Elektromobil Mercedes-Benz EQ C: první elektrické SUV ze Stuttgartu

Nové plně elektrické SUV Mercedes-Benz EQ C chce opanovat stejný segment, jako například nejnovější Jaguar I-Pace. Jak toho chce dosáhnout?

Mercedes-Benz EQ C, plně elektrické SUV, bude prvním takovým vozem značky Mercedes. Do výroby půjde už příští rok, a to v továrně v německém Sindelfingenu. Kromě Jaguaru I-Pace mu budou souputníky třeba také Tesla Model Y nebo Audi e-tron Quattro.
foto: Daimler

Mercedes aktuálně uvolnil k elektromobilu Mercedes-Benz EQ C střípky nových informací. EQ C bude prvním vozem nové rodiny elektromobilů EQ, a tak se Daimler bude chtít blýsknout.

V současné době už se pilně testuje – digitálně i reálně – celkem 200 prototypů. Zimní testy doběhly v březnu, nyní se inženýři soustředí na testy pohonu a podvozku, plus testy v jižní Evropě za vysokých teplot.

Celkově je projekt elektromobilu EQ C ve vývoji už čtyři roky. Auto bude podle předchozích informací vybaveno 70kWh baterií, která umožní dojezd až 500 km (velmi pravděpodobně NEDC).

Jedním z prvních novinářů, kteří měli možnost se projet v prototypu Mercedes-Benz EQC, byl Johnny Smith z pořadu Fully Charged. Řidičem mu byl Michael Kelz, šéfinženýr projektu, zodpověný mimo jiné za třídu C, jehož poslední „práce“ byl Mercedes-Benz CLS.

Na projektu EQ C pracuje už tři roky. Kelz mimo jiné řekl, že EQC je rozměrově co se týká rozvoru podobný GLC, prostorovým komfortem je ale spíš jako třída E. Dynamikou pak připomíná CLS.

Baterii pro auto dodává společnot Deutsche Accumotive, sesterská firma koncernu Daimler. Napájí dva elektromotory, každý na jedné ose, s celkovým výkonem 300 kW. Zrychlení 0-100 km/h zvládne vůz pod pět sekund.

Mercedes-Benz

81 Comments on “Elektromobil Mercedes-Benz EQ C: první elektrické SUV ze Stuttgartu”

  1. Tak snad se už konečně vývoj elektrických vozidel
    Tak snad se už konečně vývoj elektrických vozidel posouvá tam kde měl už od začátku být. Škoda akorát těch zbytečně ztracených 5-7let, které vedly ke vzniku nesmyslných obskurností typu BMW i3, nekritické toleranci zmetkové produkce Nissanu či neperspektivních předělávek spalováků od VW a Korejců.

    Toto EQC vypadá jako vůz, kde se konečně podařilo jeho konstrukci i design oprostit od zcela debilních nápadů a prostě udělat elektrické auto tak jak má dnes vypadat. Je to SUV standardního designu s odpovídajícím rozsahem výkonů pohonu a baterií v rozsahu 70-110kWh což odpovídá současnému stavu poznání. Spolu s 120-150kW nabíjením se to bude prodávat velmi dobře hned jak to dorazí na trh.

    1. To myslíte vážně,že takhle by mělo vypadat moderní
      To myslíte vážně,že takhle by mělo vypadat moderní EV?Vidíte,co člověk to názor.Podle mne by mělo vypadat radši nějak jako Ioniq.Praktické,pohodlné,s dobrým výhledem ven,zvenku relativně malé,uvnitř velké skoro jako tahle obluda,o více jak půl tuny plechů méně,lepší aerodynamika,spotřeba.

      1. Samozřejmě že ano, moderní EV pokud má uspět musí
        Samozřejmě že ano, moderní EV pokud má uspět musí především nabízet vše co nabízí moderní vozy se spalovacím motorem a k tomu navíc přidávat výhod většího vnitřního prostoru při stejných vnějších rozměrech s porovnatelným vozem se spalovacím motorem. Pokud dnes dominuje prodejům kategorie SUV tak je zřejmé, že tomu nebude jinak ani u elektrických vozů.

        Konkrétně Ioniq je typický příklad předělávky a jako takový během několika let (spolu s ostatními vozy této koncepce jako eGolf, SoulEV..) zcela zmizí v propadlišti dějin a ani pes po tom neštěkne. Lidi si vpomenou tak akorát na BMW i3 a to právě jen pro jeho obskurnost.

        1. To je fakt jedno větší moudro než druhé… 🙂 Pochop, je
          To je fakt jedno větší moudro než druhé… 🙂 Pochop, je nemalá část lidí, co si nikdy žádné SUV nekoupí, nebo na tuto módní vlnu jednou nastoupili a byli z toho zklamáni – pro tragické jízdní vlastnosti, malý vnitřní prostor, bídnou dynamiku, vysokou spotřebu a náklady na provoz, neohrabanost ve městech atd. Je dobře, že ne všichni řidiči na silnicích musí za každou cenu dávat světu najevo, že oni jsou ti největší kingové v tom nejhustějším SUV. Osobně mi baterky v SUV vůbec nedávají smysl, protože snažit se tvářit eco friendly ve voze, který jen pouze mrhá naprosto zbytečně zdroji na všechny směry je jednoduše stupidita. Doufám, že i u nás už konečně někoho napadne tento typ zbytečných aut pořádně zdanit.

          1. Ale prosím vás, dle vašeho příspěvku se buď neumíte
            Ale prosím vás, dle vašeho příspěvku se buď neumíte nebo nechcete podívat na problematiku nezaujatě. To že se vám osobně nelíbí SUV nemá se vší úctou žádnou vypovídající hodnotu.

            Když byste se zkusil na situaci na trhu podívat nezaujatě tak si nelze nevšimnout, že dnes všechny automobilky (nezapomínejme na Škodu) nestíhají SUV vyrábět jaký je o ně zájem. Všechny statistiky mluví jasně, lid již nějakou dobu SUV prostě chce a zájem o tyto vozy se dále zvětšuje. A víte co, ono je vlastně naprosto bezpředmětné řešit proč. Co je pro automobilky důležité, je včas zachytit až budou lidi chtít pro změnu auta s vodotryskem a prostě jim je co nejdřív dodat. Tzn. automobilka, která dnes již nechystá SUV elektromobil bude mít po roce 2020 závažný problém. A jistě jste si všiml, že i jeden z největších przničů elektrovýzbrojí vozů Nissan také ohlásil elektrické SUV na rok 2020.

            1. Lidé na krizi před 10ti lety zareagovali tím, že si v
              Lidé na krizi před 10ti lety zareagovali tím, že si v době drahý ropy oblíbili rozežraný SUV. Té fakt bžunda :))) Švagrová se už za žádnou cenu neposadí do sedana a všichni mě vehementně přesvědčují jak jsou SUVčka fajn, pohodlný, uvnitř veliký a hlavně bezpečný :))) Z toho seru maggi v kostkách. :)))

              1. Kuku neboj k tomu ještě dospěješ až budeš mít kolena v
                Kuku neboj k tomu ještě dospěješ až budeš mít kolena v hajzlu a břicho jak balón, každej nemůže ležet v sedanu a zadkem škrtat o asfalt, to je jen pro hubeňoury jako seš ty, čas hraje proti tobě, poznáš to až tě jednou z toho sedanu budou muset vytáhnout protože sám už nevylezeš, jo a už vidím jak do sedanu naložím celou míchačku nebo 9 pytlů cementu

                1. S tím panděrem a kolenama v hajzlu to zřejmě mluvíš o
                  S tím panděrem a kolenama v hajzlu to zřejmě mluvíš o sobě. Podíval jsem se na tátu a čéče je to úplnej junák. Smůla. Otveři si ledničku a prožer se ke svýmu panděru a voddělanejm kloubům sám já k tomu nemám rodový dispozice 😛
                  Já jsem si naivně myslel že pytle cementu už se přestaly vozit před 20ti lety, ale jak to tak vypadá tak věčný kutilové budovatelé ještě nevymřeli. Hledáný zoufalých omluv pro používání SUVéček pokračuje dál. Radši ty pytle s míchačkou už netahej, nebo ti rupnou tvý zkornatělý tepny a sekne se ti herzna :))))

                2. No tak já teda pytle s betonem vozím i v i3 🙂 Přece si
                  No tak já teda pytle s betonem vozím i v i3 🙂 Přece si nebudu na zabetonová ní sušáku na prádlo někoho volat. Ale jinak souhlas.

                3. Když je nejhůř tak dneska jsou všude půjčovny vozejků a
                  Když je nejhůř tak dneska jsou všude půjčovny vozejků a v Hornbachu vám půjčej i dodávku nebo to sami přivezou.

                4. Kvůli 4 pytlům přece nebudete brát vozejk. 100 kg do auta
                  Kvůli 4 pytlům přece nebudete brát vozejk. 100 kg do auta naskládáte.

                5. Proto taky píšu „když je nejhůř“ 😉
                  Proto taky píšu „když je nejhůř“ 😉

                6. S tím nastupováním to je častý argument, asi máš taky
                  S tím nastupováním to je častý argument, asi máš taky doma u stolu v kuchyni barový židle že? A navíc většinou lidi s pupkem jak balón s kolenama v hajzlu moc často míchačku a cement nestěhují 🙂 A to neřeším, že běžný kombík toho většinou zvládne přestěhovat mnohem víc.

                7. no už vidím jak do kombíku rvu hydraulické kladivo na 20T
                  no už vidím jak do kombíku rvu hydraulické kladivo na 20T bagr,do Mercedesu G se to dá v pohodě naložit ještěrkou, jinak já osobně mám tělo samý sval, ale mluvil jsem všeobecně za ostatní důchodce a chabrusáky

                8. Já mám tělo zase plné krásných křivek. 😉
                  Já mám tělo zase plné krásných křivek. 😉

                9. A není jednoduší namontovat TZ a koupit vozík za 10tis
                  A není jednoduší namontovat TZ a koupit vozík za 10tis než pořizovat MB-G?

          2. Vase zaujeti vychazi z pokriveneho pohledu na vec.
            Napriklad

            Vase zaujeti vychazi z pokriveneho pohledu na vec.
            Napriklad me je uplne u zadku co si kdo mysli o mem aute nebo o me. Nejsem primo zamilovany do SUV. Kdyby bylo na trhu elektricke MPV se vsim co ma moje Xko (tedy hlavne nabijeci sit) volil bych spis to, ale takto mi nezbylo nez jit do SUV. Duvody jsou jednoduche. Podstatne lepe se nastupuje a hlavne vystupuje a ne jako zalejzani do sklepa v pripade sedanu. Je z neho podstatne lepsi vyhled. Uvnitr vice prostoru a pohodli. Diky sedmimistnemu usporadani odvezu celou peticlenou rodinu i s rodici na dovolenou. A spotreba u EV SUV neni nijak zasadne vyssi, protoze diky rekuperaci nehraje vaha auta zdaleka takovou roli jako u spalovaku.

              1. Do nedavna jsem si to myslel. Pak jsem, ale zvladl poprve za
                Do nedavna jsem si to myslel. Pak jsem, ale zvladl poprve za cely rok zajet delsi trasu predpisove se spotrebou 19,6kWh. Byla to pritom cesta tam a zpet, takze prevyseni nehralo roli. Kolega s Skem se sam divil, ze pod 20 je to i na nej pekna spotreba. Tedy rozdil mezi S a X nebude tak velky.
                A jak jsem napsal, za tu vetsi spotrebu dostanu vetsi prostor atd. To by jste pak mohl rict, ze dodavky jsou take na nic bo vice zerou.

                1. Nevymlouvej se jiné řidiče, s eSkem bys byl prostě o 60 km
                  Nevymlouvej se jiné řidiče, s eSkem bys byl prostě o 60 km dál 😉 To je rozdíl dle ofiko čísel od Tesly.

                  Nic jiného jsem neřek a o tom že je něco na nic jsem už vůbec nemluvil 😉

                2. Jo, těch 60km tam určitě bude, ale za to pohodlí bych je
                  Jo, těch 60km tam určitě bude, ale za to pohodlí bych je nevyměnil.
                  Spíš mě překvapil fakt, že jak nakousl Radovan i nový Leaf jezdí za 20,6kWh/100km a já při normální předpisové lízdě dosáhl o kilowathodinu nižší s mnohem větším a těžším autem, tedy jsem chtěl poukázat na fakt, že pokud se takové SUV povede nemusí být nutně žravější než jiná auta.

                3. Co se týká porovnání spotřeby stejné výbavy P100D
                  Co se týká porovnání spotřeby stejné výbavy P100D (model 2017) mezi Tesla S a Tesla X, má podle US normy EPA má Tesla X o 4 kWh/100 mil vyšší spotřebu než Tesla S (35 vs 39) tedy rozdíl více jak 10%. Logicky musí mít, pokud jsou použity stejné komponenty, jinak by to bylo proti fyzikálním zákonům.

                4. 10% je v mém případě letních 46km.
                  10% je v mém případě letních 46km.

                5. 46 km dojezdu, je tak třetina dojezdu těch 30 kWh aut v
                  46 km dojezdu, je tak třetina dojezdu těch 30 kWh aut v zimě, všechno je relativní 🙂

                6. Ja myslel, ze mluvime o SUV resp. elektrickych SUV. Ty znam
                  Ja myslel, ze mluvime o SUV resp. elektrickych SUV. Ty znam zatim jen dve E-Pace a Xko. Pochybuji, ze bude nekdo i v budoucnu vyrabet SUV s 30kWh baterii.

                7. Bylo to myšleno tak, že zatímco pro někoho není
                  Bylo to myšleno tak, že zatímco pro někoho není podstatných 46km, pro jiného je to zásadní.

                8. Ano, koupim-li si tri brambory a dostanu jednu k tomu zdarma
                  Ano, koupim-li si tri brambory a dostanu jednu k tomu zdarma je to bezva. Koupum-li si pytel brambor pak me ta jedna navic moc nevytrhne.
                  Nejak ovsem nechapu jak to souvisi s diskuzi o SUV.

                9. Těchto teorií o „malé“ spotřebě SUV jsem již v životě
                  Těchto teorií o „malé“ spotřebě SUV jsem již v životě slyšel mnoho, ale nikdy se to prakticky nepotvrdilo. To je prostě fyzika – větší hmotnost auta, větší hmotnost kol, větší odpor vzduchu, větší valivý odpor….

            1. Ale jó, netvrdím, že úplně ve všech případech je to
              Ale jó, netvrdím, že úplně ve všech případech je to pro uživatele zbytečnost, ale když se porozhlédnu po svých známých, tak všichni do jednoho si těma SUV léčí jen svoje komplexy a pak mě dostává, jak naříkají, že na to stojí obutí 50tis. Co mě ale skutečně irituje, jak běžně majitelé svými SUV zabírají 2 místa na parkovacích stáních, kterých je ve městech stále větší nedostatek. A ve finále do toho téměř vždy nasedá jeden člověk, často nějaká našlechtěná dámička, tuhle absurdní bezohlednost nikdy nepochopím a nemá to nic společného se závistí.

              1. Nojo, no. To všechno chápu, jenže to není o SUV, ale o
                Nojo, no. To všechno chápu, jenže to není o SUV, ale o lidech. A pak se společností šíří nálada, která automaticky dělá ze všech majitelů těchto aut hlupáky.
                To je stejné s Teslou. Protože pár lidí se do toho zbláznilo a vytvořili kolem toho kult, tak to jiní zatracují ačkoli je to prostě normální auto, které jen jezdí na elektřinu.

                1. 1***
                  nejlepší jsou ale stejně SUV s SPZ začínající na

                  1***
                  nejlepší jsou ale stejně SUV s SPZ začínající na A, a prasata co parkují přes dvě parkovací místa nemusí mít ani SUV jim stačí i obyčejná octávka , důležitá je ta SPZ začínající na A, ta má vyjimku a může parkovat i na invalidech bez modré kartičky

                2. 🙂
                  Jenže to je podobné paušalizování jako s těmi SUV.

                  🙂
                  Jenže to je podobné paušalizování jako s těmi SUV.

            2. Snad len upresnenie – „spotreba EV SUV neni u SUV zasadne
              Snad len upresnenie – „spotreba EV SUV neni u SUV zasadne vyssi“ – ani EV auto nie je perpetum-mobile, takze rekuperaciou nedostanete spat tolko energie , kolko ste dali na rozjazd.

              Akurat, ze efektivita zmeny elektrickej energie na kineticku je u EV podstatne vyssia ako u spalovakov (jednoducho sa menej energie premeni na obycajne teplo). A strata pri „brzdeni“ EV (rekuperacnom) je podstatne nizsia (znovu sa rekuperaciou menej energie premeni na obycajne teplo a nieco sa pri EV spat zachova/ulozi do baterie). Inak povedane zmena energie na teplo je pri EV podstane nizsia. Rovnako plati, cim vacsia vaha auta, tym vacsi rozdiel v stratenej energii, avsak, percentualne nie je rozdiel dany len vahou pri EV nijak zasadny (ako pisete).

              Kde vsak rozdiel straty energie zostava rovnaky, je koeficient odporu vzduchu vratane celnej plochy auta. A tu nie je rozdiel medzi sedanom a SUV, bez ohladu na to, ci ide o EV alebo spalovak.

              EDIT: A ani jazda do kopca, ci z kopca narobi zasadny rozdiel, lebo cim viac energie da tazsie auto smerom hore kppcom -kvoli jednemu malemu „g“, tak to iste „g“ (zemska pritazlivost) mu ho vrati pri jazde smerom z kopca.

      2. A chtěl jsem poděkovat i na poukázání na další naprosto
        A chtěl jsem poděkovat i na poukázání na další naprosto zcestně propagovanou tezi o 2,5tuny plechu. Myslím že bych našel prohlášení i od samotného Mercedesu, že takto vozy určitě nikdy konstruovat nebudeme… A bác Mercedes EQC 110kWh baterie bude vážit 700kg a vůz bude mít 2,4t, to samé BMW, to samé Audi…

        Lidem je totiž hmotnost vozů úplně ukradená, praktický smysl řešit hmotnost bude mít až po tom co elektrické vozy významně zlevní, dojezd se vyrovná spalovákům, bude dostupná hustá síť dobíjecích stanic a zrychlí se proces nabíjení. Vlastní snížení hmotnosti vozu totiž ničemu z tohoto zásadně nepomůže.

    2. Nemáš doma jednu volnou nabíječku 120-150kw? Že bych se
      Nemáš doma jednu volnou nabíječku 120-150kw? Že bych se vždycky zastavil dobít až si ho koupím hned jak dorazí na trh. 😀 😀 Koukal jsem na AliExpress a žádnou jsem tam nenašel abych si jí koupil spolu s novým autem…. občas přemýšlím jestli by se pod příspěvky nedali zablokovat uživatele, který elektroauto nikdy neměli ani pujčené, třeba registrace s kopii velkého TP 😀 😀 jako když se registrujte na pokerstars, na druhou stranu se tu člověk zase od srdce zasměje když to tady čte ty moudra :):):) já vlastně zapoměl každý mercedes bude mít 150kw palubní nabiječku 😀 😀

      1. Já se vždycky zasměji této velmi rozšířené myšlence,
        Já se vždycky zasměji této velmi rozšířené myšlence, že pouze vlastnictví elektrického vozu dává dotyčnému potřebnou kvalifikaci v dané problematice.

        Tato prohlášení jsou v 99% případů předzvěst toho, jakou hovadinu dotyčný zase napíše a i v tomto případě musím konstatovat, že jste nezklamal. 🙂

        1. Já to úplně chápu ale běžte si půjčit třeba nissana
          Já to úplně chápu ale běžte si půjčit třeba nissana leaf na dva dny a ujeďte s nim prosím alespoň 600km každých 120km si na mě vzpomenete a pochopíte jaký nesmysl jste tady napsal. Vlastnictví eV jen majiteli nedovolí napsat něco podobného. V ČR ani nikde v Evropě neexistuje ani jediná veřejně přístupná nabiječka o výkonu 120-150kw na které nabujete tohle auto, pokud příští rok vyjde tento vůz, stoprocentně jich budou jednotky určitě né desítky a určitě nebude ani jedna v ČR. Už chápete že prodej tohoto vozu díky nedostatku nabiječek je ta pravá utopie tohoto vozu? Vy napíšete přesný opak tak se člověk musí zasmát. Já když vím o něčem tolik jako vy o eV tak se raději nebudu vyjadřovat. Jetu spousta majitelů kteří Vás nechají a jste jim zbytečně jen pro smích, nic víc nic miň.

          1. Zkuste mi prosím díky vašim nepřeberným zkušenostem s EV
            Zkuste mi prosím díky vašim nepřeberným zkušenostem s EV vysvětlit jaký vztah má prokazatelně zanedbaná investice do dobíjecí infrastruktury s technologií moderního elektrického vozu? Tím co jste napsal vlastně vyčítáte Mercedesu i ostatním automobilkám to, že 150kW nabíjení vůbec nabídne a měly by tedy po roce 2020, kdy tak akorát tento vůz půjde do prodeje, nabízet stále jen 50kW?

            Nebo tím snad chcete říct, že byl vydán zákaz na další výstavbu dobíjecí infrastruktury? A tedy že už nikdo nesmí začít instalovat další 50kW a nedejbože 150kW stanice?

            Já nemám takové zkušenosti jako vy, a tak naivně očekávám nezadržitelný exponenciální rozvoj dobíjecí infrastruktury v nejbližších letech (kde ČR bude určitě zaostávat za západní Evropou)

            1. Vysvětlím rád, momentálně nabijim teslu max 110kw na
              Vysvětlím rád, momentálně nabijim teslu max 110kw na superchargerech, na veřejně dostupných nabiječkách DC v ČR a v Evropě je udáván maximální výkon nabíječky bez ohledu na maximum které má vůz. Maximum které se v Evropě plošně vyskytuje je 50kw DC. Cena nabíječky 50kw a cena 150kw je obrovský rozdílná s ohledem na celkové řešení stavby takové nabíječky..
              situace je teď taková že komerční využití nabiječek je momentálně velmi malé a to z důvodu že v ČR toto dobíjení máme k dispozici “zadarmo” zatím neexistuje žádný komplexní plán jak přesvědčit podnikatelské subjekty k výstavbě nabijecich stanic za účelem zisku, tedy většina nabiječek supercharger je v režii Tesly a ta má v tomto směru OBROVSKÝ náskok.
              Tím že neexistuje ani jedna nabiječka na 150kw pro tento vůz je vlastně v roce 2020 nesmysl předpokládat nějaký použitelný počet nabijecich stanic. Tedy auto bude určené pouze pro couraly okolo komína a moźnost nabijet 150kw je jako záruka toyota proace na 5let a 1 000 000 km. Kolik lidi najezdí 200000km ročně? Klidně můžou dát záruku 10 000 000 000km je to úplně k ničemu a je to stejné.
              Tedy nedostatek nabijecich stanic pro tento vůz bude důvodem proč si ho velká skupina lidí určitě nekoupí. Vlastně kdyby výstavba probíhala už teď tak by se to do 2020 nestihlo k použitelnosti tohoto vozu.
              Věřte že u nabíjecí stanice s 50kwDC nebudete stát a čekat až budete moci pokračovat v cestě krásným vozem který podporuje 150kw nabíjení 😀 se 100kw baterii by jste tam stál dvě hodiny a pokud bude mít mercedes powermanagment jako nový leaf a bude baterie chlazená vzduchem tak tam budete stát 6hodin 😀
              V budoucnu to jistě bude lepší ale momentálně je to pouze představa firmy mercedes benz. Nejdříve měli začít stavět nabíječky a potom nebo současně vydat vozy aby uspokojili majitele těchto vozů.
              50kwDC je k ničemu s vozem který má 100kw baterii jejich výstavba tento vůz nezachrání, pouze nové 150kw nabíjecí mají smysl a těch je 0 a ještě dlouhou dobu bude 0. Už to chápete? Začnete prodávat něco, co nemáte jak nabít při cestování takže prodávate posunovadlo stejné jako golf nissan nebo toyota, ÚPLNĚ STEJNÉ AUTO jen je to od mercedesu. To je ten velký rozdíl od Tesly a její infrastruktury. Takže pořad se jedná o úplně obdobné auto jako teď vyrábí konkurenční firmy kromě Tesly. Není v tom nic co by dávalo tomuhle autu přidanou hodnotu k použitelnému autu pro celoroční provoz.

              1. Vy jste zde pojmenoval významné problémy, ale jejich
                Vy jste zde pojmenoval významné problémy, ale jejich příčinu a řešení dle mého názoru hodnotíte nesprávně. Příčinou zaostalé dobíjecí infrastruktury je to, že automobilky se snažily nástup elektromobility co nejvíce oddálit, to ale dnes již definitivně padlo díky nařízením Číny a ostatně i EU ohledně potvrzení emisních cílů. Tzn. většina automobilek začala chystat elektrické vozy odpovídající současnému stavu techniky a hromadně je začnou uvolňovat úplně na poslední chvíli, aby se stihly vyhnout pokutám, což je pro EU rok 2020-2021.

                Rovněž úmyslně opomíjíte fakt, že Tesla začala stavět Suc společně s uvolněním vozů na trh, tzn. rozhodně je nestavěla dopředu, protože to je samozřejmě naprostý nesmysl. Jak stanovíte mez co je již dost a co je ještě málo pro uvolnění vozu na trh? a hlavně kde je postavíte? Budete je stavět i na západním pobřeží USA když většinu vozu pak prodáte na východě?

                A úplně stejný nesmysl by byl stavět 150kW CCS (CHAdeMO ani dodnes 150kW neumí) stanice s nějakým významným předstihem, protože dodnes není na trhu jediný vůz, který by je využil a první se objeví až koncem letošního roku ve stopovém množství!!! S osazováním těchto stanic se mimochodem začalo již letos, pár už jich v EU stojí a další výstavba probíhá poměrně rychle a nic nenapovídá tomu že by byla něčím brzděna.

                Stejně tak nesprávně uvažujete že je nějaký větší problém vlastní cena 150kW stanice. Výstavba nových projektů stanic Ionity, Ultra-E, Mega-E… je silně dotována penězi EU i automobilek. Největší problém je vlastní řízení o výstavbě stanice a především připojení k distribuční síti. I toto již bylo prošlapáno a opět tak není důvod, aby výstavba byla nadále nějak zásadně brzděna.

                1. Citace – „A úplně stejný nesmysl by byl stavět 150kW CCS
                  Citace – „A úplně stejný nesmysl by byl stavět 150kW CCS (CHAdeMO ani dodnes 150kW neumí) stanice s nějakým významným předstihem, protože dodnes není na trhu jediný vůz, který by je využil a první se objeví až koncem letošního roku ve stopovém množství!!!“

                  Stále stejná lež, už tady bylo dvakrát prezentováno, že např. Ioniq nebo sesterská Kia Soul využijí výkon 90 kW a jsou o poznání rychleji nabity než na 50 kWh nabíječce. Tesla taky staví naprosto zbytečně stovky nabíjecích stanic, které zejí v USA prázdnotou, proč asi? Protože stanice musí být stavěny v předstihu minimálně 1-2 roky před stoupajícím prodejem aut.

                2. Ach jo, když už chcete argumentovat nějakým údajem, tak
                  Ach jo, když už chcete argumentovat nějakým údajem, tak si ho napřed ověřte. Je všeobecně známo, že Ioniq má limitaci nabíjecího proudu na 180A a tedy krátkodobou špičku nabíjecího výkonu 70kW a víc do něj nedostanete ani na 350kW stanici. U Kia Soul EV maximální rychlost nabíjení nikdo nikdy v reálném provozu nezkoušel, protože prostě dosud nikde nestojí veřejná stanice, která umí přes CHAdeMO pustit víc jak 125A = 50kW špička. Již nějaký pátek osazované „100kW“ stanice sice umí 200A, ale pouze přes CCS, tedy reálně to jsou 80kW stanice. Kia se holedbala, že před své dealery umístí 100kW stanice, poté dodala že to budou multistandardy (protože 100kW CHAdeMO nikdo donedávna nevyráběl) a jsou to přesně ty multistandardy o kterých mluvím, tedy přes CHadeMO umí jen těch 50kW.

                  My se u tohoto Mercedesu ale bavíme o reálném 150kW dobíjení, tedy proudu 350A při 400V. A to žádný vůz dodnes neumí. První vlaštovka bude snad už konečně Audi ke konci letošního roku a to kdo ví jestli letos bude vůbec reálně k dostání.

                  Pokud chcete argumentovat Teslou tak znovu opakuji ta začala SuC stavět spolu s uvolněním vozů na trh, tedy pro ně měla hned uplatnění. A vozy Tesla se prodávaly velmi dobře i když SuC zpočátku stálo jen pár, případně v zemích kde SuC vůbec nebyly. Žádný předstih se tedy nekonal a Tesla dodnes racionálně rampuje výstavbu na základě reálných prodejů.

                  Podle mne lze dnes jen velmi těžko objektivně zhodnotit jak moc velká konkurenční výhoda síť SuC vlastně je, když dodnes na trhu není konkurenční vůz, který by byl nabízený právě bez výhody sítě SuC. Tvrdá čísla očekávám až příští rok při srovnání prodejů TMX vs. Audi e-tron.

      1. Pravda s tím „nesmyslným“ jsem se nechal unést. Nicméně
        Pravda s tím „nesmyslným“ jsem se nechal unést. Nicméně teď už je zřejmé, že na tuto designovou/tvarovou koncepci nepřejdou ostatní elektrické vozy BMW a po proce 2020 zřejmě i3 v dosavadních tvarech pomalu skončí nahrazením více konvenčním vzhledem viz čínská verze řady 3. Tomu ostatně napovídá i razantní změna konceptu i5 z vozu původně tvarově podobného i3 na vůz konvenčnějšího vzhledu.

        1. Ale jistě. A je to od BMW dobrý tah. Nicméně to vypadá,
          Ale jistě. A je to od BMW dobrý tah. Nicméně to vypadá, že divize i úplně nezanikne, BMW s ní má nakonec údajně nějaké plány. Na to, co BMW i3 představovalo, tak byl jeho úspěch až překvapivý. Samo BMW to nečekalo. Ostatně prodeje plně vytížily výrobní kapacity (kvůli karbonové karoserii).

          1. i3 byl od zacatku slepa kolej, byl delan primarne jako
            i3 byl od zacatku slepa kolej, byl delan primarne jako ‘compliance car’, rozhodne nemel a nesmel delat konkurenci x3, x5, m3 a dalsim pro automobilku ziskovym modelum, proto byl designersky zmrzacen, aby ho mainstream odsoudil a odradil lidi od koupe EV obecne. V podobnem duchu pak byl suzovan majitel, silene vysoke ceny oprav a nestandardnich nahradnich dilu, kdo si i3 koupil mel trpet jako zvire, aby odradil od koupe EV dalsi lidi..

            1. Já jsem ty nestandardní díly nezaregistroval. Spousta
              Já jsem ty nestandardní díly nezaregistroval. Spousta dílů pochází z dalších masových modelů automobilky. Zrcátka, brzdy, některé podvozkové díly, ložiska… V podstatě všechno spotřební. Originál u BMW stojí dardu, ale existuje normální druhovýroba za pár peněz.

            2. Slepa vetev? BMW i3 je po Tesle nejpromyslenejsi,
              Slepa vetev? BMW i3 je po Tesle nejpromyslenejsi, technologicky nejvyspelejsi a nejekologictejsi EV na trhu.
              S urvoni technologie, jakou dnes v EV mame, nema podle me moc smysl stavet vetsi a tezsi auta a cpat do nich vic baterek pro delsi dojezd. Nejdrive je potreba dostat spalovaky z center mest, kde delaji nejvetsi skody. A to i3 splnuje dokonale.

            3. To je teda superblábol, dizajnérský cítění máš
              To je teda superblábol, dizajnérský cítění máš zmrzačený akorát ty. i3 je naopak dizajnérský, inženýrský a technologický skvost, který se prodává vo 106 narozdíl od překopáfky e-Golfu u které se výroba maximálně brzdí stejně jako u IONKA. Dizajnersky zmrzačenej je leda Leaf 1, ale toho se i přesto prodala kvanta. Ty zřejmě trpíš jako zvíře i v normálním životě jinak bys nesplodil takovou krávovinu :))
              Co jsem na Fully čárdžet slyšel tak lepší čtvrti v Londýně jsou doslova posetý i3 😛

              Tady ta pošahaná představa, že každý BMW musí vypadat jako 3 nebo X5 jinak to není BMW je fakt pošahaná. Lidi, který maj auto jako statut jsou největší konzervy. Teď se zase všichni zabedněnci můžou podělat z toho že BMW spojil ledvinky :)))

  2. Opravdu jen 70kWh? Na německém webu mají uváděno 70 – až
    Opravdu jen 70kWh? Na německém webu mají uváděno 70 – až max 110 kWh, cena 60 – 80 tisíc euro právě dle baterie. Jenom se 70 kWh by asi moc parády nenadělali 🙂
    Jinak mají uváděno max. nabíjení 120 kW a velkou přednost ve velmi tichých elektromotorech – což, když si vzpomenu na to bzučící video Jaguaru i-pace, by mohlo být pro někoho při koupi rozhodující. Z mého hlediska ale v téhle třídě zatím vítězí Audi e-tron, ale dokud se s ním člověk nesveze osobně, tak je to zatím jen teoretický vítěz 🙂

    1. Těch 70 kWh platí zatím pro ty prototypy. Je velmi
      Těch 70 kWh platí zatím pro ty prototypy. Je velmi pravděpodobné, že nabídnou min. dvě různé kapacity baterie. Co se týká hlučnosti motorů, ve videu Fully Charged ten inženýr za volantem říká, že se na hluk zaměřují a hodlají se zbavit i toho zbytkového bzučení invertorů, když se pořádně sešlápne plyn.

      1. Budou to tak dlouho odhlučňovat, až jim EU přikáže dát
        Budou to tak dlouho odhlučňovat, až jim EU přikáže dát tam ty kurvítka s trapným zvukem a snažili se zbytečně.
        Já v létě s otevřenými okny zjistil, že i3 vydává při akceleraci pískavý zvuk a přestože jsem odkojený na E30 325i, prostě se mi to líbí.

  3. Pěkné. Jen je příšernost, že v Německu vedle sebe sedí
    Pěkné. Jen je příšernost, že v Německu vedle sebe sedí desetiletí v podstatě stejné střední automobilky Daimler a BMW, a náročně vyvíjejí neustále to samé.
    Aspoň, že po letech už části interiérů a dílů berou od stejných českých subdodavatelů 🙂
    Přitom Fiat zase pořád nesmyslně odkládá svůj krach, takže nemá kdo v EU vyrábět ve větším měřítku elektrické stavební stroje, motorky a elektrokola pro chudnoucí jih.

    Naštěstí nejdůležitější automobilový model přijde také už příští rok, malé dostupné elektroauto od všespásné nejrozumnější Škodýýý.

  4. Nevím, ale taky vám přijde Mercedes úplně mimo?
    Probůh,

    Nevím, ale taky vám přijde Mercedes úplně mimo?
    Probůh, on si žádné zkušenosti ze spolupráce s Teslou neodnesl?
    Už před 5 lety bylo jasné i malému děcku, že pro auto téhle velikosti je 70 kWh FAKT málo. Zvlášť když ho začnou prodávat nejdřív za rok, kvůli nedostatku baterií tak za 2 roky.

    Ale za tud obu budou mít 70kW baterku už dávno skoro všechny ostatní auta nižší třídy!

    A hlavně bude asi hodně zábavný sledovat ksichty těch „páprdů“, co si tohle koupí s tím, že mají „něco“ extra luxusního, fakt dobrýho, s 1-milimetrovou mezírkou v lícování plechů… no prostě TEN MERCEDES :-))))

    Ale skončí po 200 (možná) km na první KRABICOIDNÍ hnusné nabíječce CCS o výkonu 50 kW a bude tam čekat 2 hodiny než se mu to nabije na dalších 100 km, zatímco vedle na designové (ala Apple) Tesla nabíječce se mu vystřídají 2 ty hnusné nelslícované Tesly! :-)))))))))))))))))))))))))))

        1. Jelikož vlastním obě výše zmiňované auta mohu poměrně
          Jelikož vlastním obě výše zmiňované auta mohu poměrně objektivně posoudit vaší názorovou neshodu. Tesla je prostě zpracovaná nahovno v USA stylu, vnitřní gumy slejzaj z plastů kolem dveří několikrát za měsíc jim musím dát několik minut lásky, boky sedadel mi vržou o středovou konzoli při pohybu a další věci okolo, ale vezmu to z druhé strany, mám rok starý S-cupe 500 (w222) poměrně vybavený, noční vidění a jiné věci které jsem nutně potřeboval. Auto má najeto 25000km a něco mi bouchá(ne moc) na přední nápravě. Byl jsem třikrát v servisu třikrát mi auto vyluxovali ale na nic nepřišli. Teď mi začala vrzat pano střecha v uložení opět to samé, byl jsem o v Německu nic nenašli a s omluvou auto vrátili neopravené. Víte chlapy teslu jsem si kupoval s tím že to je srač.a na elektriku (jako hračka když mate rádi elektroniku a koupíte si novej telefon ANDROID na blbnutí) a těch pár vrzacich problemu které s ní mám mi nevadí protože jsem auto kupoval s tím že to vím. Ale mercedes mě už dlouhou dobu překvapuje zpracováním dilenským, od roku 2009 to šlo z kopce, každý rok si kupuju nové auto od mercedesu cca 3-5m nebavím se tu o a-class s motorem od Renaultu. Mercedes není už dávno co býval a jeho kvalitu zpracování bych snížil tak maximálně hezké na oko a pro blbečky z novin kteří auto mají úplně nové na testík a debilní reportáž nebo článek 😉 ale když jste pak majitel a vůz užíváte není to žádná hitparáda.(upozorňuji že BMW a jejich pos.aná 7 je nesrovnatelná s w222) dneska když vlezu do garáže a mohu si vybrat jedu teslou bohužel a nikdy bych to do sebe neřekl. Navíc hodně cestují, vůbec netuším jak bych tenhle nový mercedes nabijel když nemáme infrastrukturu a jak se tu už zmiňovalo, na chademo které je veřejně dostupné nabijim teslu 50kw/h (real průměr 40kw) mercedes sice má v plánu 120kw ale soráč u nás je to zatím pohádková představa minimálně několik let než budou rychlonabiječky typu Tesla pro mercedesy. A stát nikde 2hodiny opravdu nemůžu každejch 300km který ujedu. Každopádně mě hrozně mrzí že mercedes který je muj oblíbený, vyrobil jen to Bčko které je nepoužitelné a minulý rok ho s zrušili úplně. Kdyby se tomu věnovali alespoň těch deset let před, asi bych si teslu nikdy nekoupil, bohužel zatím v elektru má Tesla díky infrasteuktuře obrovský náskok. Za mě kašlete na předsudky, kupte co se Vám líbí víc a jezděte, pak se můžete dohadovat kdo je lepší a kdo horší. Porovnávat Tesla vs mercedes je bláhová představa, mercedes je obr který plivne na teslu jako na nicku, ale bohužel zatím nic v elektroautech ,krom toho žlutýho nesmyslu za 20m, vlastně nepredvedl. Co bude teprve uvidíme…. přeji hezký večer všem

          1. Děkuji za Váš komentář. Na rozdíl od většiny
            Děkuji za Váš komentář. Na rozdíl od většiny ostatních je o něčem, bez předsudků, bez pomlouvání, bez urážení. V podstatě ve všem s Vámi souhlasím. Bohužel i já mám podobné zkušenosti s Mercedesem, hlavně servisem. Třílitrový šestiválec mi stojí v garáži a čeká jen na dlouhé cesty – nad 300km, které můj Leaf sice zvládá, ale už obtížně (zejména v případě, že jede ještě ten den nazpět). A pokud si člověk může vybrat, do čeho sedne a v drtivé většině zvolí EV, je jasné, kam vývoj směřuje.
            Díky a hodně šťastných kilometrů ……

            1. Taky mi stojí MB Sko v garáži a jezdím po Praze takovým
              Taky mi stojí MB Sko v garáži a jezdím po Praze takovým malým 30 kWh šmejdem, ale je to super, nic to nežere, ale hlavně se s tím dá parkovat úplně všude na modrý, navíc zadarmo, zastavíš kdekoliv v centru a jdeš a všude se to vejde. Do ciziny, nebo velké dálky bych s tím nejel, ale do města super. Až MB udělá pořádný EV, už se bude rovvíjet ta nová síť 150 kW nabíječek, takže nevidím v tom do budoucna problém. Tesla má v tomhle ZATÍM výhodu, jednou bude ráda, když uvolní nabíječky pro ostatní, prachy jsou prachy a moc dobře ví, že nemůže investicemi do nabíjecích stanic porazit německé obry, prostě na to nemá peníze, bojuje na hodně frontách a to se prostě nedá zvládnout.

          2. taky se přidám s poděkováním za minirecenzi Tesla + MB,
            taky se přidám s poděkováním za minirecenzi Tesla + MB, nicméně si myslím že v Německu si to auto najde hodně kupců, za prvé jsou Němci docela velký patrioti a svoje těžce vydělaná eura utrácejí hlavně za německé výrobky, za druhé pokrytí rychlonabíječkami v Německu taky bude někde jinde( i když osobně považuji nutnost nabíjet EV auto na rychlonabíječce za hlavní nedostatek EV auta – prostě to má pořád malý dojezd, obzvláště pro lidi s velkým ročním nájezdem),navíc v Německu vládní garnitura elektromobilitu dost hodně podporuje, nemají tam čez,a německé obyvatelstvo je tam jednoznačně nakloněno jak OZE tak EV

          3. Ďakujem, za peknú recenziu. Ešte by som chcel dodať jeden
            Ďakujem, za peknú recenziu. Ešte by som chcel dodať jeden rozdiel medzi MB a Teslou. Kvalita MB sa postupne zhoršuje a na Tesle je vidieť naopak zlepšovanie. Neviem aký máte ročník (ja 2017) a žiadne gumy som ešte nemusel naprávať, boky sedadiel mi nevŕzgajú atď. Jediné, čo zatial pretrváva je mierne nezlícované lišty medzi prednými a zadnými dverami (čo ma absolútne netrápi), ostatné je vpoho.
            A inak si myslím, že MB vyrobí týchto EV doslova pár kusov a šmitec. Tak ako to robia všetky ostatné fosilautomobilky. Takže greenwashing. Ale samozrejme to patrične spropaguje a krásne obkecá.
            A ešte jedna vec, 70kWh baterka do takejto krabice je hotová tragédia a pri dialničnej rýchlosti to dá max. 200km a to zo 100% na 0% To samozrejme nikto nebude robiť. A chýbajúca nabíjacia infraštruktúra znemožní cestovania na väčšie vzdialenosti.
            Tesla zatiaľ nemá a tak skoro nebude mať konkurenciu. Toto sú iba výkriky do tmy 🙁

      1. Reakce byla na informaci v článku a tam se píše 70 kWh
        Reakce byla na informaci v článku a tam se píše 70 kWh baterie. Jestli víš o něčem jiném, tak by bylo dobré sem dát odkaz, jinak si jen vymýšlíš a troluješ.

        To o většině Němců co jezdí jen 50 km, jsou jen kecy starý babičky. Takových pohádek ti napíšu milión.
        To by pak nebyli jejich dálnice plné lidí co jedou ze západu Německa na východ a ze severu na jich a obráceně.

        To že ty doma sedíš na zadku a nevystrčíš hlavu z okna, ještě neznamená, že to ostatní dělají stejně. Čili nesuď ostatní podle sebe.

      2. Nehodlám se s vámi přít. Nehodlám tu diskutovat, jestli
        Nehodlám se s vámi přít. Nehodlám tu diskutovat, jestli tam chybí „čárka“, jako v parlamentu, nebo u soudu.

        Můj příspěvek byl ironický, myšlený jako vtip s poukázáním na jednu vlastnost, kterou vyčítají Tesle a která je vychvalovaná u Mercedesu a jednu věc, kterou Mercedes v současné době nemá a ještě dlouho mít nebude a kterou Tesla naopak má velmi dobrou.

        Nic víc, nic míň. Vše ostatní je troling.

          1. No vidíte.
            Neodpověděl jste, že nikde neříkám, že to

            No vidíte.
            Neodpověděl jste, že nikde neříkám, že to tak není. Beru to teda jako souhlas. 🙂

            Ale uhodil jste hřebíček na hlavičku. Tesla je tu sotva 10 let, takže ty její výrobky jaksi nemůžou být ve všem tak dobré jako firma, co to vyrábí 50 let.

            Nicméně i za tu dobu jim vytřela zrak v několik avěcech, na kterých je to auto založené a které je dělá tak dobrými a které ty nevýhody mnohonásobně převyšuje.

            A hlavně byl příspěvek myšlen jako vtip, ne o tom která automobilka ho má většího, nebo jestli mi v komentřáři chybí „čárka“.

            1. „Ale uhodil jste hřebíček na hlavičku. Tesla je tu sotva
              „Ale uhodil jste hřebíček na hlavičku. Tesla je tu sotva 10 let, takže ty její výrobky jaksi nemůžou být ve všem tak dobré jako firma, co to vyrábí 50 let.“

              tak tohle je samozrejme blbost nejvetsiho kalibru, i po par letech muze bejt kvalita na urovni nebo i lepsi nez konkurence co to dela 50 let, viz treba nektere Cinske firmy v oblasti mobilnich technologii, mnohdy je kvalita jiz nad urovni firem co tu jsou desitky let, a vetsina tech firem si to nakonec dnes nechava vyrabet prave u tech Cinskych firem 😀

              Tesla ma proste kvalitu zpracovani udesnou, a s tim nikdo ze zdejsich diskuteru nic nenadela ikdys 1000x napise post ze „je to jick a Tesla dela dilensky kvalitne zpracovana auta“ 😉

            2. Ale jo uznávám úspěchy mají i když se řada věcí
              Ale jo uznávám úspěchy mají i když se řada věcí nedaří, hlavně by Musk neměl slibovat a věnovat se ověřené výrobě. Dělat pokusy s automaty v době, kdy je každé vyrobené auto důležité, to si může dovolit VW, MB apod. kteří by hravě zaplatili miliardové dluhy Tesly a ani by to na účtu nepoznali (asi chyba v zaokrouhlení) 🙂

    1. jo jo, a nebo bude vedle nabijet na nabijecce krabicoidni
      jo jo, a nebo bude vedle nabijet na nabijecce krabicoidni (design nabijecek je desne dulezitej, to dava k nabijeni tak 1000% navic….. v coolovitosti asi?)Ionity se 150kW a casem treba s 350KW

      takze ucel jsi splnil, komnul sis do vsech mimo Tesly a tu jsi naopak vysvyhnul, no jedine palec nahoru pro tebe 😀

Napsat komentář