Volvo představilo elektrické popelářské auto

Pouhé tři týdny po odhalení modelu Volvo FL Electric – svého prvního zcela elektrického nákladního vozidla – rozšiřuje společnost Volvo Trucks produktovou řadu o další elektrický model. Plně elektricky poháněné nákladní vozidlo pro svoz odpadu, rozvážku a další využití v městském prostředí, celková hmotnost vozidla 16 tun.

Plně elektricky poháněné nákladní vozidlo pro svoz odpadu, rozvážku a další využití v městském prostředí, celková hmotnost vozidla 16 tun.

foto: Volvo

Volvo FE Electric je navržené pro městskou rozvážku těžšího nákladu a pro svoz komunálního odpadu s limitem maximální celkové hmotnosti až 27 tun. V Evropě se vozidlo začne prodávat v roce 2019.

„Model Volvo FE Electric završuje naši řadu elektricky poháněných vozidel pro městský provoz. Znamená to pro nás další ze strategických kroků ve zdokonalování naší celkové nabídky řešení pro elektrifikovanou přepravu. Otevírají se nám také dveře k nové podobě spolupráce s městy, která chtějí zlepšovat kvalitu ovzduší, snižovat hlučnost dopravy a eliminovat zácpy v dopravní špičce. Obchodní přepravu totiž dokážeme brzo ráno i pozdě večer zajistit tiše a bez jakýchkoliv výfukových zplodin,“ říká Claes Nilsson, prezident společnosti Volvo Trucks.

První Volvo FE Electric bude sloužit pro svoz odpadu a bude vybaveno nástavbou vyvinutou společně s firmou Faun – největším evropským výrobcem nástaveb. Vozidlo začne jezdit na začátku roku 2019 v Hamburku, druhém největším městě Německa.

„Hamburk, který byl v roce 2011 vyhlášen Evropským zeleným městem, se již dlouho, úspěšně a v celé řadě oblastí snaží zdokonalit vývoj směrem k čistějšímu a udržitelnějšímu prostředí. V neposlední řadě se to týká i dopravy – město už v síti veřejné dopravy používá elektrifikované autobusy společnosti Volvo. Díky zkušenostem a plánům, které z dosavadní spolupráce vycházejí, je pro nás město Hamburk velice zajímavým partnerem,“ přibližuje Jonas Odermalm, viceprezident společnosti Volvo Trucks pro řady Volvo FL a Volvo FE.

Výkonný ředitel společnosti Stadtreinigung Hamburg, Prof. Dr. Rüdiger Siechau, vidí v provozu elektrických nákladních vozidel velký potenciál přínosu pro ekologii.

„Každé z našich 300 běžných vozidel na svoz odpadu vyprodukuje přibližně 31 300 kg oxidu uhličitého ročně. Elektricky poháněné vozidlo na svoz odpadu s akumulátorem, který zvládne celou osmi až desetihodinovou směnu, představuje technologický průlom. Další výhodou je skutečnost, že společnost Stadtreinigung Hamburg může akumulátory vozidla nabíjet klimaticky neutrální elektřinou, kterou sama vyrábí.“

Nové Volvo FE Electric bude k dispozici v několika verzích, přizpůsobené různým úlohám v oblasti přepravy. K dispozici bude například nízká kabina Volvo, která umožňuje snadné nastupování a vystupování a poskytuje řidiči dokonalý výhled – nezbytný pro jízdu v prostředí městské dopravy.

Díky snížení hladiny hluku a provozu bez vibrací se zlepšilo i pracovní prostředí posádky vozidla. Kapacitu akumulátoru je možné optimalizovat v souladu s individuální potřebou a nabíjení probíhá přímo ze sítě nebo v rychlonabíjecích stanicích.

„Naše ucelená řešení elektrifikované přepravy jsou navržena tak, aby vyhovovala konkrétním potřebám každého zákazníka i každého města. K vozidlům budeme prostřednictvím celoevropské sítě obchodních zastoupení a servisů nabízet vše – od analýzy tras po služby a financování. Úzce spolupracujeme i s dodavateli infrastruktury nabíjení,“ dodává Jonas Odermalm.

Specifikace Volvo FE Electric

Plně elektricky poháněné nákladní vozidlo pro svoz odpadu, rozvážku a další využití v městském prostředí, celková hmotnost vozidla 27 tun.

Hnací ústrojí: dva elektromotory s maximálním výkonem 370 kW (260 kW trvalého výkonu) a dvoustupňová převodovka Volvo Maximální točivý moment elektrických motorů je 850 Nm. Maximální točivý moment na zadní nápravě je 28 kNm.
Akumulace energie: lithium-iontové akumulátory, 200–300 kWh
Dojezd: až 200 km
Nabíjení: k dispozici jsou dva různé způsoby nabíjení. CCS2: maximální nabíjecí výkon 150 kW, stejnosměrný proud nabíjení s nízkým odběrem: maximální nabíjecí výkon 22 kW, střídavý proud
Doba nabíjení: z prázdných na plně nabité akumulátory (300 kWh): CCS2 150 kW přibl. 1,5 hodiny, nabíjení s nízkým odběrem přibl. 10 hodin

Specifikace Volvo FL Electric

Plně elektricky poháněné nákladní vozidlo pro svoz odpadu, rozvážku a další využití v městském prostředí, celková hmotnost vozidla 16 tun.

Hnací ústrojí: elektromotor s maximálním výkonem 185 kW (130 kW trvalého výkonu) a dvoustupňová převodovka Volvo Maximální točivý moment elektrického motoru je 425 Nm. Maximální točivý moment na zadní nápravě je 16 kNm.
Akumulace energie: lithium-iontové baterie s celkovou kapacitou 100–300 kWh
Dojezd: až 300 km
Nabíjení: k dispozici jsou dva různé způsoby nabíjení. CCS2: maximální nabíjecí výkon 150 kW, stejnosměrný proud nabíjení s nízkým odběrem: maximální nabíjecí výkon 22 kW, střídavý proud
Doba nabíjení: z prázdných na plně nabité akumulátory: rychlé nabíjení 1–2 hodiny (stejnosměrný proud), noční dobití až 10 hodin (střídavý proud) při maximální kapacitě akumulátorů 300 kWh.

tisková zpráva

9 Comments on “Volvo představilo elektrické popelářské auto”

  1. Že by mne přestali popeláři z OZO budit každé úterý
    Že by mne přestali popeláři z OZO budit každé úterý kraválem pod okny v 6,30? To bych bral. A ještě malý upomínač, aby to popelářské jelito vrátilo popelnici zpátky k plotu a nenechalo ji – jako obvykle – stát uprostřed slepé ulice na cestě. Nebo elektrické řešení – dražší, robotická ruka vysypávající popelnici a vracející ji na místo, nebo levnější, tedy elektrický obušek, který to jelito praští, když ji tam nevrátí.

    1. Já už to mám dávno vymyšlené mnohem líp.
      Autobus

      Já už to mám dávno vymyšlené mnohem líp.
      Autobus kombinovaný s popelářským autem. Za jízdy by automaticky nabíral a vysypával popelnice, odpad by sám spaloval a energii by používal k pohonu.
      Jistě, musí se dochytat nějaké mouchy, ale jinak dokonalé, ne?

  2. Netuším kolik je váha normálního popelářského vozu,
    Netuším kolik je váha normálního popelářského vozu, ale u nás už nepouští na pěší zónu ani ty stávající, protože ničí dlažbu. U nás by už ani v centru nepřejel několik mostů.
    Celková hmotnost vozidla 27 tun je už prostě v centrech problém.

    1. Vždyť v tom článku máte 2 verze? Vy jste to
      Vždyť v tom článku máte 2 verze? Vy jste to nečetl?
      Jedna má 27 tun, druhá 16 tun.
      A strejda Google říká, na první dobrou, že popelářských vozů je habakuk. Spalovací jsou o 24 tunách, nebo taky jen 18 tunách. Takže skoro stejně. A záleží jen co si město objedná, to taky má.

  3. Máme tady novou módu udávat točivý moment na zadní
    Máme tady novou módu udávat točivý moment na zadní nápravě, asi aby ta hodnota vypadala cool. Přitom je podobně nicneříkající jako údaj o točivém momentu elektromotoru. Ještě se u toho popelářského auta mohli pochlubit zrychlením 😀

    Jinak ale u takových aut mi elektrifikace dává hodně smysl. Určitě dobrý počin

    1. Osobně mi to přijde jak auto na dálkové ovládání. Když
      Osobně mi to přijde jak auto na dálkové ovládání. Když vidím tu web kameru na místě řidiče a připoutané pásy. Na nákladním autě moc čidel není a to auto v zatáčce moc přesně tu zatáčku neprojíždí. No nevím.

Napsat komentář