Automobilka Renault nezůstává pozadu ani v oblasti autonomního řízení. Brzy spustí svou živou robotickou laboratoř v severofrancouzském měste Rouen.
foto: Renault
Projekt s názvem Rouen Normandy Autonomous Lab nabídne od září letošního roku veřejnosti celkem čtyři autonomní elektromobily Renault Zoe. Auta budou ale jezdit jen v přesně vymezené malé oblasti a max. pokryjí 10km cesty s návazností na veřejnou dopravu.
foto: Renault
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen spustí službu sdílení elektromobilů We
Zákazníci si auta budou moct přivolat přes speciální mobilní aplikaci. Systém autonomního řízení vyvinuli společně Renault a Transdev. Vozidla se již v praxi testují.
foto: Renault
Tato služba mobility na vyžádání bude pro veřejnost spuštěna pouze do prosince 2019 jako zkušební provoz. V praxi a plně komerčně chce Renault podobné služby začít nabízet od roku 2022.
Výběr stopy v souvislosti s povrchem vozovky, jeho
Výběr stopy v souvislosti s povrchem vozovky, jeho okamžitým stavem, závadami na něm atd. žádný systém neřeší a hned tak řešit ani nebude.
Sledování čar na vozovce a podobně nelze považovat za výběr stopy.
Po pár průserech tenhle pokus skončí.
Marketingem
Po pár průserech tenhle pokus skončí.
Marketingem podepřená blamáž o roboticky řízených autech vyšumí, až si ti přiblblí investoři uvědomí, co to je jízdní stopa a její výběr…
Chápu dobře, že popíráte existenci již fungujícího
Chápu dobře, že popíráte existenci již fungujícího řešení?
Plně fungující řešení pro běžný silniční provoz
Plně fungující řešení pro běžný silniční provoz dosud neexistuje. Veškeré pokusy v provozu mají stále podmínku – vozidlo řídí řidič.
Psal jste o výběru stopy, to už nějakou dobu pokročilé
Psal jste o výběru stopy, to už nějakou dobu pokročilé asistenční systémy umí.
A on uz se nějaký realne prodavany asistent umi vyhybat
A on uz se nějaký realne prodavany asistent umi vyhybat diram v silnici? Vim, ze se psalo, ze se s rim experimentuje, ale… AP to rozhodne neumi, jede kanal nekanal
Ano, výběr stopy v souvislosti s povrchem vozovky, jeho
Ano, výběr stopy v souvislosti s povrchem vozovky, jeho okamžitým stavem, závadami na něm atd. žádný systém neřeší a hned tak řešit ani nebude. Sledování čar na vozovce a podobně nelze považovat za výběr stopy.
A proč by měl být problém, aby v budoucnu radar
A proč by měl být problém, aby v budoucnu radar vyhodnocoval i díry na silnici a přizpůsobil tomu stopu? Nějak nechápu to vaše vnímání, že na tom stojí celá proveditelnost autonomního řízení. Navíc jsou státy, kde díru nepotkáte ani na jedné silnici. A to nemluvím ani o tom, že jsou už teď adaptivní tlumiče takové, že kanál ani menší díru uvnitř vozu vůbec nepoznáte.
Radar nevyhodnotí díry stejně, jako nevyhodnotí drobné
Radar nevyhodnotí díry stejně, jako nevyhodnotí drobné překážky (kameny či jiný materiál).
když to auto bude řídit Nadporučík Dat tak pohodička,
když to auto bude řídit Nadporučík Dat tak pohodička, ten vyhodnotí i hovno na silnici jako hovno
Moje manželka taky neumí vyhodnotit díry na silnici. Řekne
Moje manželka taky neumí vyhodnotit díry na silnici. Řekne „hele díra“, ale to už jsme 2 metry za ní. A taky jezdí!
Radar urcite ne, diry nebyvaji vodive (odrazive pro elm. vlny)
Radar urcite ne, diry nebyvaji vodive (odrazive pro elm. vlny) jinak nez jejich okoli.
EDIT: pokud v nich neni urvane kolo predchoziho nestastnika… 😐
EDIT2: Navic radar je nizko nad vozovkou, takze diry prakticky ani videt nemuze.