Skoro polovina Britů si myslí, že elektromobily nemůžou jezdit do myčky

Britská celonárodní kampaň Go Ultra Low má za cíl propagovat nízkoemisní mobilitu ve Velké Británii. Jak je vidět, je to potřeba.

Kampaň Go Ultra Low se snaží řešit v Británii časté mýty kolem elektromobility. Spousta lidí si tam třeba myslí, že elektromobily nemohou do myčky.
foto: Nissan

Při té příležitosti si kampaň Go Ultra Low nechává zpracovat průzkumy, které mají ukázat, jak na tom tamní populace se znalostmi elektromobility je. Valné to tedy není.

Běžná populace totiž s elektromobilitou stále zápasí. Třeba 47 % lidí si myslí, že spalovací vozy jsou rychlejší, než elektromobily. Čtvrtina si myslí, že elektromobily jsou dražší na údržbu.

Celých 42 % Britů si myslí, že elektromobily nemohou jezdit do myčky. A 52 % Britů je přesvědčeno, že by nedokázali popsat elektromobil někomu jinému.

Spousta Britů je navíc přesvědčena, že nabídka elektromobilů je omezenější, než ve skutečnosti je, a že elektroaut po britských silnicích jezdí výrazně méně, než doopravdy jezdí. To samé platí o nabíječkách.

Jinými slovy, polovina Britů má o elektromobilitě zcela mylné nebo zavádějící informace. To značí, že elektrická auta mají na ostrovech ještě větší potenciál, než jsme tušili.

Go Ultra Low

130 Comments on “Skoro polovina Britů si myslí, že elektromobily nemůžou jezdit do myčky”

    1. na plíseň měl použít SAVO :-)), horší jestli ta Tesla
      na plíseň měl použít SAVO :-)), horší jestli ta Tesla byla potopená ve špinavé vodě, to pak bude bahýnko všude včetně vnitřku elektromotoru a docela by mě zajímalo jestli na tu Teslu bude potom nějaký revizní techni dělat revizní zprávu a měřit izolační stav elektromotoru, baterií, měniče atd.
      osobně bych použitý EV kupoval jen s novou revizní zprávou :-))

    1. Ja si koupil naftaka a 10 let spokojenost. V cem je problem,
      Ja si koupil naftaka a 10 let spokojenost. V cem je problem, ze nekdo odmita demagogii a chova se racionalne? A cas elektromobilu teprve prijde, takze zatim nam pragmatikum nadsenci plati vyvoj. Dekujeme vam, ja za ty penize pohedu na dovolenou.

      1. Ono je to těžký, za 3,5 mil. (TMX) si to koupí lidé v
        Ono je to těžký, za 3,5 mil. (TMX) si to koupí lidé v drtivé většině na firmu, pro kterou není problém splácet 40 tis. měsíčně a kupují to z důvodu přesvědčení, nikoliv aby ušetřili. Bežný člověk (fyz. osoba) si koupí auto za 200 tis. (viz statistiky). Běžná firma nakupuje auta v rozmezí 0,5.-1 mil. a to buď diesel a nebo do města Hybrid. Až bude BEV v cenové relaci kolem 1 mil., dojezdem 500 km a v provedení Octávka, Passat, Kodiak apod. budou firmy investovat tímto směrem. Nic takového zatím není.

        1. Svata pravda, bylo to moje sluzebni a dostal jsem ho za super
          Svata pravda, bylo to moje sluzebni a dostal jsem ho za super podminek. Ale jinak to tady rekl pomerne presna pan v jinem prispevku, je to o penezich a pohodli. Muj SuperB je rozhodne pohodlnejsi a levnejsi nez elektromobil. A proto jej pouzivam. Zadna raketova veda.

          1. Ja prvotne upozornoval na lzi ohledne produkce emisi, ktere
            Ja prvotne upozornoval na lzi ohledne produkce emisi, ktere uvadi lidi jako jste vy v naivni omyl, ze kdyz si dnes koupite naftaka tak vlastne udelate pro ekologii lepe nez s ev. Neresil jsem vasi spokojenost se spalovakem.
            Take jsem pred 12ti lety koupil naftaka, po 4 letech ho prodal s najezdem 200k svagrovi, ktery ho ma (krom jineho) do dnes, ma to najeto asi 320k a je spokojeny. Jenom “trochu” vic huli nez, kdyz byl novej, ale to se prece nepocita. Zapocitat se musi hlavne emise vyprodukovane pri likvidaci baterky z ev…

            1. Včera jsem se pohyboval v rámci těch divných svátků
              Včera jsem se pohyboval v rámci těch divných svátků (návštěva vzdělavatelů a upalování kazatele) po Ostravě a musím říci, že to co lidi mají doma na víkendové ježdění brutálně překonává pracovní dny. Rozjezdy nafťáků na křižovatkách připomínaly start parní lokomotivy, stejně jako bylo krásně vidět, jak dotyčný/é postupně řadí. Vždy další oblak černého kouře a sajrajt na cestu. Jak tohle dokáže procházet pravidelnou dvouletou STK, to fakt netuším.

              1. To je prave ten problem. Pustit pres emise auto s vylagrovsnym
                To je prave ten problem. Pustit pres emise auto s vylagrovsnym dpf, chybejici lambdasondou, spatne fungujicim nebo vykuchanym egrventilem nebo unavenymi vstriky je proste normalni. Vedle toho uhelne elektrarny maji take sve stale prisnejsi emisni limity, jejichz dodrzovani se vymaha podstatne lepe nez u tech ojetych aut. Jenze tyhle fakta tyto studie jaksi ignoruji.
                Nejlepsi, je ze jsem nikde nenasel kolik toho co2 se na likvidaci baterie vyprodukuje. Ja myslim, ze to totiz bude nejaka totalne zanedbatelna hodnota, a uvadeji to jen proto, ze dobre vedi jak je lidska fantazie bujara, takze kdyz to takhle jenom natuknou lidi si uz domysli jaka hruza ty baterky musi byt…

              2. Tak kdyby všechny STK fungovaly dokonale poctivě při
                Tak kdyby všechny STK fungovaly dokonale poctivě při měření emisí, tak už dnes víc než polovina dieselů nejezdí./a i ostatních/ Jenomže stačí dát technikovi do kapsičky a uvidíte neskutečný zážitek, to se tůruje až se všechny saze vyženou, když to nepomůže tak kolega přišlápne hadici od analyzátoru a když zase nic tak se vytáhne krabička která nasimuluje potřebné otáčky /kam se hrabe vw se svým sw/ a když je to taková sračka, že ani to, tak připravíme druhé stejné auto, který je v pořádku a naměříme na něm. Dokud nebudou kontroly jako v německu a nezavřou pár stkček pro výstrahu tak tyhle sračky tady budou jezdit furt.

                1. když ani nefunguje policie tak to stk
                  když ani nefunguje policie tak to stk nezachrání
                  zpravy.idnes.cz/praha-kontroly-dieselu-bez-filtru-pevnych-castic-f7f-/domaci.aspx?c=A170904_093639_domaci_hell

          2. Superb že je pohodlnější? Jel jste někdy Leafem? Když
            Superb že je pohodlnější? Jel jste někdy Leafem? Když jsem měl naposledy Superba 3 L&K, vadila mi mizerná výbava a tvrdé odpružení. Tak nějak jsem měl pocit, jako by to auto dělali v Číně a snažili se (neúspěšně) okopírovat Citroen C5. Zkuste si sjet Leafem a pak zkuste svůj příspěvek přehodnotit. Já říkám, že v Leafu je větší pohodlí. A co se týče ceny, nevidím žádný velký rozdíl, naopak, vidím úsporu za provoz u Leafa.

      2. Inu já taky pojedu na dovolenou. Autem u kterého nadšenci
        Inu já taky pojedu na dovolenou. Autem u kterého nadšenci srazili za 7 let cenu na přijatelnou úroveň která se mi ekonomicky vyplatí. Ušetřený peníz za uhlovodík dám českému ubytovateli a hospodskému. Také racionální rozhodnutí pragmatika který již jezdí elektricky a nepodporuje zbrojení kvůli uhlovodíkům. Každý to holt vidíme z jiného úhlu.

      1. No tak pozor. Ja cela leta hladove koukal po Q7mickach nebo
        No tak pozor. Ja cela leta hladove koukal po Q7mickach nebo X6tkach, ale nemohl jsem si je dovolit. Nejpozdeji po ctyrech letech bych se pri mem najezdu z tech vydaju za “udrzbu” opupinkoval. A abych si koupil kazde tri az ctyri roky auto za trojku, to znam taky lepsi veci za co to utratit…
        Elektricky pohon me prave od techto nesmyslnych vydaju osvobodil! Jak rika Radovan “nejsem tak bohaty abych si mohl dovolit palit benzin”.

        1. Micheline, Ty žiješ v jiným světě. Většina lidí
          Micheline, Ty žiješ v jiným světě. Většina lidí prostě nejezdí v Q7míčkách a X6kách. Většina lidí platí za ujetý kilometr a měsíc vlastnění auta méně než desetinu co Ty. A nejsou nešťastní ani handicapovaní. Ta auta jsou moderní, bezpečná, komfortní a relativně ekologická, neporovnatelná s tím, co tu jezdilo ještě před 25ti lety. Ti lidé nebudou utrácet za provoz auta desetinásobek, než utrácejí, protože ty prachy dávají za hypotéku, oblečení, jídlo, školné, dovolenou…

          1. opět SOUHLAS :-)),
            jenže nechápu to věčné popichování

            opět SOUHLAS :-)),
            jenže nechápu to věčné popichování Michelina, že si místo Q7 koupil Teslu X a je s tím spokojenej :-)), možná by chtělo prudit někde na autoforu ty dolarové milionáře a majitelé Q7 a jiných „levných“ autíček, proč si raději nekoupili něco ekologičtejšího např Teslu nebo Jaguara i Pace,
            díky bohu Michelin má svatou trpělivost a není to žádný pražský kmotřík a pořád trpělivě vysvětluje věčným prudičům výhody EV, a my socky rozhodně potřebujeme více Michelinů a nejlépe žádné kmotříky

            1. 🙂 diky
              Ja to mam za takovy trenink. Kdyz pak vedu diskuzi s

              🙂 diky
              Ja to mam za takovy trenink. Kdyz pak vedu diskuzi s nekym podobnym nazivo (a to casteji nez bych si pral) tak uz nemusim moc premyslet, mam to natrenovane. Kdyz vas totiz nekdo odchytne u auta a spechate tak neni moc na premysleni cas a pak je to tedy k nezaplaceni.

                1. To je zajimavy napad. 🙂
                  To je zajimavy napad. 🙂

            2. Obecně je Q7 sračka auto, drahý a poruchový. Výhody Tesly
              Obecně je Q7 sračka auto, drahý a poruchový. Výhody Tesly X se obhajují dost těžko, když místním lidem říká, nekupuj si barák, kup si Teslu X, vyplatí se to 🙂

              sreality.cz/detail/prodej/dum/na-klic/cheb-cheb-chlumecek/4250095964#img=0&fullscreen=false

          2. v ČR potenciálně 25000 kupců Tesly nebo Jaguar I
            v ČR potenciálně 25000 kupců Tesly nebo Jaguar I pace
            novinky.cz/ekonomika/451468-v-cesku-je-pres-25-tisic-dolarovych-milionaru.html

            tak šup šup dělat osvětu na autofóru, nebo v golfových klubech a neprudit pořád Michelina :-)))

            1. Přesně tihle lidé stále čekají na dojezd 600 km a koupí
              Přesně tihle lidé stále čekají na dojezd 600 km a koupí si to jako desáté auto, v podstatě jako hračku na občasné ježdění. Přece jen Tesla nebo Jaguar nikdy nenahradí Mercedes Maybach, Bentley, Rolls Royce, Ferrari, Lamborghini apod.

              1. njn to je smutné, ale asi to tak má být??…..
                Podle

                njn to je smutné, ale asi to tak má být??…..

                Podle odhadů agentury Oxfam bojující dlouhodobě proti světové chudobě bohatství 1% nejbohatších lidí planety převyšuje bohatství zbylých 99%.
                62 nejbohatších lidí světa disponuje stejným majetkem jako 3,5 miliardy dalších obyvatel země. Před 5 lety to bylo ještě 388 lidí.

                Majetek nejbohatších osob planety od roku 2010 vzrostl o 44% na 1,76 biliónu USD zatímco majetek chudší poloviny světa poklesl o 41% na hranici 1 biliónu USD.

                Podle Oxfam narůstající majetková nerovnováha ve světě ohrožuje ekonomickou expanzi ve světě a zvyšuje sociální napětí ve společnosti. To vede v mnoha státech světa k nárůstu podpory populistických a extremistických hnutí.

                Podle Oxfam až 7,6 biliónu USD z majetku bohatých parkuje v daňových rájích.

                1. Jak by to bylo krásné, kdybychom přestali daňově obírat
                  Jak by to bylo krásné, kdybychom přestali daňově obírat bohaté a naopak jim umožnili smysluplně investovat do přírody a lidského zdraví. Pak by třeba spousta hnědých míst byla zelená, suchých zavlažená, jedovatých vyčištěná atd.. Jenže to je tak lákavé, brát lidem jejich peníze a rozhodovat, co se za ně bude dít, když současně z těch samých peněz financuji sebe jako rozhodovače.

                2. osobně si nemyslím, že kdyby bohatí lidé
                  osobně si nemyslím, že kdyby bohatí lidé (sportovci,kmotříci,atd.) měli menší daně tak budou investovat do přírody a lidského zdraví, nehledě na to, že tohle má snad být úkolem hlavounů co řídí Zemi, jenže evidentně je výnosnější vyrábět zbraně k ničení čehokoliv, než např. odsolovat mořskou vodu a zavlažovat pouště

                3. Bohužel ničit je jednodušší, než stavět, a na válce se
                  Bohužel ničit je jednodušší, než stavět, a na válce se fajn vydělává dodáváním zbraní oběma stranám.
                  Jen s těmi nižšími daněmi a morálkou jsme to ještě jaksi nezkusili. Prozatím jen stále tlačíme na pilu ve stylu „a daně za příští rok uhlíři zaplaceny máš?“ a k tomu děláme akce typu společenská odpovědnost a jiné nesmysly, dokonce soutěžíme kdo udělá společenskou odpovědnost lepší ve stylu za více peněz. Ne bez okázalosti a dle vhodnosti a přínosu.

          3. Vy mate stale trn v oku v podobe te Tesly. To prece neni o
            Vy mate stale trn v oku v podobe te Tesly. To prece neni o Tesle vs Q7. To byl jen priklad.
            Vcera rano napriklad jsem mel diskuzi u auta s chlapikem nekde od Boleslavy. Po maratonu uvodnich klasickych otazek si povzdechl, ze jezdi v Octavce, kterou by uz vazne rad vymenil za novou. Potiz je v tom, ze spousta jeho znamych dela ve Skodovce a vsichni ho pry od toho zrazuji, se slovy, ze kdyby videl jak se to ted vsechno silene sidi… at si radeji necha tu starou. Povypravel jsem mu tedy jeste o zkusenostech, ktere jsem udelal s Ioniqem a o chystajicim-se prichodu Kony nebo pozdeji TM3 a bylo videt, ze ma hodne vazne o cem premyslet.
            A presne to jsem chtel rict na prikladu s Teslou X a Q7 nebo X6, ze jsem si je nemohl dovolit, ale Teslu jo a stejne tak clovek co jezdi v Octavce za 500k si muze dovolit Konu nebo TM3 za milion a nebo taxikar co jezdil v ojetinach si muze dovolit Leafa.
            Staci kdyz se trochu zajimaji (nebo jim to nekdo vysvetli) a umi pocitat, jenze pak se objevi nejaky “vyzkum” nebo nekdo “vypocita” jak je to ve skutecnosti s emisemi a lidi jsou naockovani resp dezinformovani a odpovidaji v anketach nesmysly. A o tom byl muj uvodni prispevek.

            1. Micheline, já Ti tu Teslu ze srdce přeju. Ale pochop, že to
              Micheline, já Ti tu Teslu ze srdce přeju. Ale pochop, že to je řešení pro pár vyvolených. Já sám mám nadprůměrný příjem oproti republikovému průměru. To, co Tebe stojí měsíčně auto já dávám na uživení mé pětičlené rodiny, včetně hypotéky na barák a provozu dvou aut.

              1. Ty seš fakt natvrdlej, tady jde o to že i s podprůměrným
                Ty seš fakt natvrdlej, tady jde o to že i s podprůměrným platem jako mám já místo Ochcavky za půl mega jsem si koupil Leafa za 600 ve skevĕ a najezdil jsem zatim přes 50tisic km a ušetřil jsem neskutečný ranec za servis a další náklady./mohu doložit fakturami./ Jde jen o to si to umět spočítat a přestat řešit proč to nejde ale jak to udělat aby to šlo. Je úplně jedno jestli se pohybuju v cenové kategorii 3 mega nebo jenom půl mega. Da se to dneska řešit třeba i nákupem ojetiny.

                1. To je normální, že je člověk u druhých za vola, když
                  To je normální, že je člověk u druhých za vola, když jde do elektriky. Protože jim to jezdí za hubičku, nikdy s tím nebyli v servise, nic se na tom nemění a je to BlueDrive, EcoBlue a další lživé nápisy vzadu, tudíž super eko na entou a nejraději by si hadici z výfuku natáhli do ložnice a parkovali to v obýváku, páč to není vůbec cítit a nic z toho nekape.
                  No a pak jdeme krok po kroku a naráz ta elektrika vypadá lépe a lépe a nakonec je to pro ně v elektřině o něco málo dražší (když najezdí kolem 10 tisíc ročně), šul nul (když najezdí kolem 20) nebo levnější /když je to třicet a více).
                  Ovšem musíme porovnávat porovnatelné, ne Teslu s 15 let starou škodovkou koupenou na dojetí, protože za 2 roky nemá šanci projít pravidelnou STK, aniž by to stálo násobek její dnešní pořizovací ceny. A jak prošla STK dnes před prodejem, to raději nechtějme vědět. Takže pak jde na vrakáč a kupuje se další polovrak na dojetí. Možná za pár desítek let to půjde provozovat i s vysloužilými elektromobily, které neprojdou STK z mechanických důvodů, že se rezavý vrak dá na vrakáč a baterka použije do domácího úložiště.

                2. Tak kdyby všechny STK fungovaly dokonale poctivě při
                  Tak kdyby všechny STK fungovaly dokonale poctivě při měření emisí, tak už dnes víc než polovina dieselů nejezdí./a i ostatních/ Jenomže stačí dát technikovi do kapsičky a uvidíte neskutečný zážitek, to se tůruje až se všechny saze vyženou, když to nepomůže tak kolega přišlápne hadici od analyzátoru a když zase nic tak se vytáhne krabička která nasimuluje potřebné otáčky /kam se hrabe vaše svým sw/ a když je to taková sračka, že ani to, tak připravíme druhé stejné auto, který je v pořádku a naměříme na něm. Dokud nebudou kontroly jako v německu a nezavřou pár stkček pro výstrahu tak tyhle sračky tady budou jezdit furt.

                3. oprava /kam se hrabe vw se svým sw/
                  oprava /kam se hrabe vw se svým sw/

                4. Mě by ty propočty zajímaly, EV už dlouho chci, peníze by
                  Mě by ty propočty zajímaly, EV už dlouho chci, peníze by se na něj i našly, ale pořád mi přijde, že se to nevyplácí a kupoval bych to jen jako drahou srdcovku, protože mám malej nájezd. Ten taxikář Karel tu v nějakým článku říkal, že najezdí 50K, proto se mu to vyplácí, já jezdím ročně 10K, nově teď bude manželka dojíždět do práce, takže to možná bude 20K, i tak jsem se ale k EV moc nedopočítal. Mám starou ojetinu a náklady na servis jsou minimální. Gumy si měním tam a zpátky sám a jednou za čas mi tam v servisu vymění olej a filtry, což je tak za 3 a půl tisíce. V tomhle režimu už funguju 5 let. Nevím ale, jak je to u nových aut, netuším, co se platí za garančky a tak.

                5. Výpočet byl celkem jednoduchý, BEV můžeš koupit za
                  Výpočet byl celkem jednoduchý, BEV můžeš koupit za dvojnásobek standardního auta. Pokud máš nájezd 30000 km. Samozřejmě pokud jezdíš autem v hodnotě 100 tis. a nájezd 10 tis. km, tak se nevyplatí žádné BEV.

                6. Jezdím ještě levnějším autem (bydlím na metru, auto je
                  Jezdím ještě levnějším autem (bydlím na metru, auto je spíš víkendovka), takže už jen doufat, že manželka, která začala nedávno jezdit, naboří auto (a zůstane při tom sama bez škrábanců na těle a na duši), abych se ho mohl zbavit a koupit BEV 🙂 … Akorát se pak dostanu do nekonečných úvah, co vlastně koupit, nejvíc bych chtěl TM3, která ještě není.

                7. Koupil jsem si za necelý rok již druhé EV a jezdím s nimi
                  Koupil jsem si za necelý rok již druhé EV a jezdím s nimi většinou sám a věřte mi, že se to vyplácí i při malém nájezdu. Stačí si koupit jedno z trojčat, ceny jsou od 180-tis. a jezdit. Nemám problém jet v neděli 20km do obchoďáku třeba jen pro chleba. Jezdíte kam Vás napadne a mnohem více než s fosilem. Třeba se i jen tak projet a užít si jízdu. Naftou jsem jel za rok asi 3x spíše abych auto projel. Mám zkušenost, že i s trojčaty se nechá absolvovat 99% jízd včetně dálek (odzkoušeno). Pokud chcete, můžeme o tom více pokecat.

                8. 180 tisíc? MIEV stojí nějakých 900 tisíc, ne?
                  180 tisíc? MIEV stojí nějakých 900 tisíc, ne?

                9. 900 stával…, dnes 720 v přepočtu. V ČR se od 2016
                  900 stával…, dnes 720 v přepočtu. V ČR se od 2016 neprodává. Nové z trojčat je ale nesmysl.
                  Za 200 až 300 jich máte na Sauto.cz několik. Ten za 180 je z AAA…

                10. Zde se nebavíme o novém voze, ostatně ty kupuje v ČR z 80%
                  Zde se nebavíme o novém voze, ostatně ty kupuje v ČR z 80% jen firemní klientela, i zmíněný taxikář je toho důkazem. Ojetiny trojčat už jsou opravdu pod 200 tisíc Kč s DPH. A těch 900 tisíc za iMiev byla cena kdysi kdysi dávno. Musel reagovat jak na nástup Nissanu Leaf za 700 tisíc, tak na VW eUP za 600. Takže nové trojče se pohybuje na západ od našich hranic kolem 20 tisíc euro viz https://www.mobile.de/, starší kousky jsou daleko pod tím, třeba za 9 tisíc (02/2013 18.700 km). V ČR aktuálně v bazarech rozmezí 211-429 tisíc viz https://www.sauto.cz/ (ten nejdražší je rok 2016 s 6 tis. km nájezdu) nebo https://www.automodul.cz/.

                11. U staršího EV třeba ty trojčata si budete gumy měnit
                  U staršího EV třeba ty trojčata si budete gumy měnit také sám, olej tam je jen v diferáku litr mění se co 100 t. km.

                  Tak tam je pylový fitr stejné jako u spalováku.
                  Co dva roky výměna brzdové kapaliny stejně jako u spalováku, jen desky a kotouče vydrží násobně déle.

                  A pak se mění nemrznoucí směs co chladí motor a menič a v topení každých 20 let. to je s předepsaného servisu asi vše.

                  Podstatné je náklad za pohonné hmoty, když máte levný noční proud , tak jezdíte 5-10x levněji než na benzín.

                  Takže jak psal kolega není Vám líto jezdit do marketu pro chleba, děti vozit na kroužky a nečekat na ně s tím že si můžu jet domu a tak se vrátit.

                  Ideální použití je když bydlíte v RD s garáží na polosamotě 5-10 Km od města, kde je obchod, škola , práce a jezdíte tu trasu někdy i 10x denně.

              2. Presne jak napsal kolega podemnou.
                Urcite ma kazdy svate pravo

                Presne jak napsal kolega podemnou.
                Urcite ma kazdy svate pravo si spocitat jestli se mu to uz vyplati ci nikoli a verim vam, ze vam to treba jeste nevychazi. Na co jsem poukazoval je fakt, ze umyslnym uvadenim v omyl tvrzenim, ze naftak je ekologictejsi tem lidem zkresluji jejich rozhodovani.
                On to totiz kazdy neposuzuje jen podle financi. Me se treba pri manzelky najezdu ev pro ni urcite zatim nevyplati, ale az sezenu takove, ktere ji bude rozmerove vyhovovat a vejdou se do nej tri detske sedacky urcite ji ho koupim. Krom toho, ze ji bude jezdeni mhohem vice bavit me bude hrat myslenka, ze uz ve meste nesmrdi jinym maminkam pod kocarek. Jeji auto bude navic slouzit jako uloziste k budouci FVE, takze ani ta ekonomika nebude takovy prusvih…

    2. Pekná kalkulácia s CO2. ADAC taktne zamlčal, že dízel
      Pekná kalkulácia s CO2. ADAC taktne zamlčal, že dízel produkuje na každý km asi 150 druhov karcinogénnych plynov a na 100km jazdy spotrebuje okrem nafty aj približne 10kWh tej špinavo vyrobenej elektriny na ktorú prejde napr. Ioniq 100km. Keby to spomenuli, tak sa, samozrejme, nemusíme baviť o tom po kolko km sa elektromobil vyplatí.
      Ach jaj…
      Ale ako sa hovorí: Lož má krátke nohy.

      1. Jj. Hlavne zapocitat likvidaci baterky, ktera pritom muze
        Jj. Hlavne zapocitat likvidaci baterky, ktera pritom muze nejmene dalsi dve zivotnosti auta slouzit nekde v ulozisti, ale zapocitat vyjety olej nebo fakt, ze po peti letech nebude ten spalovak ani omylem plnit normy, ktere plnil, kdyz vyjel z fabriky zatimco ta elektrina se bude tou dobou vyrabet zase o dost cisteji…

    1. Za prvé není to pravda.
      Za druhé není to pravda.
      A za

      Za prvé není to pravda.
      Za druhé není to pravda.
      A za třetí ne opravdu to není pravda.

      Ale jinak tím rychlejším myslíte co? Jako maximální rychlost, nebo zrychlení, nebo výkon, nebo že to víc řve? Nebo dojezd?

      Pokud jde jen o rychlost, tak ta je úplně stejná a záleží jaký to auto má výkon motoru. Kydž postavíte Teslu model S vedle VW Pola, tak je jasné kdo je rychlejší, že? kydž postavíte Bugaty Vejron, vedle Peugeot iONa, tak je také jasné, kdo je rychlejší.

      Ta otázka je sama o sobě nesmyslná, stejně jako vaše poznámka, která ukazuje na velmi malou rychlost vašeho mozku. :-))))

      Navíc v Británii, nemají neomezenou rychlost na silnicích jako v Německu, tak tam je každé auto „stejně“ rychlé!

      1. To si dovolím nesouhlasit, myslím že na výkonu motoru
        To si dovolím nesouhlasit, myslím že na výkonu motoru úplně moc nezáleží:

        – Pokud vezmeme libovolný elektomobil a porovnáme s podobným stejně výkonným spalovákem, bude mít spalovák v naprosté vězšině maximálku výrazně vyšší. Opravdu výrazně, o několik desítek km/h

        – A pokud se bude jednat o rychlost přepravy z bodu A do bodu B, ten spalovák to nejspíše vyhraje taky, a na delších štrekách kde elektro bude muset nabíjet vyhraje taky velmi výrazně.

        Takže podle mě to pravda je, spalovák je rychlejší

        1. Každej má svoji pravdu. Tak to bylo, jest a bude.
          Když jedu

          Každej má svoji pravdu. Tak to bylo, jest a bude.
          Když jedu kolem benzínky a ze zvyku (dnes spíš možná už ze škodolibosti) mrknu na totem, 34,90 mě nechává klidným. A všem, kteří to tak chtějí, to přeju. Přeju jim i to, ať jsou tam dřív, rychleji, s větší maximálkou a já nevím s čím ještě.
          Jistý je, že já ujedu 100 kilometrů za třicet korun, někdo možná i za méně. Ano, pojedu je o deset minut dýl (Leaf), ve větším klidu a stoprocentně bezpečněji. A to je to, za co jsme si připlatili.
          Takže, přátelé, buďme ohleduplní a přejícní.
          Koneckonců „Svět je malý, jednou se všichni setkáme u nabíječky“ BB. -:)

            1. Nedozrají, nebuď naivní. Jen jim prostě jednou nebude kdo
              Nedozrají, nebuď naivní. Jen jim prostě jednou nebude kdo by vyráběl ta drahá fosilní auta, když nebude kusovost. Prostě se trh obrátí jako nyní ČEZ. Z největšího brzdiče FVE na střechách domů od ledna roku 2009 se nyní na jaře stal největší propagátor (dojič dotací) FVE. Ale na klíč! I s financováním a dohledem. A lidé mu to žerou i s navijákem. Je vidět kdo je osobnost s vlastním mozkem a kdo bezmozek papouškující mantry mocných.

        2. Elektro bude mít maximálku takovou, jakou mu výrobce
          Elektro bude mít maximálku takovou, jakou mu výrobce elektronicky omezil. Když už pomineme fakt, že akorát sem tam v Německu a na okruhu lze legálně jet více než 130 km/h.

          V přepravě z A do B vyhraje díky zrychlení elektromobil. Než se spalovák dostane na povolenou rychlost, elektromobil už má dost náskok. Vlastní opakovaná zkušenost (ano, pak mne spalovák vždycky dožene, protože zatímco já jedu povolenou rychlostí, on mne prostě musí dohonit, elektro mu to nesmí natřít – mám na tom nápis ELEKTROMOBIL jako kráva – takže to dohání spalováky k šílenství, jen za dnešních +-50 km zhruba 7x, kdy jsem stál první na křižovatce na světlech na čtyřproudovce).

          Na delších štrekách je to otázka přestávek. Pokud bude mít spalovák dojezd po dálnici 700 km a pojede bez zastávky, dnešním elektromobilům to natře a dojede dříve. I Tesla totiž bude muset jednou zastavit a nabíjet. Ale to je tak jediná situace, jinak opět platí ono zrychlení.

          1. Radovane,
            Váš ION má zrychlení 0-100kmh menší než

            Radovane,
            Váš ION má zrychlení 0-100kmh menší než Fábia 1,4mpi.
            To, že jste na rozjezdech rychlejší neznamená, že má Vaše auto větší zrychlení než ostatní, ale protože se ten soupeřící řidič buď tak rychle rozjíždět neumí, nebo prostě nechce.

            1. No a co, z 0 na 50 necelé dvě sekundy a víc než 50 se tam
              No a co, z 0 na 50 necelé dvě sekundy a víc než 50 se tam nesmí. To je praxe. Řeknu dvakrát dvaadvacet a jsem pryč. Jinak by jste se divil, kolik (nejen Fábia 1,4mpi) to na mně zkusí. Jenže se neumí rozjet tak rychle. I když by chtěli.
              A že papírově je Ion pomalejší do stovky než Fabka? To bych netvrdil, papírové údaje o Ionu hovoří jinak:
              Maximální zrychlení: 2,9 m/s2
              Zrychlení:
              • 400 m s pevným startem: 20,7 s
              • 0 – 50 km/h: 5,9 s
              • 0 – 100 km/h: 15,9 s
              Dynamické zrychlení:
              • 40 – 60 km/h: 2,9 s
              • 60 – 80 km/h: 3,9 s
              Zdroj: https://www.autorevue.cz/eko-test-peugeot-ion—elektricky-jeste-jednou_1/ch-42459
              Měření MF DNES Model Škoda Fabia / Zrychlení 0-100 km/h (s) / Zrychlení 0-400 m (s):
              1.4 (44 kW) / 17,4 / 20,3
              1.4 (50 kW) / 18,8 / 21,0
              1.4 (74 kW) / 13,2 / 18,8
              1.9 SDI (47 kW) / 17,8 / 20,7
              Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-fabia-1-4-44-kw-predci-drazsi-sestru-dye-/auto_testy.aspx?c=2000M150Y06C

              1. Vy si vždycky pro porovnání najdete ten zdroj, co se Vám
                Vy si vždycky pro porovnání najdete ten zdroj, co se Vám hodí.
                Fabia 1,4 50kW má oficiálně 14,4s. Novináře z MF dnes bych určitě nepovažoval za referenční řidiče.
                Se svou Fábií 55kW bych Vás jak do 50km/h, tak do 100km/h nechal za sebou. Škoda, že jste tak zdaleka, jinak by to stálo za sázku o basu piv.

                1. Tak na to zapomeň, manželka má 74kw fabii a kámoš s ionem
                  Tak na to zapomeň, manželka má 74kw fabii a kámoš s ionem mě vypráskal. Z nuly do 50 jsem měl co dělat i se 190kw Bmw

                2. Kdysi jsem to měřil u eGolfu, měl zrychlení 0-50 o něco
                  Kdysi jsem to měřil u eGolfu, měl zrychlení 0-50 o něco lepší jako 2 tunové auto 173 kW.

                3. O něco je třeba 20m ?
                  Tak na „prdel“ jsem dal zatím všem

                  O něco je třeba 20m ?

                  Tak na „prdel“ jsem dal zatím všem co stáli na semaforech a to někteří na 2 a 3 už před zhasnutím červené tůrovali auto, že nebylo slyšet rádio a stejně nic.

                  Jo a jednou stál vedle Ford Mustang a jak to chtěl se mnou vypálit, tak začal po cestě lítat zleva doprava, že měl co dělat aby se udržel ve svém pruhu, a taky nic.

                  Nebylo to kdysi, je to teď a stále.
                  Docela mně to na těch semaforech baví.
                  😉

                4. Tak jsem dneska speciálně qůli Vám, vážení
                  Tak jsem dneska speciálně qůli Vám, vážení diskutující změřil zrychlení z 0-50. Fabia 1.4 16V 55kW LPG najeto 212tis. Měřeno na rovině za bezvětří. V kufru asi 100kg materiálu.
                  Měřeno appkou pomocí GPS. Naměřeno 2x 5,5s a 1x 4,9s.
                  Nikde jsem nenašel oficiální hodnotu výrobce. Kdybyste někdo věděl, podělte se.

        3. Myslim, ze tvrdite neco co neumite dokazat. To ze spalovak ma
          Myslim, ze tvrdite neco co neumite dokazat. To ze spalovak ma vyssi max. rychlost je jen vykrit do tmy bez realnych dat. Kde budete mit pravdu je pripad velmi dlouhych tras, kde se ukaze hlavni vyhoda spalovaku, rychle tankovani. Pak ale musite rict, ze vetsina spalovaku bude na trasach pres 1000km rychlejsi. Pokud navic dodate podminku ze musi dodrzovat max rychlost, je to temer jiste. Zatim.

          1. Ale kdepak, důkaz je velmi snadný, reálných dat máme
            Ale kdepak, důkaz je velmi snadný, reálných dat máme dostatek
            Například:

            Nissan Leaf II – max.výkon 110 kW, max.rychlost 144 km/h
            BMW i3 – max.výkon 125 kW, max.rychlost 150 km/h
            Renault Zoe – max.výkon 65 kW, max.rychlost 135 km/h
            Chevrolet Bolt – max.výkon 150 kW, max.rychlost 146 km/h

            Asi není potřeba polemizovat, že spalováky s výkonem nad 100 kW hravě dosahují rychlostí 200 km/h a více. Tj. mnohem více než stejně výkonné elektromobily. To jste opravdu nevěděl ??

            1. Týmito vašimi príkladmi ste dokazáli akurát to, že keď
              Týmito vašimi príkladmi ste dokazáli akurát to, že keď elektromobil vyrobí automobilka, ktorá zarába na spalovákoch tak zámerne svoj elektromobil skriplí tak, aby ludia ako Vy mohli tvrdiť, že spalovák je lepší.

              Ja dám príklad. Automobilka, ktorá vyrába iba elektromobily, vyrobila elektromobil v súlade s dostupnou technológiou a vyšlo toto:

              Tesla S75D, výkon 66kW a max. rýchlosť 225km/hod.
              Tesla S100D, výkon 87kW, max. rýchlosť 250km/hod.
              Rýchlosti sú samozrejme elektronicky obmedzené.

                1. Pozrite si Technický preukaz hociktorej Tesly a uvidíte, že
                  Pozrite si Technický preukaz hociktorej Tesly a uvidíte, že mám pravdu. Tesla P100D s ludicrous módom má skutočne 87kW výkonu. To, že má okamžitý výkon cez 500kW sa v TP uvádza len v poznámkach a je to iba krátkodobý výkon. Tých 87kW je výkon ktorý môžu dodávať motory počas, myslím, jednej hodiny.
                  Ja sa obávam, že hodnoty, ktoré ste napísali Vy sú špičkové krátkodobé výkony, ktoré výrobca týchto elektromobilov uvádzajú len preto, že sú zvyknutí podvádzať vo všetkom. Emisiami a spotrebou to začína.
                  Predpokladám, že skutočný hodinový výkon (ten, ktorý sa má uvádzať v TP) bude niekde okolo 30kW. A s tým potom môžete porovnávať výkon obdobného spalovacieho motora. To mi vychádza na Daewoo tico (35kW) alebo Daewoo matiz (38kW)

                2. Ešte ako zaujímavosť. Tesla S75D má špičkový,
                  Ešte ako zaujímavosť. Tesla S75D má špičkový, krátkodobý výkon 386kW, ale v TP je napísaný 66kW. Presne ako Škoda Octavia 1,9 TDi.
                  A ak mi neveríte, tak Vám ukážem obidva TP.

                3. Doufám že nám nechcete opravdu tvrdit že při maximální
                  Doufám že nám nechcete opravdu tvrdit že při maximální rychlosti pracuje elektromotor v režimu trvalého výkonu, který jak sám uvádíte je pouze jednou šestinou maxima. To bychom klesli do roviny naprostého technického diletantství

                4. Asi Vás sklamem, ale je to tak. Pri max. ustálenej
                  Asi Vás sklamem, ale je to tak. Pri max. ustálenej rýchlosti pracuje celá pohonná sústava na 66kW. Ale ak to nebude viac ako pol hodinu, tak to môže byť 79kW.
                  Takže výkony, ktoré uvádza Nissan, BMW, Hyundai… sú bludy. Sú to zrejme maximálne, a nie trvalé výkony.

                5. S Ioniqem se mi nepodarilo dosahnout toho aby omezil vykon
                  S Ioniqem se mi nepodarilo dosahnout toho aby omezil vykon kvuli prehrati motoru. I kdyz jsem ho prohanel asi 40km po dalnici rychlostmi kolem 160km/h +/- 10 tak to daval. Jedine kdy mi omezoval vykon bylo kvuli maximalni rychlosti, tedy pri 175km/h (170km/h podle gps).

                6. Můžete mě zklamat pouze vašimi mezerami v technickém
                  Můžete mě zklamat pouze vašimi mezerami v technickém vzdělání (bez urážky). Každý kdo se alespoň trochu vyzná v autech dobře ví, že okamžitý výkon 66 kW u auta velikosti Tesly S nemůže v žádném případě stačit na rychlost 235 km/h. Protože máme odpor vzduchu, valivé odpory atd. Výkon potřebný pro tuhle rychlost bych odhadnul na cca 140-150 kW. Zázraky se nedějí ani u elektromobilů.

                7. Takže po poriadku. Bavíme sa o rýchlosti 225km/hodinu a nie
                  Takže po poriadku. Bavíme sa o rýchlosti 225km/hodinu a nie 235km/hod.
                  Uraziť ma samozrejme nemôžete, lebo ja nemusím, na rozdiel od Vás, odhadovať. Vyskúšanú mám rýchlosť 200km/hod, pri ktorej mi na rovine stačí priemerne 60kW na udržanie tejto rýchlosti.
                  Z mojej strany túto tému považujem za uzavretú a žiadnemu anonymovi to nemusím dokazovať.

                8. Takový údaj je stejně k ničemu, i když bude odpovídat
                  Takový údaj je stejně k ničemu, i když bude odpovídat níže uvedenému vzorci . Pokud budete po dálnici s Teslou jezdit 200 km/h bude průměrná spotřeba kolem 35 kWh/100km. Už při 130-140 km/h jsem jezdil kolem 24 kWh(100km.

                  Aerodynamický odpor

                  Výkon k udržení dané rychlosti (W)

                  P = v . m . g . f + 0,5 . Cx . S . Ro . v^3

                  v je rychlost (v m/s)
                  m hmotnost auta
                  g tíhové zrychlení 9,81
                  f součinitel val.odporu cca 0,015- 0,02
                  Cx součinitel odporu vzduchu 0,2-0,4
                  S čelní plocha v m2
                  Ro hustota vzduchu cca 1,25

                9. Myslel jsem samozřejmě naší „dálnici“. kde rychlost 200km
                  Myslel jsem samozřejmě naší „dálnici“. kde rychlost 200km znamená průměr 140 km/h 🙂 Pro zajímavost Fabie kolem 100 km/h bude potřebovat výkon přibližně 10 kW.

                10. Ten nizky vykon neni na hodinu, ale trvaly. Coz ovsem i v
                  Ten nizky vykon neni na hodinu, ale trvaly. Coz ovsem i v pripade baterky 100kWh bude jen neco lehce pres hodinu. Musel by jste ovsem skutecne kontinualne odebirat tech cca 88kW, coz je v realnem provozu nesplnitelne.
                  Mimochodem me napsali do TP soucet maximalniho vykonu obou motoru podle COC listu, takze 568kW. Tedy TP bych vubec jako dukaz cehokoli nebral. Tam si kazdej urednik napise co chce…

                  PS: A kdybych se mel ja za neco primluvit, tak bych asi bral jako spravny ten vykon maximalni. Spalovak take podava uvadeny vykon jen v urcitych otackach, a az kdyz je motor ohraty, a stejne to tak vsichni uvadi.

                11. Zle som sa vyjadil. Správne malo byť pre Teslu S75D údaje z
                  Zle som sa vyjadil. Správne malo byť pre Teslu S75D údaje z COC.
                  Maximum hourly output 66 kW
                  Maximum 30 min. power 79 kW
                  Maximum net power 193kW (front), 193kW (rear)
                  A do TP mi to skutočne tak aj napísali a tých 386kW mám iba v poznámke. Zákonná poistka sa mi vypočítava z trvalého (hodinového) výkonu 66kW.

                12. mate pravdu je to hodinovy vykon
                  P100D COC:
                  27.2. Maximum

                  mate pravdu je to hodinovy vykon
                  P100D COC:
                  27.2. Maximum hourly output : 87 kW
                  27.3. Maximum net power : 193 kW (front), 375 kW (rear)
                  27.4. Maximum 30min power : 79 kW (front), 90 kW (rear)

  1. Já vždycký lidi v těch jejich bludech utvrzuju. Voni jsou
    Já vždycký lidi v těch jejich bludech utvrzuju. Voni jsou pak nejistý ještě víc :)))
    Vždycky očekávaj odpor a vysvětlování, ale najednou se nemaj o co opřít. :)))
    Vo to větší šok pak zažívaj, když zjistěj pravej opak.

    1. V manualu i-Miev pisou, ze nesmi do tlakove mycky (na vapku)
      V manualu i-Miev pisou, ze nesmi do tlakove mycky (na vapku) podvozku. Evidentne DC/AC stridac a baterka nejsou uplne vodotesne a je lepe ty prutahy zastrikat gumovkou. Taky 400V DC neni zadna sranda, na to si netroufne vetsina servisu, meli delat ty EV na 48V nebo 60V max.

      1. Neměli milej zlatej. To by se do toho vrtalo kdejaké
        Neměli milej zlatej. To by se do toho vrtalo kdejaké netáhlo co dnes strká rypák do fosilu. Já budu raději, když u nich zůstanou. A mrtvoly těch co strčili pracky do elektromobilu aniž by věděli proč bych ze zákona vystavoval u cesty na sloupech veřejného osvětlení. Pro výstrahu.

  2. Polovina Britů dnes na ostrovech nejsou skuteční Britové,
    Polovina Britů dnes na ostrovech nejsou skuteční Britové, ale černý a přičmoudlý poloopice, kteří přivandrovali z Afriky, Indie, Rumunska a dále bílé opice z Polska apd. vesměs nevzdělaní, zaostalí, alkoholici a primitivní spodina použitelá jen do továrny k pásu…kupují auta na dojetí za 250GBP, ktré by skuteční Britové dali už jen na vrakoviště.
    A myčky aut v UK nejsou moc oblíbené, dnes je na každé ulici ruční umývárna aut, kde pracují tlupy Rumunů. V takové rumunské myčce běžně stojí fronta, mytí už dnes stojí za pendrek, protože cigáni zdomácněli a práci odflakují a často myčka co stojí hned vedle je nevyužitá. Britové tvrdí, že kartáče poškrábou lak…..

      1. I vy jeden lichotniku. Nemuse tak podlezat, xenofob to je
        I vy jeden lichotniku. Nemuse tak podlezat, xenofob to je oznaceni cloveka se zdravym rozumem, tedy veskrze pozitivni az lichotive. Na rozdil od pojmu jako pravdolaskar, dobroser, multikulturni. To je oznaceni pro neomarxistickou svoloc, stitici se prace a lidi okradajicich druhe formou dotaci. A vy jste ktery?

  3. Ona ta mycka muze mit racionalni zaklad. Ovsem ne v elektrice,
    Ona ta mycka muze mit racionalni zaklad. Ovsem ne v elektrice, ale v britskem respektovani prikazu autorit – u mycek, ktere auto tahnou za predni kolo, byva „vypnete motor a zaradte neutral“. Coz je u rady elektromobilu dost problematicke.

  4. Nadpisu jsem se zasmál, po přečtení článku mě napadlo,
    Nadpisu jsem se zasmál, po přečtení článku mě napadlo, jak by asi takový průzkum dopadl u nás. Asi by to lepší nebylo. Teď zrovna nabíjíme poprvé u Žebráku. Dva stojany ABB jsou super. Bohužel jako většinou žádná toaleta ani krám. Jen nyní zavřená prodejna aut Škoda.
    Ale zaplať jim to pámbů, na cestě do a z Plzně (z Prahy) to bylo potřeba, dá se to mastit a pak lehce cucnout.

                1. Přesně tak s kulatým razítkem a včetně nabíjecích
                  Přesně tak s kulatým razítkem a včetně nabíjecích kabelů! Vyhláška nezná slitování.

Napsat komentář