Na Energy Festivalu v Římě oznámil starosta Milána Giuseppe Sala, že už od ledna 2019 začne platit progresivní zákaz vjezdu dieselových aut do města.
foto: IgorSaveliev, licence CC0 Creative Commons
Milán je už dnes městem s velmi progresivní politikou ve vztahu k životnímu prostředí. Zavedlo mimo jiné poplatky za vjezd do historického centra podobné těm v Londýně.
NEPŘEHLÉDNĚTE Paříž zavádí plošný zákaz vjezdu aut starších 20 let
Zavedení zákazu vjezdu dieselových aut tedy není tak úplně nečekané, zejména ve světle aféry Dieselgate a nedávného rozsudku německého soudu ve Stuttgartu.
Systém zákazu vjezdu dieselů bude postaven na 180 kamerách sledujících veškeré vjezdy do do města. Tyto kamery budou od 21. ledna 2019 vyhodnocovat, zda auta plní emisní normu vyšší než Euro 3.
Už během několika následujících měsíců ale bude povolen vjezd pouze autům Euro 4 a vyšším. Itálie má přitom mezi největšími evropskými automobilovými národy nejstarší vozový park.
Průměrné stáří vozu je tam 10,9 let. Vozy plnící normy Euro 5 a 6 tvoří pouze 33,6 % vozového parku. V roce 2024 začne platit zákaz i pro vozy Euro 5.
Milánští mají tedy nejvyšší čas začít přesedlávat na elektromobily či hybridy. Pro zajímavost, v roce 2017 se v Itálii prodalo necelých 5000 aut do zásuvky, když tamní trh meziročně vyrostl o 70 %. Jejich podíl je ale přitom stále velmi nízký, kolem 0,2 %.
Naprosto souhlasím, sám už roky jezdím na tento systém
Naprosto souhlasím, sám už roky jezdím na tento systém LPG: levnelpg.cz/systemy-lpg/lpg-magic-g4/ a tedy ekologicky.
Dobrý den
ja si myslim ze je to spravne
v dnesni eko situaci
Dobrý den
ja si myslim ze je to spravne
v dnesni eko situaci jednoznacne
ma to spoustu priznivych faktoru vizhttp://www.dopravniznaceni.com/Proc-se-v-Nemecku-zakazuji-auta-s-dieselovymi-motory-b1112.htm 🙂
V Itálii stojí litr benzinu i 55 korun. A bude hůř
Zdroj:
V Itálii stojí litr benzinu i 55 korun. A bude hůř
Zdroj: https://auto.idnes.cz/italie-palivo-benzin-nafta-ceny-d3e-/automoto.aspx?c=A180613_182311_automoto_fdv
Neskutocne nainvny zaver: „nejvyšší čas začít
Neskutocne nainvny zaver: „nejvyšší čas začít přesedlávat na elektromobily“
Kvalitny diesel plniaci normu Euro6 ma pred sebou minimalne 12 rokov neobmedzeneho zivota.
to těžko, příští rok bude ustanovena evropská komise
to těžko, příští rok bude ustanovena evropská komise pro koordinaci konce dieselu do 2020 a je s ním šmitec
Fiat má oproti VW, co se týče emisí, pořád ještě
Fiat má oproti VW, co se týče emisí, pořád ještě velký náskok. Nevím, nakolik to bylo objektivní, ale v jednom srovnání měl VW emise NOx 3x vyšší než je norma a srovnatelný model Fiatu na tom byl ještě o řád líp. Překračoval 33x. Tak jsem zvědavý, jak tohle bude Fiat doma řešit.
Jak je to možný.
Jak je to možný.
Ten původní článek nenajdu, ale tady máte jeden odkaz:
Ten původní článek nenajdu, ale tady máte jeden odkaz: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/obrazek/4. Oproti benzínovým motorům, se u naftových motorů s s NOx skoro nedá nic dělat. Máte tam i Fiat 500, což jest prdítko a stejně překračuje asi 8x. Ten původní graf ale obsahoval vozy vyšší třídy a ten Fial byl opravdu extrém, trčel tam, jak bolavý palec. Značku si ale už nepamatuji.
P.S. Dokonce se dá najít něco od ADAC, což jest velmi nedůvěryhodná organizace. Proto jsem to sem nedával, ale ani u nich to nevychází nijak zvlášť.
Česká díra Respublika po vzoru uvědomělých Makarónů
Česká díra Respublika po vzoru uvědomělých Makarónů překonává zákazy a od roku 2019 dopuručuju veškerý jedovatý dízl sešrotovat :))) Na to máme skvělýho ministra ropnýho hospodářství Vrabce na sřeše kerýho jen co vodfičí střídá fundovaný Holoubek :)))
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
off
Elektrické Trabanty
https://youtu.be/v7w1B8gD2MY
off
Elektrické Trabanty
https://youtu.be/v7w1B8gD2MY
Hurá nafta jde do hrobu.
Hurá nafta jde do hrobu.
Divné, že to začali tlačit tak rychle do hrobu zrovna v
Divné, že to začali tlačit tak rychle do hrobu zrovna v době, kdy poprvé po sto letech zrovna technicky došlo k přelomu, a nafta už letos umí dosahovat stejných emisních limitů jako benzín.
Naopak, Kodak před svou smrtí taky začal prudce zlepšovat
Naopak, Kodak před svou smrtí taky začal prudce zlepšovat kvalitu emulzí, ale bylo mu to hovno platný. :)))
Říká se tomu labutí píseň a je to symptom smrtelných křečí 😛
100 let na to srali tak teď pro změnu se vyserou lidi na ně :)))
A o který přelomový objev jde?
Už jsem četl něco, že
A o který přelomový objev jde?
Už jsem četl něco, že diesely budou jezdit za 1 litr/100 a čuchnout si k výfuku bude zdravější, než hluboký nádech na louce, ale zatím všichni jenom kecali. Nikdo nepřišel a neukázal … tohle je ono, žasněte….
Máte nějaké bližší informace?
Ale dieselový motor sám o sobě přeci problém není – NOx
Ale dieselový motor sám o sobě přeci problém není – NOx se dají pochytat, částice se dají pochytat, a díky větší účinnosti je CO2 méně než z benzínu. Problém je v tom, že automobilka se bojí že by zákazník moc často doplňoval Ad-Blue, a tak mimo měřicí cyklus vstřikuje méně než to proces potřebuje. No a čecháček si samozřejmě vyndá filtr, zaslepí EGR ventil, načipuje. A to by nevadilo, kdyby byla vůle to postihovat. A to tvrdě.
Jinak je dieselový motor, vybavený moderními záchytnými systémy, není špatný pohon (samozřejmě na elektromotor nemá).