Téměř čtvrtina lidí, kteří si zamluvili elektromobil Tesla Model 3, rezervaci zrušila

Rezervovat elektromobil Tesla Model 3 si bylo možné dokonce ještě předtím, než bylo auto představeno. Z aktuálního výzkumu plyne, že necelá čtvrtina lidí rezervaci zrušila.

Ačkoliv skoro čtvrtina zájemců rezervaci na Tesla Model 3 zrušila, o dostatek zákazníků se Tesla bát nemusí.
foto: Fidelis Lobo

Rezervace elektromobilu Tesla Model 3 byly otevřeny od 31. března 2016. V obchodech se stály fronty a už o týden později Tesla oznámila, že má 325 000 rezervací.

V srpnu 2016 Tesla oznámila, že rezervací je přes 400 000 a od té doby raději žádná oficiální čísla nezveřejňuje. Pouze v nedávném dopise akcionářům potvrdila, že stále má přes 450 000 rezervací.

Důvod může být dvojaký: jednak nestíhá tak obrovské množství zakázek plnit, za druhé se určitě nechce chlubit tím, kolik lidí rezervaci ruší.

Analytická společnost Second Measure, která analyzuje miliardy anonymizovaných transakcí z kreditní a debetních karet, nicméně zveřejnila studii, podle které bylo zatím celkem 23 % rezervací (záloh) na Tesla Model 3 refundováno.

Tesla údajně komentovala tento výzkum slovy, že to „není v souladu s jejími interními daty, ale neřekne o kolik“. Z dat vyplývá, že hlavní vlna rušení rezervací přišla s oznámením o tom, že dodávky nejlevnější, základní verze Modelu 3 s cenou $35 000 se odkládají na konec letošního nebo začátek příštího roku.

Tak dlouho prostě řada zájemců není ochotna čekat. Jednak proto, že Model 3 už poté nebude v USA dostupný s federální dotací $7500 (platí pouze do 200 000 vyrobených kusů daného modelu), zadruhé i proto, že se raději porozhlédne po konkurenci.

Ať už je to nový Nissan Leaf, Chevrolet Bolt nebo třeba připravovaný Hyundai Kona Electric.

Jisté je, že větším problémem než zrušené rezervace je aktuálně pro Teslu samotná výroba elektromobilu Tesla Model 3. Do konce druhého čtvrtletí tohoto roku chce dosáhnout na 5000 kusů týdně. Začátkem příštího roku pak 10 000 kusů týdně.

I s takovou jí splnění všech rezervací bude trvat skoro rok, pokud by nepřibývaly žádné nové. Zatím podle odhadů vyrobila Tesla celkem 35 000 elektromobilů Model 3.

Electrek, InsideEVs

55 Comments on “Téměř čtvrtina lidí, kteří si zamluvili elektromobil Tesla Model 3, rezervaci zrušila”

  1. Mě v tom článku zaujalo něco jiného:
    „Analytická

    Mě v tom článku zaujalo něco jiného:
    „Analytická společnost Second Measure, která analyzuje miliardy anonymizovaných transakcí z kreditní a debetních karet…“

    Pokud jsou z toho schopni určit, že Tesla vrátila někomu peníze, tak to zase tak anonymizované nebude… 🙁

      1. Předpokládám že „anonymizovaná“ znamená že nový
        Předpokládám že „anonymizovaná“ znamená že nový řetězec identifikující odesílajícího nebude korespondovat s řetězcem o chvíli později přijímajícího.
        Pokud by to šlo, pak by to muselo být „jen“ šifrované a každá šifra jde prolomit. A nechci vidět ten humbuk kdyby vyšlo najevo že se to někomu povedlo zrovna na takovýchto datech 😉

        (tím neříkám že to tak není)

    1. Aha, takže to je vlastně takový tip, který může být
      Aha, takže to je vlastně takový tip, který může být klidně i o 50% vedle, protože to započítá celosvětově všechny platby v hodnotě 1000$, které šly v rozmezí 2 let tam a zpět.

      A nevím, jak to mají v Americe, ale u nás by takové zpětné párování anonymizovaných dat a pak ještě chlubení se na internetu nebylo košér ;-).

    2. I já jsem se nad tím pozastavil..
      Platforma pro analýzu,

      I já jsem se nad tím pozastavil..

      Platforma pro analýzu, která vám umožní vidět uvnitř firem.

      NAŠE DATA
      Milióny anonymních nákupů od milionů amerických spotřebitelů.

      Někdo má mnoho informací a za ty se dnes platí.

  2. To je dobra zprava, ze to tolik lidi zrusilo, alespon na nas
    To je dobra zprava, ze to tolik lidi zrusilo, alespon na nas prijde rada drive. Ja to rezervoval v srpnu 2018 😀
    Tak snad se dockame v 1. Q 2019, jak mi nedavno napsali. Alespon vychataji podstatne chyby a v CR zase pribude vice TESLA DESTINATION CHARGERU a mozna i par rychlonabijecek…

    1. Tyhle hráče na burze nemusím. Jsou to něco jako gambleři.
      Tyhle hráče na burze nemusím. Jsou to něco jako gambleři. Kdybych si koupil akcie, tak na dlouho a ne na pár dní. Ostatně, pokud vím, tak běžel takový projekt, že hrál na burze i šimpanz. A nevedl si zas až tak špatně. 🙂
      Posledně jsem řešil, jestli to zkusit s tou HE3DA. Asi ne. Možná, že se to dostane do produkční fáze, dost bych si to přál, ale riziko je velké a zřejmě to zase až takový trhák nebude.

      1. Burza jsou jen glorifikované dostihové sázky a tak to taky
        Burza jsou jen glorifikované dostihové sázky a tak to taky beru. Čistá spekulativní možnost vydělat peníze s větší pravděpodobností než při sázení či v kasinu. Úkolem je co nejvíc vydělat nebo aspoň minimálně prodělat, naprosto jedno na čem. Nijak nemám averzi vůči šorterům jako má Elon nebo ostatní investoři. Asi to berou jako sportovní soupeření nebo co. Klidně bych rád během jednoho dne vydělal šortováním i nakupováním při down and up balík a pak si za to koupil Teslu kdybych to uměl. No, ale zatim to neumim tak mě musí těšit jen opatrné nákupy a dlouhodobý růst ceny což se zatím daři. :)) První nákup jsem udělal teprv v letos v dubnu.
        HEDA mi z 90 % nepřipadá důvěryhodná a nikde není žádnej důkaz že to co slibují není jen vaporware. Tesla mě taky přesvědčila teprv, když předvedla a vyrobila sériový elektromobil, který opravdu ujel ty velké vzdálenosti které slibovali. To byl zlom. Do té doby to byl jen sen. HEDA se svýma pofidérníma videama a mediálním hypem plným slibů, či nechutnejma tahanicema je zatím jen taková šaráda na naivní investory a už to zde bylo 1000x rozebráno. A ještě tam figuruje ten pofiderní podnikatel!!! Zatím jsou na úrovni prodavačů hrnců s hubou plnou slibů.
        Kdyby za něco stáli tak už je Tesla dávno koupila. Podívejte se na případ úžasnou SAKTI, kterou nikdo nechtěl až nakonec je přecejen koupil DYSON pro svoje auto, ale mám pocit že udělal blbost. Taky nedávno ohlásil že ty solid state se odkládají. Celkem výmluvné. I velká Toyota musela solid state odložit.

        1. Ale no tak. Burza je dobrý nástroj, jenom je třeba vědět,
          Ale no tak. Burza je dobrý nástroj, jenom je třeba vědět, jak s ním zacházet, mít na to čas, dostatečný kapitál a znalosti. Mluvíme tedy o dlouhodobějším investování v řádu měsíců, let až desetiletí. Investování v řádu týdnů, dnů nebo dokonce intradenně je už samozřejmě mnohem podobnější gamblerství.

          1. Nechápej mě špatně, já to beru jako dobrý nástroj,
            Nechápej mě špatně, já to beru jako dobrý nástroj, akorát velmi racionálně. Je to potřeba, čověk musí bejt připraven na nejhorší a zárověn kvůli tomu neskákat z okna. Teď jsem byl na školení od Fio a přednášejcí, dost mladej kluk, kterej měl super znalosti a zkušenosti o kterých se můžu nechat jen zdát, říkal že když zkusil obchodovat s vlastním a penězma, tak na to naprosto neměl nervy a musel toho nechat. Ale když obchodoval s prachama banky či klientů tak to dával v pohodě. To bylo hodně zajímavé.

            1. To je tím, že s vlastníma penězma ten člověk skutečně
              To je tím, že s vlastníma penězma ten člověk skutečně riskuje. Každá ztráta ho rozhodí, potom se začne chovat iracionálně a snaží se ztrátu okamžitě zacelit, což vede k rizikovému chování.

              Na druhou stranu když pracuje s penězma banky, tak ho to nebolí. Bere to jenom jako práci a snaží se ji dělat co nejlépe. Takže se nechová rizikově, ztráta ho nerozhodí zacelení ztráty se naplánuje na meetingu s více lidma.

          2. Obchodování v řádech měsíců vyžaduje velké finance,
            Obchodování v řádech měsíců vyžaduje velké finance, dobré informace a pevné nervy. Řada obchodníků obchoduje intradenně, proto nepotřebuje tak velké balíky peněz. Nákup akcií na burze je vždy spekulace, firmy často takovou hodnotu vůbec nemají, zvláště když hodnota akcií se pohybuje nezávisle na obchodních výsledcích firmy.

            1. Trochu se tím zabývám a je to pořád to stejné – rychle
              Trochu se tím zabývám a je to pořád to stejné – rychle velký zisk – velké riziko – gamblerství.
              Dlouhodobě – přijatelný zisk (nic velkého, ale lepší než běžná úročení) – malé riziko – znalosti, analýzy studie – v podstatě se to nedá rozumě dělat bez odbodného supportu a diverzifikované portfolio (ano je to o určitém objemu peněz), pak jistě někdy část portfolia je v mínusu, ale celkově to jde do plusu…nejtěžší je neztratit nervy, když se kvartál části portfolia nedaří. Tesla bohužel láká hlavně gamblerství – i když ona si to svým způsobem způsobuje sama, chováním majitele a věčnými šarádami a sliby.

                1. Ano, ale to je dost jiný svět od standardních obchodů ať
                  Ano, ale to je dost jiný svět od standardních obchodů ať intradenních, či v řádech týdnů a měsíců, tam se uplatňují obrovské zkušenosti profi obchodníků.

      1. No šortaři = jedou na SHORT,
        to je technika – půjčím si

        No šortaři = jedou na SHORT,
        to je technika – půjčím si akcie, ty prodám po nějakém čase akcie koupím a vrátím.

        Problém téhle techniky je právě ta půjčka akcií, majitel-broker to může „zesplatnit“ lépe řečeno může nuceně koupit ty půjčené akcie aby se mu vrátily do portfólia.

        Takže souhlasím – jedná se o gamblerství

  3. Ve ctvrtleti ve k terem dosahnou 200k + nasledujici ctvrlrti
    Ve ctvrtleti ve k terem dosahnou 200k + nasledujici ctvrlrti bude stale 100%
    nasledujici 2 ctvrtleri je 50%
    nasledujici 2 ctvrtleri je 25% – pak uz je konec.

    to je presne ten duvod proc to tesla posunuje na zacatek 7-meho mesice
    tak budou mit 7-8 mesic stale 100%, 9-10 50%, 11-12 25% a pak konec
    Proto zacali do canady tlacit tisice aut

    Richelieu

    1. Redakcia-200tis. nie modelu ale vyrobcu.
      Vsetko ukazuje ze to

      Redakcia-200tis. nie modelu ale vyrobcu.
      Vsetko ukazuje ze to dosiahnu prvé dni v 07/2018. Preto su spravy, ze sa kopia na parkoviskách a vyvazaju masivne do Kanady. Aj Vin su vyssie ako dodane.
      A potom budu dodavat masivne pretoze 100% kredit plati ten kvartal ked to dosiahnu, aj dalsi stále 100%t tj. ak to dosiahnu 1.7. tak do konca roka 2018 plna a potom polroka polovicna az koncom 2019 stvrtinova.
      A nie je to dotacia, ale zlava na daniach, napr. ak zarabate pod 40tis USD rocne staci vam pravdepodobne aj 3500usd kredit (50%). Ak na daniach tolko neplatíte, tak vam moze byt 7500 uplne jedno. A okrem federalnej je aj statna, napr California ma dalsich 2500usd (to uz neviem ci je dotacia alebo zlava na daniach).
      Podla mna toto ludia nechapali a cast zrusila aj preto, ze prisli na to ze to je inak ako ze zaplatia o 10tis menej…

    2. Ve ctvrtleti ve kterem dosahnou 200k + nasledujici ctvrleti
      Ve ctvrtleti ve kterem dosahnou 200k + nasledujici ctvrleti bude stale 100%
      nasledujici 2 ctvrleti je 50%
      nasledujici 2 ctvrleti je 25%
      pak uz je konec.

      to je presne ten duvod proc to tesla posunuje na zacatek 7-meho mesice
      7-12 2018 100%
      1-6 2019 50%
      7-12 2019 25%

      1. Hele zakomplexovaná socka už má zase starost vo cizí
        Hele zakomplexovaná socka už má zase starost vo cizí prachy a nejradši by je poslal do Afriky. 😀 Nejsou to dotace, ale zvýhodnění, nauč se to už konečně rozlišivat ty troubo ať nejsi za hlupáka. Jsou to prachy každýho jednoho kupujícího Tesly 3, kterej je vydělal a zdanil. Pokud měl menší daně, nemá nárok na úlevu. Tím svým lelkovánim v Kauflandu si na to nevyděláš. :)))

        Spíš se starej o těch 11,2 miliardy $ dotací, které nenávratně zahučeli do zkrachovalýho GM nebo 100 letého dotování ropy v USA! 😛

          1. Asocialové jsou ti, kteří by nejradši vzali cizí peníze
            Asocialové jsou ti, kteří by nejradši vzali cizí peníze a poslali je z falešné lítosti nazdařbůch třeba do Afriky jako zde rs v hloupé naději, že tím něco změní aniž by nastudovali byť jen minimum faktů o dané problematice. Pokud si tu chceš hrát na internetovýho policajta Chechto tak si nejdřív nastuduj souvislosti.

          2. No vidíte Anonyme, já bych zase zavedl povinnou registraci
            No vidíte Anonyme, já bych zase zavedl povinnou registraci a diskuzi pod jediným možným nickem vázaným na IP adresu.
            Odpadly by dohady, který Anonym ve vlákně reaguje na kterého jiného Anonyma.
            Vím, že ta povinná registrace nikdy nebude, neb nejdůležitější a vlastně jediný důvod pro povolení diskuze pod články je zobrazování reklam.
            „Kuk“ zde má své nezastupitelné a oprávněné místo, a v tomto případě právě ví na koho reaguje.

              1. S Kukem je náhodou prdel. Já ho mám rád 🙂
                Taky bych

                S Kukem je náhodou prdel. Já ho mám rád 🙂
                Taky bych apeloval na Anonymy, aby se podepsali. Nemusíte psát adresu a rodné číslo, ale když se tu tři anonymové hádají a čtvrtý jim do toho krafe, kdo se v tom má kua vyznat?!

                1. Kdo by Kuka rušil, p. Hořčík toleruje třeba i 100
                  Kdo by Kuka rušil, p. Hořčík toleruje třeba i 100 opruzmanů, je mu to fuk, on honí čísla na čtenost článků, vymyslel ideální věc, kdy články skoro nikdo ani nečte a řeší odpovědi na rejpavé příspěvky.

                2. Jasne,ze ho mas rad ked si buzerant ako on.
                  Tupa ovca bude

                  Jasne,ze ho mas rad ked si buzerant ako on.
                  Tupa ovca bude vzdy inklinovat k ovci.

            1. mykanec:
              „…já bych zase zavedl povinnou registraci a

              mykanec:
              „…já bych zase zavedl povinnou registraci a diskuzi pod jediným možným nickem vázaným na IP adresu….“
              —-
              No, je vidět, že seš ještě hloupější, než jsem tušil.
              Bereš si do huby termíny, kterým nerozumíš – nejspíš ani nemáš tušení, co je IP adresa…

  4. Nové rezervace stále přibývají, také v reakci na různé
    Nové rezervace stále přibývají, také v reakci na různé recenze či YT videa o Modelu 3. Spousta lidí si rezervace zrušilo protože si rovnou koupili levnější modely S nebo X.

    Tesla také trošku přibrzdila s dodávkami M3 na americký trh a vyvezla stovky M3 do Kanady aby oddálila ukončení možnosti čerpání federálního zvýhodnění 7500 $. Je tam nějakej datumovej termín který to ovlivňuje, teď přesně nevím jak.
    Ale i po tom další klienti o federální zvýhodnění nepřijdou a klesne myslím na 3500 $ a pak klesne na 1500 $. Základem ovšem je aby jste za rok zdanili tolik aby vaše daně činili aspoň těch 7500 $, které vám pak odpusti. Pokud takové daně nedosáhnete nemáte na nic nárok. Není to dotace, ale jen zvýhodnění.

Napsat komentář