Volkswagen I.D. R Pikes Peak nadchl fanoušky v Goodwoodu rekordní jízdou

Romain Dumas (F) stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu s prvním čistě elektricky poháněným závodním vozem značky Volkswagen nový rekord v kategorii elektromobilů, a to časem 43,86 sekundy.

Romain Dumas vylepšil na Festivalu rychlosti rekord v kategorii elektromobilů.
foto: Volkswagen

Po rekordní jízdě v legendárním závodě do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ před pouhými třemi týdny vylepšil Dumas v závodě do vrchu „Goodwood Hill Climb“ nejlepší čas z roku 2013 mezi elektricky poháněnými závodními vozy o 3,48 sekundy. Absolutní rekord drží i nadále Nick Heidfeld (D). Bývalý jezdec Formule 1 projel v roce 1999 trať o délce pouhých 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13.

„I.D. R Pikes Peak znovu pozoruhodným způsobem dokázal, že je velkolepým reprezentantem naší rodiny čistě elektricky poháněných modelů I.D.,“ řekl Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG a předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy.

„Děkuji celému týmu. Po skvělém úspěchu na Pikes Peaku jsme v Goodwoodu opět ukázali, jakých výkonů je schopen elektricky poháněný závodní vůz. Je to velmi dobrá příprava na naši velkou elektrickou ofenzivu, která začne v nadcházejících letech.“

Nadšení neskrýval ani jezdec Volkswagenu Romain Dumas: „Goodwood je naprosto fantastickou akcí a já jsem přešťastný, že jsme zvítězili před tak velkolepým publikem,“ řekl 40letý Francouz po své další rekordní jízdě.

„Trať je sice velmi krátká, ale zároveň rychlá a plná nečistot, takže ji nelze podceňovat. V každém případě bylo velkou poctou již to, že jsme se zde v Goodwoodu mohli postavit na start, ve společnosti tak mnoha fantastických jezdců a závodních automobilů i motocyklů, reprezentujících století motoristického sportu, to je jedinečné.“

Také ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Sven Smeets hodnotil účast v Goodwoodu pozitivně: „Přestože trať nemá na délku ani dva kilometry, znovu jsme dokázali, co v závodním voze I.D. R Pikes Peak vězí. Volkswagen se upsal elektrické mobilitě a rádi bychom využili každou příležitost, abychom ukázali, jak emocionální může být tento druh dopravy, a to ještě dřív, než přijde na trh první modelová řada Volkswagen s čistě elektrickým pohonem.“

Festival rychlosti v Goodwoodu přilákal ve dnech 12. až 15. července více než 200 000 návštěvníků, kteří na jihu Anglie oslavovali 25. výročí této pravidelně pořádané akce. Pocta motoristickému sportu na usedlosti vévody z Richmondu je největší akcí svého druhu na světě. A i v letošním roce byl seznam startujících dlouhým výčtem významných osobností motoristického sportu.

Kromě Dumase v závodním voze I.D. R Pikes Peak o výkonu 500 kW (680 k) a Hanse-Joachima „Strietzela“ Stucka (D) a Jochiho Kleinta (D) ve voze Volkwagen Golf 2 Bi-Motor Pikes Peak o výkonu 480 kW (652 k) z roku 1987 se na start postavili mimo jiné Giacomo Agostini (I), Derek Bell (GB), Emerson Fittipaldi (BR), Mika Häkkinen (FIN), Tom Kristensen (DK), Nick Mason (GB), Sébastien Ogier (F), Richard Petty (USA), Walter Röhrl (D) nebo Sir Jackie Stewart (GB)

tisková zpráva

7 Comments on “Volkswagen I.D. R Pikes Peak nadchl fanoušky v Goodwoodu rekordní jízdou”

  1. Tyoe co tady votravujete furt s nějakým trapným
    Tyoe co tady votravujete furt s nějakým trapným folcvágenem, tím dízlblejt stejně nezamaskujete ani to že konzerva půl roku vyrábí na letištní sklad wilho branta voe páč nemají homologace na ty svoje dízlpopelnice!!! :)))))))))))))))

  2. OT:
    EON postavil v Třebíči rychlonabíječku (nabíjení

    OT:

    EON postavil v Třebíči rychlonabíječku (nabíjení zatím zdarma) – krabice tam stojí asi už 3 týdny, ale spustili ji teprve v pátek. Jelikož ještě nikde eon o tom nenapsal ani slůvko, tak se oficiální otevření zřejmě teprve chystá

    polohu naleznete zde:
    kdenabijet.cz/mapa-stanic/

    1. Už je i na EVmapa.
      EOn má zatím všechny nabíjecí stanice

      Už je i na EVmapa.

      EOn má zatím všechny nabíjecí stanice zdarma.

      ČEZ taky, ale asi nedobrovolně, ale jen ty dotované. Ty co postavil ze svého jsou stále na čip, jedná se hlavně o samostatné Wallboxy s mennekes zásuvkou.

      Možná si stěžoval nějaký zahraniční elektromobilista, že za evropský peníze nemůže nabíjet, jen s čipem?

Napsat komentář