V období leden – červen 2018 bylo v Centrálním registru vozidel registrováno 318 osobních elektromobilů. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy bylo registrováno 192 vozidel, se jedná o 66% nárůst.
Za celý rok 2017 bylo registrováno 387 osobních elektromobilů, lze tedy předpokládat, že již v období letních prázdnin bude tento počet v letošním roce překonán. Elektromobilita však nejsou jen „čistě elektrická“ vozidla, dalších 165 osobních vozidel bylo letos registrováno s plug-in hybridním pohonem.
Ruku v ruce se zvyšujícím se podílem e-vozidel (pozn. elektromobily + plug-in hybridy) na pozemních komunikacích v České republice se významným způsobem rozšířila také nabídka jednotlivých automobilek.
Na trhu v České republice již téměř 50 typů e-vozidel (pozn. 16 typů elektromobilů a 28 typů plug-in hybridů), některá z nich atakují dojezdovou vzdálenost 500 km čistě na elektřinu. Pokrok v této oblasti za posledních pár let je nezpochybnitelný.
Osobní elektroauta se v uplynulém pololetí podílela na všech registrovaných osobních vozidlech 0,34 %. Stále se jedná o minoritní podíl, zajímavé je však podívat se na tento podíl z pohledu jednotlivých značek.
Pomineme-li automobilku Tesla, která vyrábí výhradně elektromobily, tak např. u Porsche se e-vozidla podílela 6,5 %, následovala automobilka BMW s 3,7 %, Volvo s 2,7 %, Nissan s 2,2 % atd. Nejvíce registrací elektromobilů zaznamenal Volkswagen (127), Nissan (70), BMW (52) a Tesla (51). V oblasti plug-in hybridů dominuje BMW se 70 registracemi, následuje Volvo (28), Volkswagen (20) a Porsche (16).
foto: Centrum dopravního výzkumu
Díky tlaku na snižování emisí jsou automobilky nuceny do svého portfolia zařazovat vozidla, která lokálně produkují minimální, příp. nulové emise.
Celá řada e-vozidel, která jsou na trhu nabízená, ale především se v čím dál větší míře dostávají do reálného provozu (viz fakta uvedená výše), jsou vybavena nejmodernějšími asistenčními systémy, které mají prokazatelný vliv na bezpečnost silničního provozu.
Důkazem je test elektromobilu Nissan Leaf s pětihvězdičkovým výsledkem, který byl prvním vozidlem vyhodnoceným na základě rozšířených protokolů Euro NCAP pro rok 2018.
zdroj (grafy, tabulky, on-line prezentace) k dispozici zde:
zdroj (grafy, tabulky, on-line prezentace) k dispozici zde: https://www.cdv.cz/tisk/trh-s-elektromobily-zaznamenal-v-prvnim-pololeti-2-3-narust
Já si pořád říkám,jestli to možná není dobře,že
Já si pořád říkám,jestli to možná není dobře,že eauta rostou relativně pomalu…Bůh ví co bude až jich budou statisíce…
Možná ještě budeme vzpomínat jak se tenkrát dobře jezdilo…
Vypsal jsem si po měsících do tabulky všechny nově
Vypsal jsem si po měsících do tabulky všechny nově registrované EV od 1/2016 do 6/2018 (zajímal mne hlavně IONIQ).
A vidím, že BMW a Nissan si udržují stálé měsíšní prodeje. IONIQ 2016=1ks, 2017=14ks, 2018(1.-6.)=12ks (z toho 6ks v červnu 2018 – PAK ŽE NEJSOU…)
Ale ten nárůst za 1.pololetí 2018 udělal Volkswagen, který prodává i přes 30 vozů měsíčně…
Tipnul bych si, že Faultcvágn jede z důvodu podchycení
Tipnul bych si, že Faultcvágn jede z důvodu podchycení dotací ve velkých podnicích typu Vítkovice stíl. Jen kolem jedné haly tam je 5 těchto elektromobilů (pravděpodobně na truc Světlíkovi, který je vedlejší firma a propaguje CNG z důvodu odbytu pro svou lahvárnu) a naštěstí každý elektromobil tam má svůj šlauch s menekésem. Takže THP přijede do práce, napíchne svůj vůz, v prácovní době jezdí služebním a na fajront přehodí šlauch do služebního a svým jede dom. Rozumná volba. Žádné drama s rychlonabíječkami tam kde jsou k ničemu a možný dvojnásobný užitek.
Tak to je obrovský zklamání. To je opravdu velice velice
Tak to je obrovský zklamání. To je opravdu velice velice nízké číslo.
Třeba v sousedním rakousku se už elektromobilita rozběhla naplno. Není firmy která by neměla emobil. Eauto tam potkáte na silnici opravdu velmi často.
Je vidět že česko je jen levná země chudých dělníků pro kapitalisty z ciziny. Nemáme žádné vlastní firmy žádná výroba s vysokou přidanou hodnotou.
To je bohužel osud malých národů, sedět v hospodě
To je bohužel osud malých národů, sedět v hospodě stěžovat si a kecat, internetová diskuse vlastně není nic jiného než taková hospoda moderního rázu.
ale zase máme největší procento kmotrů a tunelářů na
ale zase máme největší procento kmotrů a tunelářů na 1000 obyvatel, v Praze to číslo bude ještě mnohem větší
PS: nemá cenu se znepokojovat množstvím EVaut v čezku či množstvím elektřiny vyrobené z OZE rovněž v čezku, čezko je extrémně malé pískoviště v celosvětovém měřítku a naštěstí to nemá vůbec žádný brzdný účinek jak na rozvoj OZE ve světě tak stejně rozvoj EV, s mírným zpožděním to dorazí i k nám jako třeba LED žárovky :-)))
no ale v Rakousku lze nabíjet v každém malém městečku
no ale v Rakousku lze nabíjet v každém malém městečku narozdíl od ČR kde kromě Prahy je situace doslova tragická
jsem docela rád že těch aut tady není tolik protože většina stojanů je volná a bez čekání si rychle nabiju, být těch EV tak 10-20x tolik byl by to dost velký problém
tak za 1vý NOVĚ ZAREGISTROVÁNO !! jinak je článek
tak za 1vý NOVĚ ZAREGISTROVÁNO !! jinak je článek matoucí 😉
až dehonestující!!
kerý ucho to psalo !!!!!!!!!!! :))
statistiky mluví jasně, f ČEZKÝ DÍŘE jezdí už přes 250ks TESEL ostatní sračky nepočítám :)))))))))))))))))))))))))))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
Jsou u nás nějaké dotace na BEV?
Jsou u nás nějaké dotace na BEV?
Pouze pro firmy a municipality (obce).
Pouze pro firmy a municipality (obce).
Nějaké dotace u nás jsou, zejména pro firmy a
Nějaké dotace u nás jsou, zejména pro firmy a municipality. Více viz. články: Ministerstvo průmyslu otevřelo druhou výzvu dotací na nákup elektromobilů pro firmy, Dotace na nákup elektromobilu: odpovědi na nejčastější otázky nebo OTÁZKY A ODPOVĚDI: Dotace na elektromobily pro podnikatele.
Škoda, že není nikde tabulka s přesným počtem a typem
Škoda, že není nikde tabulka s přesným počtem a typem vozu nově registrovaných v ČR.
tyoe ty seš tady dneska asi poprvý co
tyoe ty seš tady dneska asi poprvý co :))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/
h*ttps://w*ww.sda-cia.cz/repository-volnedostupna
Z tabulek vyplývá, že Tesla prodala za 1-6/2018 51 aut,
Z tabulek vyplývá, že Tesla prodala za 1-6/2018 51 aut, tedy má drtivý nárůst 18% oproti 1-6/2017. Podobné je to u BMW i3 ze 48 ks na 66 ks tedy obrovských 37%. V jiných zemích to jsou většinou násobky v růstu prodejů. To co tady prodá Tesla za rok, prodá v L.A. v jedné ulici.
Mě přijde, že 66 kusů BMW i3 je celkem úspěch. To auto
Mě přijde, že 66 kusů BMW i3 je celkem úspěch. To auto stojí průměrně tak 1,1 milionu a slevy z nových nedávají.
Konkrétně u BMW je vidět, jak ta cena je nadsazená, ty
Konkrétně u BMW je vidět, jak ta cena je nadsazená, ty auta se prodávají po 2 letech za polovinu ceny.
V USA. Tady ani ne.
V USA. Tady ani ne.
U nás je všechno drahé, stačí si zajet do Německa, do 25
U nás je všechno drahé, stačí si zajet do Německa, do 25 tis. Eur s daní tam je spousta aut a 2 lidi tady psali, že koupili i3 60Ah rok 2016 za 500 tis.
Lidi psali, to je tak vše. Podívejte se na mobile.de a
Lidi psali, to je tak vše. Podívejte se na mobile.de a udělejte si obrázek sami.
V inzerci jsou vždy auta, které nikdo nechce, jakmile je tam
V inzerci jsou vždy auta, které nikdo nechce, jakmile je tam něco zajímavého, tak je to za chvilku pryč, nebo tohle nevíte?
Prodává se to co tam je, až to prodávající slevní nebo
Prodává se to co tam je, až to prodávající slevní nebo to najde svého kupce. To zajímavé v bazarech není a nebude. Ovšem zajímavých kousků je minimum, to nevíte?
V bazarech jsou zajimave věci, ale cena se sama neudělá,
V bazarech jsou zajimave věci, ale cena se sama neudělá, musí se vyjednat.
jako na ceskem sbazaru. Je tam v nabidce 20 tesel, často
jako na ceskem sbazaru. Je tam v nabidce 20 tesel, často šroty z roku 2013 a ceny jak za nové nejeté. Nékteré tam vysí už rok.
To je občas i politika některých firem. Auto visí v
To je občas i politika některých firem. Auto visí v nabídce, občas se u něj mírně pozmění cena a nájezd kilometrů. Většinou slouží jako předváděčka nebo se půjčuje. A leží tam do té doby než se najde kupec nebo někdo, kdo si vyjedná cenu a vezme ho za nižší. Do té doby auto jezdí a vydělává.
Méně seriózní přístup je ten, že Vám po zavolání nabídnou jiné, protože toto je právě „v rezervaci“. Fakticky ho ale už dávno nemají a zrovna – v lepším případě – dovezli jiné, v horším případě ho mají teprve rezervované v bazaru někde v Evropě.
Je to vlastně ekologické, takový druh carsharingu, žádné parkoviště plná nových neprodaných aut co jdou z akce do akce 🙂
Cekem 14 prodejců BMW na celou ČR mi nepřijde moc,zvažte i
Cekem 14 prodejců BMW na celou ČR mi nepřijde moc,zvažte i variantu, kdy se registrace provádí přímo na prodejce jako předváděcí vůz. Nebo kdy to auto dostane prodejce jako bonus za prodej ostatních vozů. Když započítáme i ty co používá policie a záchranná služba. Tak kolik toho zůstane pro zbytek republiky?
Aktualne je to (alespon pro me) nejcasteji potkavane EV v
Aktualne je to (alespon pro me) nejcasteji potkavane EV v prazskych ulicich. Tazke se asi fakt prodavaji 🙂
Možná to bude tím, že je v Praze největší kupní síla,
Možná to bude tím, že je v Praze největší kupní síla, nejvíce nabíjecích stanic na km čtvereční. Jsou tam šikovní prodejci v BMW. To já vůbec nerozporuji. Bmw I3 je také téměř nepřehlédnutelné. 🙂 E-Golfa si na ulici nevšimne téměř nikdo znalci ho poznají jen podle předních světel, když jede proti Vám a z boku ho nepozná téměř nikdo. Když jsem I3 zaparkoval na náměstí tak se kolem auta nahromadila hromada zvědavých lidí. Když na stejné místo zaparkujete E-Golfa, tak se nikdo ani neotočí.
SDA
Registrace nových OA v ČR za měsíc dle
SDA
Registrace nových OA v ČR za měsíc dle paliva
http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2018&mesic=6&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=m&jine=false&lang=CZ&str=nova
Dík za odkaz. Kolonka nezařazeno je zajímavá. Je
Dík za odkaz. Kolonka nezařazeno je zajímavá. Je zvláště zajímavá u Volkswagenu. Zatímco u Tesly je nezařazených 51vozů a všichni víme, že se jedná o EV, tak u Volkswagenu je nezařazeno 150kusů aut. Na co jezdí těchto 150vozů?? Mimochodem znáte nějaký vůz co jezdí jen na CNG a nepotřebuje vůbec benzín??
Měl bych další dotaz. Co dělalo v roce 2014 na elektřinu Volvo? Registrace osmi aut mi přijde jako celkem velké množství.
V60 plug-in. S dieselem.
V60 plug-in. S dieselem.
Taky XC90 plugin
Taky XC90 plugin
Pravda, ale nejsem si jistý, jestli Volvo stihlo dodat
Pravda, ale nejsem si jistý, jestli Volvo stihlo dodat nějaké v roce 2014.
Do článku jsme ji doplnili, zdrojem je CDV.
Do článku jsme ji doplnili, zdrojem je CDV.
Děkuji. Nedávno mi tu někdo psal, že Volkswagen nic
Děkuji. Nedávno mi tu někdo psal, že Volkswagen nic nedělá. A on na našem trhu vede v prodeji EV.