivá většina vozového parku).

    2. Podle mě to u Toyoty/Lexus nedává smysl. K čemu by jim byl
      Podle mě to u Toyoty/Lexus nedává smysl. K čemu by jim byl čistý EV, když jsou úspěšní na poli hybridů a plug in hybridů? A z hlediska ekologie jsou i tyto vozy upřednostňované. Takže opravdu zatím u nich EV nedává smysl.

  2. Firma rozebírající auta dokončila „pitvu” Tesly Model
    Firma rozebírající auta dokončila „pitvu” Tesly Model 3
    + v oblasti baterie má Tesla velký náskok před zbytkem
    + může být Model 3 pro Teslu skutečně ziskový „trhnout“ až 30%

    autoforum.cz/zajimavosti/firma-rozebirajici-auta-dokoncila-pitvu-tesly-model-3-co-objevila-umi-prekvapit/

    youtube.com/watch?v=pAS-yjWj9DY

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

      1. no jasny, současný marže by na těch nejlevnějších TM3
        no jasny, současný marže by na těch nejlevnějších TM3 co se zatím nevyrábí nebyli nic moc. Proto se zatím nevyrábí, vyrábí se dražší TM3 a až se rozjede sériová výroba na 10.000 ks týdně / 40.000 ks měsíšně a 400.000 ks ročně pak i ty marže na nejlevnější TM3 budou stát za to, páč chrlení součástek v takovým fofru je pak už brnkačka 😉

    1. Si dovolim poopraviti, ten rakovinomet je VW Skoda z
      Si dovolim poopraviti, ten rakovinomet je VW Skoda z Vlkohradu, v Boleslavi je pouze montovna a otroci.

      Mne zaujalo, ze puvodni ceska Skoda zacala kolem roku 1992 vyrabet elektromobili Skoda Eltra, vyrobili asi 100 kusu, prvni serii, kratce na to fabriku ovladli helmuti z VW a ceska Eltra sla rychle do EV nebe.

      Skoda Eltra na YouTube videu, fascinuje mne ten amper metr misto otackomeru i s tim zelenym jako v iMievu..

      youtube.com/watch?v=vrsq790QSFQ

                1. Ano, bude to mít pohon z Passata GTE vyvinutý VW.
                  Ano, bude to mít pohon z Passata GTE vyvinutý VW.

                2. Vždyť říkám, je vyvinuto, Škoda = VW.
                  Vždyť říkám, je vyvinuto, Škoda = VW.

                3. Stejně tak Apple = Microsoft, záleží na majiteli ne na
                  Stejně tak Apple = Microsoft, záleží na majiteli ne na jménu společnosti

                4. seš snad blbý?? šáde nic nevyvinula!! na to nemá !! jen
                  seš snad blbý?? šáde nic nevyvinula!! na to nemá !! jen si to koupila od VW a bude platit mu z každý prodaný káry výpalný. VW Šáde v čezku?? Jen VW montovna votroků :)))))))))))))))))))))))))))))))

      1. pravda! motor ta šádekraksna tehdá měla z VW TDI…
        Skoda

        pravda! motor ta šádekraksna tehdá měla z VW TDI…
        Skoda Eltra se vyráběla pouze a jenom na popud Švícarů jako postrevoluční devizový nadšení z krachujících Autodebilních Bouleslavských závodů. Svícaři to tehdá měli politicky jen na rozvážku pošty, rohlíků a podobně….

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1992-skoda-eltra-151/

        A helmut má čégi sámo jen za votroka, takže žádná první liga nem ůže existovat, proto to zařízl. Nástupcem této správné myšlenky která dala konečně naprdel těm :
        Arogantním
        Prolhaným
        Konzervím
        Póvlu
        z
        Vlkohradu
        je
        supersprávný :

        Streetscooter 2013

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/

Napsat komentář