San Francisko chce do roku 2035 vyměnit všechny dieselové autobusy za elektrobusy

Od příštího roku začne dopravní podnik San Franciska s testováním elektrobusů. Nakupovat je chce od roku 2025.

Elektrobus Xcelsior CHARGE společnosti New Flyer. Podobné plány jako San Francisko má i celá řada dalších světových metropolí. Zdaleka nejdál je ale v tomto ohledu Čína. Například v tamní metropoli Šen-Čenu už dnes jezdí přes 16 000 elektrobusů.
foto: New Flyer

San Francisco Municipal Transportation Agency neboli SFMTA je společnost zodpovědná za provoz veřejné dopravy v San Francisku. Zaměstnává skoro 5000 lidí a provozuje skoro 1000 autobusů a 250 trolejbusů.

Všechny autobusy jsou ale zatím dieselové. Od roku 2025 už má SMFTA začít pořizovat jen elektrobusy a do roku 2035 by měla být flotila kompletně obměněna.

San Francisko je výrazně kopcovité město, takže na elektrobusy tu budou kladeny zvýšené nároky. Mark Farrell, starosta San Franciska, už 19. dubna v Den Země prohlásil, že do roku 2050 eliminuje uhlíkovou stopu města.

tisková zpráva

26 Comments on “San Francisko chce do roku 2035 vyměnit všechny dieselové autobusy za elektrobusy”

  1. Nevíte někdo něco o tomto autobusu, resp. o tom
    Nevíte někdo něco o tomto autobusu, resp. o tom superkapacitoru?
    http://www.smartcityvpraxi.cz/moderni_technologie_47.php

    To vypadá už docela zajímavě. Jestli má kapacitu 20, 37 kWh, tak to už je docela dost. Jestli v tom bude podobná evoluce jako v bateriích, tak každý rok se to může o malinko navýšit a naopak zmenšit váha. Pro osobáky asi ještě hodně dlouho nepoužitelné, ale pro ty autobusy, které se na zastávkách na 2 minuty připojí na trolej a dobijou je to myslím super řešení. Možná lepší než baterie.

    1. Zkouší se to hodně intenzivně, velkým lákadlem je
      Zkouší se to hodně intenzivně, velkým lákadlem je nízká váha „baterií“, kdy autobusy běžně mají spotřebu 1 kWh / 1 km jízdy, i více. Nevýhodou je ono rázové nabíjení v řádech minut na zastávkách, to jsou pecky pro rozvodnou síť, pokud by se jednalo o několik desítek vozidel či dokonce stovky na ploše města. Takže se uvažuje o bateriích u těch nabíjecích míst, co by rázy vyrovnávaly, prostě zkoumá se a ladí. Snaha je jasná, aby vozidlo hromadné dopravy vozilo především lidi, ne technologii. Rozměry i vahou.

  2. off
    Do čela EPA jde ještě větší kazisvět než tam

    off

    Do čela EPA jde ještě větší kazisvět než tam byl.
    https://qz.com/1322157/scott-pruitts-replacement-andrew-wheeler-will-be-even-more-dangerous-for-the-epa/

    Scott Pruitt skandálně zneužíval své postavení, státní peníze a podřízené, tak musel podat demisi a nahradí ho lobbysta přes uhlí. Jak jinak, když je u moci voranžová Trumpeta. :)))
    https://qz.com/1322131/andrew-wheeler-coal-lobbyist-replaces-scott-pruitt-as-head-of-epa/

        1. Je fakt, že to je celé takové trumpovské. Nejedná se s
          Je fakt, že to je celé takové trumpovské. Nejedná se s kým má, fakticky se nic nedomluvilo, ale o to více mediálních vln se dělá a ten strejda stejně zítra může změnit názor až mu někdo vysvětlí (jednoduše, s obrázky), že tím fakticky dává více než dostane a že tím ohrožuje tisíce pracovních míst v USA.

                1. Ta se ještě vozit nezačala. Takže to nelze říct.
                  Ta se ještě vozit nezačala. Takže to nelze říct.

                2. Mysleno od 2019. Cetl jsem, ze by to clo mohlo byt pro Teslu
                  Mysleno od 2019. Cetl jsem, ze by to clo mohlo byt pro Teslu likvidacni. Tak se domnivam, ze TM3 bude z Freemontu.

                3. Přiznám se, že nevím, jak moc musí být auto rozložené,
                  Přiznám se, že nevím, jak moc musí být auto rozložené, aby se kvalifikovalo jako náhradní díl a neplatilo pro něj clo.

                4. Auto musí být rozložené tak moc jak se to bude EU zrovna
                  Auto musí být rozložené tak moc jak se to bude EU zrovna hodit a podle toho ty předpisy upraví.

                5. Vždycky se mi otvírá kudla v kapse a nabíjí kalašnikov,
                  Vždycky se mi otvírá kudla v kapse a nabíjí kalašnikov, o odjištěném RPG nemluvě, když čtu tyhle politické sviňárny.
                  Jako fajn, že si mohou studenti na brigádě v Ostravě-Bartovicích vydělat nějakou kačku, ale oni tam normálně rozebírají nové hotové Hyudaie (včetně všech náplní), co se o kousek dál v Nošovicích u Frýdku-Místku na pásu právě smontovaly. V různé fázi rozkladu je pak rvou do kontejnerů a ty se vozí do postsovětských zemí, ale i do části Asie, kde se znovu smontují. Protože cla, poplatky a další ochranářství na entou. Maras.

                6. Sám jsem si to zažil po revoluci s televizory Filips. Dnes
                  Sám jsem si to zažil po revoluci s televizory Filips. Dnes už je to promlčené. Prostě se do frízóny doručily TV, ty se demontovaly na 3 díly (zvlášť obražofka v předním dílu krytu, zvlášť zadní díl krytu, zvlášť elektronika), označily (ať se posléze nemusí nastavovat geometrie a barvy), naskládaly do krabic tak aby se v tom vyznalo alespoň prase a šup s tím do PL kde to zase podobní joudové skládali. Ekonomicky se to vyplatilo a kupodivu jsme si s tím dost dobře přivydělávali. O kartónářském průmyslu a dopravě ani popel, ti vydělávali jako draci také.

    1. Nyní platí clo při dovozu aut z EU do USA 2,5% a opačným
      Nyní platí clo při dovozu aut z EU do USA 2,5% a opačným směrem při dovozu aut z USA do EU 10%.
      Trump chtěl cla zrušit a EU řekla ne, tak do toho začal Trump házet vidle.
      Pokud by se Tesla i nadále vyráběla pouze v USA, tak samozřejmě klesne cena Tesly v Evropě o clo 10%.
      Nyní to ale spíše vypadá, že EU neustoupí a cla se ve výsledku zvýší.
      Výsledkem bude to, že Tesla bude vyrábět auta pro USA v USA a auta pro EU v EU, spekuluje se o továrně v Německu.
      Podobně ostatní výrobci aut navýší své výrobní kapacity v USA.

Napsat komentář