Tesla Model 3 se v Evropě poprvé oficiálně představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Rok poté, co Tesla začala dodávat elektromobil Tesla Model 3 prvním americkým zákazníkům představí auto oficiálně také v Evropě. Premiéru zažije na slavném britském Goodwood Festival of Speed (12. až 15. července).

Elektromobil Tesla Model 3 bude v Evropě oficiálně představen na britském Goodwoodském festivalu rychlosti 2018.
foto: Tesla

Elektromobily Tesla Model 3 už se v Evropě objevují, ale jde buďto o neoficiální prezentace, nebo dovozy z USA. Pětadvacátý ročník slavného festivalu ale Tesle přišel vhod jako místo k oficiálnímu představení auta v Evropě.

Tesla nedávno potvrdila, že vyrábí přes 5000 kusů Modelu 3 týdně, takže už tohle léto by se elektromobilu měli dočkat oficiálně i první evropští zákazníci.

Goodwoodský festival rychlosti se v posledních letech stal přehlídkou zejména elektrických aut. Minulé ročníky představily mimo jiné elektromobily Zoe e-Sport Concept, závodní Nissan BladeGlider nebo prototyp nového plug-in hybridního londýnského taxíku.

Tesla

70 Comments on “Tesla Model 3 se v Evropě poprvé oficiálně představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu”

    1. Vy s tim hodlate najet v kratke dobe pul milionu kilometru, ze
      Vy s tim hodlate najet v kratke dobe pul milionu kilometru, ze vas zajimaji brzdove desticky?
      Jinak Viden nebo Norimberk. Predpokladam, ze kontroly po 20k budou nepovinne jako u S a X (takze nekdo jezdi po 40k), a asi nebudou stat vice nez tech 365e jako u zminenych starsich sourozencu.

        1. Podle mého názoru tu ve chvíli, kdy počet registrací
          Podle mého názoru tu ve chvíli, kdy počet registrací Tesel překročí nějakou úroveň, někdo zřídí v Praze servis Tesly. Osobně si nemyslím, že s tím bude problém, Model 3 do střední Evropy pro běžné zákazníky ještě rok stejně nedorazí.

            1. Mohu Vás uklidnit stran servisu elektromobilů. Po 62 tis. km
              Mohu Vás uklidnit stran servisu elektromobilů. Po 62 tis. km s Ionem jsem servis potřeboval jen kvůli povinné garančky (5letá záruka na všechno by jinak padla) a jednou kvůli vlastní blbosti (omylem jsem si vypnul od řidiče ovládání oken a jel do servisu s tím, že nelze vytáhnout zpět okýnko spolujezdce. Technik našel zamáčknutý blokovací knoflík, vymáčkl ho a bylo vše OK). Destičky brzdové podle poslední garančky jsou na +-80% nových.

              1. Jaké pneu obouvá Tesla 3? Tušíte? Jako to auto je pekelně
                Jaké pneu obouvá Tesla 3? Tušíte? Jako to auto je pekelně drahý, ale pokud mi za 10 let klesne kapacita baterky na 50% tak s tímhle problém mít nebudu. A když vezmu co mě stojí servis spalováku: 30000 za rok (v sumě je vše: pneu, oleje, opravy, technická …). Navíc úspora za palivo. Možná to není ekonomický nesmysl.

                1. To netuším, ale dá se asi dohledat, byť tady to přímo
                  To netuším, ale dá se asi dohledat, byť tady to přímo není https://www.tesla.com/en_EU/model3.
                  Pekelně drahý, jak se to vezme. Když někdo kupuje auta v relaci kolem milionu Kč, tak skoro 5 metrový Model 3 asi nebude pro něj drahý. Kupil by si spalovák za stejné peníze.
                  Servis spalováku opravdu obvykle sežere hodně, hlavně u nafty. Jsou to prostě samé jasné úspory. A pak už je to jen o ročním nájezdu. Čím vyšší, tím lepší.
                  S tím palivem je to jednoduché. Já i manželka jsme převážně po městě jezdili se spotřebou 8 L benzínu na 100 km průměr (Citroen Berlingo a Seat Ibiza). Takže 240,- Kč při 30,- Kč za litr Naturalu 95. Nyní já jezdím zcela zdarma, nabíjím mimo dům (práce, obchody, veřejné nabíječky). Manželka nabíjí jen doma, noční osmihodinovou nízkou sazbou 2,50 Kč/1 kWh (díky vlastnictví elektromobilu, sazba D27d). Při spotřebě +-12 kWh/100 km tedy teoreticky za 30,- Kč na 100 km, osmkrát méně. Jenže ta sazba je pro celý rodinný domek a ten jede 1/3 dne za nízkou sazbu. V konečném důsledku platíme za elektřinu měsíčně stejně nebo méně, než když jsme elektromobil neměli. Takže jezdí taky zadarmo. K dnešnímu dni moje úspora jen za palivo 148.800,- Kč(62 tis. km) a její 50.400,- Kč(21 tis. km), celkem rodina 199.200,- Kč. Můj nový Ion stál před 4 lety 439, manželčin ojetý před 2 lety 280 tisíc Kč s DPH.

                2. Díky i vám za informace. Já bych si auto za 1,2mil
                  Díky i vám za informace. Já bych si auto za 1,2mil normálně nekupoval. A zatím ani nekupuji. Ale jde mi o návratnost investice. Může být dlouhá, ale bude. Když koupím jiný spalovák, tam nic takového nehrozí.

                3. Původní tarif jste měl D02d? Jakou máte velikost jističe?
                  Původní tarif jste měl D02d? Jakou máte velikost jističe?

                4. 18, 19 nebo 20 palců, šíře kolem 235 výška profilu
                  18, 19 nebo 20 palců, šíře kolem 235 výška profilu 40–50.

                  Výchozí 18 jezdí na pneu: 235/45/18 Michelin MXM4

                5. Díky moc. Mrknu na ceny! Chci mít odhad reálných nákladů
                  Díky moc. Mrknu na ceny! Chci mít odhad reálných nákladů za 10 let ježdění s Tesla 3 v porovnání se současnou situací. Tak za 2 roky budu muset pořídit nový (raději jetý) vůz a chci ideálně EV.

                6. Jj, na servisu možná ušetříš, ale ty gumy, pokud si
                  Jj, na servisu možná ušetříš, ale ty gumy, pokud si budeš užívat akcelerace, můžeš měnit docela často 🙂

        2. Nechapu to s tim podpisem, ale v pohode.
          Jinak nejvetsi

          Nechapu to s tim podpisem, ale v pohode.

          Jinak nejvetsi naklady co jsem zatim mel byli zimni kola. Nechtel jsem kupovat na takove auto nejake nonameky. A letni kola jsem rozdrbal za letni sezonu. Sama akcelerace atd. Ale nuntno rict, te mi vzdy na kazdem aute vydrzeli letni jedno leto. Nakonec cca 35 az 40tis. co jsem s nimi najel neni tak spatne. A pak uz jen tech 365e kazdych 20tis.km.
          Nevim odkud jste, ale doporucuji ten Norimberk. Je dobre dostupny a nikdy me tam neobjednali dele nez za dva tydny. Nevim samozrejme jestli se to nejak nezhorsilo uz jsem tam asi pul roku nebyl. A pri posledni navsteve meli narvane parkoviste novymi auty a jen se tam stridali rodinky prebirajici sve nove milacky…

          1. Ten podpis jsem myslel jako registrovaný uživatel na
            Ten podpis jsem myslel jako registrovaný uživatel na hybrid.cz.

            Já jsem ve fázi, že uvažuji o tom jestli auto objednat. Kámoš s ním teď jezdí v USA, protože do něj vyvíjí jednotku a říká, že je super. Mě jde o to koupit si skutečný elektromobil s dojezdem takovým, že i 50% degradace baterie mi bude stačit na cestu do práce a zpět. A zatím i když s reálnou nedostupností je to jen toto auto.

                1. viz Peugeot Elektric na VŠB z roku 2001(?) a 20% pokles NiMH
                  viz Peugeot Elektric na VŠB z roku 2001(?) a 20% pokles NiMH aku.

                2. To je jiná technologie a i jen jeden vzorek.
                  To je jiná technologie a i jen jeden vzorek.

                3. Ano, tahle prastará technologie drží, proč by neměla
                  Ano, tahle prastará technologie drží, proč by neměla držet i ta nová (není-li přetěžována tepelně a také podpětím a přepětím).
                  Moje auto je další vzorek, na konci srpna bude mít (včetně aku – LiFeYPo) 8 let.

                4. Pokud to tak bude, proč bych se zlobil.
                  Pokud to tak bude, proč bych se zlobil.

                1. Návratnost je o najetých kilometrech. To si musí každý
                  Návratnost je o najetých kilometrech. To si musí každý spočítat sám.
                  Jak vydělat jednorázově balík vám neporadím. 🙂

                2. Vydělat jednorázově balík není žádný problém. Dojdete
                  Vydělat jednorázově balík není žádný problém. Dojdete do banky, máte v ruce správné přesvědčovací argumenty a rychle odcházíte s balíkem. Problém je si těch peněz užít, orgány činné v trestním řízení tomu s oblibou brání 🙂

          2. Zdravím, já bych asi šetřil. Servis mi teď doporučil
            Zdravím, já bych asi šetřil. Servis mi teď doporučil gumy značky landsail, že s nimi mají vynikající zkušenosti. Na S-maxe v rozměru R18 235/45 stály i s montáží 6500,- 😉 Což je proti Michelinům zhruba třetina. A zatím jsou perfektní.

            1. Na Ioniqu jsem si ověřil, že ty molitany co si nechává
              Na Ioniqu jsem si ověřil, že ty molitany co si nechává Tesla vlepovat do pneu kvuli snížení hlučnosti opravdu fungují.
              Zimní jsem pak kupoval i s ráfky a nechtělo se mi riskovat, že koupím nějaké co budou mít větší odpor vzduchu a uberou mi tak zbytečně z dojezdu.

                1. Aby mě tu někdo nechytil za slovo.
                  Omlouvám se,

                  Aby mě tu někdo nechytil za slovo.
                  Omlouvám se, aerodynamický odpor.

                2. Staral bych se tedy spíš o valivý odpor, když se tady
                  Staral bych se tedy spíš o valivý odpor, když se tady bavíme o pneumatikách.

                  http://www.mpneu.cz/tridausporypaliva/

                  A v tomto případě palivo = elektřina.
                  A nemyslel jsem to zle, měl jsem tam dát smajlíka.

                3. Já, ale nepsal jen o pneumatikách, ale i o ráfcích pro
                  Já, ale nepsal jen o pneumatikách, ale i o ráfcích pro zimní kola, jejichž design má také nemalý vliv na spotřebu.

                4. Tak to jo, výše byla diskuze o pneu, spojil jsem to
                  Tak to jo, výše byla diskuze o pneu, spojil jsem to dohromady. A jasně že čím je kolo větší, má i větší šířku která skutečně zvyšuje i odpor vzduchu. Je to prostě věda. A valivý odpor se taktéž zvyšuje a to dost podstatně s větším, byť o palec průměrem.

                1. To jsou zase uvahy.
                  Nestali vic nez na stejne velke (drahe)

                  To jsou zase uvahy.
                  Nestali vic nez na stejne velke (drahe) SUV.
                  A kdyz uz jsme u toho, kdybych bral prumer platu nasich zamestnancu tak to trojnasobek nebyl. 🙂
                  A nejde o usporu penez (to bude nula prd), ale o zachovani dojezdu.

          3. Letní na jedno léto… , to já dojíždím na Focusu z
            Letní na jedno léto… , to já dojíždím na Focusu z 12/2006 ještě původní. Najeto celkem přes 220-tisíc km, ale na střídačku se zimníma, ty už mám třetí. Takže na letních Mišelínkách bude kolem stovky. Koupil jsem nová a mám je už rok na půdě a asi je už nenasadím co jezdím s EV…

            1. Nojo, kdybych s tím jezdil do stovky s akcelerací jak na
              Nojo, kdybych s tím jezdil do stovky s akcelerací jak na kole tak by mi taky vydrželi. 🙂
              Jak jsem napsal na žádném předchozím autě jsem neměl letní kola déle než jednu sezonu. Pravda, ale je, že jsem na gumy a brzdy pedant. Jinej by na nich možná ještě jednu sezonu dal já už je měním neboť při přívaláku nestojím o jízdu na lodi.
              Ovšem ty na Tesle už byli fakt rozdrbaný. To je holt daň za neustálé předvádění startů z nuly…

                1. Tohle já už mám také za sebou, i když brzdou provozu
                  Tohle já už mám také za sebou, i když brzdou provozu určitě nejsem, spíše naopak.
                  Ale hlavně když mám někoho svézt, tak chce každý vidět tu akceleraci…

                2. Jsem rád, že jsem to také zažil… 😉
                  Jsem rád, že jsem to také zažil… 😉

                3. Jo akcelerace je tak všechno co se mi na TMX líbí.
                  Jo akcelerace je tak všechno co se mi na TMX líbí.

      1. Nechapu proc musis odpovidat otazkou, jeste takovou
        Nechapu proc musis odpovidat otazkou, jeste takovou arogantní! Každej si to hned nemusí uvědomit, že brzdy vydrží řádově dýl. Liidi elektromobily v čr tepr oběvují a bude jich přibývat – teda nevím jestli je tento případ – každopádně trocchu empatie by neškodilo.

    2. lháři a ubohý trole, servis Tesla nepotřebuje, je
      lháři a ubohý trole, servis Tesla nepotřebuje, je nepovinný, v případě poruchy máš zdarma opravu třeba ve Vídni, což bohatým lidem nevadí, to řeší jen socky

      destičky se u elektroaut vůbec neopotřebovávají… když nevíš, tak se neztrapňuj, trole 🙂

        1. ano, to je pravda, ale určitě se to zlepší, každopádně
          ano, to je pravda, ale určitě se to zlepší, každopádně to nemění nic na faktu, že jeho otázky jsou naprosto mimo 🙂
          kdo má Teslu, určitě 3 měsíce nejsou problém, prostě v případě nejhoršího (což se sotva stane), použije druhé auto 🙂

Napsat komentář