Vysloužilé baterie elektromobilů Nissan pohánějí japonskou továrnu

Baterie elektromobilů nacházejí čím dál tím častěji uplatnění i mimo osobní dopravu. V Japonsku zásobují elektřinou továrnu.

Manažeři Japan Benex před svou novou baterií, která je složena z 24 vysloužilých baterií z elektromobilů Nissan.
foto: Nissan

Japonská společnost Japan Benex, která vyrábí průmyslové vybavení, elektrogenerátory či lodní dveře, aktuálně vybavila svou hlavní továrnu v Nagasaki velkým bateriovým systémem.

Ten se skládá z 24 vysloužilých baterií z elektromobilů Nissan. Předpokládáme s kapacitou 24 kWh, takže celková kapacita baterie se pohybuje kolem 500 kWh.

Půl megawatthodiny ve stacionární baterii navíc nově nově doplňuje také 10 elektromobilů Nissan e-NV200. Výsledkem je chytrý energetický systém, který může sloužit jako virtuální elektrárna.

Do baterií se navíc ukládá obnovitelná energie ze solární elektrárny na střeše továrny. Společnosti Japan Benex a Sumitomo vyvinuly celý systém společně pro budoucí využití jako virtuální elektrárny, jejichž rozmach se v Japonsku očekává v následujících letech.

tisková zpráva

22 Comments on “Vysloužilé baterie elektromobilů Nissan pohánějí japonskou továrnu”

    1. Můj osobní názor je že to jsou právě repasované vadné
      Můj osobní názor je že to jsou právě repasované vadné baterie, které byly zákazníkům vyměněny za nové. Výrobci vadné baterie totiž mění zákazníkům vždy kus za kus. Nedovedu si totiž představit, že by se v baterii někdo v servisu hrabal a i kdyby to uměl a měl na to kvalifikaci, tak by to byla silně neproduktivní činnost, úplně stejně jako opravovat vypálený měnič či cokoliv jiného elektrického.

      Vadné baterie tak podle mne putují ze servisů zpět k výrobci, kde je pak nějaká vysoutěžená firma hromadně a tedy i produktivně repasuje.

      Stejný postup podle mne používá BMW i ostatní.

        1. Aby nedošlo k nepochopení, já mám na mysli běžnou praxi
          Aby nedošlo k nepochopení, já mám na mysli běžnou praxi v „autorizovaném“ servisu při opravě vadné vysokonapěťové baterie při záruční opravě vozidla. Opravdu by mne zajímalo jaký je dnes postup. Neslyšel/nečetl jsem že by nějaký zákazník dostal zpět opravenou baterii, ale naopak vždy zákazníci psali, že jim byla vyměněna. Já netvrdím že to nejde, ale jen si tu proceduru v dnešní době nedostatku kvalifikovaných pracovníku představit. Navíc dost baterií není nijak zvlášť přívětivě konstruováno z hlediska očekávaného servisu.

          To že se běžně opravují/repasují baterie s bezpečným malým napětím do elektrokol, notebooků a nářadí je věc známá a může to opravdu dělat každý trochu zručný jedinec, ale to není případ o kterém mluvím.

          1. Od víkendu mají Hranice – první plně elektrifikovaná
            Od víkendu mají Hranice – první plně elektrifikovaná autobusová MHD – o 1 elektrobus méně. Shořel. Zřejmě díky klimatizaci.
            Sice v porovnání s počtem každoročně hořících naftových busů je to první vlaštovka a ta, jak známo, jaro nedělá, nicméně tady někdo špatně odvedl svoji práci ve firmě SOR nebo u dodavatele.
            Bohužel tím v Hranicích přišli o 100% elektrifikovanou MHD (z 6 busů mají 5). Reklama pro SOR taky nic moc, půl roku ježdění a hned to chytne. Jenže baterkami ani elektrickým motorem to nebylo. Na střeše to má klimošku a tím pádem je to od ní.
            Jediné, co vůbec nehoří, je zadní část s motorem a bateriemi. A co je nejvíce zničené je právě střecha s klimatizací a střešními rozvody klimatizace. Viz obrázek č.48 https://www.denik.cz/galerie/pozar-autobusu-mhd-v-hranicich.html?mm=8944436&back=3527812201-8471-1&photo=48
            Jinak to kucí hasický docela odvážně hasí vodou…. více fotek https://www.denik.cz/krimi/v-hranicich-vzplal-elektrobus-mhd-20180610.html

            1. Ono to s tou vodou tak zhave (kriticke) nebude. Pokud berou
              Ono to s tou vodou tak zhave (kriticke) nebude. Pokud berou normalne z vodovodniho radu, tak ta voda zas tak moc vodiva neni, aby s tim byl na rozumnou vzdalenost nejaky realny problem.
              Druha otazka je, jakou meli jinou moznost. Kdyz by pridali penidlo, tak to bude urcite vodivejsi a tech par hasicaku, co auto veze by na autobus tezko stacilo.
              No a treti je, jestli vubec vedeli (nebo je napadlo, ze by mohl byt problem), ze tam je nekde baterka s vetsim nez malym napetim. Ale snad jo.

                1. Protoze me to zajimalo, zkusil jsem dohledat a pro vodivost
                  Protoze me to zajimalo, zkusil jsem dohledat a pro vodivost kohoutkove vody 200uS/cm a pro „nebezpecny“ proud 10mA (uvadi se, ze smrtelny je 20-40mA) to vychazi pri 400V na nejakych 8cm. Takze pokud ji tam lejou z nekolika metru, nemel by to byt vubec zadny problem (navic maji gumaky).

                2. Já si myslím, že mají naopak školení od výrobce a
                  Já si myslím, že mají naopak školení od výrobce a vědí co dělají. Jeden z hasičů tam na fotce šahá do dvířek na boku pod řidičem.

                3. Mozna standardni odpojovac 12V (nebo 24V nebo jake palubni
                  Mozna standardni odpojovac 12V (nebo 24V nebo jake palubni napeti maji) baterie, jako je u vsech autobusu/nakladaku?

Napsat komentář