Goodwoodský Festival rychlosti každý rok představí několik unikátních premiér. Jednou z těch letošních je elektrický náklaďák T-log.
foto: E/NRIDE
Einride (někdy také E/NRIDE) je švédský start-up, který letos na autosalonu v Detroitu představil koncept robotického elektrického náklaďáku T-Pod. Teď přichází s novinkou T-log, který je určen speciálně pro dřevařský průmysl.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volvo představilo elektrické popelářské auto
První specifikace hovoří o 200kWh baterii a 200 km dojezdu. Zatím jde o prototyp, který ale dost dobře napovídá, jak by mohla vypadat budoucnost těžké nákladní dopravy.
foto: E/NRIDE
Pro autonomní řízení využívá Einride platformu Nvidia Drive. Díky tomu lze truck řídit i vzdáleně. K tomu je možné využít dokonce už sítě 4G. Vzhledem k tomu, že náklaďák nemá kabinu pro řidiče, je možné využít téměř celou plochu pro náklad.
Naložit je možné až 15 europalet. Max. rychlost je omezena 85 km/h, rozměry jsou 7 x 2,5 metru a maximální hmotnost stroje je 26 tun.
zřejmě maj jinde v lesích podstatně lepší cesty,u nás s
zřejmě maj jinde v lesích podstatně lepší cesty,u nás s touhle světlou výškou je bez šance
Prekvapive ano, velke (trvale) lesni cesty jsou na severu
Prekvapive ano, velke (trvale) lesni cesty jsou na severu docela casto vysypane sterkem (predpokladam hlavne v situaci, kdy driv nebo pozdeji vedo kolem nejakeho baraku).
A koneckoncu ani u nas (nebo kdekoliv jinde) prepravniky do „terenu“ nezajizdeji – bud si za sebou harverstor tahne valnik nebo se drevo taha z lesa k nejblizsi rozumne ceste traktory, lakatosi, konmi,…
Vyjede lehky na kopec do lesa za 5 kWh, nalozi drevo a plny z
Vyjede lehky na kopec do lesa za 5 kWh, nalozi drevo a plny z kopce zrekuperuje 8 kWh. Nerealne?
Takže hlavní marketinkový impuls bude šetření za brzdy
Takže hlavní marketinkový impuls bude šetření za brzdy 🙂
Ale jo, je jasně vidět jakou idiotinou jsou dlohodobé obří dotace na elektrické osobáky, když v mnoha jiných oblastech se nasazení baterií vyplatí daleko více.
A znečištění ve městech by se mělo raději řešit MHD a normou Euro 7, konečně s reálným měřením a né jen byrokratickým upřednostňování papírových hodnot z laboratoří.
To je zase čovina. Taky mě baví to, že se tam dá dát 15
To je zase čovina. Taky mě baví to, že se tam dá dát 15 europalet. Ještě že stromy v lese jsou už AI a vědí jak mají růst. Ideálně do krychle bez větví.
Myslím, že nápady jako tohle jen přibližují nevyhnutelný konec světa tak jak ho známe.
Proc? Zrovna tohle je aplikace, kde kombinace
Proc? Zrovna tohle je aplikace, kde kombinace autonomie/dalkove rizeni dava celkem smysl. Vetsinu casu se auto bude pomalu motat po lesni ceste, kde nic neni. A kdyz senzory neco uvidi, tak proste zastavi, zatroubi a sob/los/turista uhne – neni treba resit slozite dopravni situace, rychla ostatni auta… Kdyz nastane neco nestandardniho, zapipa to operatorovi a ten situaci nejak vyresi. A mista, ktera vyzaduji preciznejsi navigaci (nakladka/vykladka), se proste poresi dalkovym ovladanim. A jeden operator bude moct obsluhovat treba tri ctyri auta ktera jezdi dokolecka mezi mistem tezby a prekladistem (lidska prace je na severu draha).
P5ijde mi to zat9m dost nereálné, dřevo se nakládá někde
P5ijde mi to zat9m dost nereálné, dřevo se nakládá někde v lesích bez kvalitních silnic.Asi by se to těžko udrželo samo na cestě v blátě.
Proč tam vlastně je ta kabina, když tam nikdo být nemá? Nestačilo by pak jen pevné čelo osazené čidly a světly?
Ale to je pevné čelo posázené čidly s možná že
Ale to je pevné čelo posázené čidly s možná že aerodynamickým krytem. 😉
to je pridaná hodnota – to čelo má primárne „udržať“
to je pridaná hodnota – to čelo má primárne „udržať“ náklad pri núdzovom brzdení, ktoré vzhľadom na prítomnosť neautonómnych vozidiel.
lepsi s nez bez, kdyby nedejboze doslo k celni srazce, vylitlo
lepsi s nez bez, kdyby nedejboze doslo k celni srazce, vylitlo by na druhy auto hromada europalet. Verim, ze to celo tam je i z tohohle duvodu.
Kácením dřeva se zabije slušný množstvý ptáků a
Kácením dřeva se zabije slušný množstvý ptáků a zničí se solidní množství hnízd a vajec. Ale na kočky, vysoký vedení a výškové budovy to nemá. Větrníky se krčej na spodku žebříčku.
http://www.ace-eco.org/vol8/iss2/art11/table1.html
A co teprve ostnatym dratem obehnane louky. Podle meho to je
A co teprve ostnatym dratem obehnane louky. Podle meho to je ukrutna past pro srnky a jinou zver, ktera prcha ve tme pred auty.
Tohle někde je?
Pak doporučuji to oznámit, jelikož se
Tohle někde je?
Pak doporučuji to oznámit, jelikož se jedná rozhodně o protizákonné oplocení…
Další koncept o ničem. Ale musí se nechat, že jednu
Další koncept o ničem. Ale musí se nechat, že jednu výhodu robotická auta mají. Absence dálkových světel.