Jaguar I-Pace: první recenze TopGearu i Fully Charged auto chválí, zvládne i drsný terén

Elektromobil Jaguar I-Pace už je dostupný i na českém trhu, stojí lehce přes 2 miliony korun. Jak si vede v prvních testech?

Na testovacích jízdách v Portugalsku dostali novináři možnost prověřit Jaguar I-Pace také off-road. Zvládl to bravurně.
foto: Fully Charged

Robert Llewellyn se svým pořadem Fully Charged a zástupy dalších novinářů cestovaly do Portugalska, aby si tam vyzkoušely první kusy elektromobilu Jaguar I-Pace.

Auto vybavené 90kWh baterií pro dojezd 480 km WLTP, zrychlením 0-100 km/h během 4,8 sekund a max. rychlostí 200 km/h si zatím všichni, kdo s ním měli tu čest, chválí.

Celkový výkon pohonného systému o dvou elektromotorech je 294 kW (400 koní, 696 Nm). Díky tomu – a pohonu všech čtyř kol – zvládne auto velmi snadno i drsný terén, jak se u automobilky Jaguar Land Rover sluší a patří.

Llewellyn a jistě nejen on se nicméně podivoval nad umělým zvukem, který I-Pace pouští do kabiny řidiče. Zní to jako něco mezi vesmírnou lodí a výkonným šestiválcem a je to vskutku bizarní.

Nicméně, všichni se víceméně shodují na jednom: je to vynikající auto. Kdyby ale nebylo elektrické, nikoho by ani nenapadlo srovnávat ho s vozy značky Tesla. Top Gear jej dokonce přirovnal spíš k modernímu rodinnému kombíku.

Nakonec můžete mrknout na pár oficiálních promo videí přímo od Jaguaru:

Fully Charged, Top Gear

116 Comments on “Jaguar I-Pace: první recenze TopGearu i Fully Charged auto chválí, zvládne i drsný terén”

  1. „dáte-li si do Gůglu vyhledat ODSTRANĚNÍ DPF vypadne vám
    „dáte-li si do Gůglu vyhledat ODSTRANĚNÍ DPF vypadne vám 93 tisíc odkazů“

    auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-fap-dpf-d1q-/autoservis.aspx?c=A180614_154516_autoservis_fdv

    Začíná lov aut s vykuchanými filtry pevných částic

      1. Nejste naivka. A cena brzd, zavěšení i filtrů z
        Nejste naivka. A cena brzd, zavěšení i filtrů z druhovýroby bude normální. Díly na BMW i3 stojí v originále raketu, jenže jsou zaměnitelné za díly na Mini… A ty už raketu v druhovýrobě ani náhodou nestojí. Přední kotouče 1200 Kč. Přední destičky pod 1000 Kč, obecně pohoda. Kabinový filtr se dá koupit za 200 Kč, ale tam bych až tolik nešetřil, jednou za 2 roky dát 500 Kč za čistý vzduch v kabině se vyplatí.

            1. za 3-4 roky kdy tyhle auta jako IPace budou coby 3-4 lete
              za 3-4 roky kdy tyhle auta jako IPace budou coby 3-4 lete ojetiny, bude na trhu jiz mnohem vice na vyber mezi BEV

              na velikosta variabilitu SMaxu to ale bude dost pokulhavat, zrovna SMax je paradni prostorne MPV s velice solidnima jizdnima vlastnostma, 2 litr 176kW bylo me nejoblibenejsi rodinne auto 🙂

      2. Myslím ze počítať s cenou 500 000 za 4 ročný elektrický
        Myslím ze počítať s cenou 500 000 za 4 ročný elektrický jaguar je moc optimistické.. Ja myslím ze 4 ročný sa nedostane pod 800..mozno ani pod milión..lacnie leaf 24kWh.. Už aj 30 kWh.. Lebo je tu 40kWh leaf a príde o rok 64kWh..
        Ale 90kWh batéria bude aj o 4 roky nadštandard a autá si budú držať cenu. Ani po 5 rokoch Tesly nejako neklesaju pod 50000 eur.
        Môj favorit je leaf 64…alebo kona 64…uvidíme aký bude ohlas na baterky po pár rokoch..

    1. Další Tesla fanatik, který neuzná nic jiného, cokoliv
      Další Tesla fanatik, který neuzná nic jiného, cokoliv jiného než Tesla je špatně, už je to trapný tady pořád číst dokola ty stejný nesmysly, toto je konečně pořádné EV bez kompromisů, kvalitní auto od A do Z, ne nějaká rozvrzaná americká atrapa, s tabletem, co se umí rychle rozjet. Blíží se velké problémy Tesly, protože toto je první vážný konkurent, další bude od Volva a Porsche, uvidíme co ukáže VW se svým ID, ani nemluvím o Číně, to se ještě budeme divit co ukážou, ale jisté je, že všechno to budou lepší a kvalitnější auta, u čínských aut možná podobná kvalita, ale naprosto jiná cena. Až se plně rozjedou všechny automobilky s EV tak to bude rychlý konec pro Teslu, minimálně v Evropě, Tesle trvá rok, možná i víc než rozjede plně výrobu, jiné automobilky budou každý rok přicházet s kompletně novým modelem, ne jako Tesla která něco vytvoří, humbuk kolem toho jako prase a pak se čeká roky než se to začne vyrábět. Takhle se to v automobilovém průmyslu nedělá, Tesla zatím těží pouze z toho, že byla první a konkurence zaspala, to se ale velice rychle změní. Minimálně v evropě se dbá na kvalitu, značku a servis, který mám v každém větším městě. Takové kraviny jako raketové motory a jiné pitomosti co Teska předvádí, je jen oblbování lidí

      1. Nejdřív se dalo souhlasit, protože každý výkřik, že
        Nejdřív se dalo souhlasit, protože každý výkřik, že něco nejlepší smrdí.

        Ale zazdil jste to opět tím samým pitomým „výkřikem“ přesně v opačném duchu:

        “ toto je konečně pořádné EV bez kompromisů, kvalitní auto od A do Z, ne nějaká rozvrzaná americká atrapa, s tabletem, co se umí rychle rozjet. Blíží se velké problémy Tesly, protože toto je první vážný konkurent, …“

        Nejste o ni lepší než on. Kritizujete něco o čem vite velké kulové a vychvalujete něco o čem víte ještě větší kulový.

        Mě se líbí Tesla, protože za a jsem v ní už jezdil a řídil a vím co to je.
        Stejně tak se mi líbí i tento Jaguár. Sice to podle designu jaguára nepřipomíná, ale každý elektrický přírůstek mezi auta se počítá.

        Sranda je, že každý už asi 10 let vykřikukje o rychlém konci Tesly. A tak se ptám kde ten konec je? Akcie stoupají, výroba stoupá. Konkurence nikde, nebo 10 let za opicema.

        Síť rychlonabíječek po celém světě má jen a pouze Tesla, žádná konkurence ne a mít v příštích 5 letech nebude.
        Tak co tu melete o konci Tesly?

        Je vidět, že o tom vůbec nicnevíte a jen tak jste někde slyšel, že je dobrý kopat do Tesly protože nestíhá vyrábět, tak se stačí přidat ….

        1. Dovolím si reagovat pouze na tvrzení že „žádná
          Dovolím si reagovat pouze na tvrzení že „žádná konkurence síť rychlodobíječek do 5 let mít nebude“ Tady tomu tvrzení vůbec nic nenasvědčuje. Ano na výstavbu síťe se zejména v EU dlouho kašlalo, ale zhruba od loňského podzimu výstavba stanic (včetně CCS páteře 150kW+) šlape svižným tempem.

          1. Poradite kde se to uz da vyzkouset?
            Vcera jsem privezl Ioniqa

            Poradite kde se to uz da vyzkouset?
            Vcera jsem privezl Ioniqa a musim rict, ze jsem nadseny. Za ty penize je to super auticko. Jasne Tesla to neni, ale dovedl bych si predstavit s tim jezdit jako s hlavnim autem i pri mem najezdu. Jedine co to limituje je maly vnitrni prostor a pak hlavne absence rychlejsich nabijecek nez 50kW.
            Zajimalo by me jak rychle by nabijel na nejake z tech novych.

            1. Naprosto správná otázka s jednoduchou odpovědí. Dnes
              Naprosto správná otázka s jednoduchou odpovědí. Dnes pokud vím v ČR stále nikde. Myslím že síť Ionity má v ČR, SR, Polsku a Maďarsku zastupovat Shell. Uvidíme, jestli již letos alespoň jednu lokalitu u nás zprovozní.

              Stejně tak rozumím i vašemu oprávněnému rozhořčení nad naprosto tragickým přístupem k placení u stanic. Podle mne toto bude ten největší boj a opět ne z technického hlediska, ale z hlediska obchodního a obávám se, že bez jasného zákroku nějaké autority se to samo od sebe nevyřeší. Rozhodně ne v dohledné době.

              Z hlediska technologického řešení si myslím, že ani karetní platební terminál nebude tím finálním řešením a trend bude směřovat k automatické identifikaci vozidla přes nabíjecí protokol. Kde vlastní platbu provozovatelům stanic bude zprostředkovávat prostředník, něco jako „Paypal“, ke kterému vy jako zákazník přiřadíte svoji platební kartu a pak už budete jen zapojovat konektor kdekoliv na světě a o víc se nestarat. Účtenku si pak dle potřeby vytisknete právě z toho „Paypalu“.

              K tomu potřebujete podporu identifikace vozu v nabíjecím protokolu, kterou nynější revize CCS 1.0 ani CHAdeMO 0.9.x nemají. Nicméně pro revizi CCS 1.0 by měl jít nahrát update, kdežto současné revize CHAdeMO tuto identifikaci asi už nezvládnou.

                1. Neviem ci si Ioniq poradí zo silnejsou nabíjačkou. A ak, ci
                  Neviem ci si Ioniq poradí zo silnejsou nabíjačkou. A ak, ci ma význam ho pár minút trápiť 100kW..predsa len je to viac ako 3C a batérii to určite neprospeje.

                2. Áno.. Už som to našiel aj ja.. Takže maximum cca 2C..to by
                  Áno.. Už som to našiel aj ja.. Takže maximum cca 2C..to by som 64kWh Konu tipoval viac.. Záleží co zvládnu články NMC 811…aj bmwi3.. Má články ktore sa podľa dátového listu majú nabíjať max 0.5C a BMW tam dava koľko? 2C? Ťažko povedať co to urobí dlhodobo s batériou.

                3. Ioniq má maximum dokonce 2,3C. U té Kony vycházím z
                  Ioniq má maximum dokonce 2,3C. U té Kony vycházím z nedávno oficiálně ohlášeného času 54 minut na 80% kapacity a to určitě není zázračný čas, který podle mne ukazuje na cca 1C.

                  Těch 0,5C u BMW článků je obecně udávaná katalogová hodnota pro nominální nabíjecí proud, při kterém je počítána nominální cyklická životnost. Tesla články 18650 a to včetně nových 21700 mají nominálně dokonce jen 0,3C. To ale neznamená že se do nich nedá bezpečně tlačit až několika násobek, akorát výrobce již logicky negarantuje cyklickou životnost.

                  Jinak i pro rychlonabíjení platí staré dobré babské rady. Tou nejzásadnější je čím menší kapacita bude opakovaně dobíjena rychlonabíjením, tím menší opotřebení článků. Z praktického hlediska lze tvrdit že pod 50% dobíjené kapacity je z hlediska cyklické životnosti jen minimální rozdíl, jestli nabíjíte 0,3C nebo 1C. Pokud ale rychlonabíjením častěji nabíjíte plných 100% kapacity, tak články půjdou extrémně rychle do kopru. Moc hezky je to například vidět na článcích Tesla.

                4. Jasne ze rychlonabijanie ma vplyv na životnost. U tych
                  Jasne ze rychlonabijanie ma vplyv na životnost. U tych nasobkov C je podstatne kedy dosiahne clanok hranicu hodnotu napätia. Pri 3C to môže byť veľmi rýchlo. A keďže výrobca neumožňuje vybiť celú kapacitu batérie to horné napätie nebude 4.2V na článok ale len povedzme 4.15V…tym to 3C do 30kWh batérie môžeme dodávať ešte kratší čas.Aj toto je výhoda vecsej batérie.. Ze za 30min tam skratka dostanem viac.2019 príde viacej áut s batériou okolo 60kWh..a to je už dobrá hodnota.. Už len ta cena.. Ta cena.. Uvidíme co vymysli Peugeot z 208.

                5. Nekde jsem cetl, ze by mel umet neco kolem 90kW. Nejsem si moc
                  Nekde jsem cetl, ze by mel umet neco kolem 90kW. Nejsem si moc jisty jestli to bylo u Ioniqa. Kazdopadne, ze ma zvladat vice nez 50kW, tim si jisty jsem.
                  LiPolkam by vetsi nabijeci proudy nemeli delat takovy problem.

                6. Teoretické maximum je 98kW a je softwarově řízeno.
                  Přes

                  Teoretické maximum je 98kW a je softwarově řízeno.
                  Přes OBD vidím maximální možné hodnoty Max_POWER a Max_REGEN 98kW, která se u Max_REGEN snižují na 72kW při teplotě 25Celsia a zaznamenal jsem i zatím nejmenší hodnotu 57kW.

                7. Ano, ale to neplatí pro nabíjení přes CCS, resp. tam je
                  Ano, ale to neplatí pro nabíjení přes CCS, resp. tam je dáno omezení zásuvkou a kabelem ve voze, kde konstrukční maximum zásuvky je 200A se sw. omezením tuším na 180A.

                8. Opět mě velice správně zkoušíte 😉 Ionity má
                  Opět mě velice správně zkoušíte 😉 Ionity má nejbližší funkční stanici v Německu na A61 Brohltal v obou směrech West und Ost. o kousek vedle pak nejbližší stanice Fastned Limburg Sud

                  Pak je třeba se koukat po stanicích Delta, které umí 100kW přes CCS a je jich celkem dost v Norsku, ale jinde asi už moc ne.

                  Jako ještě si nějaký ten pátek počkáme než se to pořádně rozjede, ale zas k 2020 už očekávám zajímavé pokrytí 150kW+ a mezitím signifikantní zahuštění 50kW stanic.

                9. Skutecne u Brohltalu to je. Na jedne strane sice jeste ve
                  Skutecne u Brohltalu to je. Na jedne strane sice jeste ve vystavbe, ale na druhe uz v provozu.
                  Asi si udelam vylet. Diky za tip.

                10. Nemeli jedno instalovat u Siemensu na Zlicine?
                  Pokud se

                  Nemeli jedno instalovat u Siemensu na Zlicine?
                  Pokud se pamatuju, pred casem se tu psalo, ze jedno „prvni“ stoji nekde v nemecku u Volkswagenu.

                11. U Siemensu jsem nabijel nekolikrat s Teslou a je tam myslim u
                  U Siemensu jsem nabijel nekolikrat s Teslou a je tam myslim u obou konektoru 50kW.

                12. Je tu jedna 800 V nabíječka, ale taky jen 50 kW.
                  Je tu jedna 800 V nabíječka, ale taky jen 50 kW.

        2. Súhlasím. Ja si jazdím v Tesle kedy chcem a kolko chcem a
          Súhlasím. Ja si jazdím v Tesle kedy chcem a kolko chcem a väčšiu radosť zo šoférovania som ešte nemal. Netvrdím, že je to auto bez chýb, ale nič lepšie sa momentálne nedá kúpiť. Adekvátnu konkurenciu by som uvítal ale tento jaguár to určite nie je.
          To, že bude mať možno lepšie spracovaný interiér a podobné zrýchlenie nie je nič proti tomu, že na dlhé cesty určite zatiaľ bez siete rýchlonabíjačiek nebude. A kedy to bude, netuším. S Teslou je absolútna volnosť bez plánovania.
          A krach Tesly :-)) Akcie som si kúpil len tak z dobrého pocitu a pri najčiernejších čislach ( čo bolo nedávno) som sa smial, bol som stále vo velkom zisku.
          Tu na hybride, keď niekto chváli Teslu, tak je za fanatika. Pre mňa sú tí, čo do nej kopú za …
          Ale som rád za každé EV, ktoré nahradí spalovák, takže aj tento Jaguár vítam všetkými desiatimi.

          1. Ale rychlonabijecky uz v Evrope jsou. Samozrejme pomalejsi a
            Ale rychlonabijecky uz v Evrope jsou. Samozrejme pomalejsi a mnohem komplikovanejsi je jejich pouziti nez site Tesla. Ale to se rychle zmeni. Ja jsem velkym fanouskem Muska ale nektere hloupe komentare (nemyslim ten vas) jsou az k neuvereni. Oni si fakt mysli ze treba VW nedokaze chrlit EV? Kazda pycha predchazi pad. Navic musite uznat ze opravdu ne kazdy si muze koupit Teslu. Ona i ta „nejlevnejsi“, ktera bude buhvikdy k mani neni porad opravdu levna. Navic ma mensi baterii a pri -10 a zapnutem topeni na dalnici s protivetrem…..neni to zatim bohuzel, rikam bohuzel, pro kazdeho. Ja to vyresil Priusem PHV 1. gen. Pulka vsech jizd je ciste na elektrinu, i s tou smesne malou baterii. A na dlouhych cestach se nemusim strachovat jak a kde nabiju. (Vim ze s Tesly se taky strachovat nemusite.)

            1. “rychle zmeni”
              Mate nejakou informaci co se v tomto

              “rychle zmeni”
              Mate nejakou informaci co se v tomto chysta?
              Koupili jsme Ioniqa a tak jsem pred par dny testoval jak by se jezdilo neteslou treba v Nemecku. Zajel jsem na nejblizsi nabijecku site Fast-e kde se chlubi moznosti nabit i bez registrace a zaplatit platebni kartou.
              Krom toho, ze tam stal opet osamocene jediny stojan ABB (dalnicni odpocivadlo) tedy pokud bude obsazen ma clovek smulu tak jsem tedy nacetl QR kod, v pidi prouzku mezi nabubrelym menu nahore a reklamnim banerem dole (ktery se mi nepodarilo zavrit) jsem se pracne proklikal vyplnenim platebni karty a z moznosti vybral nejkratsi cas 10min. Platba vice nez 10eur (za 10min! netusim jestli je to nejaky nejnizsi poplatek, ale je to morbidni) probehla uspesn, nicmene nic se nestalo. Stojan nabijet nezacal.
              Zkusil jsem tedy postupne vsechny tri karty co sebou vozim NewMotion, PlugSurfing a Smatrix. Krom posledniho jmenovaneho mi to sice aktivovali, ale pri pohledu na jejich cenu 0,39e za minutu jsem si spocital, ze by me stal kilometr v nejlepsim pripade stejne jako u spalovaku…

              1. Nejsem Tesla fanatik, na Teslu nemám a jezdím v tom, co mám
                Nejsem Tesla fanatik, na Teslu nemám a jezdím v tom, co mám v podpisu.

                Co se Tesle jednoznačně nedá upřít:
                – síť SC
                – doživotní SC zdarma (u značné části)
                – u novějších, zejména TM3, pak cca 5Kč/kWh
                – možnost využít nabíjení na CHAdeMO
                O tom se nám ostatním může jen zdát – ať už z hlediska sítě nabíječek, nebo ceny za nabíjení (mám na mysli Evropu), nebo třeba nutnosti být ověšen kartami různých provozovatelů jak vánoční stromeček.
                A je úplně jedno, jestli támhle něco nelícuje nebo vrže. Co se týká využitelnosti a použitelnosti, tak momentálně na Teslu žádná jiná značka nemá a ještě dlouho mít nebude, to je bez jakékoli diskuze, ať už se to někomu líbí nebo ne.

                Mně je to jedno, jezdím jen po ČR a mám čip ČEZ, protože se mi to vyplatí, takže i Leaf bohatě postačuje na to, co potřebujeme, ale když pomalu pod každým článkem o Tesle i neTesle čtu výplody Teslabijců a věštců černé budoucnosti Tesly, tak se prostě musím smát.

                1. Mě teď nejde vůbec o nějakou propagaci Tesly.
                  Vážně

                  Mě teď nejde vůbec o nějakou propagaci Tesly.
                  Vážně jsem z toho Ioniqa nadšenej. Je to skvělé auto. Moje pocity možná umocňuje, že je to „voňavfka“ (i když jeden známý prohlásil, že to smrdí). Akcelerací, dojezdem, prostorem, funkcemi ani nabíjením na SC samozřejmě nemůže Tesle konkurovat, ale třeba na Chademu nabije logicky za stejný čas více kilometrů než Tesla a jinak je to stjeně tichá léčivá a návyková jízda bez vibrací.
                  Tedy jak už jsem napsal v jiném příspěvku dovedl bych si ho v pohodě představit i při svém nájezdu jako hlavní auto. Jen na ty dovolené je to bída a tedy by mě vážně zajímalo co se chystá, nebo jestli někdo dokáže doporučit ještě čipy od jiných společností, které by dokázali to cestování v zahraničí alespoň dostat pod cenu cestování se spalovákem.

                  Dostane ho totiž jeden z našich zaměstnaců a rád bych ho přesvědčil a ověřil si, že je to fakt plnohodnotně použitelné auto (včetně dovolených) což za současného stavu mých znalostí o nabíjení v zahraničí trochu drhne.

                2. Nechcete mě taky zaměstnat? Mít k dispozici služební
                  Nechcete mě taky zaměstnat? Mít k dispozici služební elektromobil je můj sen:-)

                3. Další co shání zaměstnání a ne práci 🙂
                  Další co shání zaměstnání a ne práci 🙂

                4. Par lidi uz se me na to stejne ptalo. 🙂
                  U nas je o lidi

                  Par lidi uz se me na to stejne ptalo. 🙂
                  U nas je o lidi tezka nouze, takze si je musime hyckat.

                5. Treba se tu nekdo nadejny mezi hromadou odpadu
                  Treba se tu nekdo nadejny mezi hromadou odpadu skryva…
                  Nevim, o jaky jde obor, ale schopni „volni“ lide nejsou ani v SW vyvoji v Praze. Resp. i to, co doputuje pres x filtru do kola, kdy se s nimi bavime my, je v posledni dobe v prumeru celkem bida. Ale sem tam se zadari a nekoho vybereme.

                6. je také otázka zda schopnosti nezaměňujete za znalosti. Ne
                  je také otázka zda schopnosti nezaměňujete za znalosti. Ne každý je ihned připraven dělat na místě pro které jste si jej vysnili. To že někdo umí kecat jak HR předpokládá nic nevypovídá o jeho schopnostech. Leda tak možná že je všehoschopný.

                7. Naprostý souhlas.
                  Vždy jsme si vybírali lidi s potenciálem

                  Naprostý souhlas.
                  Vždy jsme si vybírali lidi s potenciálem nikoli ty „hotové“. Je lepší vše potřebné je naučit než nějakého mistra světa zbavovat špatných návyků…

                8. Tak jasne. Ale na „vodeni za rucicku“ jsou intern pozice
                  Tak jasne. Ale na „vodeni za rucicku“ jsou intern pozice (studenti bez praxe). Pokud dotycny ma v zivotopise univerzitu a rok(y) praxe v danem jazyce a neumi napsat ani zakladni konstrukt (ktery se uci na prvni, druhe lekci programovani) nebo nad problemem premyslet nezkousi (v horsim pripade rekne, ze nad nim ani premyslet nebude), tak je to ztrata jeho i naseho casu…

                9. Je to samozřejmě i o tom na jakou pozici někoho sháníte.
                  Je to samozřejmě i o tom na jakou pozici někoho sháníte. Programátora bych také nechtěl určitě učit všechno od začátku.
                  Jinak, ale i nejsložitější věci se u nás učí nový zaměstnanci formou postupu firmou od nejnižší příčky, ze které se po jeho přijmutí posune někdo výše a ten nad ním zase výše atd.

                10. „pro které jste si jej vysnili“? Muzu hadat, student bez
                  „pro které jste si jej vysnili“? Muzu hadat, student bez praxe?

                  Protoze tak to nefunguje, je vypsana pozice s nejakymi pozadavky a na tu se dany clovek hlasi. Pokud se „cpe“ (at uz sam, nebo prostrednictvim nejake agentury) na pozici, o ktere vi, ze na ni nema, tak je to proste tezke. A to ani nemluvim o encyklopedickych znalostech (typu jak se napise nejaka lahudka v nejake konkretni verzi konkretniho jazyka – to si kazdy za par vterin najde), ale o znalosti obecnych principu, schopnosti a ochote zamyslet se nad nezvyklym problemem a podobne. A nemluvim o studentech tesne po skole, ale o lidech se spoustou praxe v zivotopisu.

                11. Mohl bych byt tak zvedav a zeptat se, jake (nejen)
                  Mohl bych byt tak zvedav a zeptat se, jake (nejen) programatorske znalosti pozadujete od cloveka, ktereho byste prijal za sveho kolegu? Jakou oblasti vyvoje se Vase firma zabyva? Pokud to nechcete zverejnovat tak na pavcak@atlas.cz Diky.

                12. Napisu to verejne, treba to bude nekoho zajimat
                  Nejake popisy

                  Napisu to verejne, treba to bude nekoho zajimat
                  Nejake popisy jsou tady, ale aktualne nic k nam do tymu. Ale ty oficialni popisy pozic vypadaji podobne, samozrejme s technicky-specifickou casti jinou:
                  https://jobs.sap.com/search/?q=Concur&q2=&locationsearch=&title=developer&location=Prague%2C+CZ

                  Ale v kostce, pro juniorni pozice byt schopny napsat zakladni priklad (mala nasobilka, faktorial,…) v jazyce o kterem tvrdi, ze ho umi (nejcasteji C# nebo Java, primarne ted my konkretne delame Golang, coz skoro nikdo nema), nejake zakladni SQL, je dobre nejake povedomi o XML, JSON, webservices a tak, proste co je ted in. Z premyslecich treba ja davam „navrhni sber dat ze senzoru“ – proste neco, s cim se uchazec nejspis nesetkal (nejde mi az tak o vysledek jako spis o to, ze je schopny nad necim nezvyklym premyslet, protoze bohuzel obcas bude treba se porvat s 20 let starym kodem v technologiich typu classic ASP, XSLT a podobne). Na seniornejsi pozice samozrejme nejake pokrocilejsi veci, plus kolega ma nejakou sadu soft-skill otazek (co delat, kdyz se zakaznik domaha neceho, co kdyz clen tymu spatne pracuje…)

                  Ale nakonec samozrejme stejne jde jen o to, jak ten clovek na nas pusobi (jestli s nim chceme delat a jestli vypada, ze bude schopny delat on s nami; technicke veci se douci) – vetsinou finalni pohovor delaji od nas 4 lide (jeden po druhem, kazdy jine tema) a pak se udela skupinove rozhodnuti.

                  Staci to takhle?
                  EDIT: SAPi technologie (HANA, ABAP…) nastesti delat nemusime 🙂

                13. Kolik času jste věnovali výběrovým řízením? Co si tak
                  Kolik času jste věnovali výběrovým řízením? Co si tak pořídit z jakékoli věkové kategorie v prvním kole toho který se Vám zdá nejméně škodlivý a čas ušetřený na výběrových řízeních mu věnovat při jeho dostudiu na konkrétních příkladech? Kdykoli během zkušební doby zjistíte zda se vyvíjí či ne a tedy zda jste udělali při výběru chybu a kde? Proč jste si nevybrali lepšího? Jak jste zvrtali výběrové řízení že vám z něj nevypadl ten pravý?

                14. Zrovna SAP je příklad společnosti kam se lidi ženou s
                  Zrovna SAP je příklad společnosti kam se lidi ženou s penězma firemní kultura jde trošku stranou.

                15. V tom pripade doufam jeste porad nejsme ten pravy SAP (koupili
                  V tom pripade doufam jeste porad nejsme ten pravy SAP (koupili nas x let zpatky). 🙂 Ale samozrejme SAPizace pokracuje.

                16. Tak to by nemel byt problem nekoho takoveho sehnat, u nas na
                  Tak to by nemel byt problem nekoho takoveho sehnat, u nas na skole se to vse ucilo, ale stejne nejvic pomaha strejda Google. Ted jsem si vzpomnel, ze jsem mel neco vysvetlit nove kolegni „programatorce“, ktera rikala, ze uz umi smycky, tim me dostala do kolen 🙂 a s vysvetlovanim jsem (nejen proto) skoncil.

                  Diky za popis, byl jsme spis zvedavy na pozadavky, zda bych je dokazal splnit, nebo s k nim aspon priblizit. Prece jen uz me nebavi tolik let delat jeden projekt a produkt, chtelo by si rozsirit obzory a znalosti (cca 10 let delem NAV (i kdyz tam vyzvy stale jsou, zakaznik ma 700 uzivatelu a stale roste a my mame stale vic funkcionality a system musi byt stale vic propustny), mezitim chvilku AX a k .NETu se uz bohuzel nedostanu). Nakonec bych ale vzdy nejspis narazil na muj zvyk permanentniho home-office, tim pripadneho zamestnavatele hned odradim 🙂 Kazdopadne bych moc rad cichnul k umele inteligenci.

                  Tak at se dari 😉

                17. Jj, stackoverflow, nejlepsi pritel programatora 🙂
                  Ty ceske

                  Jj, stackoverflow, nejlepsi pritel programatora 🙂
                  Ty ceske termity jsou peklo – u nas jeden prednasejici pry tlacil spojovac (linker).
                  V tom pripade, nestalo by za pokus Valeo? Tam pokud vim neco s AI kuti. A jeden byvaly kolega rikal, ze celkem dost se dela taky u Seznamu a Avastu.
                  Diky, taky

                18. Ne nejsem student, naopak jsem z té druhé strany. To že se
                  Ne nejsem student, naopak jsem z té druhé strany. To že se lidé dle Tebe „cpou“ na pozici…. je holt důsledkem dnešní doby kdy drzé čelo vyhrává. Schopnosti člověka nepoznáš ani z pohovoru, ani během jedné šichty. A nepomůže Ti s tím ani psycholog (ten Ti spíš řekne jak se dotyčný bude lidsky chovat, nezhodnotí jeho schopnosti). A jen námět na reportáž – to že si lidé neopakují numerické metody před kdejakým výběrovým řízením se nediv. Co vše by měl do hlavy nasoukat člověk odpovídající na 100 inzerátů aby se mu potom vrátily 3 pozvánky na pohovor? (zbytek zaměstnavatelů se ani neobtěžuje odpovědět)
                  Je Vaší ztrátou že od sebe odkopáváte lidi aniž byste si zjistili jejich faktické schopnosti a to na základě Vašeho posouzení jeho krátkodobého výkonu v situaci která není pro běžného člověka příjemná. A potom svou neschopnost vybrat si zaměňujete za nedostatek lidí na pracovním trhu. Chyba není v uchazečích o zaměstnání, ale ve Vás. Jen si ji při honbě za ještě větším ziskem nedokážete přiznat. (nemáte čas se věnovat skutečné práci s lidmi kteří s Vámi budou posléze pracovat)
                  A to píši s plnou zkušeností s organizací výběrových řízení. Velmi dobře je mi znám postoj šéfů tlačících na hotového člověka.

                19. Rad se dam poucit, jak jinak nez prostrednictvim „kratkeho
                  Rad se dam poucit, jak jinak nez prostrednictvim „kratkeho pohovoru“ ty lidi vyfiltrovat? Najmout vsechny a probrat to za mesic jde mozna u pozic, kde muzu rano zadat praci a odpoledne ji zkontrolovat.

                  Pokud se ale nebavime o programovani typu „cvicena opice“, tak v realu nove prichozi clovek na zacatku „spotrebuje“ klidne treba pulku casu nekoho z tymu. Takze chceme (a musime) mit alespon jakous takous sanci, ze to neni marne, ze ten clovek se chyti a zustane.

                  EDIT: resp, takhle funguje internship (mala ocekavani), ale zjistit za mesic sva, ze ten clovek je neschopny je docela draha sranda (financne, ale hlavne casove).

                  O tom, jaka je uspesnost odpovedi HR na poslane zivotopisy mluvit nemuzu.

                20. Možná nepochopil, možná nechce pochopit. Já nemám ambici
                  Možná nepochopil, možná nechce pochopit. Já nemám ambici poučovat. Mimochodem náznak jsem psal kousek níže. Já jen nastavuji zrcadlo že se chováte nemlich tak samo jako ti u kterých se vám nelíbí, že se dle vašeho mínění hlásí na pozici na kterou nemají schopnosti. Prostě ti co se umí prodat došli a zbývají ti kteří mají drzé čelo a ti co se nedokáží prodat. A v tomto rybníce pravděpodobně nelovíte (není to dostatečně fríkůlínské a simploidní). Výsledek mne nepřekvapuje, jen mne srdí vaše stesky nad nedostatkem lidí. Prostě jiné kolem sebe nemáme a další nechceme. Republika není nafukovací. Buď změníte postoj a začnete v oblasti HR opravdu pracovat, nebo si klidně jako firma zemřete a já po vás plakat nebudu. Pomalu jáistickým firmám zvoní hrana a já to vidím jako dobrý směr vývoje. Jo a analýzu kde děláte chybu si udělejte sami a za své, jakým právem úkolujete druhé aby vám nosili (poučováním) hotová řešení pod nos?

                21. Hlavne, ze v tom mate jasno.
                  Diky za rady.

                  Hlavne, ze v tom mate jasno.
                  Diky za rady.

                22. Celkem ano, prostě mince má dvě strany. Když je rozsypeš
                  Celkem ano, prostě mince má dvě strany. Když je rozsypeš na stůl prvně si vybereš ty lícem nahoru, protože na první pohled vidíš jakou maj ty sbírané hodnotu. No a když ty lícem nahoru dojdou, tak buď začneš převalovat ty ostatní, nebo zemřeš hlady. Jednoduché jako facka. A není jisté že ta, která se po krátkém a rázném úderu do stolu (místo trpělivého ručního převalování) sama převalí lícem nahoru bude ta s nejvyšší nominální hodnotou. 😉
                  Kéž by jsi to s těmi radami myslel upřímně. A pokud je pustíš z hlavy nevadí, třeba je dokáže někdo jiný zúročit k větší spokojenosti najímaných lidí, kteří jsou ochotni se o svůj (finanční) podíl na výsledcích své práce se zaměstnavatelem podělit. To si je dodnes málokterý zaměstnavatel ochoten připustit.

                23. Jó a ve světě jsou firmy které přijímají lidi na pozice
                  Jó a ve světě jsou firmy které přijímají lidi na pozice podle výše IQ. Aktuální znalosti jsou pro ně nepodstatné. Pravda jsou to lůzrovské firmy. Možná znáš, možná nee – příkladem je IBM.

                24. Jsem si jistý, že to tady čte a občas i přispěje spousta
                  Jsem si jistý, že to tady čte a občas i přispěje spousta lidí schpnějších než jste vy nebo já.

                25. Nadejnych bylo mineno na tu pozici ne obecne. A ne, nedelam si
                  Nadejnych bylo mineno na tu pozici ne obecne. A ne, nedelam si iluze, ze bych tu byl nej-neco 🙂
                  A aby tu vysla alespon prumerna inteligence prispevatelu, tak nektere nejmenovane jedince (ktery tu generuje tak 80 procent provozu) musi kompenzovat tak deset geniu…

                26. Tak ja bych taky bral sluzebniho Ioniqa (i kdyz jeste radeji
                  Tak ja bych taky bral sluzebniho Ioniqa (i kdyz jeste radeji Xko kvuli sedmi mistum 🙂 ), ale tato investice by se zamestnavateli nevyplatila, kdyz je pro me problem jezdit do prace i jednou za mesic 🙂 Treba se to zmeni, kdyz se doziji zamoriditelneho auta a nebude pro me jakakoliv mnou soferovana cesta jen ztratou casu.
                  Az budete omenovat sve nynejsi auto, vzpomente si na me, prosim 🙂

                27. To bude verim za hodne dlouho. 🙂
                  To bude verim za hodne dlouho. 🙂

              2. Jezdil jsem rok v Německu MiEVem, teď jezdím IONIQem a
                Jezdil jsem rok v Německu MiEVem, teď jezdím IONIQem a zaplatil jsme pouze 90 centů, když jsem si vyzkoušel funkčnost karty NewMotinon. Mám ji jako železnou rezervu kdyby náhodou, jinak nabíjím zdarma. Do poloviny ledna se nechalo zdarma nabíjet na dálničních rychlonabíječkách Tank&Rast, než je prodaly několika společnostem. Ale třeba E-ON je i v Německu nechal zdarma. Něco FREE se hledá lehce, něco obtížněji. Ale třeba v aplikaci „Charging_Stations“ (android), když dáte filtr „Free charging“, tak nějaké i rychlonabíječky najdete. Třeba u Norimberku jsou asi 4. nabíjím tam když jedu do Stuttgartu (mohu poslat souřadnice, nebo odkaz na mapu). Pak obchodní centra (Kaufland, Aldi_Sud, Lidl, IKEA, atd.). První cestu si většinou plánuju. Jinak e-wald má hodně nabíječek u našich hranic a všechny za 0,10e za minutu. Těch 0,39e je asi tak průměr. Jsou i za 0,58e za minutu a nebo pak také paušálně třeba 7e za nabíjení.

                1. Nabijecky zdarma jsou prijemny bonus pokud na ne pri ceste
                  Nabijecky zdarma jsou prijemny bonus pokud na ne pri ceste narazim a pokud stale zdarma funguji a nejsou obsazene, ale spolehat se na ne, nebo dokonce planovat cestu na dovolenou po Lidlech atd. mi nepripada jako dobry napad. To asi kolega pojede radeji spalovakem.

                2. Manželka bude za IONIQa ráda 🙂
                  Manželka bude za IONIQa ráda 🙂

                3. Cestu z Nizozemí do ČR jsem přes Německo zvládl bez
                  Cestu z Nizozemí do ČR jsem přes Německo zvládl bez jediného placení. S touhou zaplatit kdekoliv to budu potřebovat, leč bez kartičky a se „štěstím“ na to že jedinému operátorovi kterého jsem našel že se stačí registrovat a přiřadit kreditku… to prostě nefungovalo.

                  Lidl ani jeden, vše odpočívadla mezi městy + dva dealeři Nissan.
                  Jediné co jsem vypozoroval je že mekáče blízko měst jsou vždy placené.

                  Ale byly to nervy protože jsem vážně nevěděl že to tak je a jednou jsem se pro jistotu vrátil abych měl dojezd na další 2 místa kdyby to první neklaplo.

                4. Nojo tak to, ale vypada, ze bohuzel stale plati to stare
                  Nojo tak to, ale vypada, ze bohuzel stale plati to stare “plnohodnotne je pouzitelna z ev jen Tesla a ostatni jsou dobre leda kolem komina nebo pro nadsence”.
                  Nam to nevadi. Kolega to bude pouzivat k praci v podstate jen kolem toho komina, ale mrzi me, ze si to nemuze pujcit treba i na tu dovolenou a neco tak usetrit. S vyse popsanym zpusobem cestovani me posle do haje, ze si tu naftu radeji zaplati…

                5. Jak jsem napsal, neměl jsem kartičku – ta by hodně situací
                  Jak jsem napsal, neměl jsem kartičku – ta by hodně situací vyřešila myslím.

                6. Ovsem za cenu v idealnim pripade stejnou jako, kdyz pojedete
                  Ovsem za cenu v idealnim pripade stejnou jako, kdyz pojedete spalovakem.

                7. Bohužel nedokáži teď posoudit… 🙁
                  V Nizozemí jsem musel

                  Bohužel nedokáži teď posoudit… 🙁
                  V Nizozemí jsem musel platit 0,39E za 1kWh a tento Innogy, tuším, mi přišel o dost levnější ale už to nedokáži dohledat ani v appce, ani na jejich stránkách…

                  Vím jen že mají dva tarify – contract a free a lišily se tuším asi o 2 nebo 6 centů.

                8. Jak už tu někteří psali a co jsem sám viděl a platil,
                  Jak už tu někteří psali a co jsem sám viděl a platil, platí se většinou 0,39e nebo 0,59e, ale pozor převážně ještě bohužel za minutu!

                9. Tohle bude časem i tady, ježdění na elektřinu bude
                  Tohle bude časem i tady, ježdění na elektřinu bude stejně drahé jako na benzín.

                10. Toho se bohužel také bojím.
                  A není to kvůli nákladům,

                  Toho se bohužel také bojím.
                  A není to kvůli nákladům, ale protože to lidé budou ochotní dát – zákon nabídky a poptávky. Proč dávat kWh za 5kč když všichni ostatní prodávají za 15 a i tak tam lidé jezdí ?

                  Je to podobné jako prakticky se vším co lidem „šetří“ a má to mít nějakou návratnost… nejdříve je věc v plenkách a návratnost je v řádu 3-5 let. Pak se tam vrhnou masy a těm stačí i 20 let (jako je tomu u FVE na klíč například, ale je to prakticky u všeho – tepelné čerpadlo, zateplení…).

                11. On by si tohle vyresil trh, resp. konkurencni prostredi a
                  On by si tohle vyresil trh, resp. konkurencni prostredi a zrovna postavit nabijecku neni nic sloziteho, takze se nebojim o to, ze by ty ceny sli dolu. Jenze jakmile do toho vstoupili dotace, ktere jsou (jak jinak) site na miru velkym hracum tak je utrum. Vezme to do ruky par molochu, a bude to jak s mobilnimi telefony…

                12. Dotace jsou jen nepovinná nástavba na tento zákon
                  Dotace jsou jen nepovinná nástavba na tento zákon trhu.
                  Přidáte dotace a stane se jen to, že se uprostřed objeví prostředník a opět budete mít návratnost 20 let…

                  Ale to je normální, vždy je tu nějaký prostředník co vám zdraží produkt na tu hodnotu za kterou jsou ochotni ho koupit i masy.
                  A není na výběr. Návratnost vždy klesne na nějakou psychologickou hodnotu a tam jí ta „masa“ udrží.

        3. Já tu nekritizuji Teslu jako takovou, ale ty bezhlavé její
          Já tu nekritizuji Teslu jako takovou, ale ty bezhlavé její zastánce. Pohled na Teslu mám takový jaký mám. Že jste Teslu řídil je hezké, ale řídil jste třeba Mercedes S nebo podobná auta? Nebo VW e-Up? Elektromobil je něco úplně jiného a i ten e-Up zaujme a je opravdu fajn auto. Ale esko je jiná liga a jde o to, že pokud někdo umí udělat skvělé auto klasické, tak udělá ještě skvělejší EV. Ale úplně tak neplatí, že kdo umí postavit elektromobil dokáže udělat skvělé auto komplexně. Tady nejde o to, že Tesla je špatná, ale o to, že za 2,5 milionu čekám podstatně víc. A takové ty řeči tady, že nevadí že něco nelícuje a vrzá, hlavně že to jede a nesmrdí, mi přijdou jako utěšování sama sebe. Chápu, že momentálně na trhu asi není nic lepšího, ale neznamená to, že to tak bude pořád a že nemůže s tím přijít někdo jiný než Tesla, to je blbost. Co se týká Tesly před deseti lety a nyní je naprosto neporovnatelné. To jsou dva jiné světy. Před 10 lety obrat Tesly byl zlomek toho co nyní a působila v prostředí kde nebyla konkurence. V současné době se pustila do masové produkce kde působí giganti automobilového průmyslu, kteří umí v této konkurenci chodit. A jde tu o jednu jedinou věc, a to zda Tesla dokáže dohnat vývoj desítek let vývoje vyroby aut, nebo zda ostatní výrobci dokáží dohnat 10 let vývoje Tesly v oblasti EV. Dle mého těch deset let Tesly doženou výrobci aut do roku 2020, Tesla nedožene konkurenci v konstrukci a výrobě nikdy, protože ted má starosti aby vůbec zvládla vyrábět těch několik tisíc EV. V Evropě navíc už v mnoha zemích ztrácí vedoucí příčky v prodejnosti nyní a to se ještě konkurence ani nerozjela. Všichni se tu smějou VW ale oni pracují a tvrdě a říkají, že v roce 2020 budou EV a to se taky stane, oni nevyhlašují zprávy jen tak pro optimizmus a pro potenciální akcionáře, oni to tak chtějí a myslí vážně a také to tak bude

          1. Ať si Tesla vrže nebo nevrže, rád bych v ní jezdil. A co
            Ať si Tesla vrže nebo nevrže, rád bych v ní jezdil. A co se Muskovi upřít nedá ani náhododu je, že nebýt jeho Tesly, žádná z velkých automobilek by se dnes nebila v prsa, že už v roce 2020 bude prodávat xy typů elektromobilů. Nebude? Škoda. Bude? Dobře tak nám všem.
            Jediné co EV přiblíží většímu množství lidí je KONKURENCE.
            Potom už si nebudou moci v Nissanu a jinde říci : „Jo vy to chcete?, tak vám to zdražíme“. Co víc si přát, než aby tady už byla elektrická Dácia, pak se začnou ceny hejbat.
            Všichni se tu VW nesmějou, hlavně už aby tady ty jejich elektrokáry byly!!! (Protože když budou CHTÍT, tak to dají.Ale tady je ten zakopanej psík, že?)

          2. fuckWagen pracuje leda tvrde na ojebavani naivnich zakazniku,
            fuckWagen pracuje leda tvrde na ojebavani naivnich zakazniku, jako jsi Ty a Tobe podobni 😉
            Vyrabeli, vyrabeji a VZDY budou vyrabjet jebky – tecka.

            Tesla mozna padne, a mozna ne, rozhodne to ale nebude diky tem drobnostem co pises. Info od znameho jednoho znameno co jeho znamy uz v tom jednou jel…. to jsou blitky.
            Tak se vzpamatuj a zij pritomnosti. Fuckwagen ojebal zakazniky – a to je neodpustitelne – NIKDY/NAVZDY.
            Kup si za sve prachy co chces, to je Tvoje vec, ale prosimte – mluv jen o tom, o cem neco vis, jinak jsi pak za blbce.

            1. prosím tě prober se, si ten dieselgate vůbec nepochopil
              prosím tě prober se, si ten dieselgate vůbec nepochopil evidentně, myslíš, že někoho zajímá kolik má jeho auto emise? je to jen aféra, VW lhali to je pravda, ale pokud by někdo v americe řešil emise doopravdy, tak se zbaví v první řadě všech těch jejich krabic co mají několikanásobně větší spotřebu i emise a nebudou tu řešit VW a jejich několik směšných gramů navíc, je to jen politika, prostě se jim nehodilo aby VW prodávali svá auta, a jestli někdo ojebává zákazníky tak je to Tesla, protože takové auto by bylo i za polovinu ceny pořád drahé

          1. Bez ohladu na predchadzajucu diskusiu a argumentaciu, aj tato
            Bez ohladu na predchadzajucu diskusiu a argumentaciu, aj tato tvoja veta absolutne nedava zmysel. Co KONKRETNE ma spolocne jednorazovy maximalny dojazd automobilu s priemernym najazdom v jednej (z pohladu elektromobility ale aj inych veci) bezvyznamnej a prtavej zemicke uprostred Europy??? Co akoze maju tieto dve uplne nesuvisiace hodnoty mat spolocne?

            Ale skusim odpovedat na prvu cast tvojej otazky. Naco je treba taky dojazd, aj ked ho v drvivej vacsine beznych dennych jazd nevyuzijes?
            Na to je jednoducha odpoved: Logika a pozitiva vyplyvajuce z naddimezovanosti a rezervy polahky prebijaju tych par negativ, pokial by tomu bolo naopak.
            Len strucne:
            Za 1. su velke rozdiely v priemernych vzdialenostiach denneho najazdu ludi z roznych zemi. Ked chces vyrabat auto, tak ho asi nemienis predavat len v jednej zemi, vsak? A kym taky priemerny Cech prejde za den mozno 50-80km (strielam od pasa), taky nemec rozhodne viac (su zvyknuty jazdit do a z prace na podstatne vacsie vzdialenosti, aj vdaka nepomerne lepsej cestnej infrastrukture), a nehovoriac o takych americanoch, ktori maju uplne inak dizajnovane mesta, obytne stvrte atd. Tam sadnes do auta kdesi na periferii mesta a do prace urazis jednym smerom aj 50-80km – a nikto sa nad tym nepozastavuje, je to uplne normalne. Tym padom by bolo absolutne nelogicke a nerentabilne vyrabat rozne verzie toho isteho auta.
            Za dalsie, co z toho, ze by si mal auto, s ktorym by si na jedno nabitie akurat zasiel do a z prace plus nejaka ta mala rezerva, ale dojazd by ti nestacil akonahle by si potreboval na trochu dlhsiu cestu? Nezabudaj, ze nabijaciek je oproti benzinkam este stale nepomerne menej (a este dlho bude) a navyse kazde nabijanie nie je zalezitost cca 2-6 minut, ako ked ides na benzinku natankovat. Ani v pripade superchargerov. Take auto je napoly nepouzitelne, bezcenne.
            Preto ma logiku vyrobit auto s dojazdom podstatne vyssim ako je denny priemerny najazd ludi z vacsiny krajin. Navyse pri celkovo vyssej kapacite baterie ju v dennej prevadzke vybijas plytsie, teda celkova zivotnost baterie prudko stupne. Ak by si ju denne vybijal az takmer k samej hranici jej kapacity, (alebo povedzme ze hlboko pod polovicu kapacity) tak by ti dlho nevydrzala. Usetrena hmotnost je zanedbatelna. Dava to zmysel?
            Otocim tvoju otazku – kupil by si si dnes spalovak (pokial by si nemal moznost volby elelktromobilu), ak by mal nadrz iba na 10 litrov a tym padom nizsiu cenu oproti inym autam s 50-60 litrovou nadrzou? Predajca/vyrobca by argumentoval, ze vsak taka kapacita nadrze si predsa uplne staci na denny najazd do a z prace tak naco vlacit zbytocne kila paliva so sebou naviac??? Ale ze by si musel na stracat cas a chodit na benzinku v podstate kazdy den, to uz by ti predajca akosi takticky zamlcal.
            Uz chapes nelogickost takehoto riesenia? Alebo to potrebujes rozkreslit schematicky ako pre debila?

            1. S tím debilem bych brzdil, pane.
              “Take auto je napoly

              S tím debilem bych brzdil, pane.
              “Take auto je napoly nepouzitelne, bezcenne”. A proto se tato auta povalují v šourůmech a nikdo je nechce. Až ho někde, vy chytráku uvidíte, hoďte nám sem prosím odkaz. My, co už v nepoužitelných a bezcenných elektrokárách jezdíme, jistě rádi přikoupíme ňáký bezcenný kus pro manželku.

              1. Osobně bych si tipoval, že elektromobil s dojezdem 400 km se
                Osobně bych si tipoval, že elektromobil s dojezdem 400 km se dělá kvůli tomu, aby splnil požadavky většího počtu lidí, tedy i těch, kteří prostě občas nějakou tu delší cestu jedou a kvůli tomu si elektromobil s dojezdem 200 km prostě nekoupí. Osobně jsem po užívání BMW i3 dospěl k závěru, že stávající 33 kWh baterie (29 kWh využitelných) z něj činí naprosto ideální druhé vozidlo do rodiny, které najezdí nejvíce kilometrů, a 43 kWh (40 využitelných) baterka z něj udělá pro některé i jediné auto do tří až čtyřčlenné rodiny. U 22 kWh baterky je dojezd v zimě skoro nedostatečný.

                1. Po 4 letech zkušeností s malobaterkáči do 20 kWh,
                  Po 4 letech zkušeností s malobaterkáči do 20 kWh, prokládanými testy vozidel do 30 kWh a naposledy 40 kWh si myslím, že taková hranice „kolem komína“ je někde těsně po využitelnými 30 kWh. Tam se to láme. Tato auta jsou určena pro pomalé nabíjení přes noc a denní provoz do limitu svého dojezdu. Na cokoliv dalšího potřebují jak v místě provozu, tak na cestách „mimo komín“ fungující hustou síť rychlonabíječek.

                  Pak jsou ta od 30 do +-45 kWh, a tam už se dá jezdit na otočku delší trasy, rychlonabíjení nebo pomalejší využijí před návratem nebo po cestě, ale obvykle je nelimituje časově ani trasou.

                  Od 50 kWh výše už není potřeba kompromisů. Až na výjimky z diskusí (pán udělá na otočku za den ze středních Čech Brno, Vsetínsko, Vysočinu a Liberec s návratem zpět, přičemž jede časově na doraz, 900 km a 10 hodin jízdy, používá vůz s dojezdem kolem 1 tis. km, přičemž to samozřejmě nelze dělat denně, páč se musí i jíst a spát) uspokojí potřeby všech.

                2. Vidíme to podobně. Já už mám v hledáčku baterku z 33
                  Vidíme to podobně. Já už mám v hledáčku baterku z 33 kWh zánovní zbořeniny, ale uvidíme, jestli ještě nepočkat 🙂 BMW v HK nemá problém s instalací.

                3. Po 2 letech s Citroenem C-Zero(ročně 20.000km)to tzv. 2 auto
                  Po 2 letech s Citroenem C-Zero(ročně 20.000km)to tzv. 2 auto do rodiny vytlačilo na všechny trasy do 100 km. spalovák. Načež byl spalovák nahrazen Ioniqem. Jaro, léto, podzim – 240 km(bez extrémní snahy o úspornou jízdu), zima 200 km.(opět ročně 20.000 km). Nyní přes rok už pouze elektricky a v pohodě. Naše běžná dovolená v Maďarsku se dvěma dětmi(Sarvar-430 km) s krátkými zastávkami v Brně a Bratislavě naprosto pohodově. Časově naprosto stejně jako předtím spalovákem. Když by to mne nebo rodinu omezovalo, tak bych do toho nešel. Ale je to naprosto v pohodě.

                4. Martine, napište mi prosím na sebe kontakt, mám rok MiEVa a
                  Martine, napište mi prosím na sebe kontakt, mám rok MiEVa a nyní nově IONIQa. Děkuji, -LS-

                5. Po zkušenostech s trojčaty a starším leafem 24kWh jsou
                  Po zkušenostech s trojčaty a starším leafem 24kWh jsou snad nejhorší omezení české „silnice“ tankodromy.
                  Nekvalitní cesty snadno pokazí radost z jízdy.

          2. Protoze pane chytrak, 6k jsem najel za posledni mesic vime? A
            Protoze pane chytrak, 6k jsem najel za posledni mesic vime? A take vime, ze v EV. Nekomu staci Leaf se 120km dojezdu, jinemu jeho vylepsena verze s dojezdem 200-230km (New Leaf) no a nekdo jiny si koupi proste neco jineho. Trebas levnej fuckWagen ze smetiste na zapade.
            Protoze namisto toho, aby vydelaval penize, tak sleduje TV howna a cte stejny srance a proto… a proto je chytry jako tago a nerozumi tomu.

      2. Tak ja nevim, ale fuckWagen dozajista pripravi nejakou verzi,
        Tak ja nevim, ale fuckWagen dozajista pripravi nejakou verzi, kam napise, ze to ujede 2000km na jedno nabiti, zrychli za 1s/100kmh a nabije se to za 2minuty.
        On se vzdy nejaky vul najde kdo to koupi… rozvrzana Skodovka, jedno zda Spanelska, Nemecka nebo Ceska – vsecko stejny sranec 😉
        Ale to preci ten posledni Golf urcite neni, ze???
        On mozna raketovy motor nevyzaduje kladivko a sroubovak a to ani s LongLife srackou, ktera dava motoru co proto.
        Takze souhlas s ostatnima – ten komentar na nez reaguji, ze zcestny…

Napsat komentář