Německé elektromobily StreetScooter rozvážejí britské mléko

Společnost Milk & More je největší svého druhu v Británii – rozváží mléko. Aktuálně pro svou rozvážku nakoupila 200 nákladních elektromobilů StreetScooter.

Elektromobily StreetScooter se dodávají s trakční li-ion baterií o kapacitě 20 kWh nebo 40 kWh umožňující dojezd až 281 km na jedno nabití. Záruka na trakční baterii je 6 let nebo 120 000 km. Auto je dnes možné koupit také v Česku a obce a města mohou na pořízení elektromobilu StreetScooter čerpat dotaci 250-600 tis. Kč od Ministrerstva životního prostředí ČR.
foto: Milk & More

StreetScooter je jednou z nejprodávanějších elektrických dodávek v Evropě. Užitkový elektromobil kategorie N1 byl vyvinut a vyrábí se v Německu na základě požadavků největšího evropského dopravce DHL/Deutsche Post pro provoz sedm dní v týdnu, dvanáct hodin denně s konstrukční životností 16 let.

Vozidlo je vyráběno s maximálním důrazem na ekonomiku provozu, ekologii a ergonomii. Výhodou provozu elektromobilu StreetScooter jsou nejenom nízké náklady na provoz díky elektrickému pohonu, ale také minimální náklady na servis a údržbu vozidla, i přes každodenní náročný provoz v těch nejnáročnějších podmínkách dodávek poslední míle.

Vozidlo je vyráběno ve dvou velikostech/rozvorech podvozku a to se skříňovou nástavbou o objemu 4,3 m3 a 8,0 m3, dále jako valník a jako podvozek určený k dostavbě umožňující dodávku vozidla zákazníkovi dle jeho specifických požadavků.

Ideální je použití v rozvážkové službě v městských aglomeracích, kde je provoz s častými rozjezdy a zastávkami, ten nejvhodnější, kde ostatní druhy pohonu vykazují extrémní spotřebu paliva a opotřebení.

To je i případ britské dodavatelské firmy Milk & More. Nákupem 200 dodávek StreetScooter nahradila třetinu své původně dieselové flotily. A už dnes hlásí 90% snížení nákladů na palivo.

Investice v hodnotě 6,5 mil. liber dělá z Milk & More jednoho z největších provozovatelů elektromobilů v Británii. Jedno auto uveze 860 pint mléka. Právě ikonické pintové lahve k Milk & More neodmyslitelně patří.

Nabíjení elektromobilů StreetScooter je možné díky standardně dodávané nabíječce ze zásuvky 230 V/16 A nebo z každé dobíjecí stanice vybavené konektorem Mennekes. Nabíjecí cyklus trvá 5-11 hodin dle vybití a kapacitě trakční baterie.

Jako pohonná jednotka slouží autu synchronní motor s trvalým řízením Bosch. Disponuje trvalým/špičkovým výkonem 38/48 kW, který je přenášen přes jednostupňovou převodovku s diferenciálem na přední nápravu.

tisková zpráva

41 Comments on “Německé elektromobily StreetScooter rozvážejí britské mléko”

    1. Spíše někomu konečně stálo za to investovat nemalé
      Spíše někomu konečně stálo za to investovat nemalé prostředky jednak na přesvědčení autorit a úřadů (zde asi jen v EU), že kamery místo zpětných zrcátek nepředstavují ohrožení pro provoz na pozemních komunikacích a zároveň s tím spolupracovat na vypracování předpisů, co takovýto kamerový systém musí splňovat, aby byl homologovatelný.

      1. To už mělo VW XL1.
        Není to žádná extra výhoda. Horší

        To už mělo VW XL1.

        Není to žádná extra výhoda. Horší rozlišení ve tmě, při prudkém oslnění, při prudkých změnách kontrastů a při kritických situacích bych na to nechtěl spoléhat. Leda že by to mělo automatické vylepšování obrazu. Jako doplněk k zrcátkům a pro snížení odporu vzduchu a hluku to ale bude skvělé. Taky to bude mít trochu zpoždění, nižší rozlišení odstínů barev a jejich reprezentaci na displeji oproti realitě. Když se to porouchá tak uvidíš prd.

        1. Když už jsme u tohoto konkrétního řešení tak zevnitř
          Když už jsme u tohoto konkrétního řešení tak zevnitř designově dobrý, ale podle mne by ty displaye měly být zas o kus větší. Otázka také zní jestli umístění displayů zrovna ve dveřích je optimální, nebo se spíš výrobce snaží snížit šok pro neznalého řidiče. Zajímavý koncept kokpitu předvedl Byton, zde by pak ty displaye ve dveřích ani nemusely být.

  1. off
    Elon posílá svoje inženýry ze SpaceX a svoje krtky do

    off

    Elon posílá svoje inženýry ze SpaceX a svoje krtky do Thajska zda by mohli pomoct se záchranou čutálistů v jeskyni. Napadlo je řešení s nylonovým tunelem, kterej by se nafouk a umožnil chlapcům uniknout krz zatopený úseky. + samozřejmě technická podpora s baterkama, pumpama a zemníma radarama.
    Zajímavý.
    https://www.bizjournals.com/sanjose/news/2018/07/06/elon-musk-thai-soccer-team-rescue-tsla.html?ana=yahoo&yptr=yahoo

    Na twitru se už mezitím rozjel záchranářskej brainstorm
    https://goo.gl/6BeYGR

  2. Británie je země neomezených možností. Nejenže ty
    Británie je země neomezených možností. Nejenže ty náklaďáky mají i s chlaďákem o polovinu vyšší dojezd, než udává výrobce, ale po nahrazení třetiny flotily snížili náklady na palivo o 90%. Nejenže jsou náklady na elektřinu nulové, ale navíc ty strýckůtry vyrábí naftu pro ty 2/3 ostatních aut 🙂

    1. Tak mohli změnit nějak oběhy, vytížení, mohlo dojít jen
      Tak mohli změnit nějak oběhy, vytížení, mohlo dojít jen k částečné redukci atp. Pak také může být problém v překladu, na to se podívám když tak. Ale pokud to je neustálá jízda start stop, vykládka s bažícím motorem, tak by se tam možná mohli dostat. Pak je také možnost nepřesného překladu.

      1. Řekl bych, ten špatný překlad. Nemělo být 90% úspora,
        Řekl bych, ten špatný překlad. Nemělo být 90% úspora, ale 90% náklady.
        A ten dojezd je buď 2x převedený z mílí na km, nebo lživě upraven, jako bohužel většina informací o EV.
        Samozřejmě pro tenhle typ využití jsou elektromobily ideální a věřím, že nějaká úspora se projeví.

    1. jenze rozdil v cene 20 kWh a 40 kWh verze je pres 200k, tedy
      jenze rozdil v cene 20 kWh a 40 kWh verze je pres 200k, tedy kWh prodavaji za vice jak 10k, kdo chce mit v aute jednu poruchovou soucastku za skoro pul mega?

      alza.cz/streetscooter-work-pickup-d5266288.htm
      alza.cz/streetscooter-work-pickup-40kwh-d5296078.htm

  3. bravooo StreetScooter !!! fandíme ti, nasrrrt všem
    bravooo StreetScooter !!! fandíme ti, nasrrrt všem šulínům fčele s Debilní
    Zkorumpovanou
    Germánskou
    Konzervou
    Slibotechn
    Natahovágn
    Elektrosimulanten bande :))))))))))))))))))))))))))))))
    StreetScooter všem ukázal jsem se to dělá !!!

    1. To se nevylučuje, ergonomie nemusí bejt nutně
      To se nevylučuje, ergonomie nemusí bejt nutně hezká.

      Nesmíš si plést design se stylistikou. Design musí bejt hlavně funkční a až potom estetickej. Když není funkční, tak je to jen sytlistika nebo rovnou kýč k hownu, třeba jako dnes ty nesmyslně dozadu protáhlé reflektory, falešný vejfuky a opuletně bombastické mřížky chladiče co svou funkci plní i jen z 30 %, ale prostě móda si to žádá. Že by forma následovala funkci, tak na to už se sére.

      1. Slova znám, význam jsem nepochopil.
        V počátcích se

        Slova znám, význam jsem nepochopil.

        V počátcích se chlubili, že to vyrábějí za 15 tis. EUR a ušetřili 1 mld. za vývoj, který po nich chtěl VW. Pak zjistili, že se to dá prodávat dál a najednou je z toho cena 50 tis. EUR, holt business, ale zpracování a kvalita zůstala na těch 15 tisících.

        1. To je proto, že se ztrácí původní význam slova design
          To je proto, že se ztrácí původní význam slova design tedy návrh, funkčnost, ergonomie a už se to používá jen ve spojení estetikou, vymělkovaností, trendama, módou, marnivostí, snahou ukázat se apod. Nejhorší, když se okopírujou jen vnější znaky a v reálu to ani neplní svou funkci. Jako například ty všemožné parodie na zadní difusory pod nárazníkem, nesmyslná nefunkční přítlačná křídla a nebo bombastické přední nárazníky s nesmyslnejma nasávacíma dírama bez funkce. Na závodních autech to má svůj účel a maximálně to zlepšuje výkon a parametry vozu, kdežto na spotřebkách je to jen pro pocit jako že mám taky závoďáka. Specialisti na tydle kraviny jsou tuningáři, ale už v tom jedou víceméně všechny automobilky.

          Finanční stránka věci to už je další problém, ale často se dělaj fantasmagorický kreace jen aby se vytřískalo víc peněz.

  4. ako sa pozerám, klietky na fľaše sú z plastu, tak to už
    ako sa pozerám, klietky na fľaše sú z plastu, tak to už nie je tak hlučné. pretože (1991) spaľováky boli vcelku TICHÉ a NESMRDELI, výrazný bol hluk sklenených fliaš v alumíniových prepravkách. cez pootvorené okno to budilo viac, ako tuná smetiari (highate hill je veľmin tichá oblasť).

Napsat komentář