Na mezinárodním veletrhu průmyslu Innoprom 2018 v ruském Jekatěrinburgu představila uljanovská automobilka domácí prototyp modelu UAZ Profi. Lehký plug-in hybridní náklaďák uveze 1,5 tuny a ujede až 855 kilometrů.
foto: UAZ
Auto vyvíjeli inženýři z vědecko-výzkumného centra Uljanovského automobilového závodu ve spolupráci se specialisty společnosti FGUP NAMI. Jako základ posloužil lehký užitkový model UAZ Profi v provedení Double Cab. Ten nabídne pět míst k sezení a nástavbu s nosností 1,5 tuny.
Hybridní pohon umožní uazu pracovat ve třech režimech. Jde o čistě elektrický, benzínový a kombinovaný mód. Pod kapotou pracuje zážehový čtyřválec s objemem 2,3 litru a výkonem 131 koní. Šestirychlostní automat přenáší 214 Nm točivého momentu standardně na zadní nápravu.
foto: UAZ
Pohonné jednotce s vnitřním spalováním přitakává elektromotor s výkonem 126 koní a sílou 288 Nm. Ten čerpá energii z 365V baterií s kapacitou 14 kWh. Udávaná kombinovaná spotřeba je 7,6 litrů benzínu na sto kilometrů.
Celkový výkon systému dosahuje 258 koňských sil a 500 Nm točivého momentu. Do 50 km/h jezdí hybridní UAZ Profi primárně na elektřinu. Nad padesát se automaticky připojí benzínový motor a počítače následně podle podmínek střídají oba pohony. Akumulátory jdou dobít také ze sítě.
foto: UAZ
Standardní UAZ Profi s pětirychlostním manuálem a zážehovým motorem 2,7 litru spotřebuje 11,6 litrů benzínu na sto. Maximální dojezd je 586 kilometrů. Profi do zásuvky ujede s nabitými bateriemi a plnou nádrží až 855 kilometrů. Čistě na elektřinu zvládne podle ruských norem 74 kilometrů. Ke zrychlení z místa na stovku potřebuje 10,7 vteřin.
Do Evropy už za dva roky
„Úspěšně jsme dokončili první testovací cyklus prototypu UAZ Profi s hybridním pohonem. Výsledky ukazují, že tato verze má vylepšenou dynamiku, spotřebu a je šetrnější k životnímu prostřední,“ řekl generální ředitel uljanovského závodu Vadim Švecov.
foto: UAZ
Automobilka také plánuje nasazení bezpečnostní systému ADAS. Ten zahrnuje například technologii čtení dopravních značek nebo varování před kolizí. Do budoucna chce UAZ nabízet Profi s podporou telematických služeb.
„Nový produkt přispěje k rozvoji technologií a elektrifikované dopravy v Rusku,“ dodal Švecov. Sériová výroba plug-in hybridu začne podle zástupců automobilky po dokončení všech homologačních testů. Auto plní emisní limity EURO 6 a slibuje příznivé hodnoty CO2. Na evropském trhu by se mělo objevit v roce 2020.
foto: UAZ
Nejde o první vlaštovku značky. UAZ ukázal v řezu svoji představu užitkového hybridu už vloni na stejném veletrhu. Tehdy se byl na auto podívat i prezident Ruské federace Vladimír Putin.
Překvapili Dostane se to do výroby
Překvapili Dostane se to do výroby ?
https://www.youtube.com/watch?v=IBZl6MCtFuI
Důvod, proč Rus vyvinul UAZ hybrid je úplně
Důvod, proč Rus vyvinul UAZ hybrid je úplně jednoduchý.
Chce-li vyvážet do Evropy, musí plnit normu Euro6.2. A tu dokáže splnit díky nesmyslně nastavenému pravidlu, že pokud vozidlo umí jet část cesty na elektřinu, tato se do spotřeby a emisí nepočítá. Takže, ujede-li papírově na elektřinu 80km, klesne mu hodnota všech emisí o 80% a to dokážou splnit i ty jejich mašíny.
„Promiň, pedofile, fakt sis o to řekl,“
„Promiň, pedofile, fakt sis o to řekl,“ :)))))
blesk.cz/clanek/zpravy-svet/554159/pedofile-miliardar-musk-zautocil-na-hrdinu-ktery-zachranoval-deti-v-thajsku.html
Naštěstí má Musk jasné důkazy, které najatí hackeři
Naštěstí má Musk jasné důkazy, které najatí hackeři na hrdinově počítači našli nebo podstrčili.
Jinak pokud se bílý muž vyskytuje v Thajsku nebo na vyšším stupni Skautů kdekoliv, tak je to důkaz o pedofilství už sám o sobě 🙂
No to je skandál. Pedofilové a Muskové. A zrovna u Úazu 🙂
No to je skandál. Pedofilové a Muskové. A zrovna u Úazu 🙂
to je kprdu, v rusku chčije ze země tolik zemáku CNG že
to je kprdu, v rusku chčije ze země tolik zemáku CNG že tam elektromobily nepovolí nikdy :))
Elon Musk nazval záchranáře z thajské jeskyně pedofilem, ten zvažuje žalobu
lidovky.cz/elon-musk-nazval-britskeho-zachranare-pedofilem-ten-zvazuje-ze-poda-zalobu-16b-/zpravy-svet.aspx?c=A180716_140025_ln_zahranici_Ceh
Ale mají i vlastní ropu, takže fakt raději zůstanou u
Ale mají i vlastní ropu, takže fakt raději zůstanou u nejjednodušeji provozovaných benzínových osobáků.
Podobně to je v Arábii, kde spíš postupně doruší naftové elektrárny a odsolovačky.
Reálnější možné větší nasazení zemního plynu bude spíš v nákladních lodích.
S plynem pro auta si nadále bude experimentovat manipulacemi v daních globálně nejvíc EU.
Mají všeho dost, aby spalovali, jen je otázkou, jestli se
Mají všeho dost, aby spalovali, jen je otázkou, jestli se jim to bude i nadále líbit.
I my jsme byli po Listopadu 89´překvapeni, že auta mohou „vonět“, když jsme navštívili Vídeň. A města mohou být čistá. A to tam používali jen kvalitní palivo a lepší techniku, ne elektromobily.
Takže je otázkou, až to tam postupně převezmou lidé, kteří se za tu hranici podívali, ucítili a uviděli ten rozdíl, zda taky nezvolí elektřinu, minimálně PHEV. Ostatně elektromobily jsou na východ od Slovenska dosti oblíbené a vozí se tam převážně rovnou z USA jako ojetiny a bouračky a dávají si je dohromady. Včetně Tesel.