Tesla slaví, navzdory očekáváním vyrábí 5000 elektromobilů Model 3 týdně

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 podle všeho dosáhla 5000 kusů týdně. Původně byla tato meta plánována na prosinec 2017.

Tesla podle téhle fotky nejspíš těsně před koncem čtvrtletí a tedy i posunutého plánu dostála slibům a vyrábí 5000 kusů elektromobilu Model 3 týdně.
foto: Marsalis C (@M_NEHEMIAH_C)

Elektromobil Tesla Model 3 se začal vyrábět v červenci 2017. O rok později se Tesla může pochlubit 5000 kusy týdně.

Takový vývoj očekávali asi jen největší optimisté. Většina nevěřících Tomášů naopak Tesle prorokovala brzký konec a sázela na její bankrot. Ten je, zdá se, stále v nedohlednu.

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 je pro společnost Tesla zcela klíčová. Jde o „objemový“ model, který se konečně má dostat ke statisícům a milionům zákazníků.

O dosažení milníku 5000 kusů vyrobených za týden svědčí fotka, kterou na Twitteru publikoval jeden ze zaměstnanců. Je na něm velká plaketa s nápisem „Model 3 5K Club“ posetá podpisy zaměstnanců. Obrázek byl nicméně mezitím z Twitteru odstraněn.

auto elektromobily výroba Tesla Model 3 5000 5K kusů týdně

Elon Musk v poslední době sdílí spoustu fotek a videí z výroby Modelu 3. Na snímku elektromotory pro tento elektromobil.
foto: Twitteru

Další metou je pro Teslu hodnota 10 000 vyrobených aut týdně. Kdy a jak se ji podaří naplnit zatím zůstává ve hvězdách, ale už teď jde o obrovský úspěch firmy, která dokázala rozjet výrobu aut od nuly ke stovkám tisíc kusů ročně během ani ne deseti let.

65 Comments on “Tesla slaví, navzdory očekáváním vyrábí 5000 elektromobilů Model 3 týdně”

    1. hele todle je nejlepší cesta do pekel, když tě tak
      hele todle je nejlepší cesta do pekel, když tě tak poslouchám a říkám si jesi takhle „letadlo“ jsou myšlenkově naladěna většina civilního obyvatelstva, říkám si soudruzi tak to je ideální doba to šortnout a nachvíli zas prodat, protože tydle zdrogovaný nadrženci přinášejí leda tak smůlu 😉

  1. Aktuálně zbývá 420 tisíc rezervací, což při
    Aktuálně zbývá 420 tisíc rezervací, což při současném tempu vychází na 1 rok a 8 měsíců, při plánovaném tempu výroby od konce července (tedy 6000 ks týdně) pak 1 rok a 5 měsíců. Myslím ale, že do konce roku klidně dají 8000/týden, tedy 420 tisíc za rok.
    Vypadá to tedy, že se všichni, kdo máte již rezervaci, v příštím roce opravdu dočkáte. Přeji to všem i když závidím a já si dopřeju jako předvánoční dárek alespoň zapůjčení na 1 den :).

    1. Myslite ten „opruz“ nabíjat, keď auto parkuje a práve sa
      Myslite ten „opruz“ nabíjat, keď auto parkuje a práve sa nepoužíva?! Práve vtedy nabíjam ja a mne to ako opruz vôbec nepripadá. Je to o tom ako si to človek naplánuje. A nabíjať na cestách na superchargeroch 20-30min po každých 200-300km rýchlej jazdy mi niekedy už pripadá aj málo, ale keďže nechcem blokovať nabíjacie miesto, tak radšej pokračujem v ceste.
      Už si nechcem predstaviť chodiť na klasickú pumpu.

      A, čo myslíte tým, že to s Teslou moc dobre nevyzerá, nechápem v čom?

      1. To je jen nadsenec amater, jeste nic nechape. Takove prave
        To je jen nadsenec amater, jeste nic nechape. Takove prave vylihle kure, co o EV vi jen to ze Tesla ma kazdou chvili zbankrotovat a EV maji jasnou nevyhodu v tom ze se nabiji pul dne, kdezto natankovano mas za 5 minut 🙂 Ach to byly casy kdyz sem byl taky jeste EV panic a mel v hlave zrovna tak pusto prazdno 🙂 (prosim zadne narazky na muj nynejsi stav:))

        1. Tak to je na tom este dobre. Jeden chlapík mi tvrdil, že sa
          Tak to je na tom este dobre. Jeden chlapík mi tvrdil, že sa budem musieť nabíjať v „Amerike“ a každé 3 roky meniť tužkové baterky :DDD Tak som mu jednu (18650-ku) ukázal, že s tým počítam a pre istotu ich už nosím zo sebou 🙂

    1. hehe pekny amaterizmus. Bol som na exkurzii v BA volkswagene.
      hehe pekny amaterizmus. Bol som na exkurzii v BA volkswagene. Toto je cisty amaterzimus oproti nemcom. Nakolene robene auta hehe. Tie lepenkove krabice v pozadi sa smejem 🙂 Vo volkswagene sa dalo obrazne jest z podlahy. Tu na tychto foto vsetko spinave osuchane. Sa necudujem ze su kvalitov pekne dole. A este viac sa cudujem ze vobec zverejnia taketo foto. Co neboli nidy v ziadnej automobilke ?

      1. Ano, v klasických dinosauřích spalovacích automobilkách
        Ano, v klasických dinosauřích spalovacích automobilkách je skutečně po letech perfektně čisto a vymydleno. Což je ovšem jen starý letitý princip jing a jang, vzájemného se doplňování a udržování rovnováhy ve vesmíru. Z těchto krásných a čistých prostor pak vyjíždějí sračkomety a plynoprdy, které okamžitě zamoří každé místo, kam dojedou, smradem, jedy, kraválem a vibracemi. Tesla to má stejně, jenom přesně naopak.

    1. Řekl bych že ne. Možná jedou na 3 směny, možná tam jsou
      Řekl bych že ne. Možná jedou na 3 směny, možná tam jsou velké přesčasy, pokud na 2, určitě 7 dní v týdnu, ale určitě to dali, případně se k tomu hodně přiblížili. Teď bude v červenci nebo v srpnu ještě nějaká odstávka, ale v podstatě je to tam, Gandalfe sýčku. 🙂

    1. Je to jenom psychologie. Kdyby vyráběli 3000ks týdně, já
      Je to jenom psychologie. Kdyby vyráběli 3000ks týdně, já budu také spokojen. Vše co vyrobí to prodají. A vždy budou zajímavější než konkurence. Samozřejmě, že časem od nich je třeba očekávat především navýšení kvality, pokud není skutečně dobrá.

    2. no nic moc soudruzi na to aby TM3 5.000 týdně musel
      1) TMS/X

      no nic moc soudruzi na to aby TM3 5.000 týdně musel

      1) TMS/X snížit produkci -50% dělníky přesunul na TM3
      2) zavést 24/7
      3) 9.000 kancl krys z výzkumu a vývoje povyházet
      4) některá momentálně nepotřebná oddělení uzavřít a lidi nahnat na do výrobních provozů
      5) zamrazit stavby dalších superchargerů….

      je to náročný úkol produkovat
      5.000 týdně tj
      20.000 měsíčně tj
      200.000 ročně TM3 😉

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

      páč jesi se TM3 dostatečně nerozjede aby TESLU nakrmila $lárkama tak další vývoj nebude 😉

  2. Psalo se že vyrábí 5000 baterií týdně, aut ale necelých
    Psalo se že vyrábí 5000 baterií týdně, aut ale necelých 4000. Ten počet vyrobených aut se stanovil jak? Že se vyrobilo za den rekordních 715 aut a pak se to vynásobilo sedmi, nebo že se vyrobilo za poslední týden skutečně 5000 aut? S prodejními výsledky to asi nemá vůbec nic společného, tedy že se v průměru letos prodalo do konce května 735 aut týdně.

      1. Zdroj insideevs.com snad zná každý, kde se uvádí prodeje
        Zdroj insideevs.com snad zná každý, kde se uvádí prodeje za jednotlivé mkěsíce. Článek na elektrek umím přečíst i v angličtině, na to hybrid nepotřebuju, na mé otázky odpověď nedává. Asi zase obyčejný marketing.

    1. Píše se 7000 v posledních 7 dnech. Zpráva o 4000/týden je
      Píše se 7000 v posledních 7 dnech. Zpráva o 4000/týden je z první půlky června, prostě se neflákaj a makaj :).
      Teď už je jasné, že ve druhém pololetí bude TM3 naprosto drtit konkurenci. Jen 4 dny produkce tímto tempem jim stačí na první místo v prodejích EV v USA za celý měsíc a jen 2 týdny z měsíce stačí na #1 v celosvětových prodejích EV!

        1. ehm usuzovat spolehlivost zapouzdřeného elektromotoru kde
          ehm usuzovat spolehlivost zapouzdřeného elektromotoru kde jsou 2 ložiska, měď a železo podle množství prachu ležícího na transportním vozíku ?? asi místo pečlivého umývání transportních vozíků spíše vyrábějí T3 a konečně se tak začíná naplňovat předpověď Nikoly Tesly, že železo bude jednou znamenat obrovský pokrok pro lidstvo (měl na mysli samozřejmě železo v elektromotorech)

            1. Tonouci se i stebla chyta 🙂
              Aneb jak poznas ze tesla hater

              Tonouci se i stebla chyta 🙂
              Aneb jak poznas ze tesla hater dohejtoval? Kdyz jeho jediny komentar pod clankem „Tesla dosahla vyroby 5k/ks tydne“ je o tom ze maji na fotce spinave stolky 😀 Aneb Erik si konecne zacina uvedomovat ze byl cele ta leta za pitomce 😀

              1. To je honka, co? Ja nekde tvrdil, ze tech 5000 aut
                To je honka, co? Ja nekde tvrdil, ze tech 5000 aut nevyrobi?

                Popravde, sam bych si toho nevsiml, ale kdyz uz na to nekdo poukazal… Nevim, v jakem stavu prezentujes svou praci ty (pokud teda pracujes a nechodis na zakladku), ale kdyz uz delam fotku pro media, tak snad kur*va alespon utru nejhorsi bordel. Zvlast kdyz hromada lidi bere muj produkt div ne jako nejakou svatou relikvii.

                A propos, kdyz si tak veris, vsadis pulku svych zasob kryptomen, se kterymi se tak rad chlubis (jakkoliv to nejspis bude pulka z nuly), ze jsem jen Tesla hater? 🙂

                1. Vsazim vsechny sve BTC na to ze si idot co hatuje celou dobu
                  Vsazim vsechny sve BTC na to ze si idot co hatuje celou dobu teslu a jakmile je zrejme ze uz jsi v minorite a neni na co hatovat, tak si jednu na leasing/uver poridis , protoze co jineho ti zbyde nez jit za stadem a zacit machrovat pred kamarady ze ty na to taky mas. Takze vse zustane pri starem. Ted uz je pozde obracet chlapecku, idiotem zustanes i s teslou:)

                2. Jsem rad, ze ses posledni vetou tak trefne popsal.
                  Jsem rad, ze ses posledni vetou tak trefne popsal.

                3. Aaaa vidim ze sem se trefi do cerneho 😀 Jeste dodam, ze sem
                  Aaaa vidim ze sem se trefi do cerneho 😀 Jeste dodam, ze sem si jisty ze sledujes kurz BTC celkem pravidelne a doufas ze spadne jeste vic, aby si mohl nakoupit 😀 A urcite casem i nakoupis, ale opet prijdes s krizkem po funuse, jako vzdy. Ten kdo se drzi stata jako ty, nemuze byt v zivote uspesnym, pamatuj na me slova.

                4. Tedy pane Vondrak, uklidněte se prosím nebo si ublížíte a
                  Tedy pane Vondrak, uklidněte se prosím nebo si ublížíte a vaše srdce to nevydrží. Když Vás tak čtu, tak si říkám, že těch nízkojódových nám tu pobíhá nějak nekontrolovaně moc. Co se to dnes stalo, hromadné vycházky?

                5. Tím bych se netrápil, dost na tom, že je chudáček takový
                  Tím bych se netrápil, dost na tom, že je chudáček takový inteligenčně nedomrlý a ještě ho štvete. Mějte pochopení. Ano pane Vondrák, máte ve všem pravdu. Je to tak lepší?

          1. Pri jezdeni to je sumak, vsechny priruby, tesneni, kryty,
            Pri jezdeni to je sumak, vsechny priruby, tesneni, kryty, konektory by mely byt na miste/zakryte. Ale pokud se pri montazi dostane svincik na nejake dosedaci plochy nebo do konektoru, muze to znamenat neprijemne prekvapeni pozdeji.
            Fotka do urcite miry vysvetluje jedno z prvnich test videi, kde se recenzent podivoval nad spinou nekde, kde by v novem aute byt nemela (detaily uz si nepamatuju).

          1. Já jsem si četl info už ráno, 7000 aut je včetně TMS a
            Já jsem si četl info už ráno, 7000 aut je včetně TMS a TMX, ale my se bavíme o TM3. Pokud by Tesla vyráběla to co Musk prezentuje, měli by k poslednímu květnu vyrobeno alespoň 30 tisíc aut, ale prodali 18 tisíc, to dost nesouhlasí. Všichni hned mluví o nějaké nenávisti, já myslím, že Musk těch pohádek navyprávěl hodně, tak prostě lidi jenom zajímá, co je pravda. Sám insideevs.com mluví o interpolacích a ne stabilní výrobě. Vyrábět auta v čistém prostředí je myslím základní předpoklad každého výrobce, odpověď, že bordel na pracovišti nevadí, to je přístup mexických opraváren (jestli někdo viděl auto po renovaci z mexických dílen v USA, ví o čem mluvím), proto taky ten obrázek stáhnuli.

            1. Nikdo nemluví o extrapolaci, je tam jasně řečeno 5000 ks
              Nikdo nemluví o extrapolaci, je tam jasně řečeno 5000 ks TM3 + 2000 ks TMS+X za posledních 7 dnů. Jinak průměrná doba dodání od výroby je okolo 6 týdnů, proto ten rozdíl + samozřejmě mimořádná zpožďovací akce kvůli odsunutí limitu 200 tisíc kusů na 3Q, kdy měly plná parkoviště tisícovkami TM3 + ještě nesmíte zapomínat na dodávky do Kanady, které nejsou na insideevs uvedeny. Teď už začaly dodávky vyrobených kusů ve velkém (viz třeba diskuze na model3ownersclub.com apod.)

              1. K extrapolaci Electrek přímo píše (viz níže), tedy opět
                K extrapolaci Electrek přímo píše (viz níže), tedy opět neříkáte celou pravdu. Tedy v minulosti to dělali a nyní neví jak to je. Pokud tedy stabilně vyrábí týdně 5 tis. kusů, pak do konce července bude ve statistikách prodej za měsíc 25 tis. kusů.

                That said, it sounds like Tesla is not extrapolating its production rate like it did in the past.

                electrek.co/2018/07/01/tesla-model-3-production-milestone-record-total-production-elon-musk/

                Pokud trvá 6 týdnů, než se auto dostane k majiteli, to je ale hodně dlouhá doba na přímý prodej, 14 dní by bylo asi běžné (jako u jiných přímých prodejců).

                1. K té extrapolaci:
                  Highest 24-hour burst rate was around

                  K té extrapolaci:
                  Highest 24-hour burst rate was around 5,997/week extrapolated, which obviously bodes well for reaching 6,000 Model 3 per week output in the near future.
                  The 24-hour combined burst rate was 8,281 cars/week extrapolated, if those numbers I linked to are accurate, which is pretty impressive for Q3 ramp-up and profitability!
                  Not only did we factory gate over 5000 Model 3’s, but we also achieved the S & X production target for a combined 7000 vehicle week!

                  Z toho opravdu nevyplývá, že by toho dosáhly jenom po dobu pár hodin či jednoho dne, ale opravdu po celý týden.

                  S tím doručením máte pravdu, 6 týdnů to bylo počátkem roku (asi hodně povýrobních oprav), teď je to v 90 % do měsíce.

                  Začátkem měsíce výroba skoro stála, když se dělaly úpravy na výrobních linkách. Za červen je tak výroba (i s těmi 5000 ks za poslední týden) necelých 12 tisíc ks a to by také mělo být přibližné číslo prodejů za červenec. Srpen by už to mohlo být opravdu těch cca 20 tisíc dodaných kusů TM3.

                2. Díky za info, uvidíme jak se to vyvine dále.
                  Díky za info, uvidíme jak se to vyvine dále.

                3. Tak už je to oficiální – 5,031 ks Modelu 3 za posledních 7
                  Tak už je to oficiální – 5,031 ks Modelu 3 za posledních 7 dnů Q2.

      1. blbost, je to marketingově přifouklý aby byl splněn
        blbost, je to marketingově přifouklý aby byl splněn jakýsi cíl ke konci června vyrábět 5.000 ks týdně. Fakticky jedou něco mezi 3,4,5 cos to janku cos to sněd :)) A je to celkem jedno. Ten podepsaný plakát je motivační k udržení morálky a akcii v patřičné výši samozřejmě. S ekonomickou výkonností firmy ten přepálený tablet místo palubovky stále nemá moc co dočinění 😉

        bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

        ale jako jezdit se v tom už dá 😉

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

        1. Začátkem roku Elon tvrdil, že žádný německý mašinky
          Začátkem roku Elon tvrdil, že žádný německý mašinky nepotřebují, že jim to jen ulehčí práci a že 5000/týden dají na těch dvou výrobních linkách. Teď mají tři + jednu ve stanu, takže popravdě by bylo docela smutný, kdyby jedna dala sotva 1000 aut za týden, proto těm 5000 docela věřím. Mimochodem už se těžím na oficiální oznámení produkce/dodávek TM3 a hlavně jestli to Troy zase nandá v přesnosti Bloombergu: Troy

      1. Hezké, jen bych to jemně modifikoval:
        Není to smůla ani

        Hezké, jen bych to jemně modifikoval:

        Není to smůla ani pech,
        že Elon Musk není čech.
        Kdyby Elon Musk čechem byl,
        řepkou by jej Bureš zadusil.
        Na továrnu poslal mafii,
        Elone oni Tě zabijí,
        protože elektřina milý zlatý,
        řepkovým pánům plány hatí,
        ač řepka je Kalouskovo dílo,
        Burešovi bylo také milo,
        svůj kus žvance urvat si,
        a na nás namastit si kapsy.

        hmm, nějak mi to dneska nejde, jdu spát 🙁

Napsat komentář