Kolínský Kaufland nabízí rychlé dobití elektromobilů

Vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice postupně nabízejí svým zákazníkům možnost rychlého dobití elektromobilu během nákupu.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 2000 elektromobilů. Jen loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos zatím více než 200.
foto:

Po nedávných instalacích v Neratovicích, Kuřimi a Hodoníně dnes zahájila provoz stanice v Kolíně. Stalo se tak u příležitosti otevření modernizované prodejny Kaufland. Elektromobilita Skupiny ČEZ plánuje během následujících dvou let vybudovat v lokalitách Kaufland dalších několik desítek těchto zařízení.

Nákupní řetězec Kaufland ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ postupně vybavuje své vybrané lokality rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.

Stanice fungují i v režimu tzv. normálního AC dobíjení (dobije elektromobil v řádu hodin), které Kaufland nabízí svým zákazníkům bezplatně. V první vlně vzniká ve vybraných nových a zmodernizovaných nákupních lokacích vždy minimálně jedna stanice. Poslední zprovozněná stanice je k dispozici v areálu Kaufland v Kolíně.

„Elektromobily jsou stále oblíbenější alternativou vůči klasickým autům. Instalace dobíjecích stanic na parkovištích u našich prodejen je proto přirozenou cestou jak i našim zákazníkům umožnit pohodlnější cestování. Rádi bychom proto ještě letos pokračovali instalacemi v dalších lokalitách po celé České republice,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

„V nákupních řetězcích lidé tráví desítky minut a současně je zde přirozené zázemí pro řidiče. Jde tedy o místa ideální k dobíjení elektromobilů. Síť lokalit Kaufland je pro naše záměry zajímavá i díky svému celorepublikovému pokrytí. Trendem posledních let se navíc stává rychlé dobíjení umožňující řidičům po krátkém přerušení pokračovat v jízdě,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

tisková zpráva

128 Comments on “Kolínský Kaufland nabízí rychlé dobití elektromobilů”

  1. Čerstvý šok z Lidlu Ostrava rychlonabíječky – dojíždím
    Čerstvý šok z Lidlu Ostrava rychlonabíječky – dojíždím do Ostravy-Poruby, bliká poslední dílek baterky, mohl bych dojet ke kanclu a dát auto na běžnou zásuvku 230V 16A, za 4 hodiny by byla baterka plná. Ale chci si koupit něco na sváču, nebo rovnou sladkou sváču a kafe z automatu, Lidl ho má prý dobré. Odbočuji proto na hranici Poruby k Lidlu a ejhle – nabíjí zde další Ion kolegy z Dobroslavic na CHAdeMO a vedle něj z Mennekesu Smart ED. Normálně bych jel dále, ale to musím prověřit, jaké mají nabíjecí výkony, když jedou současně.
    Kolega už nabíjení končí, říká mi nemilou zprávu, že kávomat je v poruše, pokud hodlám posvačit jako on. Nestačím zjistit jak nabíjel a je pryč. Tak spouštím nabíjení u sebe, 16% baterky a 23 minut k nabití na 80%, to mi ukazuje stojan. 1 dílek baterky z 16 a 7 km dojezdu přístrojová deska. Po 2 minutách nabíjení je v Ionu už 1,5 kWh, což by znamenalo krásný výkon 45 kW z inzerovaných 50 kW. Kontroluji jak si stojí kolegové se Smartem a oni jedou taky rychle, za 32 minut mají nabito 6,3 kWh. Což nejenže odpovídá palubní nabíječce 11 kW (auto nemá rychlonabíjení, standard je 11, příplatkově 22 kW palubní nabíječka), ale je to o něco více. Možná díky tomu, že nabíjecí stojan inzeruje u kabelu Mennekes 43 kW výkon. Přitom nabíjíme obě auta zároveň.
    Odcházím si koupit nějaké sladké pečivo, než se za 10 minut vrátím, Smart už odjíždí, stačí jim to. Já mám před sebou 12 minut, které mi postupně vyplňují 2 zájemci o elektromobilitu. Nabíjecí stojan vypíná při 82% po 25:21 minutách a dodaných 8,53 kWh. Auto ukazuje 14 dílků z 16 a dojezd 91 km (odpovídá rychlému ježdění a klimatizaci v daný den). Sotva vyjíždím, málem se srazím s BMWi3, které trochu bloudí a najíždí k nabíječce z protisměru z vedlejší řady aut.
    zatímco obvykle míjím rychlonabíječku Lidlu v Ostravě prázdnou, dne v 16 hodin se tam během 30 minut mé přítomnosti vystřídaly 4 elektromobily. To jsem fakt nečekal.

      1. V modelu Kia Soul 2017 jsou články E400 od SK innovation,
        V modelu Kia Soul 2017 jsou články E400 od SK innovation, jsou to skutečně polymerové pouch články s en. hustotou 200 Wh/kg, ale nejsou to pravděpodobně ještě NMC 811, ale spíš NMC 622. A to z prostého důvodu. Tyto články bude používat až Kia Niro a ta je ještě půl roku daleko. Chemie 811 ještě není připravena k hromadné výrobě.

          1. Navíc se očekává, že u prvních NMC 811 bude energetická
            Navíc se očekává, že u prvních NMC 811 bude energetická hustota asi až 250 Wh/kg. Je to za cenu ještě větší citlivosti na teplo, ale hlavně vlhko a vyšší reaktivitu s okolím při nehodě. Tyhle pouch články zcela umřou už při teplotě 100 °C a citlivé jsou už na teploty mnohem nižší, kolem 45°, starší chemie vydržely mnohem více.

                1. Servisovatelnost tech “pouch” baterek? Kolik jich v tom
                  Servisovatelnost tech “pouch” baterek? Kolik jich v tom trakcnim bloku je? Jsou naletovane nebo to jde rozebrat sroubovakem? Mate nekde link na Alibabu nebo kde to sehnat?

                2. Link nemám a o servisovatelnosti si iluze nedělám. Výměna
                  Link nemám a o servisovatelnosti si iluze nedělám. Výměna bude zřejmě probíhat po blocích a jsou navařené laserem.

                3. To že to jde podle mne neznamená že se to dělá. Vy jste
                  To že to jde podle mne neznamená že se to dělá. Vy jste už někde viděl servisní zásah, při kterém by se měnil jen modul/moduly? Co jsem četl/slyšel tak se měnila rovnou celá baterie a ty poškozené si pak výrobce repasuje a používá na své projekty bateriových úložišť (Nissan, BMW..) Ona to je i otázka kvalifikovaných lidí. Baterii kus za kus může dnes už vyměnit kdekdo, ale otevřít ji a hrabat se v ní může jen vysoce kvalifikovaný technik.

                  Ostatně to nejlépe ilustruje pohled na novou architekturu baterie v TM3, která má nyní pouze 4 velké a těžké moduly. Pochybuji že se počítá s jejich servisní výměnou.

                4. Teplotní management pomáhá především při nabíjení a
                  Teplotní management pomáhá především při nabíjení a to jak udržení/dosažení nabíjecí rychlosti tak hlavně životnosti. Při provozu vozidla v oblastech s vysokou průměrnou teplotou ty články budou degradovat stejně jako u konkurence a nedá se s tím nic moc dělat, ale snad to bude i v budoucnu krýt záruka.

                  Menší „robustonost“ článků lze dnes kompenzovat pouze signifikantním zvýšením vezené kapacity (aby se v průměru používalo/cyklovalo méně než 50% kapacity baterie). Tento přístup již dlouhá léta používá Tesla a evidentně to funguje.

                5. Tesla ovšem používá aktivní management baterie i když
                  Tesla ovšem používá aktivní management baterie i když třeba auto jen stojí.

  2. Zajímavá diskuze zde o Lidlu a Kaufu. Lidl v Pardubicích je
    Zajímavá diskuze zde o Lidlu a Kaufu. Lidl v Pardubicích je fajn, nabíjel jsem tam už několikrát a zatím jsou tedy za mě dost v plusu, protože bych tam jinak nakoupit nešel a takhle jsem tak už udělal útratu asi za 5000 Kč a vysál tak možná 40 kWh. Informace o nabíječce v Kolíně je pozitivní, zajedu vyzkoušet a mrknout až pojedu za týden a půl do Prahy. Na plugshare tahle nabíječka zatím není, bylo by asi fajn ji tam doplnit. A zároveň bych poprosil dobráka, který doplnil nabíječku u hradeckého Lidlu, aby to dělal až poté, co je fakt postavená. Takhle to mate lidi a to i když člověk napíše, že bude brzy spuštěna. Já tam byl včera a není tam ani kopnuto.

    1. Souhlasim s kolegou. Nabky, ktere jeste fyzicky neexistuji a
      Souhlasim s kolegou. Nabky, ktere jeste fyzicky neexistuji a jsou jenom na papire, do nabijecich map nepatri, ani kdyz se k tomu uvede poznamka „brzy otevreme“, nebot to ostatni uzivatele pouze mate.
      Myslim, ze sveho casu byl tento problem u Bravantic – CEZ sliboval, ze tam postavi rychlou a nekdo to uz zanesl do map a lidi si jen stezovali, ze tam furt nic nestoji a nechali se napalit.
      Ostatne, pokud se nepletu, tak slovaci na svem serveru nabky(.)com pripichuji stanice, ktere jsou ve vystavbe – coz mi taktez prijde zbytecne (clovek se na to tesi a furt nic a je akorat tak nastvany, ze se porad nic nedeje – proto je lepsi sladka nevedomost).

      Pristi mesic touto dobou budu mit cestu do Krkonos, tak doufam, ze uz se v Hradci u Lidlu nabka objevi, rad bych ji otestoval 🙂

  3. Už se těším na konflikty před kauflandy, lidly, penny a
    Už se těším na konflikty před kauflandy, lidly, penny a podobnými, až na sebe budou ječet různé pipiny a vořežpruti, až budou hořet kabely a konektory, zablafávat akumulátory a tavit se plech i izolace, až budou blázněni hasiči i elektrikáři a to vše jen kvůli hloupému módnímu trendu…

    1. Myslíte něco jako když tam tv zas a znova, všude se válej
      Myslíte něco jako když tam tv zas a znova, všude se válej kusy masa a tečou potoky krve, natáčí rvoucí se seniory kvůli slevové akci, jak se mlátí francouzskýma holema a přejíždějí nákupními vozíky? Takový boj o nabíjecí stojan? To by mohla být dobrá reportáž 🙂

    2. Tak to už byste měl začít všechna ta místa objíždět.
      Tak to už byste měl začít všechna ta místa objíždět. Prozatím totiž nabíjení probíhá vždy ve slušnosti. Možná se situace změní, jen co dostavíte své elektrické vozítko, pane. Hlavně dejte dopředu vědět, abychom se na novou situaci mohli připravit !!!

    3. Tohohle se opravdu ale opravdu bat nemusite. E-mobil si drtiva
      Tohohle se opravdu ale opravdu bat nemusite. E-mobil si drtiva vetsina obyvatelstva v CR nemuze dovolit. Nejlevnejsi E-mobil stoji 1 000 000 KC a navic cena e-mobilu bude se svetsujicim se nedostatkem kovu jenom stoupat. Cesi si kupuji ve vetsine pripadu ojetiny a ojete e-mobily se koupit nevyplati jelikoz po 10 letech je baterka vybouchana. Dokud se v CR rapidne nezvysi zivotni uroven budou Cesi pouzivat car sharing a verejnou dopravu.

              1. Můj soused s manželkou na vesnici má k dispozici čtyři
                Můj soused s manželkou na vesnici má k dispozici čtyři auta, něco služební, něco vlastní. Statisticky můžou mít na každém autě nájezd jen 580km/měsíc, reálně ujednou 2x tolik. A takových lidí je čím dál tím více.

                1. Což nic neznamená. Statisticky vychází průměr na 20 km
                  Což nic neznamená. Statisticky vychází průměr na 20 km denně na auto. To, že některá auta nenajedou nic a některá třeba 150 km denně, to je taky fakt, ale v průměru to nic nemění.

              2. Já reagoval na 300 km a najednou je z toho 580. U takového
                Já reagoval na 300 km a najednou je z toho 580. U takového auta je rázem největší náklad povinné ručení, pak servis rezavějících dílů, až na posledním místě palivo. Tak i tak jestli to není levnější taxíkem. Třeba v Klimkovicích takové elektrotaxi mají. Pro místní myslím, že se slevou.

                1. 300 km byl reálný příklad z mého okolí, pro jistotu jsem
                  300 km byl reálný příklad z mého okolí, pro jistotu jsem uvedl průměrný nájezd v ČR. V Praze, nebo velkých městech dává taxi daleko větší smysl než vlastní auto a přesto to lidi nedělají, na vesnicích to smysl nedává, protože taxi je často tak vzdálené, že to nedává ekonomický smysl.

                2. Protože nikoho nenapadlo koupit obecní elektromobil a
                  Protože nikoho nenapadlo koupit obecní elektromobil a posadit za volant obecního důchodce na poloviční úvazek.

                3. U nás se nechal postavil přes řeku pro chodce most za
                  U nás se nechal postavil přes řeku pro chodce most za 30milionů Kč. Za ty peníze by tam dělala hromada důchodců převozníka. A to se mohl vybírat poplatek za převoz. Ještě by to byla atrakce. Ono tam projde cca 10-100lidí denně. Také to nikoho nenapadlo. 🙂

            1. Samozřejmě, že spousta těch lidí jezdí po té vesnici na
              Samozřejmě, že spousta těch lidí jezdí po té vesnici na kole, tím autem jedou jenom do okresního města spodní., další část lidí chodí o holi a podobně, takže asi těžko budou jezdit na kole. No a o zimě a dešti nemluvím už vůbec.

      1. Ekologu, eklologu. Zde diskutuješ s lidmi, kteří tuší,
        Ekologu, eklologu. Zde diskutuješ s lidmi, kteří tuší, takže ty blbosti o deseti letech si nech do hrobu a už začni trénovat skoky do rakve. Sedm let starý ojetý elektromobil zakoupen za 210kKč a stav akumulátoru je 85%. Takže můžeš zase v klidu odkráčet s těmi nesmysly co hlásáš zpět na Mladou Frontu a to hned dnes. Fakt už mne ti trolové – boti začínají štvát.

  4. proč USA uvalily Kanadě clo na dovoz a hliníku a mědi? si
    proč USA uvalily Kanadě clo na dovoz a hliníku a mědi? si vyslechl premier výčitku od Trumpa, že Kanaďané v roce 1812 vypálili Bílý dům. Trump to ale poněkud spletl. Sídlo amerického prezidenta vypálili Britové, navíc v roce 1814 :))))

    novinky.cz/zahranicni/amerika/474386-pred-200-lety-jste-nam-vypalili-bily-dum-vysvetlil-trump-cla-na-zbozi-z-kanady.html

  5. V Hodoníně je nějaká nabíječka ??? To je omyl nebo moje
    V Hodoníně je nějaká nabíječka ??? To je omyl nebo moje neznalost ? Já kvůli 2-3 chybějícím kilowatám jezdím na Slovensko na Sekule nabíjet abych dojel zpět do Brna.
    P.S. už není potřeba jezdit až na Sekule, nová nabíječka G.way je o 10 km blíže k česku u motorestu a jde na ní zajet z obou směrú dalnice.

    1. je to tak, v hodonine uz druhy tyden stoji u kaufu rychlonabka
      je to tak, v hodonine uz druhy tyden stoji u kaufu rychlonabka od CEZ

      zcela pochopitelne chybi spolu s dalsimi cezackymi nabkami i v evmape
      (nektere chybi i na plugshare – ale to je asi tim, ze cez stavi tak rychle, ze je lidi nestihaj ani pridavat do ostatnich map)

    2. Jsem z Hodonína a dnes jsem se tam byl podívat. Je u
      Jsem z Hodonína a dnes jsem se tam byl podívat. Je u „starého“ Kauflandu ( V Hodoníně jsou Kauflandy 2) Jsou tam 2 parkovací místa pro elektromobily, moc tomu nerozumím, takže laický popis nabíječky :
      trčí tam dva kabely je tam napsáno 500 V 125A a druhý 500V 100 A (prý 50 KW) a pak je tam ještě zásuvka AC 22KW menekes. Dotykový display, jestli se platí to nevím, vypadá to, že je to zatím zdarma a nenašel jsem ani místo, kde by se přikládal čip. Je tam napsáno, že to patři ČEZu.

  6. Učinil jsem dotaz na ČEZ, že bych chtěl na jejich
    Učinil jsem dotaz na ČEZ, že bych chtěl na jejich nabíječkách jednorázově nabíjet bez paušálu – bez odpovědi… Asi bychom je měli otravovat všichni a neustále, včetně zahraničních klientů.
    Teď vidím jejich záměr – z dotace osadit Benziny a OC, nechat pouze AC nabíjení zdarma, které jim stejně Benzina a OC zaplatí. Vlk se nažere… a My ČEZ ovládneme velký prostor v nabíjení EV a až nastane čas, tak nabíjení řádně podražíme.

      1. Hlavně, že studie prokázaly, že zákazníkovi se
        Hlavně, že studie prokázaly, že zákazníkovi se nevyplatí připojovat kabel s pomalým nabíjením po dobu nákupu. Vedle v Německu na to už dávno přišli a dělají rychlonabíječky 50 nebo 22KW, případně je omezí časem nabíjení, nebo odebraným množstvím energie.

          1. Četl jsem na netu studii, kde to bylo takto podáno a osobně
            Četl jsem na netu studii, kde to bylo takto podáno a osobně když navštívím od hranic až po Stuttgart (dále jsem s EV zatím nebyl) OC (Aldi Sud, Kaufland, Ikea, Lidl), tak všude mají rychlonabíječky min. 22kW, Kaufland má 50kW a oproti ČR (ČEZ) jim jedou plným výkonem.
            Máte pravdu, že Němci se připojují více na AC, ale to je na placených stanicích, jelikož cena za AC je 10x menší než za DC a účtování je po minutách.

            1. Po 4 letech s Ionem (palubní nabíječka 3,6 kW) to dělám
              Po 4 letech s Ionem (palubní nabíječka 3,6 kW) to dělám stejně, pokud nemusím z důvodu nízkého stavu baterie nebo nebudu v obchodě dlouho, tak ten kabel nevytahuju a nabídku nabíjení zdarma ignoruji. Páč jsem lenivý být i držgrešle 🙂

              ZOE je na tom opravdu díky své palubní nabíječce 22-43 KW jinak, ten vždy vycucne celou zásuvku a vyplatí se ho připojit i na 20 minut (+-7 kWh nabitých, což se v baterii 22-40 kWh podle typu vozu už pozná).

        1. nikoli, pouze u kaufu maji specialni rezim, u vsech ostatnich
          nikoli, pouze u kaufu maji specialni rezim, u vsech ostatnich nabijecek od cezu potrebujete cip i na mennekes

          u starych pomalych nabijecek, kde jsou pouze mennekesy a ktere u kaufu postavil cez uz drive, tak zde i na mennekes potrebujete mit cip… menneks zdarma je pouze na nove postavenych rychlonabijeckach (u kaufu)

            1. Stejné stojany jako jinde, stejný systém, tedy zásuvka.
              Stejné stojany jako jinde, stejný systém, tedy zásuvka. Ostatně obrazem to máte tady a tady a tady:
              http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6435.html
              http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6431.html
              http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6419.html
              http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6367.html
              http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6404.html.
              Vysoutěžil se jeden druh stojanů, liší se jen polepem.
              Jinak montovat ještě někde sloupek pouze s Mennekesem je fakt ostuda http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6380.html, to se snad hodí dnes už tak jedině pro hotel (třeba na Bouzově) https://www.evmapa.cz/files/stations/p490_11.jpg

  7. Nojo, něčemu co je zdarma, se konkuruje těžko, což? Je
    Nojo, něčemu co je zdarma, se konkuruje těžko, což? Je otázka, jak dlouho to Lidlu vydrží, protože píárko fajn, ale až faktury za dobíjení přestanou být zanedbatelné, tak bude po ptákách… A argument, že se jim to bohatě zaplatí útratou v obchodu neobstojí poté, co zjistí, že většina lidí, co tam dobíjí zadarmo, do krámu nevleze nebo tam nenechá takovou útratu aby se jim to vyplatilo dotovat…
    Hezký taky je, že jak v případě Benziny, tak Kauflandu zatleskáte Benzině a Kauflandu, ale stanice tam postavil a celé to zafinancoval ČEZ. Ale počkat, ČEZ vlastně nemáme rádi, to jsou ti zlí…
    Takže Kauflande, tleskáme, ale mohl jsi to mít zadarmo, ano… 🙂

    1. Tak to je snad jasné, že nebudete kupovat něco, co Vám
      Tak to je snad jasné, že nebudete kupovat něco, co Vám jinde dávají ve stejné kvalitě zdarma.
      U ostravského Lidlu se příliš nenabíjí, alespoň co kolem něj několikrát denně jezdím. Ovšem když já nabíjím, tak nakupuji, ono je to jednak dobré využití času, jednak si tam už nalézám oblíbené produkty. Naposledy tento týden v úterý. Pokud se budou řídit svým německým příkladem, tak budou zdarma i nadále. I když tam není 50, ale jen 20 kW rychlonabíječka.
      Tleskám Benzině a Kauflandu, protože jak se ukázalo, tak stanici může koupit každý, ale s instalací je to už horší. A začíná to místem, tedy pozemkem pro ni a pro nabíjená auta. Nevím, co ČEZ těch 7 let od roku 2011, kdy o tom mluví, dělal, ale na Slovensku se dohodli s řetězci už ve 2014 a od té doby to tam je. Z čehož usuzuji, že asi nebyla vůle nebo byly nabídnuty špatné podmínky, když na Slovensku to šlo a tady ne a ne.
      S ČEZem je to jako v onom filmu – musíte se více snažit pane správče (a dodržovat zákony, aby byly ty stanice opravdu veřejné)……

      1. No a nenapadlo Vás, že třeba vůle nebyla na druhé
        No a nenapadlo Vás, že třeba vůle nebyla na druhé straně? ČEZ jednal s řetězcem X a nebyli schopni se domluvit = může za to ČEZ protože nabídl špatné podmínky. Už se neřekne nebo nepřipustí, že třeba řetězec měl neakceptovatelné požadavky? Nebo prostě nechtěl, nezajímalo ho to?
        Tyhle srovnání jsou vždycky ošemetné, když neznáte pozadí a podmínky. Proč to tam šlo nevím, ale protože o tom nevím, tak nevynáším soudy.
        Takže jsme v takové legrační situaci, na místě X se postaví stanice ve spolupráci řetězce a ČEZ, přičemž řetězci se za to zatleská a ČEZu se vynadá… Přitom teď ČEZ staví docela zajímavým tempem, za poslední dva týdny to bylo několik rychlodobíječek. Takže to asi není o tom, že nechce, ale spíš, že to někde drhlo a drhnout to přestalo…
        No nic, tak jako tak zbytečná debata…

          1. Pořád tu někdo stále opakuje jak je potřeba umožnit
            Pořád tu někdo stále opakuje jak je potřeba umožnit nabíjení cizincúm, tak Vážení podívejme se na to z druhé strany.
            KDO JINÝ TAK ČINÍ A UMOŽŇUJE CIZINCŮM NABÍJENÍ ???!!!
            Smatrics v Rakousku, Francouzi, Angličané, Irové Slováci nebo snad Němci ??? Odpovím Vám, téměř nikdo !!!!
            Stále musíte mít do každé země na patřičného operátora čip jinak jste v haj_lu ! Někde sice lze zaplatit QR kódem, ale jen zřídka a múžeš se Vám stát to co mne před 14 dny v Rakousku kde mi operátor Ella strhl z ůčtu 6×51 Eur a nabíjení se stejně nespustilo. Musel jsem volat na hotline, Ella ani nemá vlastní hotline, a využívá služeb jiného operátora, ten nabijecku na dálku zresetovat a nabíjení jsem spustil keyhangerem od Plugsurfinu, nicméně 10.tisic kč, které si stáhli z účtu bude oříšek dostat zpět.
            Tak tady laskavě nemlte kraviny !!!

            1. Ladislave, prosim Vas, nevite jak to vypada s nabijeckama u
              Ladislave, prosim Vas, nevite jak to vypada s nabijeckama u Globusu? Mam pocit, ze zrovna od Vas jsem se docetl tuto informaci, ze by mel globus letos osadit sve prodejny nabijeckama, tak jestli nemate nejake podrobnejsi informace, dekuj.

        1. Spekulujeme sice oba, ale to bych ponechal stranou.
          To, že

          Spekulujeme sice oba, ale to bych ponechal stranou.
          To, že ČEZ nyní staví o106 je jednak věcí dlouhé projektové přípravy – někdy jsou požadavky byrokratů fakt na hlavu – ale hlavně tím, že se jaksi krátí čas pro utracení první z obdržených dotací, 12/2018.

        2. A nebude to tím, že ČEZ staví tam kde těsně předtím
          A nebude to tím, že ČEZ staví tam kde těsně předtím postavila konkurence? Lidl, Inchanet……, ono totiž dobře si vypočetli, že pokud je někdo připojen na hladině VN tak holt utřou s distribučními poplatky pro svou ségru (distribuce). Takže vvvv vo tom to je!

    2. Trend ve světě je, že pomalé nabíjení je zdarma a
      Trend ve světě je, že pomalé nabíjení je zdarma a rychlé je za poplatek. Osobně si myslím, že Lidlu to vydrží dlouho. Jejich cena elektřiny bude někde hodně blízko kolem 1,80Kč/kWh. Provozní náklady na WC, které je rovněž zdarma budou mnohem vyšší a pořizovací cena plus mínus stejná. Předpokládal bych, že to nabíjení omezí časově na cca 30minut. Reálně za deset hodin více než 20aut nebude šance nabíjet. Spíš to bude mnohem méně aut. Výkon nabíjecí stanice lze rovněž omezit.

      1. Asi jak kde, ale v Německu zjistili (četl jsemo tom někde
        Asi jak kde, ale v Německu zjistili (četl jsemo tom někde studii), že zákazníkovi se nevyplatí připojovat kabel s pomalým nabíjením po dobu nákupu. Proto dělají rychlonabíječky, aby přilákali více zákazníků, kteří si za 20 minut nabijí a hlavně nakoupí.

        1. Ano běžnému zákazníkovi se to opravdu nevyplatí, pokud
          Ano běžnému zákazníkovi se to opravdu nevyplatí, pokud tam nechce zůstat mnohem déle. Já osobně jsem u Lidlu využil pomalou, jen protože tam blokoval rychlou s BMW i3 někdo přede mnou a vzápětí tam byl někdo s Leafem co spěchal. Měl jsem nějakou prohlídku v okolí na cca čtyři hodiny, tak mi přišlo lepší zůstat na pomalé a neblokovat ty rychlé. Někdy prostě stačí i ta pomalejší.

      2. v celé evropě jedou nabíječky Lidlu na plný výkon a
        v celé evropě jedou nabíječky Lidlu na plný výkon a někde mají i dvě a viděl jsem i 3 !!! Fungují, ale jen po dobu otevření Lidlu a ve většině zemí má Lidl v neděli zavřeno. Třeba ve Francii je ale nabijeni omezeno na 30 minut, ale nikdo neřekne nic když to človék pustí znovu. Ve světě jsem defacto na Lidlech nikdy jiny elmobil nepotkal a je to tím že ve většině evropy je nabíječek dost a většinou zadarmo takže nikdo nemá důvod Lidl vysávat jako u nás. Tesly v cizině na Lidl nejezdí nabíjet vúbec a proč by to dělali když mají dost superchargerú. Jen u nás v česku je všechno pokřivený.

      3. V průměru tam jeden zákazník nesosne za půl hoďky víc
        V průměru tam jeden zákazník nesosne za půl hoďky víc než 15 kWh + nějaké prodlevy mezi zákazníkama, takže za den je to nepřijde na víc než 100 kWh (200 Kč). To je přibližně hodinový náklad na jednoho zaměstnance a víc ušetří i tou plánovanou výměnou zářivek za LED osvětlení a to nepočítám, že na jednom zákazníkovi nakupujícím půl hodiny vydělají rozhodně řádově víc než 30 korun.
        Pokud bych měl jakékoli podnikání, kde se lidé mohou zdržet (obchod, restaurace, kavárna, cukrárna, kadeřnictví, masáže…), už bych měl nabíječky na každém parkovacím místě i kdybych tam měl natáhnout jenom prodlužky :-D.

        1. Hmm. Takovych uvah je tady pravidelne spousta. To, ze to teda
          Hmm. Takovych uvah je tady pravidelne spousta. To, ze to teda na kazdem parkovacim stani u podniku jako pisete dobijecky nejsou je teda dukazem toho, ze vsichni ti podnikatele jsou pitomci?
          A nebo to tak treskutou ekonomiku nema?
          Vy furt vychazite z toho, ze tam clovek neco utrati. Ale kdyz nemusi, tak proc by to delal?
          Uvaha preci je, jestli tim, ze postavim nabijecku, ziskam zakaznika navic, ktery by tam jinak nesel a jeho utrata to zaplati. Utrata nekoho kdo by tam stejne utratil penize preci s dobijeckou nesouvisi a dobiijecka jsou vyhozene penize. A tak podobne…

          1. Je to tím, že majitelé hospod nejsou elektromobilisty. I
            Je to tím, že majitelé hospod nejsou elektromobilisty. I obchod s elektronikou, i střední škola elektrotechnická v mém okolí mají ředitele s vyčouděným mozkem zatracujícím elektromobilitu a honícím si …. (koně pod kapotou). Chce to generační výměnu, nebo dostatek příkladů v okolí a uteklých zákazníků. Zatím ekonomika není podstatná. Když jedu na konferenci, tak se dopředu ptám zda můžu v daném podniku nabít. A ano, už se stalo, že jsem pořadateli konference napsal poděkování za pozvánku se zdvořilým zdůvodněním své neúčasti. Mám za to, že příště již nebudu muset odmítat pozvání.

            1. To že majitel hospody nemá nabíjecí zásuvku bych ještě
              To že majitel hospody nemá nabíjecí zásuvku bych ještě pochopil, ale že nabíjecí zásuvku nemají velké hotely, které mají vlastní parkoviště i dostatečně dimenzovaný příkon to je minimálně k zamyšlení.
              Střední škola elektrotechnická – kovářova kobyla chodí bosa.

              1. O té S(P)Š – je to v Moravskoslezském kraji, kraj měl
                O té S(P)Š – je to v Moravskoslezském kraji, kraj měl projekt viz. krajskenabijecky.cz a zřizovatelem té S(P)Š je překvapivě … odpověď nechám na vašem bystrém úsudku. Pro mne nepochopitelné. Ale umístění sedí s myšlenkou, že zaměstnanci kraje jezdící na kontroly/inspekce již mají v garážích elektromobil(y) a zřejmě vedení kraje chce zaměstnance donutit je používat.

            2. A také tím, že se nám ještě nepodařilo prosadit
              A také tím, že se nám ještě nepodařilo prosadit projekt, kdy by pár z něj placených lidí s elektromobily dnes a denně objíždělo hospody a hledalo vhodná místa k instalaci „líných“ rychlonabíječek 20 kW a/nebo wallboxů a zapojovalo je přes evmapa.cz. Zato veřejných peněz na kdákání o elektromobilitě na různých konferencích, obvykle lidí, co tím ani nejeli, se už našlo přehršle. Prostě klasická ČR a dotační podpora soft skils, po který nic nezbude. Místo aby maníci objížděli republiku a budovali nabíjecí body přístupné všem.

              S tou konferencí musím pochválit město Třinec, kde mají o elektromobilitě díky vedení města pojem skoro všichni. Když jsem jim volal, kde mají u kulturáku nabíječku nebo zásuvku (jinak mají pomalý stojan ČEZ u úřadu) a nabídl svou prodlužovačku (při cestách mimo Ostravu ji vozím sebou, silnější na 16A, 20 m délky, provedení do vlhka), tak hned řekli, ať se při příjezdu stavím na recepci, že se mnou pošlou údržbáře a odemkne mi boční dveře, kde za nimi zásuvka je. Takže konference probíhala a před okny sálu se všem na očích nabíjel elektromobil. Placení neřešili……

              1. Jóó kdyby mně někdo platil za objíždění nových míst
                Jóó kdyby mně někdo platil za objíždění nových míst pro nabíječky to by byla paráda.
                Zatím si ale myslím, že kdyby se každý jeden elektromobilista, zeptal v místě kde sám uzná za vhodné nainstalovat nabíječku (alespoň Wallbox, a získal souhlas majitele – provozovatele), tak už bych ji tam i namontoval.
                Nejtěžší a nejvíc času neberu ujeté km, dá právě sehnat a domluvit takové místo na instalaci.

                Jinak Děkuji, každému kdo mi pošle takový tip.
                Potřebuji souhlas majitele s instalací nabíječky a nejlépe volný = využitelný 3f a 32A proud, pro nabíječku.

                Klidně kdekoliv v ČR, nejlépe v jižních Čechách.

                Kdo neví kontakt na mne, tak na e-LUKY@email.cz nebo LUKYsystem@seznam.cz

                1. Nekteří jen žvaní, třeba jako já :), ale e-Luky maká a
                  Nekteří jen žvaní, třeba jako já :), ale e-Luky maká a má konkrétní nabídku. :)))
                  Palec hore.

      4. No to je ale dost zkreslená úvaha. Posuzovat provoz
        No to je ale dost zkreslená úvaha. Posuzovat provoz dobíječky podle ceny, kterou platím za silovou elektřinu je dost uhozené.
        Provoz zdarma ma jakýs takýs smysl, protože ta stanice buď slouží někomu, kdo tam přijel nakupovat a nebo ho čekání nakupovat donutí nebo motivuje.
        Ale rychlodobíječka je blbost. Na dobití s vyplatí počkat a tipuju, že drtivá většina řidičů vůbec nakupovat nepůjde, takže je Lidl bude dotovat a to ho nebude bavit. Radovan psal, že u Lidlu nakoupil. Tak si teď vezměme, že by najezdil denně 200 km a měl po cestě Lidl zadarmo. Co udělá? Bude tam nabíjet zdarma, protože se to vyplatí. Znamená to, že bude dvakrát denně dělat u Lidlu velkej nákup aby jim jako nahnal obrat? Ale kdeže… Bude se to řešit omezením výkonu? Kde je teda ta výhoda rychlodobíječky? Omezením času? Tak budou lidi stát u auta a pustí si to za půl hodiny znova dokud nedobijou naplno… Na některých dobíječkách už dneska pravidelně, někdy i denně nebo několikrát denně potkáváte ty samý lidi, protože tam prostě jezdí pravidelně. Ti budou u Lidlu vesele dobíjet a utratí tam prd. Přitom udělají na stanici největší výtoč…
        Prostě rychlodobíjení zdarma je blbost. Funguje krátkodobě jako PR a do doby než začne být spotřeba větší. Pak se to zarazí a zpoplatní. Nebo se to podmíní útratou (nejdřív nakup minimálně za X a pak můžeš dobít), což je úplná blbost.
        Já zase slyšel, že na některých místech v Německu mají problém, protože dobíjení zdama okupují taxikáři a car sharingy s elektromobily, obchod z toho má kulový, ale hezky dotuje byznys nekoho jineho… tohle není udržitelný model.

          1. V dnesni dobe, kdy plati GDPR budete neco fotit a zverejnovat?
            V dnesni dobe, kdy plati GDPR budete neco fotit a zverejnovat? A co takovy taxik porusuje? Ze dobiji zdarma na dobijecce, ktera je zdarma?
            Ten koncept je proste blbost a snaha vymyslet zpusob, aby ho lidi nezneuzivali (a zneuzivat ho budou) z toho dela komplikovane a nefunkcni reseni. Vlastne nejlepsi by bylo, aby se u te dobijecky nedalo dobijet, coz vlastne jde proti smyslu.
            A to ze to na noc vypnou vam nevadi? Se tady rozcilujete kvuli jednorazovejm platbam a tady nekdo dobijecku mimo otviraci dobu uplne vypne a vymyslite jak zabranit tomu aby se tam nedobijel prilis a to vam projde normalni?

            1. SPZ fotí každá kamera na dálnici, na křižovatce, na
              SPZ fotí každá kamera na dálnici, na křižovatce, na placeném parkovišti. Nikdo nic nemusí zveřejnit. Prostě to auto podruhé v tom samém dni bude mít smůlu. Předpokládal bych, že takových jedinců bude velmi malé procento a nikdo to nebude vůbec řešit.
              Vůbec mi nevadí, že to na noc vypnou. Je to jejich a jen jejich rozhodnutí, jak to budou provozovat. V noci má většina majitelů EV svoje auto doma připojené na své zásuvce. To nevíte?? Ani bych se nedivil, kdyby se tam objevil platební terminál a bylo nabíjení normálně placeno.
              Mimochodem vůbec se nerozčiluji. 🙂

              1. rad bych podotkl, ze nepatrim k te vetsine, ktera muze nabijet
                rad bych podotkl, ze nepatrim k te vetsine, ktera muze nabijet po vecerech doma svuj vuz ze zasuvky, nybrz k mensine, jenz bydli v 9. patre obrovske kralikarny a dle tvrzeni nekterych diskutujich je dokonce nemozne, aby si takovi lide kupovali elektomobil, jelikoz nebudou mit kde nabit, protoze sidliste je plne aut bez jakekoli nabijecky

                jen podotykam, ze skutecne nehazim kazdy vecer prodluzku z 9. patra, jak si nekdo muze mylne myslet… jsem plne odkazany na (ne)verejne nabijeci stanice a nemam s tim problem

                1. Mimochodem jak často stojíte u jedné a té samé nabíjecí
                  Mimochodem jak často stojíte u jedné a té samé nabíjecí stanice řekněme u Lidlu 2x za den? Vyjímečně, často každý den, nebo vůbec?

                2. Kolega má tu výhodu, že bydlí naproti přes cestu u
                  Kolega má tu výhodu, že bydlí naproti přes cestu u rychlonabíječky ČEZ. Takže může jak nabít rychle na +-80% (Iona do +-20 minut dle počátečního stavu baterie) nebo přes noc pomalu kabelem Mennekes ze zásuvky, aniž by blokoval rychlonabíjení (Ion si z nabízených 22 kW dokáže vzít stejně jen 3,6 kW díky své slabé palubní nabíječce, takže z nuly do plna za +-4,5 hodiny).

                3. Kolega Radovan to vystihl naprosto spravne. Diky tomu, ze mam
                  Kolega Radovan to vystihl naprosto spravne. Diky tomu, ze mam naproti panelaku rychlonabku CEZu, kterou obsazuju dle potreby (nekdy i vicekrat denne, treba i 3x denne, jindy jen jednou za 3 dny), tak k Lidlu temer vubec nejezdim – jsem vzacnym hostem. Ale kdyz jedu na nakup a rozhodnu se pro Lidl, tak rad vyuziju jeho sluzeb i presto, ze nemusim nabijet (naposledy jsem u Lidlu nabil asi 4kWh a nechal za nakup necelych 500kc). Myslim si, ze na me Lidl skutecne neprodelava 🙂

                  Co se tyka CEZ nabijecky – vzdy se postavim tak (pokud je to mozne), abych neblokoval to jedno jedinne nabijeci misto a kdyz prijde nejaky kolega a ja mam nahodou chademo pistoli v aute, vubec mi nevadi, kdyz mi nabijeni zastavi, sam si nabije a pote mi ho zase do auta vrati a spusti, nebot me kolegove uz znaji a vzdy mi napisou sms, ze mam jeste chvili zustat doma 🙂
                  (myslim si, ze elektromobiliste jsou velmi slusni lide a doufam, ze i s pribyvajicim poctem uzivatelu zustane tato moralka zachovana)

                4. Souhlasím s Vámi a zejména s posledním odstavcem. Snad se
                  Souhlasím s Vámi a zejména s posledním odstavcem. Snad se zhoršení vztahů mezi námi nedočkáme. Moc tomu pomůže tel. číslo za sklem. Zkusme si na to navyknout !!!

                5. presne tak, kdyz spalovak obsadi nabijecku a na me zustane jen
                  presne tak, kdyz spalovak obsadi nabijecku a na me zustane jen jedno zelene misto ze dvou, tak i presto, ze jdu pryc jen na 10min, necham na sedadle ridice obrovsky papir A4 s mym tel cislem, kdyby nekdo potreboval uvolnit nabijecku… ze zacatku jsem kolegy neznal a volala mi neznama cisla, dnes uz se zname a posilame si jen informativni zpravy 🙂

                  predchazi se tak zbytecnym konfliktum a nedorozumenim

                6. Bohužel, ani lidé s EV nepřemýšlí hlavou. Nedávno jsem
                  Bohužel, ani lidé s EV nepřemýšlí hlavou. Nedávno jsem nabíjel u dvou nabíječek 22 kW na Smíchově. Borec s Teslou se postavil k nabíječce, kde jsme stál já a druhou nechal volnou, takže jsme oba nabíjeli polovičním příkonem. Když jsem se vrátil po čase, kdy jsem měl mít nabito na 100%, měl jsem sotva na 70%. Takže přemýšlet i u nabíjení!!! Těch 22 kW je pofiderní hodnota, která čsato neodpovídá realitě a k tomu je tam měřák, aby ukazoval skutečný příkon.

                7. to je spis chyba majitele / provozovatele stanice, ze
                  to je spis chyba majitele / provozovatele stanice, ze nenapise, ze vykon 22kW je maximalni a pouze pri obsazeni 1 mista, ze jinak se to deli mezi obe zasuvky na polovinu

                  ostatne ono staci, abych si do mennekesu pichnul sveho iOna, ktery nedokaze pobrat vic jak 3kW (13-14A/+-230V) a uz mate polovicni vykon – jelikoz jsem prikon 11kW kompletne rezervoval pro svuj vuz

                  toto se mi nedavno stalo, kdyz kolega s teslou prijel po me a pichnul se do stejneho stojanu s oznacenim mennekes 22kW, po hodine nabijeni byl prekvapen, ze se mu auto nabijelo polovicni rychlosti

                  takze na vrub bych to kladl vyrobcum / majitelum / provozovatelum stanic, kteri tuto stanici spatne oznaci a pak si elektromobiliste mylne mysli, ze onech 22kW je rezervovanych pro kazdou zasuvku na stojanu

                8. Ty Nabíječky jsou společnosti ČEZ, 22 kW je samozřejmě
                  Ty Nabíječky jsou společnosti ČEZ, 22 kW je samozřejmě zavádějící, ta nabíječka má celkový výkon 6 kW pro dvě auta, tedy jenom 3 kW na každé auto. Jsou v podzemních garážích OC Smíchov. Řidič který se připojí vidí přímo příkon, který jde do jeho auta, asi by mu mělo dojít že 3 kW je málo, a dojde mu, že druhému řidiči prodlouží dobu nabíjení na dvojnásobek a přitom zcela zbytečně když je vedle místo u druhé nabíječky.

                9. Muzu vedet, co mate za vuz?
                  Muzu vedet, co mate za vuz?

                10. Tak tim se to vysvetluje.
                  Nabijeco stanice ma vykon 22kW

                  Tak tim se to vysvetluje.
                  Nabijeco stanice ma vykon 22kW (3faze, 32A).
                  Vase auto ma palubni nabijecku na 1fazi a 32A = cca 6,6kWh. Kdyby vase aut melo silnejsi palubni nabijecku – umela 3 faze 32A, tak dokaze nabijet az 22kW a kdyby se pichla tesla (nebo kdokoli jiny) vedle vas, snizilo by se vam to jen na 11kW.

                  Stojan ma celkem prikon 32A, ale na 3f, proto az 22kW.
                  Vase auto umi sice 32A, ale jen pres 1f, tudiz nikdy vic jak 6,6kW z AC nabijeni nevytriskate, nebot jste omezen svou palubni nabijeckou.
                  Pochopitelne, kdyz prijede druhe auto, tak stanice kazdemu umozni nabijet max 16A a podle palubni nabijecky (kolik umi fazi), nabijite 3,6kW az 11kW.

                  Takze chyba neni ve stanici, ale na strane vaseho vozu

                11. vůbec systém kdy se rezervuje něco co se nevyužívá je
                  vůbec systém kdy se rezervuje něco co se nevyužívá je zvrácený. Pokud z Menekesu neodebírám víc jak 3,5kW není důvod nepustit zbytek do DC. Máš prvdu, že to je obraz špatné práce vývojářů, případně instalatérů.

                12. Bohuzel nejsem odbornik (elektrikar) a nerozumim tomu, jak moc
                  Bohuzel nejsem odbornik (elektrikar) a nerozumim tomu, jak moc lze dynamicky menit nabijeni.
                  Jsem pouze uzivatel elektromobilu, ktery se naucil vynasobit proud a napeti, aby dostal vykon 🙂

                13. Souhlas. Buď jsem u auta, nebo karta s mým mobilem za sklem.
                  Souhlas. Buď jsem u auta, nebo karta s mým mobilem za sklem. Dnes to pomůže někomu jinému, zítra někde jinde třeba mě.

                14. Ahoj Martine, dočítám se, že většinou používáte
                  Ahoj Martine, dočítám se, že většinou používáte rychlonabíjení, které jak se píše rychleji degraduje baterii. Mohl by jste napsat nějaká čísla nejlépe z CanIonu (hlavně kapacitu baterie), případně alespoň reálný dojezd, najeté km, stáří IONa? Děkuji, LS.

                15. Bohuzel nemam po ruce aktualni udaje, ale spojim se s kolegou
                  Bohuzel nemam po ruce aktualni udaje, ale spojim se s kolegou s diagnostikou a pomerime, porovname iony a pote zase napisu, jen nevim, kdy se k tomu dostanu.

                  Ale co mam cisla z minuleho roku:
                  Auto kupovano kveten 2016 (první registrace: 27.9.2012, najeto: 12.013 km) s kapacitou (battery condition) 89,9%.
                  Po roce pouzivani – prevazne nabijeno na chademu a najezdu +20.000km (celkem 32.186km) kapacita baterie (battery conditin) z cervna 2017 cinila 86,7%.
                  Kolega, ktery auto koupil stejne jako ja a nabijel prevazne pres AC a mel podobny rocni najezd (neco pres 15.000km; ale kupoval auto s trochu vetsim najezdem), tak mu baterie degradovala temer jako mi o 3,5%. Nepamatuju si bohuzel jeho kapacitu pri koupi (mel ji trosku nizsi, mozna 86%), ale vim, ze rozdil v degradaci baterie byl po roce 3,5%.
                  Takze nelze tvrdit, ze rychlonabijeni ublizuje vic baterkam nez AC.
                  Ja sice casto nabijel na DC, ale do 80%. Kolega casto nabijel na AC, ale vetsinou az do 100%.
                  Urcite zalezi na tom, jak casto clovek nabiji a od kolika do kolika nabiji. Nejzdravejsi pasmo je 20-80%, ale s iOnem jezdit delsi trasy jen na 80% moc nejde, nebot chybi infrastruktura. Ale uz se to lepsi a kdyz je rychlonabka min. kazdych 60 km, pak nemam problem nabijet jen na 80% i pri dlouhych cestach a vyuzivat tak baterku v tom “nejzdravejsim” rozsahu 20 az 80%.

                  Aktualne mam s iOnem najeto 57 tis km (pocitam, ze do konce roku se na tachometru objevi tech 70 tis. km) a dojezd 60 az 130 km (dalnice 137km/h s topenim – obec bez klimy). Ale realne pocitam, ze co %, to kilometr. Uz jsem se s tim autem szil a vim, co si muzu dovolit.

                16. Děkuji moc za obsáhlý komentář. Osobně jsem zjistil
                  Děkuji moc za obsáhlý komentář. Osobně jsem zjistil měřením pokles 0,1% / 1000km. Zjistil jsem, že pokles je závislý více od času než najetých km (jezdím teď více IONIQem než MiEVem).
                  Mám údaje od KIWI_EV, který měl nájezd 60.000km a 70% baterie…
                  Až se dostanete k měření bude to jistě zajímavé porovnání kolegy (AC) a Vás (DC).

              2. V tom Lidlu to skutečně na noc vypnou, protože oficiálně
                V tom Lidlu to skutečně na noc vypnou, protože oficiálně mají otevíračku 7-21 h a podle podmínek dotace pořizovali nabíječky pro firmu, její zaměstnance a její zákazníky. Což splnili právě tím vypínáním mimo pracovní dobu. Já sice jsem nyní jejich zákazník, ale mimo pracovní dobu nic neutratím, takže jím nejsem a nabíječka je vypnutá.
                Čtečku SPZ má např. Hornbach v Ostravě-Svinově na svém parkovišti, abyste nemusel strkat parkovací lístek do výjezdového turniketu. Otevře závoru sám, ví, kdy jste vjel, a že máte ještě parkování zdarma.
                Lidl na věc jde chytře, hned u vchodu má třeba automat s Coffe to gou, takže na to čekání při nabíjení, pokud fakt nemusíte nutně telefonovat, posílat SMS nebo kontrolovat emaily, je příjemné koupit si třeba kávu sebou. No a od automatu je vidět na regál s pečivem…..

                1. Radovane, opakovaně tu šíříte nepravdivá a vymyšlená
                  Radovane, opakovaně tu šíříte nepravdivá a vymyšlená tvrzení !!!
                  Společnost Lidl na elektromobilitu neobdržela žádnou dotaci !!! Je to počin jejich centrálního managementu a financují to jen a pouze ze svých zdrojů a jeden stejný model pro všechny prodejny v celé EU. Takže ostatní údaje, které uvádíte jsou nesmysl. Kdyby jsme měli čekat na to co nám řetězce z dotací zabudují mohli by ho čekat dosmrti. O tom jak je to s nabíječkama a kdo je u Lidlu budu je a financuje, o pravidlech atd si múžete přečíst na webu Lidl mimo í v programové zprávě.
                  Rád bych Vás tedy požádal, nešiřte dále tyto domněnky a nepravdy a nepřipisujte zásluhy někomu kdo na elektromobilitu í vše ostatní zvysoka kašel a jen krade, tunelují v čele s trestně stihaným furerem, kterého nedokážeme vypakovat natož nechat zavřít. Dékuji L.

                2. Jsem na dovolené v Itálii, přirozeně elektromobilem, rád
                  Jsem na dovolené v Itálii, přirozeně elektromobilem, rád zašlu odkaz na generální web Lidlu ( po dovolené ) kde jsou ony informace a mám i odpověď z evropské centrály Lidlu, kterým jsem v roce 2016 nabízel instalace wallboxů. Lidl tehdy alespoň odpověďěl narozdíl od Kauflandů a Globusů kde se odpovědět nikdo neobtěžoval.

                3. Sakra co dělám blbě, že jsem dnes při +28°C ve stínu
                  Sakra co dělám blbě, že jsem dnes při +28°C ve stínu proseděl 8 hodin makajíc v kanclu, částečně oři otevřených oknech, odpoledne u klimošky?

                4. Tak to by se hodilo být jejich zaměstnancem. Stačí dát na
                  Tak to by se hodilo být jejich zaměstnancem. Stačí dát na parkoviště koště a po dobu nabíjení zametat plochu. 😀 Bych nebyl proti… 😉

                5. Já tedy jezdím nakupovat a nabíjet k Lidlu v Praze 5 na
                  Já tedy jezdím nakupovat a nabíjet k Lidlu v Praze 5 na Barrandově. Funguje bezvadně a nikdy, ani v noci vypnutý nebyl. A závora je stále zvednutá.

            2. pozor, pletete jablka a hrusky dohromady – jak s GDPR, tak i s
              pozor, pletete jablka a hrusky dohromady – jak s GDPR, tak i s nabijeckou… kolega nad vami nehovoril o tom, ze fotku bude lidl (ci kdokoli jiny) nekde zverejnovat…
              ohledne nabijecky – lidlovska nabijecka neni verejnou nabijeckou(!), ze strany Lidlu je to pouze sluzba pro zakaznika, z cehoz logicky vyplyva, kdo nakupuje u lidlu, je jejich zakaznik a ma svate pravo vyuzit doplnujici sluzby, kterou lidl nabizi zdarma v podobe nabiti elektrickeho vozidla. Proto si nikdo ani nemuze stezovat, ze Lidl mimo pracovni dobu nabijecku vypina (nebot se nejedna o verejnou nabijeci stanici)

            3. Jen technická – dobíječka dobíjí. To co používají
              Jen technická – dobíječka dobíjí. To co používají elektromobilisté jsou nabíječky. Pokud by elektromobilista přišel k vozu a zjistil, že elektromobil je dobit, tak pravděpodobně spáchá vraždu majitele dobíječky.

            4. Lidi vy to pořád nechápete, pořád srovnáváte se
              Lidi vy to pořád nechápete, pořád srovnáváte se zahraničím, ale to fakt nejde. V cizině mají na Lidech často nabíječky 2 a málokdy tam někdo nabíjí a Lidlu je to úplně putna kdo a kdy. Prostě je to tam pro zákazníky a tečka. V cizině nepotřebují ochranku ani závory na parkoviště, protože jen u nás v česku se lidi chovají jak hovada a když bude ve městě jediná nabíječka zadarmo tak to je jak cukrle na vosy.

        1. Slyšet a vidět je rozdíl… car sharingy tankují v
          Slyšet a vidět je rozdíl… car sharingy tankují v Německu na AC. Nemají důvod tankovat zdarma. Zaparkují a sbohem. Další pak odjede.
          Máte pravdu, že u nás to funguje jak píšete, ale je to dáno naši náturou a děláme si to defakto sami. V každé zemi je to trochu jiné a Němci i když si přepočítají každý cent, tak některé věci si prostě zaplatí, než by někde „somrovali“.

        2. vyvstává mi na mysli přísloví, že podle sebe soudím
          vyvstává mi na mysli přísloví, že podle sebe soudím tebe. Já u Lidlu nabíjím pouze po dobu kdy nakupuji. Jednak je Lidl mimo oblíbenou trasu, takže pokud potřebuji nabít a současně je zapotřebí nakoupit, tak se jede. Druhak za 25 minut jsem na 80% a víc nemá cenu nabíjet rychle, 80-100% trvá stejně dlouho na pomalém nabíjení jako na Chademu. Za třetí i nabíjející taxikář vycházel z Lidlu, takže není pravda, že nabíjí a nenakupuje. Nebojte, ona si ochranka časem vyhlídne známé firmy a udělá si pořádek. Nyní po Lidlu a dnes i Kaufu se řetězce začnou dovybavovat rychlonabíječkami, protože jim musí docvaknout rozdíl mezi zákazníkem který dojel tramvají a tím, který dojel elektromobilem. Nikoho nepodceňuji a žádám vás abyste předchozí větu nebrali osobně, ale neudělat nabíječku znamená odeslat elektromobilisty do Lidlu. Také už nejezdím do Hyperky i když to byl celkem dlouho preferovaný obchod – není motivace.

        3. každý uživatel se chová jinak. Mně Lidl postavili 2km od
          každý uživatel se chová jinak. Mně Lidl postavili 2km od domu a čert mi ho byl dlužen. Když jsem jezdil na čez přes celý Brno tak jsem raději nabíjel doma a to mám vlastní chademo 22kw v garáži. Teď jezdím na Lidl 2x denně a je to pro mne nejdražší nabíjení na světě. Popření tam padne pětikilo za svačinu a nějaký drobnosti domú a odpoledne utratil dalších 500-700 na odpoledním nákupu s manželkou a to se s rodinou někdy snad předháníme kdo nakoupí vice zbytečností. Já už mám z Lidlu většinu jejich nářadí a o ženě a dětech raději pomlčim. Zlatý AAA kde mají jen věčně pomažeme kávovar.

  8. Jako Kaufland dobrý, ovšem konkurenční Lidl (byť je to
    Jako Kaufland dobrý, ovšem konkurenční Lidl (byť je to myslím ta samá německá kapitálová skupina Lidl & Schwarz, nemýlím-li se) má zcela zdarma veškeré nabíjení v kombinaci 50 CHAdeMO – 50 Combo CCS – 43 kW (Mennekes kabel). Tak je třeba přitlačit a dohnat konkurenci (ale možná je jeden z těch pánů, co má Kaufland, větší držgrešle :-)).

    Takže potlesk s výhradou….

Napsat komentář