Nové Gigatovárny budou integrované, v Číně ji Tesla vybuduje nejspíš opět s Panasonicem

Je sezóna ohlašování čtvrtletních výsledků firem, a tak se dozvídáme spoustu zajímavostí. Třeba o budoucí spolupráci Tesla a Panasonic.

Takhle vypadala Tesla Gigatovárna 1 v Nevadě na začátku letošního ledna.
foto: Teslarati

Tesla Gigatovárna 1 v Nevadě je první svého druhu. Vyrábějí se tam baterie, motory, výkonová elektronika a nabíječky. Samotné elektromobily značky Tesla se pak montují v továrně ve Fremontu.

Elon Musk ovšem nedávno v konferenčním hovoru ke čtvrtletním výsledkům potvrdil to, co naznačil už dříve. Tedy, že budoucí gigatovárny již budou plně integrované.

To znamená, že se tam budou vyrábět jak baterie a další komponenty, tak kompletovat samotná auta. Kazuhiro Tsuga, šéf japonské společnosti Panasonic, zase v konferenčním hovoru k výsledkům své společnosti aktuálně řekl, připravovaná Tesla továrna v Číně by opět mohla být partnerstvím obou společností.

Stejně je tomu i v případě Gigatovárny 1 v Nevadě. Panasonic tam vyrábí bateriové články, ze kterých následně Tesla kompletuje baterie.

Gigatovárna 3, jejíž umístění v Číně by měla Tesla oznámit již „brzy“ (Šanghaj?), by tedy dost dobře mohla být právě oním případem „vše v jednom“ a opět ve spolupráci s Panasonicem.

15 Comments on “Nové Gigatovárny budou integrované, v Číně ji Tesla vybuduje nejspíš opět s Panasonicem”

    1. Člověk až nechápe, co dělá volný trh s minimem
      Člověk až nechápe, co dělá volný trh s minimem regulací. A to, že Leafy vozí doslova po lodích z USA. Ukrajina 6.978 registrovaných elektromobilů!
      3.818 jen v roce 2017.
      To co máme v ČR za poslední roky, 1,5 tisíce, to tam zaregistrovali jen v roce 2016!
      78% EV jsou Nissany všech modelů. Leaf je nejprodávanější model ze všech EV, 77%. ,
      http://www.avtonovyny.com.ua/ryinok-elektromobiley-v-ukraine-vyiros-v-poltora-raza-v-marte/

        1. Nic proti Tesle, ale v normálních podmínkách by už dávno
          Nic proti Tesle, ale v normálních podmínkách by už dávno zkrachovala, prostě není schopná za celou dobu existence, vyjma několika málo případů, generovat zisk a vyrábí se ztrátou. Čím větší obrat, tím větší ztráta, není to úplně normální stav ve světě byznysu Je to prostě stav „syna a jeho bohatého otce“.

            1. Ono je potřeba se podívat na ekonomické ukazatele a na
              Ono je potřeba se podívat na ekonomické ukazatele a na rating těch firem pak teprve zjistíte že Tesla je má jeden bod u hodnocených firem pred bankrotem Takže se vůbec nedivím že se o tom všichni baví. To neznamená vůbec že zbankrotuje, jenom že prostě je v tak hrozný situaci jako jedna z mála denně diskutovaných firem na světě. To že cena akcií a cena firmy vůbec vůbec neodpovídá ekonomické situaci to jenom podtrhuje.

  1. Konečně by Tesla mohla zahájit výrobu ve velkých
    Konečně by Tesla mohla zahájit výrobu ve velkých množstvích. Čína má mnoho inteligentních a pracovitých lidí, kteří výrobu zvládnou a nebudou kazit materiál a stroje jako mexikánci v USA.
    Škoda, že nešla Tesla k nám. Průměrná mzda v Šanghaji je větší než průměrná mzda v Praze.

Napsat komentář