Tesla Model Y přijde v roce 2020 a bude to výrobní revoluce, tvrdí Elon Musk

V mediální bouři týkající se aktuálních finančních výsledků společnosti Tesla by neměly zapadnout i další informace. Třeba ty o Modelu Y.

Elektromobil Tesla Model Y v představě italského magazínu OmniAuto.it
foto: OmniAuto.it

Po vydání každé čtvrtletní finanční zprávy probíhají i konferenční hovory, kterých se účastní špičky Tesly. Nejinak tomu bylo i tentokrát.

Ačkoliv se nedávno objevily informace, že výroba plně elektrického crossoveru Tesla Model Y by mohla začít už koncem roku 2019, Elon Musk toto v konferenčním hovoru popřel. Místo toho potvrdil, že se cílí na rok 2020.

Dále řekl, že Model Y se nebude vyrábět ve Fremontu – místo toho oznámí Tesla lokaci nové továrny, a to nejpozději v letočním 4. čtvrtletí. Šanghaj?

Musk se samozřejmě ani tentokrát nedržel nijak zpátky. Už dříve naznačoval, že výroba Modelu Y bude významně automatizována, do míry dosud nevídané. Tentokrát řekl, že půjde doslova o „výrobní revoluci“.

A to zejména v tom smyslu, že auto by se konečně mělo zbavit olověné 12V baterie. Tím se výrazně sníží délka kabeláže v autě, a tím i zjednoduší výroba.

Zároveň stále není jasné, zda bude Model Y skutečně postaven na podvozku Tesla Model 3, nebo nikoliv. Původně chtěl Elon Musk vyvinout podvozek zcela nový, ale později plány změnil. Zda je o konečné rozhodnutí zatím ale není jisté.

V konferenčním hovoru Musk řekl, že tentokrát si s vývojem Modelu Y dávají načas. Všechna rozhodnutí jsou podmíněna minimalizací kapitálových výdajů. Není se co divit, zásoby peněz se Tesle povážlivě ztenčují. A to přitom investice do programu vývoje a výroby Modelu Y mají teprve doopravdy začít!

44 Comments on “Tesla Model Y přijde v roce 2020 a bude to výrobní revoluce, tvrdí Elon Musk”

  1. Už dříve naznačoval, že výroba Modelu Y bude významně
    Už dříve naznačoval, že výroba Modelu Y bude významně automatizována, do míry dosud nevídané. Tentokrát řekl, že půjde doslova o „výrobní revoluci“.“

    Že to dříve naznačoval neznamená, že tomu tak bude. Jak nedávno připustil – nadměrná robotizace je naopak ke škodě.

      1. Konkrétně na Tesle to zase není moc velké věštění
        Konkrétně na Tesle to zase není moc velké věštění budoucnosti, u ní to funguje celkem průhledně. Musk udělá zásadní prohlášení, akcie jdou nahoru, Tesla má průšvih, akcie jsou dolů. Je udivující, že email zaměstnacům, že dosáhli výroby 2000 aut týdně zhodnotily akcie Tesla o několik miliard dolarů za den. Již 25.4. vsadil na propad ceny akcií například i fond Verdi Capital Kateřiny Zychové. Cituji – „Tesla je podle mě ukázkový případ sázky na propad cen akcií. Firma potřebuje neustále externí financování na svůj provoz a další plány. Kdybychom uvážili, že by se Tesla dostala do zisku, a vzali rozumné marže a mírně prémiovou valuaci v porovnání s autosektorem, hodnota Tesly by měla být o 80 procent níže, než je současná tržní cena,“ vypočítává Zychová. No a po 9 dnech vydělala miliony, takže žádná velká věda.

      1. Mám Ryobi OLM1840H
        šiřka 40 cm, k tomu jsem dokoupil 2 akku

        Mám Ryobi OLM1840H
        šiřka 40 cm, k tomu jsem dokoupil 2 akku One+ který používám i na pár jejich aku nářadí (rázovej utahovák, bruska…)
        Je to bez pojezdu, ale díky nízké váze to nevadí. S benzínovou jsem nikdy nesekal tak nedokážu porovnat.
        Mám ji druhým rokem a zatím v pohodě. Je to sice samej plast a není to zrovna vyrobený jako tank, ale drží a cena byla rozumná. Více funkční madla s mnoha tlačítky jsou skvělá.
        Zahradu 1100 m2 s vyšší trávou posekám tak na 3x, ale já nikam nespěchám. Možná při údržbě nízkého trávníku by to šlo i jen na dvoje nabití.
        Bosch jsem nekoupil kvůli špatnejm recenzím a kvůli vysoký ceně. Teď už dělá aku sekačky i Husqarna a Stiga, které asi budou ještě lepší. Nějaký ty Hechty a jiný no name číny jsem ani neuvažoval.
        Je to příjemný mít lehčí tichou sekaču co nesmrdí, startuje na zmačknutí čudliku a nemusí se zazimovat 🙂 Sousedi taky jistě ocení že nedělám kravál.

        1. Tak to se pak obrátím při řešení výměny sekačky.
          Tak to se pak obrátím při řešení výměny sekačky. Zatím s Ryobi dobrá zkušenost, mám doma https://ryobi.eu/naradi/pily/ocasove/rrs-1801-m-aku-ocasova-pila-one,https://ryobi.eu/naradi/kompresory/r18-i-o-aku-kompresor-one a https://ryobi.eu/zahrada/plotostrihy/18-v-aku-plotostrih-s-dlouhym-dosahem-delka-listy-50-cm-rht1850xli.
          Na elektrické sekačky nedám dopustit. Ano, kabel je sice opruz, ale u benzínové ten smrad, kravál, dolívání oleje a benzínu, skladování, nemožnost jednoduchého čištění, nutnost zazimování, prohlídky v servisu, to je fakt o ničem. Já jednou za rok demontuji nůž a nechám ho nabrousit. Alko 40 cm za pořizovačku 5 tisíc Kč slouží už 18 let. Ještě v původním žlutém dizajnu. Tatáž nová je už zase o kus dále https://www.mall.cz/rotacni-elektricke-sekacky/alko-comfort-40-e01

          1. jojo zlatá elektrika, mám benzínový pásový minidumper,
            jojo zlatá elektrika, mám benzínový pásový minidumper, jel jsem s ním asi jen 5x a už nejde nastartovat, dočetl jsem se, že bude zřejmě zasviněný karburátor od benzínu co se tam nesmí nechat přes zimu, akorát jsem se už 2 roky nedokopal k opravě a raději používám obyčejné kolečko to je takřka bezúdržbové a bezporuchové, takže benzínová sekačka nesmí nikdy přes práh, kabel u elektrické sekačky jako opruz neberu, když je potřeba rozvinuji i 2x 50m bubny a s tím už člověk poseká i ten hektar :-))

            1. S akumulatorovou kosackou a inym akumulatorovym naradim je to
              S akumulatorovou kosackou a inym akumulatorovym naradim je to ako s elektromobilom. Ak ho raz vyskusas, uz nechces ine.
              Kosacka na predlzovacku je fajn pri velkych travnikoch bez stromov, krikov a pod. Bateriova je v sade alebo vinohrade neporovnatelne lepsia.

              1. aku nářadí je fajn ale nikdy se nevyrovná el nářadí na
                aku nářadí je fajn ale nikdy se nevyrovná el nářadí na kabel, navíc to aku nářadí je většinou několikanásobně dražší plus jako další bonus degradace baterek a po určitém čase je to pak na vyhození nebo koupi nových baterek, nářadí na kabel je většinou nezničitelné jen ten „opruz“ s taháním kabelů,

                1. Všechno chce svý. Na menší louku kosu, na větší stádo
                  Všechno chce svý. Na menší louku kosu, na větší stádo oveček. Místo dumperu si pořiď mulu.

                2. 1***,
                  místo dumpra používám dočasně jednoho vola :-)))

                  1***,
                  místo dumpra používám dočasně jednoho vola :-)))

                3. Drahsie ano, ale nielen ze sa vyrovna, ale prekvapivo je v
                  Drahsie ano, ale nielen ze sa vyrovna, ale prekvapivo je v rovnakej kategorii caso ovela lepsie. Aku kozacka rovnakej velkosti je podstatne lepsia, hlavne preto, lebo je lahsia, teda aj relativne velka nepotrebuje pohon, ktory je uplne nanic v kopcovitom a clenitom terene, kde sa kosi casto dozadu. Degradaciu po 3 rokoch nepozorujem a ak nejaka bude, tak to znamena len castejsie vymenit akumulator.

          2. Já sekám trávník ruční vřetenovou sekačkou Fiskars.
            Já sekám trávník ruční vřetenovou sekačkou Fiskars. Jde to stejně rychle jako s benzínovou, nebo elektrickou. Netahám kabel, nesmrdí a narozdíl od klasické rotační sekačky neničí trávník. Takže i v tomhle suchu mám bez zalévání nádherný zelený trávník co mají mazlíčkové rádi.
            Bohužel sekačková loby nutí ofce kupovat si i na trávníčky k řadovkám ohromné benzínové sekačky s pojezdem. Když vidím sousedy, jak dvakrát týdně dvě hodiny řvou a smdrěj se sekačkou a křovinořezem a jejich trávník je žlutý a nedá se po něm chodit bos,zavřel bych je někam do klece. Pak ještě tu trávu narvou do biokontejneru a zaplatí za jeho odvezení, aby si pak v obi koupili v igelitových pytlích kompost. Bohužel místo toho, aby se tohleto dle Darvina samo zahubilo, neustále se to množí.

            1. a znám i lidi co si k té benzínové sekačce na odvoz té
              a znám i lidi co si k té benzínové sekačce na odvoz té posekané trávy pořídí na spotřebitelský úvěr benzínovou čtyřkolku za 250k a nemůžou si vynachválit kolik práce jim to ušetří,
              ještě k tomu tahání kabelu, nechápu co s tím lidi pořád mají, ten kabel váží nula nula nic, a když se jezdí správným směrem tak ani nepřekáží

        2. Děkuji za obsáhlou odpověď, já už rok mám malou
          Děkuji za obsáhlou odpověď, já už rok mám malou strunovou sekačku BLACK and DECKER STC1840EPC 4Ah a je úplně super. Dokonce s ní bez problémů seká i moje 71 letá maminka.
          Dneska jsem si koupil v Bauhasu rotační s pojezdem 60V 4Ah:
          https://powerworkstools.com/global/en/products/lawn-mower-46-cm-sp-0
          Už se nemůžu dočkat až jí odpoledne složím a otestuji.

    1. To je tady takový klasická situace dvou táborů. Zelení
      To je tady takový klasická situace dvou táborů. Zelení věří Muskovi, fandí mu a třeba i symbolicky (koupí pár akcií) nebo dramaticky (koupí pár aut) jej podpoří.

      A pak jsou tu červení. A ty jen negativně žvaní, nikdy si od Tesly nic nekoupí a tvrdí, že hodnota firmy se blíží nule. Nevím jaká je jejich motivace. Ale myslím, že umřou dřív než bude elektromobil standard, tak nechápu proč se tak rozčilují (a zkracují si život).

      Jo a pak je tu skupina (možná jen jeden) anonym(ů) a toho (ty) zatím redakce neumožňuje čtenářům filtrovat v komentářích. Pořád na to čekám, pane Horčíku.

      1. Anonymové jsou všichni, sany je rovněž anonymní nic
        Anonymové jsou všichni, sany je rovněž anonymní nic neříkající přezdívka, kterých může mít uživatel několik.

        Co se týká Tesly, sám Musk se snaží vyvolat svým marketingem rozporuplné diskuze, žádná jiná automobilka, která by vyráběla 100 tis. aut ročně (což je maloseriová výroba) by nedostala tolik pozornosti. S tímhle účetnictvím by běžné firmě v EU nikdo nepujčil ani korunu a auditoři by se křížovali nad hospodářskými výsledky, kdy přes všechny sliby plynule narůstá ztráta firmy a všichni si říkají, že další bude ještě větší? Ty sliby, že už nepotřebuje peníze řekl již několikrát a že bude firma v zisku už taky. Investoři do firmy vrazili už tolik miliard, že už nemohou couvat a musí to dál držet.

        Nic proti Tesle, rozjela výrobu EV, ale aby vyráběla 10 milionu EV ročně, na to nemůže ani myslet. Pravda, ostatní na to zase nechtějí myslet, pro klasické automobilky to je noční můra – vyrábět auta s malým ziskem, které nepotřebují servis. Musk nekouká na 10 let dopředu, servis ho nezajímá.

        1. Nedá mi to a musím se ozvat.
          Řikat že pro klasické

          Nedá mi to a musím se ozvat.

          Řikat že pro klasické automobilky je to noční můra a výroba s malým ziskem – pokud vím, tak Muskova dlouhodobá strategie je zisk přes 25% na vůz. Tohle se mi nezdá jako malý zisk (pro srovnání -VW přiznává 5%).

          Ohledně množství vyrobených aut – v roce 1991 Škoda vyrobila 170 tisíc aut, na půl miliónu se dostali až 2005, na milión 2014 – takže se dá říci, že se Tesla (zatím) nevymyká standardním rychlostem celého oboru. U modelu 3 už jsou na rychlosti výroby 2200 vozů za týden, takže se dá letos počítat s celkovou výrobou přes 200 tisíc, pokud se podaří zrychlit výrobu na 3500 za týden do pololetí tak jsou na 250 tisících a pokud skutečně zrychlí na 5000 za týden, tak se dostanou i na 300 tisíc.

          A ohledně koukání 10 let do budoucnosti – zřejmě nevidíte kam to technologicky směřuje – ty elektromobily mají takové množství senzorů a natolik silný výpočetní výkon, že se u nich dá předpokládat funkční autonomní řízení (otázka software). Potom se celá doprava postupně přetransformuje na prodej služby dopravy – a tam už se nebude počítat s opravami aut a životností 30 let. Bude se počítat, že auto se neopravuje, má životnost 200 tisíc kilometrů a pak se recykluje.

          Celý obor se mění – takže si to užijte – jsme poslední generace, která si ještě může pořídit auto a řídit ho. Naše děti už tuhle možnost mít nebudou.

          1. Já už mám děti starší Nicméně děti mojich dětí
            Já už mám děti starší Nicméně děti mojich dětí možná něco takového zažijí, podle mě za 15 až 20 let se toho tady výrazně moc nezmění je to o kupní síle a ta je pořád tak slabá, že auta za půl milionu už je pro většinu obyvatel luxus.

          2. To mi přijde stejně pravděpodobné, jako že si za 30 let
            To mi přijde stejně pravděpodobné, jako že si za 30 let nebudeme moct pořídit kolo a jezdit na něm. Částečně tomu věřím – dálnice, rychlostní silnice, možná časem i města, ale všude jinde možnost řízení zůstane podle mě ještě stovky let.

    2. Hmm, takže když si podle článku nevyměním kolo tak to
      Hmm, takže když si podle článku nevyměním kolo tak to neumím 😀 Nebude spíše otázka jak se ptali=jaké byli otázky?

      Já třeba po otázce umím vyměnit kola řeknu ne, i když vím jak použít hever a klíč (na faválovy sem to dělal běžně), protože vím, že nemám přístroj a vyvážení, takže si přiznám, že jsem v prdeli narozdíl od „odborníků“ co neřeknou, že u nich v servise ten stroj mají a můžou ho zdarma použít 😀

      Tak když pominu, že na dálůnici nebo státní kolo vyměňuje jenom sebevrach nebo „odborník z novin“, tak bych ty pány postavil ke svému autu, když píchnu a řekl „pánové můžete začít“ a ty odborníci by mě do minuty řekli ale vy nemáte náhradní kolo… co ten novinář+odborník 😀
      Když přidám, že kromě lepící sady mám pojištění které mi umožňuje toto řešit tím že si zavolám pomoc a rovnou dostanu nové kolo místo dojezdu pomalou rychlostí a pak čekání na výměnu, tak se ptám proč bych to dělal jenom protože to umím, není lepší výměna gumy od profíka hned, než prsení se jak tomu rozumím a udělat to později…

      Ten článek je novinářská snůžka hovadin potpořená sapšklíma lidma co pindaj na poradách, ale nejsou schopni pochopit, že když mám třeba u výměny kol po zimě i kontrolu olejů atd. zdarma, tak proč bych to proboha dělal já…

  2. //OFF TOPIC
    Nový ceed môže byť aj elektrický, Kia

    //OFF TOPIC

    Nový ceed môže byť aj elektrický, Kia spustila jeho výrobu

    https://ekonomika.sme.sk/c/20816921/novy-ceed-moze-byt-aj-elektricky-kia-spustila-jeho-vyrobu.html?ref=tit

    „Spolu s naším posledným motorom, ktorý mal v modeli Kia Ceed objem 1,4 litra, sme uviedli najnovšie technológie. Ďalšie kroky by mali smerovať k elektrifikácii.“

    OTAZKA:Je v súčasnosti Kia Ceed pripravená stať sa polovičným alebo plným hybridným modelom?

    „Jednoznačne. Dnes môžeme hovoriť o elektrifikácii tohto modelu.“
    „Jednotlivé úrovne elektrifikácie budeme postupne zavádzať do závodov v Európe.“

    OTAZKA:Preferujete hybridné alebo výlučne elektrifikované vozidlá?
    „V rámci Európy autá konštruujeme výlučne pre elektromobilitu.

      1. Všechno to stojí a padá na mnoźství dodanejch baterek.
        Všechno to stojí a padá na mnoźství dodanejch baterek. Kia je Hjůndaj a ten čeká zvlášt na každou baterku aby jí moh vmontovat do již vytobenýho IONIKa na kterej se čeká měsíce nebo rok. Zatím žádná velkokapacitní výroba.

          1. Čau Jenjo, ty ještě žiješ?
            Zvláštní čím vším si

            Čau Jenjo, ty ještě žiješ?
            Zvláštní čím vším si procházíš jen kvůli jednomu jedinému pitomému fonetickému přepisu protože jsem línej přemejšlet nad tím jak se to píše :)))
            To musí bejt děsný mít takovou sexuální deprivaci z názvu automobilky a soužit se kvůli kravině … :))

Napsat komentář