Japonský standard rychlonabíjení CHAdeMO žije především díky automobilce Nissan a jejímu elektromobilu Nissan Leaf. Teď se chystá na zrychlení.
foto: Nissan
Ke konci května 2018 bylo po světě 18 000 rychlonabíjecích stanic se standardem CHAdeMO, z toho nejvíc v Japonsku a Evropě. Konektor využívá 30 modelů elektrických aut do zásuvky, 50 typů nabíječek a 40 zemí.
Většina stanic vybavených konektorem CHAdeMO nabízí výkon do 50 kW. Jen málo stanic zatím umožňuje nabíjet výkonem mezi 100 kW a 200 kW (verze 1.2 umožňuje výkon 150 kW).
Nová verze protokolu CHAdeMO 2.0 umožní ve své specifikaci nabíjecí výkon až 400 kW (1000 V při 400 A). Takové nabíjecí výkony ale zatím není schopno pojmout žádné auto.
Konkurenční evropský standard CCS se momentálně připravuje na nástup výkonu 150 kW a potenciálně až 350 kW. V Evropě vzniká hned několik těchto superrychlých nabíjecích sítí, např. Ionity.
Třetím velkým hráčem je v této oblasti Tesla se svou sítí proprietárních nabíječek Tesla Supercharger. Těch je dnes po celém světě už přes 10 000.
Specifikace CHAdeMO 2.0 by měla být zveřejněna příští rok. CHAdeMO má už dnes výhodu v tom, že nabízí služby typu V2X, tedy např. přenos elektřiny z baterie do sítě.
02 Únor 2015 CHAdeMO uznán jako evropský dobíjecí
02 Únor 2015 CHAdeMO uznán jako evropský dobíjecí standard
hybrid.cz/chademo-uznan-jako-evropsky-dobijeci-standard
Dotaz: Jakým maximálním výkonem se dá nabíjet nový
Dotaz: Jakým maximálním výkonem se dá nabíjet nový Nissan Leaf
40 kWh, specifikace 2018???? (S japonským standardem rychlonabíjení CHAdeMO ?????)
Odpovím takto: I kdyby 40kWh Leaf uměl využít víc jak
Odpovím takto: I kdyby 40kWh Leaf uměl využít víc jak 50kW, tak vám to bude k ničemu úplně stejně jako u Soulu, který již hezkých pár let propaguje že umí až 100kW, ale bohužel nikdo nikde ve světě zatím na takovou CHAdeMO nabíječku nenarazil, aby to prakticky vyzkoušel.
Po jizde na dalnici stotricitkou 26kW i mene…!
Po jizde na dalnici stotricitkou 26kW i mene…!
OffTopic: Němci zatkli šéfa Audi.
OffTopic: Němci zatkli šéfa Audi.
Audi je otcem sofwéru, ale nepoužilo ho až teprve matka VW
Audi je otcem sofwéru, ale nepoužilo ho až teprve matka VW si po letech vzpoměla že ho maj a spáchala podvod tím že jej použila. Otázka je zda byl vyvinut se záměrem podvodu nebo měl sloužit k jiným účelům?
Němci zřejmě postupujou pomalu, ale zato důsledně.
VW AUDI je součást konzervnu kde levá ruka neví co dělá
VW AUDI je součást konzervnu kde levá ruka neví co dělá pravá a tak se tomu lidově říká VWGRÚPNSEX :))))))))))))))))))))))))))))
novinky.cz/ekonomika/475313-nemci-zadrzeli-sefa-automobilky-audi.html
Už zase někoho zatkli? Máte odkaz? Takhle to vypadá, že
Už zase někoho zatkli? Máte odkaz? Takhle to vypadá, že všichni šéfové VW, AUDI, BMW, Daimler ap. budou řídit svoje monarchie z lapáku.
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/audi-chef-rupert-stadler-
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/audi-chef-rupert-stadler-in-untersuchungshaft-15645922.html
jasná páka kryse se strkaj zakatr tam si na něj počíháme
jasná páka kryse se strkaj zakatr tam si na něj počíháme :)ú))))
novinky.cz/ekonomika/475313-nemci-zadrzeli-sefa-automobilky-audi.html
V Evropě stejně nemají šanci uspět. Chademo se udrží
V Evropě stejně nemají šanci uspět. Chademo se udrží jako druhý formát 50 kW nabíječek, ale v nových rychlejších už spíš ani nebude.
CHAdeMO bude mít velký problém asi i všude jinde. Čína
CHAdeMO bude mít velký problém asi i všude jinde. Čína jasně deklarovala povinnost implementace GB/T. Navíc i Leaf s ~60kWh baterií bude dost pravděpodobně umět nabíjet jen do 70kW, respektive podobně jako Kona. Jedině snad, že by se v dohledné době „země zachvěla“ a Toyota vrazila na trh vůz s ~100kWh baterií s podporou 150kW CHAdeMO.
Trochu nedava zmysel robit rychlejsie chademo kvoli Nissanu
Trochu nedava zmysel robit rychlejsie chademo kvoli Nissanu Leaf 🙂
Rapidgate
Chyba textu: zřejmě ne 40A, ale 400A. Jinak je super co je v
Chyba textu: zřejmě ne 40A, ale 400A. Jinak je super co je v plánu, ale pokud jak píšete je reálně dostupné jen 50kW je to v podstatě jen PR.
Opravili jsme, díky.
Opravili jsme, díky.
ALE TODLE JE DOBRÁ ZPRÁVA !! „Šéf německé automobilky VW
ALE TODLE JE DOBRÁ ZPRÁVA !! „Šéf německé automobilky VW Audi ze skupiny Volkswagen Rupert Stadler byl vzat do vazby v souvislosti s obviněním z podvodu při prodeji dieselových vozů se zmanipulovaným měřením emisí“
novinky.cz/ekonomika/475313-nemci-zadrzeli-sefa-automobilky-audi.html
A JE ZA KATREEEEEEEEEEEEEEEEEM :))))))))
A TAM SI NA NĚM VYŘÁDĚJÍ, A ZA KATREM TAM HO PODRBEM :))ÚÚÚÚ