Tiskovka Renaultu, na které má ohlásit uvedení svých elektromobilů v Česku, je sice ještě dva týdny daleko, ale magazín Flotila už přinesl první podrobnosti.
V Česku se Renault Zoe ZE začne prodávat údajně za cenu od 829 900 Kč. Na sousedním Slovensku ho ale seženete už od €30 900, v přepočtu asi 775 000 Kč. Reálný dojezd auta je až 300 km díky 41kWh baterii.
foto: Renault
foto: Renault
Podle informací magazínu Flotila zahájí Renault prodej svých elektromobilů v Česku už 1. června. Uvede rovnou tři modely, tedy pravděpodobně Renault Zoe ZE, Renault Twizy ZE a Renault Kangoo ZE.
Cena elektromobilu Renault Zoe v Česku by měla začínat na 829 900 Kč (včetně baterie). To je víc než na sousedním Slovensku, kde lze navíc na auto získat státní dotaci 5000 eur.
Flotila
do ČR se ve velkém dovážejí ve Francii vyřazený Peugeot
do ČR se ve velkém dovážejí ve Francii vyřazený Peugeot Partner 2003 Elektric bez baterky za 50.000 CZK 😉
To je sice hezké Anonyme, že nám to píšete, ale zatím
To je sice hezké Anonyme, že nám to píšete, ale zatím jde o jitrnici, jakou svět neviděl.
Ve velkem asi tezko ale obcas se tam sehnat daji. Ja plne
Ve velkem asi tezko ale obcas se tam sehnat daji. Ja plne funkcni Citroen Saxo koupil za 600 euro.
No se nedivím ,že se nehrnuli do prodeje v cz, dvě plně
No se nedivím ,že se nehrnuli do prodeje v cz, dvě plně vybavená podobná spalovaci auta za cenu jedné Zoe,to si koupí jen pacient :-))
A cena ropy pěkně leze nahoru, jupí :))))
A cena ropy pěkně leze nahoru, jupí :))))
Cena akumulatoru
Cena noveho akumulatora pre ZOE na SK je
Cena akumulatoru
Cena noveho akumulatora pre ZOE na SK je 14823,14 EUR bez DPH.
Je to to ta 42 kWh verzia.
To by znamenalo cenu za baterku s DPH okolo 440,000 kc, coz je
To by znamenalo cenu za baterku s DPH okolo 440,000 kc, coz je porad nejak malo, to je tak cena nejlevnejsich cinskych clanku bez BMS boardu, tepelneho managementu a dalsich veci.
Nejspis budou chtit vratit tu puvodni a jeji „recyklaci“ se
Nejspis budou chtit vratit tu puvodni a jeji „recyklaci“ se taky cast nakladu umori.
Pri kupe novej baterie nieje potrebne staru vratit.
V
Pri kupe novej baterie nieje potrebne staru vratit.
V niektorych krajinach ja mozne kupit ZOE iba bez baterie , a tu si nasledne od RENAULT prenajat.
V niektorych je mozna iba kupa s bateriou (pripad SK a CZ).
Nemám ponětí jaké články myslíte, ale mě vychází
Nemám ponětí jaké články myslíte, ale mě vychází nákup 42kWh článků (Panasonic NMC monočlánky) pod 250 000,- Kč včetně VAT a to je maloobchod.
Renolt Zlo-je. 🙂
No pro mě to bohužel ještě není, ale
Renolt Zlo-je. 🙂
No pro mě to bohužel ještě není, ale jsem rád že se kluci v Renaultu snaží. Jinak to totiž nepůjde.
Je vtipné číst si komentáře na tomto webu. Většina
Je vtipné číst si komentáře na tomto webu. Většina diskutujících totiž není schopna přijmout fakt, že náklady na výrobu baterie jsou zatím příliš velké, což dělá elektromobil drahý a tím pádem pořád finančně hůře dostupný pro běžného člověka.
Automobilky(kromě Tesly) to mohou ovlivnit maximálně zvýšenou poptávkou a tlakem na výrobce baterií.
Tesla si vyrábí baterky sama. A jak posuzujeme, že baterie
Tesla si vyrábí baterky sama. A jak posuzujeme, že baterie jsou drahé?
Spis to vypada, ze Tesla jen postavila Panasonicu fabriku a
Spis to vypada, ze Tesla jen postavila Panasonicu fabriku a dostala mnozstevni slevu. Dole v diskusi to nekdo spocital, ty baterie jsou stale silene drahe, zadna EV revoluce se nekona. TM3 nezatopi spalovakum, nestoji a nebude stat do 500 tisic, jak lide doufali, ale pres milion 🙁
Levná verze TM3 (s menší baterkou) se teprve začne
Levná verze TM3 (s menší baterkou) se teprve začne vyrábět.
A kdy to vlastně nastane? Úplně jsem ztratil přehled.
A kdy to vlastně nastane? Úplně jsem ztratil přehled.
Tak už to vím
„Need 3 to 6 months after 5k/wk to ship
Tak už to vím
„Need 3 to 6 months after 5k/wk to ship $35k“
Za 3 až 6 měsíců potom co dosáhnou na 5000 ks za tejden, takže času dost, protože dle Elonova času to nebude dřív než za 6-12 měsíců. :)))
Kteří lidé doufali, že bude TM3 pod 500 tisíc? Měl jsem
Kteří lidé doufali, že bude TM3 pod 500 tisíc? Měl jsem dojem, že cena 35 tisíc dolarů (bez všed daní) byla známá od samého počátku, tedy pár let před začátkem výroby. Půl milionu stojí Aixam v základu a 600 tisíc jsou optimistické odhady e-CitiGo.
Když jsem se před 2-3mi lety začal o EV intenzivněji
Když jsem se před 2-3mi lety začal o EV intenzivněji zajímat, tak spousta nadšenců tady tvrdila, že za 2-3 roky (tedy dnes) budou už EV stát podobně jako spalováky 🙂
Ale dnes je spíš situace taková, že cenovky lezou nahoru a na EV jsou kvóty. A v nejbližších letech osobně nevidím moc šanci na nějaké výraznější padání cen, protože i za ty nemalé peníze to lidi houfně kupují, ale hlavně nejsou baterky.
Ceny padají. Sedm let starý elektromobil 210kKč. To je cena
Ceny padají. Sedm let starý elektromobil 210kKč. To je cena na kterou dosáhnu a vím, že se mi vrátí. Je však důležité aby trh ojetin fungoval. Jakmile v ČR nastane hlad po elektromobilech – a to nastane – jak péro odpovídám u Lidlu na furt ty samé otázky, tak bohužel ceny nebudou klesat tak výrazně. Nu co, pokrok nyní pracuje proti nám 😉
No … na to trochu pozor. 7 let starý elektromobil, to se
No … na to trochu pozor. 7 let starý elektromobil, to se dostáváte na rok výroby 2001, kdy se jedná o „prototypy“ … zejména v oblasti baterie. Trojčata dostala lepší baterku 5/2012 (VIN 1NZKYZ=nová proti 1NZKZZ).
Taky jsem měl svůj propočet, kdy při 20tkm ročně se cena auta vrátí za 10let. (Srovnánáno nákup elektromobilu vs nic). Jenže teď si nejsem jistý, že tak dlouho to auto/baterie přežije. Dle zkušeností majitelů je úbytek kapacity za rok, nebo 20tkm 5%. Tzn. 10 let = -50%.
Samozřejmě závisí na vašich podmínkách provozování. Stejně jako spalovák se i elektromobil špatným užíváním dá docela snadno „poslat ke dnu“. Naštěstí při koupi ojetiny snadněji „odhadnete“ stav baterie, než stav spalovacího motoru.
Jo a ohledně Leafa, tak ten taky měnil baterii … zde si nejsem jistý, ale myslím taky v roce 2012.
2010 predpokladam 🙂
To „odhadnuti stavu“ je trochu otazka
2010 predpokladam 🙂
To „odhadnuti stavu“ je trochu otazka (velikost vzorku, stari populace) – u spousty (starsich) typu spalovaku jich jeste jezdi „miliony“ starych treba 10-20 let, takze se vi, ze pri nejake peci to bez problemu daji. Ale baterkacu nad 10 let bude v provozu naproste minimum. Samozrejme vsichni verime, ze ta baterka bude za 20 let jeste pouzitelna (kvuli stari, ne poctu cyklu), ale nikdo to nevi jiste.
Ano 2010 – 2011 :-).
To odhadnutí stavu bylo myšleno spíše
Ano 2010 – 2011 :-).
To odhadnutí stavu bylo myšleno spíše pro jednotlivý kus, který zvažujete „v autobazaru“. Připojíte OBD, kouknete na zbývající kapacitu, voltáž atd…
U spalováku jsou sice signály (kouřivost, plynulost chodu), ale jinak je to velká neznámá :-).
Úbytek kapacity u trojčat není 5%, ale méně než polovina
Úbytek kapacity u trojčat není 5%, ale méně než polovina toho co píšete. Výdrž tedy bude více než dvojnásobná. Provádím si měření u MiEVa pravidelně po 1000km a pokles je 0,1% (mám 9/2014).
Při koupi EV krom změření kapacity baterie a rovnoměrnosti všech článků jsou také zajímavé údaje jako motohodiny, celkem dobité kW a celkem vyjeté kW, počet cyklů a další. Tyto hodnoty teď měřím u IONIQa.
Tak to je logické, že u ojetin ceny padají, ale nová EV
Tak to je logické, že u ojetin ceny padají, ale nová EV spíše zdražují.
Ano, ten předěl přišel v roce 2017, kdy se zvětšením
Ano, ten předěl přišel v roce 2017, kdy se zvětšením baterií začala auta zdražovat a dále se odlišovat několika stupni výbavy s rozdíly klidně ve statisících. K tomu zvýšená poptávka po elektromobilech, stále vyráběných jen jako doplněk k snižování souhrnných emisí automobilek, a výsledek je tu.
Chceš nové EV se slušnější výbavou (třeba u Hyundai Ioniq dokonce obyčejnou rychlonabíječkou!)? Davaj milion a počkej si skoro rok.
Pak je férový přístup, sice se stejným výsledkem pro peněženku, ale prostě na rovinu. Nissan – kvůli vysoké poptávce zdražíme naše nové elektromobily. A zdražili.
dokud nebude převis výroby nad poptávkou nedozvíme se
dokud nebude převis výroby nad poptávkou nedozvíme se výši nákladů na výrobu baterií. Možná někdo žije v bláhové představě, že trh tlačí cenu na náklady. Bohužel není tomu tak. Výrobci dokážou využít více faktorů. Takže Tesla správně řeší klíčovou komponentu vlastní výrobou. Podobně jako Baťa který měl i své vlastní filmové ateliéry. Proč asi?
Pro běžného človíčka je to totální blbost!!!
Prostě
Pro běžného človíčka je to totální blbost!!!
Prostě nekupovat nové,ale pouze ojeté,nejhorší na tom celém je,že jím nadále stoupají tržby za čmoudy.
Už ať stojí benz 40 kč!
Začínám se bát, jestli e-CitiGo vůbec vleze do 700 tisíc.
Začínám se bát, jestli e-CitiGo vůbec vleze do 700 tisíc.
Snad jo.
Měli by u toho už nastavovat cenu podle další rok
Snad jo.
Měli by u toho už nastavovat cenu podle další rok uvedeného I.D. s kterým chtějí okamžitě zaplavit trh.
Já už skoro 50 let chci hodinky s vodotryskem. Takže ta
Já už skoro 50 let chci hodinky s vodotryskem. Takže ta záplava od faultcvágnu bude mohutná asi tak jako napouštění bazénu v době sucha.
Okamžitě zaplavit trh, lol :)))
Okamžitě zaplavit trh, lol :)))
Naštěstí dnes už máme všechno
Naštěstí dnes už máme všechno 😉
darkyhry.cz/936-hodinky-s-vodotryskem.html
To je opravdu choré. 800-900 tis za auto velikosti krabičky
To je opravdu choré. 800-900 tis za auto velikosti krabičky cigaret. Jsem veliký fanda elektromobilů, ale zatím si z nás bohužel výrobci aut dělají jen srandu. Jenom blázen dá za prdítko jako je Zoe 900 tisíc. to je fakt jen pro hodně těžké diagnózy 🙂
je to tak. ty politický prasata a manenažerstvo je nutno
je to tak. ty politický prasata a manenažerstvo je nutno sejmout nejprve další vlnou bitcoinu a poté silou lidu 😉
Ta cena – to je dobrý vtip. Zcela s vámi souhlasím.
Ta cena – to je dobrý vtip. Zcela s vámi souhlasím.
Drahé to bezesporu je, ale na druhou stranu to má
Drahé to bezesporu je, ale na druhou stranu to má největší baterii na trhu, tedy po nedostupné Tesle3 a Boltu.
A ta baterie je přeci jen hodně drahá
Auto to je malé, ale do města a okolí kam tyto auta patří ideální. K čemu Vám je velký Leaf2 když neujede po dálnici ani 150 Km a nabití Vás vyjde na stanici více než benzín.
Tahle auto ujede po okolí 300 Km a dobijete ho z běžné zásuvky na dvoře nebo na firmě za 2 hodiny přes oběd a můžete zase pádit.
Asi mi něco uteklo. Žil jsem v přestavě, že Zoe má 22kWh
Asi mi něco uteklo. Žil jsem v přestavě, že Zoe má 22kWh baterii. Toto má být nějaká nová verze s větší baterií?
Zoe se mi docela líbí. Jeho největší přednost však spatřuji nikoli v baterii, ale v jeho třífázové nabíječce, takže se dá rychle nabít i z AC stojanů a doma z červené zásuvky.
To je věc, kterou osobně na ostatních elektromobilech vůbec nechápu. Kromě právě Zoe a Tesly snad žádný jiný elektromobil 3f nabiječkou nedisponuje, přitom by to tolik pomohlo. Některé Leafy se pišní palubní nabiječkou 6,6kw, ale k čemu je to dobré, když je to jen na jedné fázi a tahá to z ní 32A. Já mám hlavní domovní jistič 3x25A, nekdo má semtam 3x32A (to by tedy teoreticky nabíjet mohl, pokud by ale na stejné fázi již neběželo nic dalšího) a v tomto případě by stejně musel použít buď redukci z červeného pětikolíku, nebo speciální jednofázovou zásuvku na 32A (to jsou myslím ty modré průmyslové). Při tom kdyby měl nabiječku, která umí zpracovat 3x16A, tak bych Leafa nabijel výkonem 11kW a byla by to pohodička…
Ano, uteklo.
Ano, uteklo.
ano uteklo a jeste doplnim, ze to chce trosku badani kterou
ano uteklo a jeste doplnim, ze to chce trosku badani kterou verzi si vlastne koupit. Jestli mam dobre poneti, tak ty rychle nabijecky z 22kw verze uz nejsou ve vsech 41kw novych verzich. jsou tam ruzne typy snad i motoru. Jsou 4 verze navyber?
Zoe ma k starsiemu motoru od Continentalu 43kW 3f nabijacku, k
Zoe ma k starsiemu motoru od Continentalu 43kW 3f nabijacku, k novemu motoru od Renaultu ma 22kW 3f nabijacku, ine AC nabijacky v ZOE nie su a DC nabijanie zatial nema.
BMW i3 94Ah ma 11kW 3f nabijecku
BMW i3 94Ah ma 11kW 3f nabijecku
este Smart ma 22kW 3f nabijacku, Golf ma 2f.
este Smart ma 22kW 3f nabijacku, Golf ma 2f.
Golf má 2f… od kdy?
Golf má 2f… od kdy?
Od faceliftu, spolu s větší baterií a silnějším motorem
Od faceliftu, spolu s větší baterií a silnějším motorem přišla pro EU i dvoufázová 2x16A nabíječka.
Immerhin wurde die AC-Ladeleistung zumindest etwas erhöht:
Immerhin wurde die AC-Ladeleistung zumindest etwas erhöht: Waren früher nur 3,6 kW einphasig möglich, wird jetzt mit bis zu 7,2 kW auf zwei Phasen geladen
https://www.electrive.net/2017/04/05/stromer-kompromiss-neuer-vw-e-golf-im-fahrbericht/
Děkuji. Zajímavé jsou i další informace v článku
Děkuji. Zajímavé jsou i další informace v článku ohledně vypuštění chlazení baterií (takže možné problémy jako u LEAF2) – „Chlazením by se baterie stávala těžší… ,nevýhody v porovnání s konkurencí: Nabíjecí síla CCS e-Golfu je omezena na 40 kW“.
Co dodat? Snad jen, že už i u starých trojčat se chladí baterie při rychlonabíjení klimatizací z vozu…
Renault Zoe, jakožto nejprodávanější elektromobil v
Renault Zoe, jakožto nejprodávanější elektromobil v Evropě dodal v roce 2017 celkem 31 410 vozů, z toho polovinu ve Francii a dále čtvrtina jde do třech zemí – Německo, Norsko a Španělsko. Zbývá tedy nějakých 8 tisíc aut ročně (necelých 700 měsíčně) pro celý zbytek Evropy. Kolik pak asi zbude na ČR? Tipuju tak 20 kusů měsíčně a budeme rádi.
Tesla Model 3 je aktuálně s výrobou okolo 12 tisíc měsíčně (červen se předpokládá 16+ tisíc, od července přes 20 tisíc měsíčně).
Ono to s tou (ne)dostupností může být už za pár měsíců přesně naopak.
Jenom dodám, že Ampera-e je v DE již celkem sehnatelná,
Jenom dodám, že Ampera-e je v DE již celkem sehnatelná, máme jí ve firmě už cca 5 měsíců.
Dobrý den, předpokládám ze verze ultimate. Mohu se zeptat
Dobrý den, předpokládám ze verze ultimate. Mohu se zeptat na cenu? Nějaká sleva nebyla?
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/opel-ampera-e/vhc
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/opel-ampera-e/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:19000__ampera-e,frn:2016,ful:electricity
Nuz, neviem kto kupuje nove elektromobily. Neoplati sa to. Ale
Nuz, neviem kto kupuje nove elektromobily. Neoplati sa to. Ale taky pouzity, to uz je ine. Ja som napriklad kupil c-zero za 8.300 bez dph. To uz je podla mna viac pouzitelna cena. (A budem dufat, ze mi neklakne baterka 🙂 Zaruka je do 2019). Rocne usetrim cca 1200 eur na benzine, tak sa to pomaly vracia.
Ak by sa auto aj totalne pokazilo, vzdy sa da baterka za par tisic predat na inzerat napriklad do fotovoltaickej elektrarne. Takze az taka velka strata by to nebola. Toz moje ekonomicke kalkulacie.
Všechny malý elektroauta budou stát stejně, tedy 850
Všechny malý elektroauta budou stát stejně, tedy 850 tisíc Kč až 980 tisíc Kč, je úplně jedno kdo ho bude vyrábět, jaké budou náklady a kolik bude stát jinde 🙂 a k dodání za 12 měsíců max 50 kusů, takhle se to tady nehne.
No jo, Elon musí pohnout, jinak budou zase všichni sedět na
No jo, Elon musí pohnout, jinak budou zase všichni sedět na prdeli a čekat…
Elon nic nevyresil a ani asi nevyresi, TM3 stoji dokonce pres
Elon nic nevyresil a ani asi nevyresi, TM3 stoji dokonce pres milion, zdroj Alza..
ale je to adekvátní cena (TM3) za auto velikosti bmw 3, audi
ale je to adekvátní cena (TM3) za auto velikosti bmw 3, audi a4 a mercedesu c. němčoury levněji nepořídíš.
ta cena za zoe je přemrštěná.
zakladni BMW 3 zacina na 870 tisicich a poridit pri sleve se
zakladni BMW 3 zacina na 870 tisicich a poridit pri sleve se da od 700 tisic, za milion sto jaka je cena u zakladni Tesly 3 na Alze se da porodit BMW 3 340i xDrive nebo plug-in hybridni 330e iPerformance, a za 1,4 milionu ktere jsou na Alze u drazsiho modelu 3 se da poridit BMW 5 330i xDrive s hodne velkou priplatkovou vybavou
zase z toho modelu 3 nedelejme nejakou spasu, s BEV pod milion Tesla nic neudela, v soucasne situaci ji dela problem i prave model 3, a budem asi radi pokud ji tenhle model „nezlomi vaz“ a po problemech ji mozna pomuze i k zisku, cokoliv levnejsiho by ale Tesle jen uskodilo a poslalo ke dnu
41kWh baterka bude v lepsim pripade kostovat tak 250-300 tisic jen na „vyrobnich“ nakladech pro automobilku, takze stezi se da cekat ze takove auto nabidnou za treba 400 tisic, nevydelali by na nem nic a jeste by prodelali, a je zvlastni ze to porad nekterym nedochazi, oni nemaj nejmensi duvod to prodavat levneji, maji odbyt na fosilni auta a BEV maj pouze jako zalohu, pristich 10-15 let jim ty auta nikdo nezakaze , to je jen vlhkej sen nekolika blaznu co zmuzou kulove 😉 proc by tedy meli vystrilet vsechno co maj na BEV ktere by jim nic nevydelalo? lidi proberte se, nezijeme ve svete kde si lusknete a je vse po vasem, zijeme ve svete kde luskaj uplne jini 😉
41 kWh baterie za 250 tisic? To jste optimista, normalne
41 kWh baterie za 250 tisic? To jste optimista, normalne platim za 10 kWh system pro solar kolem 150 tisic a to neni do auta (pouze clanky), takze pocitejte 400-500 tisic minimalne. Ta Tesla ma rozdil na aktualnim konfiguratoru mezi Model S 75D a Model S 100D €85200 – €108400 = €23200, takze deleno 25 kWh rozdilu baterky dava €928 za kWh, tedy u Tesly by tech 41 kWh prislo na €38048 tedy asi 970 tisic kc. Zadna revoluce v bateriich se podle vseho nekona a Elon v te gigatovarne asi fakt jen prespava.
Vas vypocet nesedi. Preco potom tesla model 3 s cca 60kWh
Vas vypocet nesedi. Preco potom tesla model 3 s cca 60kWh bateriou stoji od 35 000 $ a to je cena za cele auto a nie bateriu?
Ale bez DPH, takze 42.000,- € je spravna cena pre provnanie
Ale bez DPH, takze 42.000,- € je spravna cena pre provnanie cien s ostatnymi EV v EU 😉
Model 3 vyrabi ve ztrate a hoji se na S a X? General Motors
Model 3 vyrabi ve ztrate a hoji se na S a X? General Motors taky prodava ztratoveho Bolta, ale dozene to v pohode na spalovaku.
Vidis nekde v Evrope na prodej Teslu model 3 za v prepoctu 730
Vidis nekde v Evrope na prodej Teslu model 3 za v prepoctu 730 tisic korun? Ja vidim u vsech obchodniku co predpokladaji jeji prodej na urovni 1.1 milionu korun jako startovaci ceny u verze s kapacitou baterie 50kWh (co je s „cca 60kWh bateriou“?) to jest v prepoctu zhruba 52 tisic dolaru 😉
Muj vypocet je zalozeny na predpokladane vyrobni a prodejni cene baterii automobilce Renault, ktere dodava 45,61kWh/63,35Ah batterypack LG Chem jako celdek.
Kupoval jsem gelovka 12V / 150Ah za asi 6000Kč. Je to
Kupoval jsem gelovka 12V / 150Ah za asi 6000Kč. Je to nějaký rok, to je pravda. Ale pořád nějak nechápu proč k solarum dávat Lionky.
Mercedes C pořídíš v pohodě za 800 tisíc samozřejmě
Mercedes C pořídíš v pohodě za 800 tisíc samozřejmě velké flotily jako například IBM nakupuje Mercedes C u nás za 600 tisíc včetně DPH.
co je todle tady za debila co o tom ví kulový a jen žvatlá
co je todle tady za debila co o tom ví kulový a jen žvatlá alzou. uroven vypleskliny miléniových mladáků je zarážející