Společnost Toyota Motor Europe podporuje vodíkové plavidlo Energy Observer na jeho plavbě kolem světa. Jde o první autonomní plavidlo na vodík.
foto: Toyota
Tato plavba otestuje palubní technologie za extrémních provozních podmínek. Jedná se o první pokus obeplutí celé planety v energeticky nezávislém člunu. Posádka pod vedením Victoriena Erussarda a Jérômeho Delafosseho rovněž hledá možnosti propagace ekologických energií a podpory energetických změn.
NEPŘEHLÉDNĚTE Budoucnost patří autům na vodík, myslí si ředitelé firem
Plavidlo Energy Observer, představené v roce 2017 ve francouzském Saint-Malu, ukazuje praktické řešení pro neškodné získávání energie z přírody.
Toyota a vodík
Vodík je srdcem projektu Energy Observer a hlavním důvodem zapojení společnosti Toyota Motor Europe. Samotnému plavidlu poskytuje výraznou výhodu z hlediska hmotnosti (50 % výtlaku lodi) v porovnání s řešením, kdy by se energie ukládala výlučně pomocí baterií.
foto: Toyota
Využití vodíku v roli zásobníku energie je klíčem k řešení problému přerušované dodávky energie na zemi či na moři. Umožňuje využívat přebytky energie, a tím zvyšovat autonomii mobilních i stacionárních zařízení.
Společným cílem jsou Olympijské hry v Tokiu
Energy Observer se po loňské plavbě ve Francii nyní pohybuje ve Středozemním moři a v roce 2019 vyrazí na sever Evropy. V roce 2020 by pak měl doplout do Tokia, aby včas zavítal na Olympijské hry 2020.
„Nesmírně nás těší, že se Toyota Motor Europe rozhodla této mise zúčastnit. Sdílíme společnou vizi vodíku coby klíče k urychlení energetických změn, vize, kterou bychom rádi představili v rámci Olympijských her 2020 v Tokiu,“ říká Victorien Erussard, zakladatel a kapitán plavidla Energy Observer
foto: Toyota
„Toyota je průkopníkem vodíkových technologií již nejméně 20 let. Testujeme za náročných podmínek, abychom prokázali použitelnost vodíku coby praktického alternativního paliva. Vodík umožňuje rychlé tankování, nabízí dlouhý dojezd a skvělé zkušenosti s cestováním zcela bez emisí, kdy pomáhá pohánět osobní automobily, autobusy, nákladní vozidla či dokonce vysokozdvižné vozíky,“ říká Matt Harrison, viceprezident pro obchod a marketing společnosti Toyota Motor Europe.
Energy Observer je hlavním francouzským ambasadorem v rámci naplňování 17 cílů trvale udržitelného rozvoje Organizace spojených národů. Jeho tým bude po celém světě v průběhu expedice shromažďovat dokumentární obsah o konkrétních spolehlivých řešeních.
Všechna zjištění a odhalení se budou příští podzim vysílat formou osmidílného seriálu na stanici Planète+ a také prostřednictvím webového seriálu sdíleného na sociálních sítích.
„Jedná se o první pokus obeplutí celé planety v
„Jedná se o první pokus obeplutí celé planety v energeticky nezávislém člunu.“
Co to je zase za žvásty Tojoto? Když zapomenem na všechny plachetnice co to každý rok dělají už po staletí, tak například plavba solární lodi Planet Solar kolem světa v letech 2010-12 byla jako co???
To jsou zase píár kydy todleto.
http://www.planetsolar.org/
Nechápu vás lidi, jste na webu kde se řeší ekologický
Nechápu vás lidi, jste na webu kde se řeší ekologický provoz, většina z vás je tu až fanaticky nespokojena se spalovacími motory.
A tady čtu o nějaké lodi, která zkouší nové typy ekologického pohonu a samé blbé řeči máte.
Měli by jsme být rádi, že různí vědci a inženýři nás posouvají dopředu a třeba za dvacet let, bude elektrický, nebo vodíkový pohon v autě prakticky použitelný pro všechny…
Nebude, protože fyzika.
Nebude, protože fyzika.
tak to víc studuj abys chápal a k ekologii si ty experte
tak to víc studuj abys chápal a k ekologii si ty experte přiber i politiku a byznys :))
Přestaň bejt povrchní a začni studovat fakta abys začal
Přestaň bejt povrchní a začni studovat fakta abys začal chápat.
Mít z nečeho dobrej pocit ještě neznamená, že je to přínosný a eko, speciálně pokud ti to naslibuje nějaká veliká korporace a tadle loď smrdí fakt velkejma peňezma.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Greenwashing
Jestli se to ukáže jako nějaká výhoda, nebo jen jako
Jestli se to ukáže jako nějaká výhoda, nebo jen jako nepoužitelná komplikace, ukáže budoucnost. Ať to vyzkouší, uvidímě, jaké to bude mít výsledky. I od toho, tyhle funkční prototypy jsou. To solární letadlo, co obletělo zeměkouli kolem dokola byl také dlouhodobě nopoužitelný koncept na jedno použití. S odřenýma ušima, museli měnit baterie a snadné to zrovna nebylo, ale povedlo se. 🙂
„Pan lithium“ se vrací na ministerstvo průmyslu:
„Pan lithium“ se vrací na ministerstvo průmyslu: Sobotkův ministr bude dělat náměstka
blesk.cz/clanek/zpravy-politika/551955/pan-lithium-se-vraci-na-ministerstvo-prumyslu-sobotkuv-ministr-bude-delat-namestka.html
To „autonomní“ je i v původním článku?
To „autonomní“ je i v původním článku?
škoda že se pak už nedozvíme když to při té „extrémní
škoda že se pak už nedozvíme když to při té „extrémní zátěži“ vylítně do luftu :)))))))) holt propaganda versus cenzura
jaká je těsnopisná zkratka pro výraz „úplněnahovno“ ??
jaká je těsnopisná zkratka pro výraz „úplněnahovno“ ?? :)))))
a co takový perimetr bezplavební a bezletová zóny kolem
a co takový perimetr bezplavební a bezletová zóny kolem lodi ?? tójótá amen
Celý vodíkový systém vraj váži 2100kg. Namiesto neho
Celý vodíkový systém vraj váži 2100kg. Namiesto neho mohla byť 500kWh batéria a je vystarané, ale to by bolo moc jednoduché a Toyota by si nemohla urobiť PR.
Takže loď si vyrobí velké množství elektrické energie,
Takže loď si vyrobí velké množství elektrické energie, pak pomocí 65 kWh vyrobí 1 litr vodíku a ten budou používat pro motory. No a nešlo by to ještě nějak zesložitit, že by vodíkem vyráběli generátory elektřinu a tou pak poháněli elektromotory?
V tomhle clanku (nebo prekladu?) je to taktne vynechane, v
V tomhle clanku (nebo prekladu?) je to taktne vynechane, v jinem textu psali, ze lod vyrabi vodik, kdyz je v pristavu pripojena na kabel.
Samozrejme je to technologicky demonstrator, to jestli je to prakticke nebo vyhodne nikdo neresi.
Já jsem jen narážel na to, že lod odhadem za 5 mil. EUR
Já jsem jen narážel na to, že lod odhadem za 5 mil. EUR má nejsložitější možné řešení a že na elektřinu by to jezdilo taky a bez vodíku.
To je zase lží. Jak se bude loď pohybovat, když bude
To je zase lží. Jak se bude loď pohybovat, když bude energeticky nezávislá? Dobrá, nebudeme úzkoprsí, řekněme že to bude perpetum mobile. Nějak jsem a to ani v nedávné minulosti, nezaznamenal Nobelovu cenu za fyziku s podtitulem perpetum mobile. Takže fakt blábol. Jakákoli jiná varianta je energeticky závislá. Nás by ale zajímalo na jakém druhu energie je loď závislá. Spíše na jakých druzích. Fajn solární panely jsme viděli. A dále? Jaká je například energetická účinnost ukládání sluneční energie do vodíku? …. Inu jako PR článek opic v autech, případně pro ně, dobrý ale co tak seriózní a pravdivé informace? Doporučuji ke studiu příběh Darwina a jeho evoluční teorie. Raději jedna solidní práce za dvacet let, než takovéto bludné balvany do hlavy čtenářům několikrát denně.
Tak to je bomba!
Doslova :-/
Tak to je bomba!
Doslova :-/
„první pokus obeplutí celé planety v energeticky
„první pokus obeplutí celé planety v energeticky nezávislém člunu“
Ved kazda plachetnica je energeticky nezavisly clun…
a kolko ich uz planetu oboplavalo…
+ 1000 😀
Zase PíÁr žvásty, kdy se všechno lakuje ještě
+ 1000 😀
Zase PíÁr žvásty, kdy se všechno lakuje ještě víc na zeleno 😀
Takže ta loď obsahuje uzavřený systém vyrábějící
Takže ta loď obsahuje uzavřený systém vyrábějící vodík elektrolýzou, včetně stlačování apod.? Nebylo by lepší jít přes metanolový cyklus a celé to šílené stlačování vynechat?
Podrobnosti o samotné lodi viz. energy-observer.org,
Podrobnosti o samotné lodi viz. energy-observer.org, případně wiki. Do článku jsme ještě doplnili názorné video.
docela vodvážný človíčkové co se na tý vodíkovce
docela vodvážný človíčkové co se na tý vodíkovce plaví bych do toho nesedl 😉 kdoví kolik tojota namazala :))
A opravdu ho stlačují ? Píšou tam něco o využití na
A opravdu ho stlačují ? Píšou tam něco o využití na výtlak…
The two-level compression system that allows to compress
The two-level compression system that allows to compress hydrogen into tanks at 350 bars