Elektrický závoďák Cupra e-Racer poprvé na závodním okruhu

Značka Cupra (Seat) poprvé podrobila testům závodní elektromobil e-Racer na závodním okruhu v chorvatském Záhřebu. Předmětem jízdních zkoušek byla integrace sady akumulátorů do celkové konstrukce závodního vozu.

Sada akumulátorů závodního vozu e-Racer je složena z 6072 válcových akumulátorových článků, což odpovídá akumulátorům pro 9000 mobilních telefonů
foto: Seat

Dosud byly všechny elektrické, elektronické, akumulátorové, chladicí a poháněcí systémy testovány jednotlivě. První testy integrace všech uvedených prvků a jejich funkcí na závodním okruhu v Záhřebu přinesly týmu CUPRA velmi optimistické výsledky.

Vysoké teploty na závodním okruhu během testovacích dnů potvrdily připravenost závodního vozu CUPRA e-Racer na výzvy závodního nasazení. Hodnocení po prvních testech jsou velmi pozitivní.

Sada akumulátorů tohoto závodního cestovního vozu s elektrickým pohonem je složena z 6072 válcových akumulátorových článků, což je ekvivalentem akumulátorů pro 9000 mobilních telefonů. Dojezd závodního vozu e-Racer je díky tomu dostatečný pro účast v závodech nově založeného seriálu E-TCR (Electric Touring Car Races).

Data z těchto testů budou využita k další optimalizaci nastavení jednotlivých systémů. Poté bude přistoupeno k následujícímu vývojovému úkolu, který se zaměří na provozní vlastnosti vozidla.

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, potvrdil, že „se závodním vozem CUPRA e-Racer chceme posunout okruhové závody na novou úroveň. Dokážeme tím, že jsme schopni nově definovat motoristický sport a dosáhnout úspěchu. Motoristický sport je jedním z pilířů značky CUPRA a jsme hrdí na náš tým, který proměnil tento závodní cestovní elektromobil v realitu.“

tisková zpráva

17 Comments on “Elektrický závoďák Cupra e-Racer poprvé na závodním okruhu”

  1. Valcove aku clanky budou nejspis 18650, ktere vyuziva Tesla
    Valcove aku clanky budou nejspis 18650, ktere vyuziva Tesla S/X. Seat se asi stydi priznat, ze vse okopirovali od Tesly. Porovnani s mobily je ponekud ubohe.
    To je asi stejne porovnani, jako ze Octavia ma nadrz jako 15000 zapalovacu.

        1. Proc jsem tam asi psal to „pro zavodeni“? 🙂
          Bavil jsem se s

          Proc jsem tam asi psal to „pro zavodeni“? 🙂

          Bavil jsem se s nimi na maker faire, rikali, ze zacinali na pytlicich, ale zjistili, ze pri odberech, ktere se pri zavodeni potrebuji, se jim za celkem kratkou dobu nafouknou a chcipnou. Takze prechazi na klasicke „valecky“. Pro bezna komercni auta to zrejme nevadi, protoze ta se nehoni celou dobu na plny kotel. Tak ze by treba Seat udelal stejnou zkusenost? Nebo se poucili z chyb jinych a udelal to napoprve dobre?

          1. Aku pro RC vrtulniky maji mnohem vetsi zatizeni nez u
            Aku pro RC vrtulniky maji mnohem vetsi zatizeni nez u zavodniho auta a presto jsou pytliky standard. Cela kapacita se vycuca za 10 minut.
            Valecky jsou vesmes 18650. Ale jelikoz se vsichni posmivali ze Tesla pouziva baterky z notebooku, tak se ted sami stydi to uznat, ze je to nejlepsi varianta.

            1. Uplne to dneska nesleduju, ale modelarskych uz jsem par
              Uplne to dneska nesleduju, ale modelarskych uz jsem par nafouklych vyhazoval. Neoficialne se uvadelo 50 cyklu, pokud se opravdu pouziva proud na baterce napsany, dneska je to mozna lepsi. Ja mel v robotovi (vpodstate auticko) predimenzovane a stejne jsem nejake musel vyhodit (nafoukle, zdechle).

Napsat komentář