Daimler představil vlastní elektrický tahač, jde proti Tesle

Tesla Semi je elektrický tahač, který má změnit přepravu těžkých nákladů podobně, jako Tesla mění svět osobních aut. Konkurenti samozřejmě nespí.

Elektrická nákladní auta a tahače Daimler: uprostřed v popředí novinka Freightliner eCascadia, vlevo Freightliner eM2 106.
foto: Daimler

Daimler je největším výrobcem tahačů na světě. Jen v USA drží 40% podíl trhu, který má hodnotu $30 mld. Takže je jasné, nehodlá v souboji o jeho budoucnost zaspat.

Nový elektrický osmnáctikolák Freightliner eCascadia půjde do výroby v roce 2021. Dva roky poté, co se má na trhu objevit Tesla Semi. Už na konci letošního roku ale poputuje k prvním zákazníkům 30 prototypů.

Díky novému elektrotahači eCascadia rozšíří Daimler své portofolio nákladních aut. Už dnes nabízí elektrické náklaďáky Mercedes-Benz eActros, FUSO eCanter, elektrobus Mercedes-Benz Citaro a školní autobus Thomas Built Saf-T Liner C2 Jouley.

Elektrický tahač Freightliner eCascadia a elektrické nákladní auto Freightliner eM2 106.

Elektrický tahač Freightliner eCascadia a elektrické nákladní auto Freightliner eM2 106.
foto: Daimler

Freightliner eCascadia vychází ze zaběhnutého modelu Cascadia. Výkon bude 730 koní, baterie mají 550 kWh a tahač s nimi (i nákladem) urazí až 400 km. Během 90 minut je možné nabít 80 % kapacity pro dalších 320 km.

Kromě modelu eCascadia ukázala divize Daimler Trucks & Buses také další novinku, nákladní vůz Freightliner eM2 106. Ten je určen pro lokální distribuci a poslední míli.

Baterie v něm mají kapacitu 325 kWh, výkon je 480 koní. To stačí na ujetí asi 370 km. Na 80 % je baterie možné nabít během 60 minut, urazíte tak dalších 300 km.

tisková zpráva

22 Comments on “Daimler představil vlastní elektrický tahač, jde proti Tesle”

    1. To s tím zjevně falešným chladičem psal nějakej expert i
      To s tím zjevně falešným chladičem psal nějakej expert i u připravovaného elektrického SUV od Audi, kde jsou ovšem plně funkční pohyblivé lamely zajišťující různě potřebný vítr pro tepelný manažment chladící tekutinou propojeného motoru a baterek.

              1. Podvodnej softwér vymysleli v Audi, ale nepoužili ho.
                Podvodnej softwér vymysleli v Audi, ale nepoužili ho. Teperve po pár letech si na to matka VW vzpoměla a použila a zneužila to.

                TDi prej vymysleli Italové a aby to nebylo tak ponižující tak si to nelicencovali rovnou německý automobilky, ale koupili to přes Bosch. To už je tolik nebolelo. :)))

      1. A to ti nakukal kdo, že něco nechápu? 🙂
        Jediný co

        A to ti nakukal kdo, že něco nechápu? 🙂
        Jediný co nechápu, je proč se k tomu Folcvágen okamžitě přiznal jako jedinej a ještě vysypal si vagon popela na hlavu, ale nenamočil taky konurenci? To je fakt divný. Takový automobilky normálně zatloukaj a dělaj všechno možný, aby problém ututlali a rozmělnili.

        A taky nechápu, že žijem v tý prolobovaný Evropě, kde místo aby pozatýkali a pozavírali všechny managery jako v Americe nebo v Korei se nám všichni smějou do ksichtu protože, je to zde vlastně legální a z Jourový maj dobrej den. Takže se lidi a města se musej soudit sami za sebe, aby se vůbec něco změnilo.

Napsat komentář