Volkswagen spustí službu sdílení elektromobilů We

Zájem o vlastnictví auta zejména u mladých lidí upadá a většina automobilek reálně řeší budoucnost v oblasti služeb sdílení aut. Volkswagen plánuje novou službu We.

Elektromobil Volkswagen I.D. s logem nové služby sdílení aut We
foto: Volkswagen

Služba sdílení aut, resp. pouze elektromobilů, s názvem We bude spuštěna v Německu už příští rok. Už během dalšího roku má být rozšířena do dalších velkých měst Evropy, severní Ameriky a Asie.

Volkswagen zatím neřekl přesně, které své elektromobily pro službu We využije. Zatím má k dispozici dva: Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-Up! Už příští rok chce ale uvést na trh první zástupce nové elektromobilní rodiny I.D.

Určitou nápovědu ale představuje fakt, že na prvním a zatím jediném obrázku s logem We je právě chystaný elektromobil Volkswagen I.D. hatchback. Ten jde na trh shodou okolností do výroby koncem příštího roku.

62 Comments on “Volkswagen spustí službu sdílení elektromobilů We”

  1. Osobně si nemůžu sdílení aut vynachválit. Po 14 letech
    Osobně si nemůžu sdílení aut vynachválit. Po 14 letech jsem nyní cca 4 měsíce bez auta a má to jen samé výhody. Za stejné náklady můžu mít místo 16letého vraku nové auto, na které bych nikdy neměl. Auta jsou k dispozici na každém rohu (Car4Way už jich má v Praze přes 400) a můžu ho nechat kdekoli v Praze. Nejen, že jsou max. 2 roky stará, ale navíc jsou pravidelně udržovaná a zatím vždy naprosto čistá (mnohem čistší, než kdy bylo mé auto, takže moc nechápu ty příspěvky zde). U vlastního auta jsem si vůbec neuvědomoval, kolik mě stojí jeden kilometr, dokud jsem si to všechno nevypsal. Benzín se zdaleka nedostal ani na 50 % celkových nákladů.
    Třeba teď v sobotu jsem si půjčoval eGolfa na den za 1290 Kč a ujel jsem 185 km, tedy pod 7 Kč/km (do 200 km je to v ceně) a mimochodem moje první jízda s adaptivním tempomatem – hodně návyková věc a ani to nemusí být Tesla. Kdybych chtěl škudlit ještě víc, půjčím si LPG Fabii od Ajo a mám to za nějakých 800 Kč, tedy směšných 4,3 Kč/km.
    Pokud se někdy vrátím k vlastnímu autu, tak asi až budu mít využití na 15+ tisíc km/rok (momentálně je to méně než 7 tisíc).

    1. Ale toto přeci není žádná novinka, ne? Nebo jaký je
      Ale toto přeci není žádná novinka, ne? Nebo jaký je přínos tohoto sdílení oproti klasické půjčovně, kterých tady je mraky?

      A co se týče nákladů na auto, u předposledního auta jsem to sledoval. Vyšlo mi to na cca. 5 KČ/km komplet PHM, servis, gumy, pojistka, ztráta hodnoty. Auto jsem užíval necelé tři roky, najeto 60.000 KČ, střední třída ojetina 8 let stáří. A měl jsem to auto pořád k dispozici před barákem.

      Ale chápu, že když skoro nejezdíte (7 tis./rok je nic), tak vlastní auto nepotřebujete a ta půjčovna je asi ekonomičtější.

      1. „Jaký je přínos tohoto sdílení oproti klasické
        „Jaký je přínos tohoto sdílení oproti klasické půjčovně, kterých tady je mraky?“ Jednoduchý. Je těch aut více a jsou Vám po ruce. U půjčovny musíte do půjčovny, tam vypsat papíry, převzít auto, jezdit, když nejezdíte, parkuje a Vy platíte. Obvykle se půjčuje na více dní, týdnů, měsíc atp.. Carsharing (podobně bikesharing) je o Vašem mobilu. Jednou se do služby zaregistrujete a to je vše. Pak už v případě potřeby jen zapnete aplikaci v mobilu, ta Vám nabídne volná auta ve Vašem nejbližším okolí, Vy si ho odklepnete (rezervace), dojdete k němu (spustí se navigace, abyste jednoduše a rychle trefil) a přes mobil nebo kartou si otevřete dveře. Klíč je ve schránce nebo stačí karta a startujete tlačítkem. Pak (podle služby) vůz zanecháte kde je libo, tím to končí a může ho využít obratem někdo jiný.
        Sdílím takhle kola přes Rekolo.cz už několik let a paráda. Dojedu vlakem pohodlně do centra cizího města, už ve vlaku spustím apku a vyhledám si kola kolem nádraží. Dojdu ke kolu, naťukám do mobilu číselnou řadu z rámu kola a mám kód k odemčení zámku, jezdím. Odložím, zamknu a odhlásím ho, přičemž mne jen požádá o upřesnění pozice z návrhu dle GPS. Toť vše.
        Je na Vás a Vašich potřebách, zda je lepší mít auto, mít auto z půjčovny nebo sdílet auto. Každému vyhovuje něco jiného a mění se to i v průběhu života.

        1. To ano, to pohodlí při objednání a odevzdání auta je
          To ano, to pohodlí při objednání a odevzdání auta je oproti klasické půjčovně výhodou. Je to dobré na takové to operativní půjčení auta.

          Přečetl jsem si pak i test služby car4way, kde si půjčili eGolf. A tam už mě zarazila vysoká cena kolem 200 KČ/hod. a možnost auto vyzvednout/vrátit jenom na vybraných místech kolem centra Prahy. To mi nepřijde moc šikovné. Ale nevím jak je to u spalováků, snad to nebude takto omezující.

          Ale máte pravdu v tom, že někomu to vyhovuje, někdo radši auto vlastní a někdo si půjčí.

          Koukal jsem i na rekola.cz, zajímavé, že cena půjčení kola odpovídá v Praze cca. ceně lístku na MHD 🙂

          1. Přesně tak, jinak je to o politice každého sdílení,
            Přesně tak, jinak je to o politice každého sdílení, někde mají vymezené zóny, u elektrik třeba získáváte bonus za parkování a nabíjení při ukončení sdílení atp..

            Cena u Rekol u jednotlivé zápůjčky je tak schválně, nemá to primárně omezit používání MHD tam, kde to jde, Rekolo Vás má dovézt na tzv. poslední míli. Ale já je používám do 5 km místo MHD. Třeba pro Prahu jízdy do 15 minut zdarma, dalších 45 minut za 24 Kč, každých dalších 15 minut po 8 Kč (to je aby kolo kolovalo a sdílelo se). Lze si i rezervovat kolo, než k němu dojdete 8 Kč / 15 minut, půjčit partnerce/kolegovi 2. kolo s kartou Mastercard zdarma / 60 minut nebo za 32 Kč / 60 minut.

            Já používám roční předplatné 1199 Kč (~150 měsíc), což je neomezeně jízd do 60 minut ve všech městech, kde v ČR jsou. Po 60 minutách stačí vzít jiné kolo a to je zase zdarma. To stávající by jste platil. Pokud se zdá někomu cena vysoká, pak spousta partnerů poskytuje různé slevy, třeba Leo expres dával onehdy myslím 30%, když se to koupilo s jeho kartou jako člena Leo klubu atp.

      2. Novinkou je 400 aut, což znamená, že jsou na každém rohu
        Novinkou je 400 aut, což znamená, že jsou na každém rohu a to, že se nově může auto nechat skoro kdekoli v Praze (kromě okrajových částí). Platí se po minutách, třeba 15 minut, což mě stačí na 90 % jízd po městě, stojí 90 korun. Když si vezmu, že jsem dřív platil běžně 50-100 Kč za parkování, tak to mám vlastně zadarmo.
        Další je Ajo, kde je nevýhoda, že je vázané na určitou malou lokalitu, kam se musí vždy vrátit, ale cena je luxusní: 3,7 Kč/km + 15 Kč/hod., takže se v pohodě vejdete do těch Vašich 5 Kč/km. Jsou to ale LPG Fabie, takže nic extra.

        1. To ano, to je výhoda. Já právě četl nějakou recenzi na
          To ano, to je výhoda. Já právě četl nějakou recenzi na sdílení eGolf a tam bylo, že se to může nechat jenom na vybraných místech v centru Prahy a že většina aut byla vybitá, což mi nepřišlo moc pohodlný. To asi pro spalovák teda neplatí.

          Taky občas jedu do Prahy a vždy řeším jak to udělat, kam dojet autem, kde zaparkovat a tak. Ale vždy se to nějak pořeší (parkování zdarma v OC nebo v Alze nebo 60 KČ na dvě hoďky, atd., pokud nepotřebuji do centra. A pokud do centra, tak to je lepší nechat auto na P+R a jet dále MHD, levnější a pohodlnější. Protože pokud nechci MHD, zavolám si Uber nebo Liftago, cenově to bude podobné tomu sharingu. Se tak zamýšlím, že komu je to určeno, jaká je cílovka, hlavně teda po Praze…

          Co se týká nákladů 5 KČ/km vlastní auto vs. půjčovna, tak tam je to jasně ve prospěch vlastního pohodlného auta střední třídy vs. Fabka v LPG, tam není o čem 🙂

          1. Cílovka budou lidi jako já (tedy s ročním nájezdem pod 10
            Cílovka budou lidi jako já (tedy s ročním nájezdem pod 10 tisíc km) + všichni, kdo by dali za parkování víc než co je vyjde cesta carsharingem + (neopilí) uživatelé taxi/Uberu/Liftaga + ti, co si chtějí dopřát luxus za málo peněz (třeba ten eGolf na 24 hodin + 200 km za 1290 Kč).
            Co jsem pozoroval, tak u Ajo je problém vůbec volné auto sehnat, tam je obsazenost tak 80 %. Car4Way má dostupných aut většinou mezi 280-300 ze 400, což je vzhledem k minutovému půjčování skvělá hodnota, takže rozhodně o zákazníky nouzi nemají.

          2. S vybitím IMO problém byl. Velice málo nabíječek mělo
            S vybitím IMO problém byl. Velice málo nabíječek mělo možnost trvalého stání, tj. připojím auto na nabíječku a ukončím rezervaci. A taky jich bylo PRE a ČEZ relativně málo. A minuty zdarma při nabíjení moc nepomohlo, když jejich appka nepíše v jakém stavu to auto zrovna je.

            Dnes je situace dramaticky lepší. PRE má hodně nabíječek s povoleným trvalým stáním. Nabíječek je relativně dost (vzhledem k aktuální penetraci BEV).

            Osobně se snažím u C4W jezdit výhradně eGolfem. Je to pro mě bezkonkurenčně nejpohodlnější jízda.

    2. „Problém“ tohoto sdílení aut, zdrůrazňuji ten problém je
      „Problém“ tohoto sdílení aut, zdrůrazňuji ten problém je v uvozovkách, je ten, že na první pohled to vypadá jako hodně drahá služba. Stačí si auto půjčit na pár hodin a několik stovek je v čudu, nebo víkend a je to několik tisícovek! Je to totiž přesně jak říkáš, když si komplet spočítáš svoje auto, tak to taky není jenom benzín. Stačí jeden větší servis, nebo už jen ta kupní cena když by si ji člověk rozpočítal třeba na 5 nebo i 10 let vlatnictví. Akorát tohle lidi moc nedělají, pak jim svoje auto vychází levněji, protože počítají jen benzín max. olej – vlastní zkušenost :).

  2. Jako houpat nás VW může, to dělá furt, ale točit s
    Jako houpat nás VW může, to dělá furt, ale točit s námí dokola, to fakt ne. „Služba sdílení aut, resp. pouze elektromobilů, s názvem We bude spuštěna v Německu už příští rok. Už během dalšího roku má být rozšířena do dalších velkých měst Evropy, severní Ameriky a Asie.“ A kde jako vezmou auta pro to sdílení, když dnes je čekačka na eGolfa prakticky rok? Kolega se vrátil z Drážďan, kde se podíval, jak jim jde od ruky výroba elektrik v tom proskleném zázraku. No jde, ale hrozně pomalu, návštěva továrny je lekce zpomaleného filmu. Ano, to je ta kde přidali a zvedli výrobu z podzimních 36 na jarních 72 eGolfů denně.

    1. Asi bude malinko problém najít dalších 80-120lidí na
      Asi bude malinko problém najít dalších 80-120lidí na třetí směnu. Kapacitu manufaktury (ruční výroby) těžko zvednou na desetinásobek. Další problém je zásobování do centra města. Součástky tam vozí tramvají, která má jasně daný jízdní řád. Mimochodem,když se po Německu projedete, zjistíte že nedostatek lidí trápí i je. Další věc je, zda s tím chtějí vůbec něco dělat, protože výroba e-Golfa je z 80% závislá na jednom jediném trhu a to v Norsku. Zítra se tam špatně vyspí nějaký politik, ukončí se tam dotace a bude mít na dvoře každý prodejce několik e-Golfu a nikdo je nebude chtít. E-Golf za milión je poněkud drahý lidový vůz. Postavíte-li vedle toho Superba, většina populace má hned jasno co si za ty peníze koupí.

      1. „výroba e-Golfa je z 80% závislá na jednom jediném trhu a
        „výroba e-Golfa je z 80% závislá na jednom jediném trhu a to v Norsku.“

        Cože? V USA a v Anglii by to kupovali horem dolem,kdyby to tam pořádně dováželi, ale jenže voni na ně prděj.
        V USA je to těžkej kompliance auto a prodej je jen v 11 CARB státech a čekačkou až rok, jinak nezájem. Je to VW parodie a greenwashing.

        1. Že by Volkswagen v tuto chvilku měl dovážet do USA auta ve
          Že by Volkswagen v tuto chvilku měl dovážet do USA auta ve velkém? Hormada žalob, aféra diselgate, Trump, cla na dovoz aut do USA….. no nevím. I v Drážďanech kde ta auta kompletují si ve fabrice počkáš 8 měsíců na dodání nového vozu. Za týden v Drážďanech udělají 360 e-Golfů. Kolik dělá Tesla? A přesto nestíhá.
          Další věcí je, že na prodej EV potřebuje každý prodejce vyškolený a vybavený personál(technické vybavení, servis, prospekty, propagace, nabíjecí wallboxy… atd). Pokud prodejce nemá motivaci, tak se mu do toho moc nechce, neb prodat pár EV za rok a zaplatit k tomu vybavení se mu nevyplatí. V Norsku se to prodává jako rohlíky. Pokud máš pocit, že je Anglii po tom poptávka objednej si jich alespoň 600ks a můžeš je tam začít prodávat. Já osobně bych vyčkával jak dopadne brexit a britská libra. To co vyděláš prodejem, můžeš během pár hodin tratit na kurzu, který dnes těžko odhadneš. Automobilky jsou poučené z jiných trhů, kde ze dne na den padal kurz místní měny. Politika a byznys jsou spojené nádoby.

            1. Samozřejmě že nemají problém prodat. Dělají ty auta na
              Samozřejmě že nemají problém prodat. Dělají ty auta na objednávku. Každé auto které tam v Drážďanech stojí na výrobním pásu zná už svého majitele. 80% objednávek je z Norska. Když si ho objednáš, můžeš si ho přímo tam za osm měsíců vyzvednout. Nepotřebuješ k tomu ani prodejce. Do ČR dojedeš po vlastní ose a nabíjení je přímo u fabriky zdarma. Já tam byl. Dokonce se tam mluví i česky. Odpadá i jazyková bariéra. Původně se tam vyráběl Phanteon. V podstatě se můžeš na své auto dívat jak ho vyrábějí, budeš-li mít chuť čtyři dny trávit ve fabrice. Vyzkoušet a projet E-Golfa, nebo Passata GTE po Drážďanech považují oproti prodejcům v ČR za naprosto normální požadavek.
              Vstupenka stojí 4,50Euro. Parkovat a nabíjet mohou návštěvníci zdarma. V sobotu se od 14hod.dělají prohlídky s průvodcem v češtině. Lepší je se předem objednat na jejich stránkách. https://www.glaesernemanufaktur.de

                1. Zkrátila by se dodací lhůta na dva měsíce. Technicky
                  Zkrátila by se dodací lhůta na dva měsíce. Technicky vzato by se mohla zrušit druhá směna. Jenže takhle výroba aut nefunguje. Oni jedou v dlouhé setrvačnosti. Bude-li reálně více objednávek, jsou kapacitně schopní dělat víc aut. Jenže ty si objednáš taková kola, takovou látku sedadel, jinou barvu karosérie, analogové budíky, nebo digitální, jiná světla a na to vše mají externí subdodavatele. A těm to také chvilku trvá. A teď si představ, že v Anglii mají obráceně řízení. Musíš zasáhnout do výrobní linky, nebo to půjde i bez toho? U nás v si u prodejce nelze konfigurovat vůz tak jak jsem je tam viděl já. Proč asi?? Kdyby ta auta někdo dělal pro čínský trh, bude možno konfigurovat i s růžovou barvou. V ČR máme rádi bílou, šedou, tak do ceníku ani nedají možnost růžové, nebo žluté. Tahle výroba prostě není jako pizzerie, kdy má kuchař deset základních ingrediencí a udělá z toho na počkání cokoliv.

                2. Jinými slovy nestíhají. Dodávka auta do roka není
                  Jinými slovy nestíhají. Dodávka auta do roka není dodávka auta, to je šokializmus. eGolf není Ferrari nebo Koniseg, aby se na něj takhle čekalo, to je běžné rodinné auto.
                  Možná by pro začátek stačilo, kdyby opravdu každý autosalon, který elektriky oficiálně prodává, měl předváděčku eUP i eGolf plus od každého kusu jedno na salonu vystavené plus od každého jedno skladové k okamžitému prodeji, celkem 6 ks. Čili normální prodejní situace u spalováků, kterých se jim tam válí hromady všude kolem.
                  VW elektriky prodávat nechce, to je celé.

                3. Já bych to tak neviděl. Osobně si myslím, že výroba
                  Já bych to tak neviděl. Osobně si myslím, že výroba dodá každému kdo si objedná. Výhradní prodejce nic nemotivuje. Živí je hlavně servis a ten na EV nic moc není. Vlády o podpoře hlavně mluví a většina populace o tom neví a zbytek tomu nevěří, nebo nemá peníze. Ona čekací doba na Kodiag z výroby není vůbec lepší. Kohokoliv se
                  v okolí zeptáte na nabíjecí stanici, nikdo netuší že to oranžové naproti nim je nabíjecí stanice ČEZu. 🙂

    2. Ale Radovane,
      když už je nutné tak nenávidět VW,

      Ale Radovane,

      když už je nutné tak nenávidět VW, případně celou Groupu, nemám s tím problém. Ale na e-Golfa se čekalo rok na konci loňského a na začátku letošního roku z důvodu výpadků ve výrobě. Dnes, když objednáte e-Golfa, je do tří měsíců vyroben stejně, jako ostatní dostupná auta. A továrna na e-Golfy a továrna na I.D.čka je něco úplně jiného.

    3. Ale Radovane,
      když už je nutné tak nenávidět VW,

      Ale Radovane,

      když už je nutné tak nenávidět VW, případně celou Groupu, nemám s tím problém. Ale na e-Golfa se čekalo rok na konci loňského a na začátku letošního roku z důvodu výpadků ve výrobě. Dnes, když objednáte e-Golfa, je do tří měsíců vyroben stejně, jako ostatní dostupná auta. A továrna na e-Golfy a továrna na I.D.čka je něco úplně jiného.

        1. A co jste tím chtěl říci? Je to compliance car, no a? A
          A co jste tím chtěl říci? Je to compliance car, no a? A taky proto se dále nevyvýjí….je to slátanina z normálního auta….v další generaci Golfa už není s e-Golfem počítáno. Jen s novou platformou, na které se pracuje. S jiným stylem výroby, s jinou cenou, s jinými komponenty.

          1. To byl argument, že se s nenávistí mýlíte. Že VW nehraje
            To byl argument, že se s nenávistí mýlíte. Že VW nehraje poctivou hru, jen reaguje z donucení. A je potřeba to připomínat při každém jeho dalším píár.
            Internet má tu hroznou vlastnost, že si stejné články VW můžete vyhledat a přečíst v roce 2011, 2012, 2013…. Jen se v nich posunují roky uvedení na trh – 2016, 2017, 2020, 2025…..

  3. Já si stále myslím, že tohle je dočasný trend. Ale pokud
    Já si stále myslím, že tohle je dočasný trend. Ale pokud ne, tak mi to vůbec nevadí, aspoň bude na silnicích víc místa. A mimochodem, ten trend je tu převážně proto, že životní styl dnešních mladých je prostě nákladný a auto se do toho už nevejde. Ono po založení rodiny a narození třeba dvojčat nebo druhého dítěte svůj přístup přehodnotí, nebo jejich manželka přehodnotí je.

    1. Ta poslední věta je trefná určitě! Jinak sdílení bude
      Ta poslední věta je trefná určitě! Jinak sdílení bude budoucnost, ale auta budou jezdit sama. Osobně bych raději dřepěl doma na zadku nebo se ryl v zahrádce, ale bohužel na to ještě nemám věk. Tak musím denně točit volantem a řešit konflikty s ostatními co se také snaží prodrat džunglí do práce.

  4. V tom případě jsem rád, že jsem starej. Tedy že mě
    V tom případě jsem rád, že jsem starej. Tedy že mě podobné nesmysly jako sdílení auta neoslovují. Ani nevím já starý tupec, jaký je ten rozdíl mezi autopůjčovnou a sdílením auta. Připadá mi to stejné. V každém případě s v autě nemůžu nic schovat, doložit, ponechat. Někdo mi bude verglovat s nastavením všeho. Udělá tam bordel, bude tam souložit, postříká sedadla kdoví čím. Fuj.

    1. Já mám v autě maximálně nářadí, brýle a kšiltovku.
      Já mám v autě maximálně nářadí, brýle a kšiltovku. Při sdílení ve městech se člověk nestará o parkování, různé poplatky (dáln. známky, parkování, daně apod.) Vybere si auto, které mu zrovna velikostí vyhovuje. Pro začátek si dovedu představit auta sdílet kolem letiště, bus i vlakových nádražích, apod. Všimnul jsem si, že lidem nevadí ani že hodí do kanálu 100-300 tis. ročně jenom za pokles ceny auta. Na vesnicích to bude ještě trvat dlouho, než se něco změní, jako obykle.

      1. Asi nečtete statistiky. V současné době 72 % vozů v ČR
        Asi nečtete statistiky. V současné době 72 % vozů v ČR kupují firmy a pouze 28 % soukromé osoby a to ještě ty levnější modely a většinou hůře vybavené(Fabia atd.) Takže kdo si kupuje tak drahá auta, u kterých je roční pokles ceny 100 – 300 tis. a kolik takových lidí celkem je? Nezevšeobecňujte prosím, realita je jiná.

        1. Statistiku znám, za každou firmou stojí nějaký majitel,
          Statistiku znám, za každou firmou stojí nějaký majitel, takže i na to vztahuje to obecné, že lidem nevadí pokles ceny, kdyby jim to vadilo tak si nebudou kupovat auta za dva až tři miliony, které klesají průměrně první tři roky o 25% za rok. U takto drahých aut není problém i 600 tis. ročně ztráty na ceně auta. U BEV je pokles výrazně nižší.

          1. Já nijak nezpochybňuji, že jsou u nás lidé, kteří si
            Já nijak nezpochybňuji, že jsou u nás lidé, kteří si mohou dovolit koupit auto za 2 – 3 miliony. Nejde ale o žádný masový jev a tudíž je to pro jakékoliv srovnávání bezvýznamný vzorek. Asi se shodneme, že tito finančně dobře situovaní milci dobrých aut těžko vymění takové auto za sdílené, i kdyby jejich auto ztrácelo třeba 50% ceny ročně. Jinak mám bohaté zkušenosti, jak vypadají např. firemní auta, která „jsou všech a zároveň nikoho“. Takže sdílená auta? Děkuji nechci.

    2. toto co pisete me také presne odradilo, ale …. Co sdileni
      toto co pisete me také presne odradilo, ale …. Co sdileni auta v ramci rodiny? Mame v rodine 4 auta na 4 cleny. Nemuzu se dočkat az budou pouze 2 pro 4 cleny, protože se odvezu do práce a manželka ci deti si privolaji autonomni nase sdilene auto zpet. ;o) Podle mne bude třeba mozne v budoucnu udelat svoji vlastní skupinu na sdileni. Ja koupim auto a nasdilim ho kamaradum které znam. Když budou delat bordel v aute ci se k nemu chovat jinak nez chci, tak je ze sdileni vyskrtnu.

      1. Co tě odradilo, bordel? Já mám zkušenost, že ty auta jsou
        Co tě odradilo, bordel? Já mám zkušenost, že ty auta jsou čistý jako nemám ani svoje auto. Jo určitě se někdy najde nějakej bezohlednej idiot, kterej tam nahnojí, lidi jsou prasata, ale věřím tomu, že to budou vyjímky. A nakonec, to půjčování není anonymní, je doložitelný kdo kdy si auto půjčil a túm pádem ho zničil, a dále, pokud je to auto nepoužitelný, není problém ho vrátit a najít jiný ne? Sdílení mezi kamarádama je uplně stejnej opruz, budeš to nakonec čistit ty sám! 🙂 Jinak si myslím, že to sdílení může bejt dobrej doplněk – doma mít svoje malý auto trěba do města, kde trávim nejvíc kilometrů, a kdyz potřebuju veťší kombík na víkend, nebo ještě větší transportér na koupi skříně v ikee, tak si ho půjčím…

    3. Tyvole to by mě fakt zajímalo, jak že starej vlastně seš,
      Tyvole to by mě fakt zajímalo, jak že starej vlastně seš, kdyz máš takový přihlooplný názory. Jestli tě to zajímá, tak sdílení aut je v podstatě autopůjčovna, akorát nemusíš nikam přěsem volat a objednávat auto a pak půl hodiny sepisovat smlouvu a stav auta a platit depozit v hotovvosti (teď jsem to dělal!) , ale prostě jdeš před barák a vezmeš si libovolný auto, který patří tý „autopůjčovně“ (otevřeš ho kartou) a pak když ho nechceš ho zase kamkoliv zaparkuješ, zóna nezóna. Fakt dobrý. Jo takový lidi co ty me ale obecně fakt serou, protože něčemu nerozumí, nebo to prostě a jednoduše není služba pro ně, a tím pádem hned všechno musí pomluvit a poplivat! Probuď se ty zkamenělino. A ještě ty tvoje sračkoidní názory o tom že si můžeš nechat krámy v autě nebo že si tam honíš péro a nechceš aby si ho tam honil ještě někdo jinej jsou fakt dobtý.

      1. Je to tak, mladí už chtějí služební (firemní) auto a
        Je to tak, mladí už chtějí služební (firemní) auto a svoje kupovat nechtějí, ty náklady jsou poměrně vysoké a raději to investují do bydlení. Navíc řada z nich nejen pracovně cestuje často mimo Evropu i dlouhodobě, takže by auto stálo dost často bez užitku a každý den ztrácí na hodnotě. Vidím to u svých dětí, nebo dětí přítelkyně. Ze 4 našich dětí mají 3 služební auto, jeden jezdí MHD. Lidi, kteří nepatří k těm „horním 10%“, si ani neumí často spočítat, že auto je stojí tolik, že by si mohli koupit každých 10 let pěkný domek, nebo to ani neřeší. Přitom jejich auto 95% času jenom stojí na ulici a ještě za to často platí městu. Vlastnictví auta pro radost je věc jiná, jinak pokud bude dobře fungovat sdílení, poklesne rapidně prodej aut, je to čistě jenom věc zvyku.
        Ano, vždycky budou lidi, co si kupují zbytečnosti, třeba koupí obytné auto za 2 mil. a jedou 3x ročně s ním na týdenní dovolenou, ale drtivá většina lidí si to prostě za 1/10 náklady pronajme, tam už jsme si zvyknuli.

        1. Až jednou přijdu do firmy a oni se mě zeptají: Chtěl
          Až jednou přijdu do firmy a oni se mě zeptají: Chtěl byste raději Toyotu Prius, Hyundai Ionic, Chevrolet Volt, nebo Teslu? Tak to potom jo, budu taky mít firemní auto.
          Náš kluk má firemní, ale dieslovýho čmouda mu prostě přidělili a basta.

            1. Pro zajimavost, to je overena informace nebo jen vlhky (no
              Pro zajimavost, to je overena informace nebo jen vlhky (no spis poradne mokry) sen?
              Teda pokud se bavime o ceske pobocce, Nemci maji auto jako standardni benefit (limit podle pozice, pry se diky hromadnym nakupum dosahne na auto o tridu vys, nez kdyz ho jde koupit clovek sam). A pry i tu teslu si nekdo vydyndal s tim, ze rozdil nad limit doplati.

      2. Tak sem si ty linky poctive proklikal a spíše jde o
        Tak sem si ty linky poctive proklikal a spíše jde o dojmologii. Hned v prvním článku píšou, že jde o data jen jednoho města a je tam odkaz, že v globálu žádný peak nenastal. V dalším článku píšou o „poklesu růstu“, a další články berou data z ekonomické krize, kdy letěla dolů spotřeba všeho.

Napsat komentář