CHAdeMO připravuje protokol pro 400kW nabíjení

Japonský standard rychlonabíjení CHAdeMO žije především díky automobilce Nissan a jejímu elektromobilu Nissan Leaf. Teď se chystá na zrychlení.

Konektor CHAdeMO na nabíjecí stanici Nissan
foto: Nissan

Ke konci května 2018 bylo po světě 18 000 rychlonabíjecích stanic se standardem CHAdeMO, z toho nejvíc v Japonsku a Evropě. Konektor využívá 30 modelů elektrických aut do zásuvky, 50 typů nabíječek a 40 zemí.

Většina stanic vybavených konektorem CHAdeMO nabízí výkon do 50 kW. Jen málo stanic zatím umožňuje nabíjet výkonem mezi 100 kW a 200 kW (verze 1.2 umožňuje výkon 150 kW).

Nová verze protokolu CHAdeMO 2.0 umožní ve své specifikaci nabíjecí výkon až 400 kW (1000 V při 400 A). Takové nabíjecí výkony ale zatím není schopno pojmout žádné auto.

Konkurenční evropský standard CCS se momentálně připravuje na nástup výkonu 150 kW a potenciálně až 350 kW. V Evropě vzniká hned několik těchto superrychlých nabíjecích sítí, např. Ionity.

Třetím velkým hráčem je v této oblasti Tesla se svou sítí proprietárních nabíječek Tesla Supercharger. Těch je dnes po celém světě už přes 10 000.

Specifikace CHAdeMO 2.0 by měla být zveřejněna příští rok. CHAdeMO má už dnes výhodu v tom, že nabízí služby typu V2X, tedy např. přenos elektřiny z baterie do sítě.

16 Comments on “CHAdeMO připravuje protokol pro 400kW nabíjení”

    1. Odpovím takto: I kdyby 40kWh Leaf uměl využít víc jak
      Odpovím takto: I kdyby 40kWh Leaf uměl využít víc jak 50kW, tak vám to bude k ničemu úplně stejně jako u Soulu, který již hezkých pár let propaguje že umí až 100kW, ale bohužel nikdo nikde ve světě zatím na takovou CHAdeMO nabíječku nenarazil, aby to prakticky vyzkoušel.

    1. Audi je otcem sofwéru, ale nepoužilo ho až teprve matka VW
      Audi je otcem sofwéru, ale nepoužilo ho až teprve matka VW si po letech vzpoměla že ho maj a spáchala podvod tím že jej použila. Otázka je zda byl vyvinut se záměrem podvodu nebo měl sloužit k jiným účelům?
      Němci zřejmě postupujou pomalu, ale zato důsledně.

    1. CHAdeMO bude mít velký problém asi i všude jinde. Čína
      CHAdeMO bude mít velký problém asi i všude jinde. Čína jasně deklarovala povinnost implementace GB/T. Navíc i Leaf s ~60kWh baterií bude dost pravděpodobně umět nabíjet jen do 70kW, respektive podobně jako Kona. Jedině snad, že by se v dohledné době „země zachvěla“ a Toyota vrazila na trh vůz s ~100kWh baterií s podporou 150kW CHAdeMO.

      1. ALE TODLE JE DOBRÁ ZPRÁVA !! „Šéf německé automobilky VW
        ALE TODLE JE DOBRÁ ZPRÁVA !! „Šéf německé automobilky VW Audi ze skupiny Volkswagen Rupert Stadler byl vzat do vazby v souvislosti s obviněním z podvodu při prodeji dieselových vozů se zmanipulovaným měřením emisí“

        novinky.cz/ekonomika/475313-nemci-zadrzeli-sefa-automobilky-audi.html

        A JE ZA KATREEEEEEEEEEEEEEEEEM :))))))))
        A TAM SI NA NĚM VYŘÁDĚJÍ, A ZA KATREM TAM HO PODRBEM :))ÚÚÚÚ

Napsat komentář