Toyota pomohla vyslat na oceán první vodíkovou loď na světě

Společnost Toyota Motor Europe podporuje vodíkové plavidlo Energy Observer na jeho plavbě kolem světa. Jde o první autonomní plavidlo na vodík.

Tato loď budoucnosti poháněná elektřinou kombinuje obnovitelnou energii a systém produkující vodík z mořské vody bez jakýchkoli uhlíkových emisí.
foto: Toyota

Tato plavba otestuje palubní technologie za extrémních provozních podmínek. Jedná se o první pokus obeplutí celé planety v energeticky nezávislém člunu. Posádka pod vedením Victoriena Erussarda a Jérômeho Delafosseho rovněž hledá možnosti propagace ekologických energií a podpory energetických změn.

Plavidlo Energy Observer, představené v roce 2017 ve francouzském Saint-Malu, ukazuje praktické řešení pro neškodné získávání energie z přírody.

Toyota a vodík

Vodík je srdcem projektu Energy Observer a hlavním důvodem zapojení společnosti Toyota Motor Europe. Samotnému plavidlu poskytuje výraznou výhodu z hlediska hmotnosti (50 % výtlaku lodi) v porovnání s řešením, kdy by se energie ukládala výlučně pomocí baterií.

Energy Observer

Energy Observer
foto: Toyota

Využití vodíku v roli zásobníku energie je klíčem k řešení problému přerušované dodávky energie na zemi či na moři. Umožňuje využívat přebytky energie, a tím zvyšovat autonomii mobilních i stacionárních zařízení.

Společným cílem jsou Olympijské hry v Tokiu

Energy Observer se po loňské plavbě ve Francii nyní pohybuje ve Středozemním moři a v roce 2019 vyrazí na sever Evropy. V roce 2020 by pak měl doplout do Tokia, aby včas zavítal na Olympijské hry 2020.

„Nesmírně nás těší, že se Toyota Motor Europe rozhodla této mise zúčastnit. Sdílíme společnou vizi vodíku coby klíče k urychlení energetických změn, vize, kterou bychom rádi představili v rámci Olympijských her 2020 v Tokiu,“ říká Victorien Erussard, zakladatel a kapitán plavidla Energy Observer

Energy Observer

Energy Observer
foto: Toyota

„Toyota je průkopníkem vodíkových technologií již nejméně 20 let. Testujeme za náročných podmínek, abychom prokázali použitelnost vodíku coby praktického alternativního paliva. Vodík umožňuje rychlé tankování, nabízí dlouhý dojezd a skvělé zkušenosti s cestováním zcela bez emisí, kdy pomáhá pohánět osobní automobily, autobusy, nákladní vozidla či dokonce vysokozdvižné vozíky,“ říká Matt Harrison, viceprezident pro obchod a marketing společnosti Toyota Motor Europe.

Energy Observer je hlavním francouzským ambasadorem v rámci naplňování 17 cílů trvale udržitelného rozvoje Organizace spojených národů. Jeho tým bude po celém světě v průběhu expedice shromažďovat dokumentární obsah o konkrétních spolehlivých řešeních.

Všechna zjištění a odhalení se budou příští podzim vysílat formou osmidílného seriálu na stanici Planète+ a také prostřednictvím webového seriálu sdíleného na sociálních sítích.

Jak funguje loď Energy Observer?

tisková zpráva

24 Comments on “Toyota pomohla vyslat na oceán první vodíkovou loď na světě”

  1. „Jedná se o první pokus obeplutí celé planety v
    „Jedná se o první pokus obeplutí celé planety v energeticky nezávislém člunu.“

    Co to je zase za žvásty Tojoto? Když zapomenem na všechny plachetnice co to každý rok dělají už po staletí, tak například plavba solární lodi Planet Solar kolem světa v letech 2010-12 byla jako co???
    To jsou zase píár kydy todleto.
    http://www.planetsolar.org/

  2. Nechápu vás lidi, jste na webu kde se řeší ekologický
    Nechápu vás lidi, jste na webu kde se řeší ekologický provoz, většina z vás je tu až fanaticky nespokojena se spalovacími motory.
    A tady čtu o nějaké lodi, která zkouší nové typy ekologického pohonu a samé blbé řeči máte.
    Měli by jsme být rádi, že různí vědci a inženýři nás posouvají dopředu a třeba za dvacet let, bude elektrický, nebo vodíkový pohon v autě prakticky použitelný pro všechny…

  3. Jestli se to ukáže jako nějaká výhoda, nebo jen jako
    Jestli se to ukáže jako nějaká výhoda, nebo jen jako nepoužitelná komplikace, ukáže budoucnost. Ať to vyzkouší, uvidímě, jaké to bude mít výsledky. I od toho, tyhle funkční prototypy jsou. To solární letadlo, co obletělo zeměkouli kolem dokola byl také dlouhodobě nopoužitelný koncept na jedno použití. S odřenýma ušima, museli měnit baterie a snadné to zrovna nebylo, ale povedlo se. 🙂

  4. Takže loď si vyrobí velké množství elektrické energie,
    Takže loď si vyrobí velké množství elektrické energie, pak pomocí 65 kWh vyrobí 1 litr vodíku a ten budou používat pro motory. No a nešlo by to ještě nějak zesložitit, že by vodíkem vyráběli generátory elektřinu a tou pak poháněli elektromotory?

  5. To je zase lží. Jak se bude loď pohybovat, když bude
    To je zase lží. Jak se bude loď pohybovat, když bude energeticky nezávislá? Dobrá, nebudeme úzkoprsí, řekněme že to bude perpetum mobile. Nějak jsem a to ani v nedávné minulosti, nezaznamenal Nobelovu cenu za fyziku s podtitulem perpetum mobile. Takže fakt blábol. Jakákoli jiná varianta je energeticky závislá. Nás by ale zajímalo na jakém druhu energie je loď závislá. Spíše na jakých druzích. Fajn solární panely jsme viděli. A dále? Jaká je například energetická účinnost ukládání sluneční energie do vodíku? …. Inu jako PR článek opic v autech, případně pro ně, dobrý ale co tak seriózní a pravdivé informace? Doporučuji ke studiu příběh Darwina a jeho evoluční teorie. Raději jedna solidní práce za dvacet let, než takovéto bludné balvany do hlavy čtenářům několikrát denně.

Napsat komentář