Nissan Leaf je letos zatím nejprodávanějším autem v Norsku

Podíl aut do zásuvky se v Norsku i v červnu držel nad 50 %, přesněji na 50,3 %. Nejprodávanějším autem vůbec je za první půlrok Nissan Leaf.

Plug-in hybridy a elektromobily, jako je třeba právě Nissan Leaf, už v Norsku dosahují téměř 50% podílu za letošní první půlrok. Naopak prodej benzinových a dieselových aut strmě klesá.
foto: Nissan

V červnu 2018 se v Norsku prodalo 7973 aut do zásuvky. Průměrný podíl aut do zásuvky za prvních šest měsíců je 47 % díky 35 766 novým registracím.

Za červen to bylo nových 3970 elektromobilů a 4003 plug-in hybridů. Kromě toho se v Norsku prodalo také 1073 bazarových elektromobilů, 171 elektrododávek (158 nových, 13 bazarových) a tři auta na vodík.

Norové jsou po elektromobilech doslova lační a s vervou předobjednávají nové modely. Hyundai Kona Electric má 7000 objednávek, Audi e-tron má přes 3700 rezervací. Bylo b zajímavé vyzjistit, kolik rezervací na Tesla Model 3 přišlo právě z Norska.

Během letošní června dodala Tesla do Norska 1112 elektromobilů Tesla Model S (467; 1853 za celý rok) a Tesla Model X (645; 2193). Nejprodávanějším autem v Norsku ale zůstává Nissan Leaf daleko před modely Volkswagen Golf nebo BMW i3.

Za červen se ho prodalo 1152 kusů, za celý rok 5791. Někteří analytici upozorňují, že pokud Tesla nezačne dodávat svůj Model 3 do Norska co nejdříve, řada lidí se místo toho obrátí právě k Nissanu, ať už nové 40kWh verzi, nebo na příští rok připravované 60kWh.

19 Comments on “Nissan Leaf je letos zatím nejprodávanějším autem v Norsku”

    1. To je přehnané číslo. Je cca polovina, tedy 200 tisíc
      To je přehnané číslo. Je cca polovina, tedy 200 tisíc rezervací mimo USA, není možné, aby polovinu pro celý zbytek světa mělo Norsko. Navíc se tam ročně prodá 70 tisíc EV a všichni nemají naprosto stejný vkus. Ale i tak bych věřil hodně vysoké číslo, klidně přes 30 tisíc.

        1. A nebo Norove proste jen nemaji takovou potrebu se rezervaci
          A nebo Norove proste jen nemaji takovou potrebu se rezervaci pochlubit.
          Muj tip je, ze (mozna ne z hlediska rezervaci, ale skutecnych prodeju) budou top a tudiz prvni subregion (z hlediska toho, jak Tesla deli Evropu), ktery tu TM3 dostane.

    1. Kdyby jste si přečetli popis pod videem, tam zjistíte,
      Kdyby jste si přečetli popis pod videem, tam zjistíte, že:
      1) nabourala cisterna s plynem (LPG) a nastal únik
      2) idiot do toho vjel a zapálil to

      Tedy žádné LPG inferno, jen nehoda s únikem a idiot v modrém autě. Je to absolutně nic neříkající ohledně bezpečnosti LPG nebo vodíkových aut.
      Asi jako kdyby nabourala cisterna s benzínem a někdo se tam šel projít s cigaretou.
      Pro zdejší elektonadšence: je to asi jako hasit lithiovou baterii vodou 😉

        1. Samozřejmě, stát se to může. Stejně jako vám tam bude
          Samozřejmě, stát se to může. Stejně jako vám tam bude unikat LPG (CNG) z nádrže a pak to bouchne – jak by se muselo podle počtu těchto aut a autobusů na silnicích a názorů místních diskutujících stávat minimálně jednou denně…
          Skoro v každé domácnosti je zaveden plyn a na konci je otevřený oheň, přesto havárie jsou výjmečné. Vždy vymyslím extrémní případ. Otázka ale je, zda se stane a jak často.
          Po světě jezdí desítky aut a autobusů na vodík a v průmyslu se běžně s vodíkem pracuje.
          Rozhodně pochybuji, že riziko bude větší než, že mi zahoří Tesla (nebo jiné EV) od baterie při nabíjení 😉
          I letadlo občas spadne a všichni umřou a hned se o tom všude mluví. Ale reálně je to nejbezpečnější způsob dopravy. Rozhodně mnohem bezpečnější než jízda autem. A tím předpokládám pravidelně jezdíte.
          Takže statistika nuda je, má však cenné údaje …

      1. 1. Inferno to je jako prase, né že ne. Pokud vám toto
        1. Inferno to je jako prase, né že ne. Pokud vám toto připadá normální, tak mě ani náhodu.
        2. Idioti musí bejt nejspíš všichni, protože
        a) 99,999% lidí včetně mě nebude vědět co se děje,
        b) že se jedná o LPG
        c) natož že LPG se drží při zemi
        d) že je rozlité po celým pangejtu
        e) že to můžou zapálit tím že do toho vjedou,
        teda pokud vůbec viděj že do něčeho vjížděj
        3. Co to přímo zapálilo, horkej vejfuk, jiskry v motoru, alternátoru…?
        4. Učí se v autoškole co máte dělat když potkáte havarovanou LPG cisternu?
        5. Jak z dálky poznáte že je to LPG cisterna? Jak poznáte že byla plná nebo prázdná, když dojedete posléze a už vše uniklo???

        6. Nikde nic neříkám o bezpečnosti LPG či vodíkovejch aut, ani jsem si nemyslel, že některé z těch autch jezdí na plyn. Chtěl jsem poukázat na neobvyklou situaci, která může na cestách nastat, kterou jsem ještě nikdy neviděl. Je to dobré ponaučení.
        7. Tesla doporučuje hasit jejich auta spoustou vody, konkrétně 3000 galony vody pro model S. Viz manuál str. 22
        https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/2016_Model_S_Emergency_Response_Guide_en.pdf

Napsat komentář