BMW spolupracuje na vývoji systému Hyperloop pro Dubaj

Designworks, designová dílna BMW v Kalifornii, spolupracuje s Dubaji na vývoji prorotypu kapsle systému Hyperloop.

Systémy Hyperloop mají dosahovat cestovní rychlosti přes 1000 km/h.
foto: Designworks

Ač už o Hyperloopu není tolik slyšet, stovky lidí po celém světě neustále pracují na rozvoji tohoto nového systému dopravy. Mimo jiné i Designworks, kalifornská designérská dílna automobilky BMW.

Dubaj byl jedním z mnoha míst, které vyjádřily o Hyperloop vážnější zájem. Miliardářská pouští metropole se ráda chlubí fantastickými projekty a tohle je jeden z nich.

Interiér kapsle dopravního systéme Virgin Hyperloop One, který by mohl poprvé vyrůst v Dubaji.

Interiér kapsle dopravního systéme Virgin Hyperloop One, který by mohl poprvé vyrůst v Dubaji.
foto: Designworks

Designworks navrhli prototypový design interiéru kapsle společně s Virgin Hyperloop One, která je zatím ve vývoji Hyperloopu asi nejdále. Nyní probíhají jednání o druhé fázi vývoje Hyperloopu v Dubaji.

Největší výzvou pro designéry z Designworks bylo, jak v kapsli bez oken vytvořit komfortní, zajímavý interiér, splňující všechny současné požadavky dopravy.

Nakonec k tomu využili barevných světel, digitálních dotykových displejů a např. i vyhřívaných/chlazených sedaček.

tisková zpráva

16 Comments on “BMW spolupracuje na vývoji systému Hyperloop pro Dubaj”

    1. jak souvisi „bláznivej Afričan žijící v Americe“ s touhle
      jak souvisi „bláznivej Afričan žijící v Americe“ s touhle spolupraci mezi BMW a Virgin Hyperloop One? Designworks proste dostali nabidku na zakazku designu pro Virgin Hyperloop One a normalne ji prijali, tak jako zakazky pro dalsi firmy v ruznych oborech 😉

          1. Návrh dělají to pro Dubaj. Který má ambice být pupkem
            Návrh dělají to pro Dubaj. Který má ambice být pupkem světa. Tak to do jisté míry chápu. Ale mně se ten dezign nelíbí.

            Působí to na mě uměle. Jako z Lega. Až přemrštěně velkorysé prostory pro jednoho cestujícího. Něco jako v první třídě v letadle. Kde v ekonomické třídě lidé dobře že necestují vestoje jako studenti v MHD směrem na koleje. A jiní cestuje ve výřivce s bublinkami. Už len ta tam chybí.

      1. To jakože se napřed udělají trubky, podvozek, baterky a
        To jakože se napřed udělají trubky, podvozek, baterky a až potom začneme bádat nad tím, jak to bude vlastně vypadat, kolik se tam vejde lidí atd.? Tyhle věci jdou ruku v ruce. Taky by mohlo dojít k tomu, že by se podvozek musel kompletně předělat, protože baterka by byla naštorc pod nohama a šrouby od magnetů by vycházely pod sedačku a ztížilo by to údržbu, atd…

Napsat komentář