Zítra odstartuje už sedmý ročník Czech New Energies Rallye

Jedno prvenství pořadatelům z ČK motorsportu a ÚAMK South Bohemia Rally Clubu už nikdo nesebere. Před dvěma roky byla jejich soutěž, tehdy ještě pod názvem New Energies Rallye Český Krumlov, zařazena do světového poháru FIA Alternative Energies Cup.

Zázemí Czech New Energies Rallye v českokrumlovské Pivovarské zahradě
foto: Petr Skřivánek

autor: Marcel Gause

Když se o rok později ze světového poháru stalo regulérní mistrovství světa, pořádané oficiálně pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace jako FIA Electric and New Energy Championship, byli u toho jako jediní z České republiky opět a navíc si po jejím zdárném průběhu odnášeli kladné hodnocení zahraničních delegátů FIA.

Proto nepřekvapuje, že letošní českokrumlovská soutěžní přehlídka automobilů poháněných alternativními zdroji energie, nyní již se svébytným názvem Czech New Energies Rallye, byla znovu zařazena do mistrovství světa a jede se jako druhý podnik desetidílného šampionátu, pořádaném v devíti zemích světa.

Je potěšitelné sledovat, jak pořadatelé Czech New Energies Rallye, které lze bez nadsázky považovat za průkopníky tohoto automobilového soutěžení u nás, pružně reagují na překotný vývoj elektromobility ve světě.

Během pouhých pěti let proměnili původně nenápadný doprovodný program Rallye Český Krumlov v samostatnou sportovní disciplínu a již po tři motoristické sezony se s tímto programem řadí mezi světovou elitu. Kromě toho iniciovali u domácího Autoklubu ČR vypsání České trofeje v ECO Rally, o níž se startující posádky utkají letos poprvé.

O další speciální trofej soutěží posádky nasazené společností E.ON, která se stala pro rok 2018 oficiálním partnerem rallye a poskytla části startovního pole s elektromobily své moderní zázemí pro start úvodní hvězdicové jízdy do Českého Krumlova z rychlonabíjecí stanice u dálnice D1 (EXIT 90) nedaleko Humpolce. Kdo pro start hvězdicové jízdy zvolil Písek, může využít tamní nabíjecí stanici, rovněž provozovanou společností E.ON.

K aktivnímu zapojení energetické skupiny E.ON do pořádání tohoto mezinárodního závodu uvedl Radek Bílý z marketingu společnosti: „Energie a mobilita jsou pro nás oblasti, které se snažíme co nejvíce propojovat, a proto jsme se rádi stali partnery závodu. Naše přítomnost na Czech New Energies Rallye není pouze logem, ale bude rozšířená o účast našich E.ON posádek, které poměří své schopnosti s ostatními závodníky.“

Třetím místem pro zahájení soutěže je rakouský Rainbach im Mühlkreis, kde je k dispozici 56 nabíjecích stanovišť firmy Kreisel Electric, specializující se na přestavby vozidel se spalovacími motory na elektromobily a vývoj bateriových systémů.

V mezinárodní 7. Czech New Energies Rallye 2018 můžete již od zítřka, tedy od čtvrtka 17. května, sledovat celkem 40 posádek ze šesti zemí, které představí 29 ryzích elektromobilů, dva hybridní automobily a dva plug-in hybridy od předních světových výrobců. Startovní pole doplňuje sedm strojů s alternativním pohonem na nebo .

Po absolvování úvodní hvězdicové jízdy s cílem v Českém Krumlově proběhne v následujících dvou dnech vlastní rallye pravidelnosti s dvanácti regularity testy v rozsahu přesahujícím polovinu z 360 km celkové délky soutěžní trasy, nezřídka vedené ve stopách souběžně pořádané 46. Rallye Český Krumlov.

Vítězi neúprosného soupeření s časem, kombinovaného s nezbytným jezdeckým uměním posádek při průjezdu náročnými zkouškami, budou vyhlášeni ti, kteří nejpřesněji dodrží předepsaný jízdní průměr v měřených úsecích. Konkrétní jména budou známa v sobotu večer při slavnostním vyhlášení výsledků na cílové rampě v českokrumlovské Jelení zahradě.

tisková zpráva

7 Comments on “Zítra odstartuje už sedmý ročník Czech New Energies Rallye”

  1. Pořádání v Jižních Čechách, elektromobilitou z
    Pořádání v Jižních Čechách, elektromobilitou z hlediska rychlonabíječek skoro nepolíbené části ČR, je opravdu nehezkým vysvědčením pro EON. A ještě se holedbá účasti svých posádek.

    Největší pecka je ovšem prakticky vesnice „rakouský Rainbach im Mühlkreis, kde je k dispozici 56 nabíjecích stanovišť firmy Kreisel Electric“. Kouknete na evmapa.cz na celou velkou Prahu, metropoli ČR, a tam je jich zobrazeno pouhých 64! V celých Jižních Čechách pak jen +-37!

  2. Ubohej šupáckej E.on mrzáci pokřivení, ta jedinná
    Ubohej šupáckej E.on mrzáci pokřivení, ta jedinná nabíječka v Jihlavě je taky jen na oko, jede snad jen na 30 kW a všechno je v ní utažený a zablokovaný aby jsme náhodou moc neodčerpali a komfort nabíjení byl co nejhorší.
    Frajeři jsou Lidl !

      1. Ale proč škemrat u lidí o zásuvku, na distribuci energie
        Ale proč škemrat u lidí o zásuvku, na distribuci energie tu máme energetické giganty a ti by se měli postarat aby jsme si jejich energii mohli na rychlonabíječkách natankovat do bateríí.
        Jenže současný jedinný zájem rozporcovat si medvěda, rozdělit si ČEZ, souboj který prase nenažraný urve víc a zájem něco budovat a něco opravdu dělat zvláště pro elektromobilitu je NULA.

Napsat komentář