Prohlédněte si Jaguar I-PACE zblízka a do detailu – na novém videu Fully Charged

Britský pořad Fully Charged zaměřený na elektromobilu a obnovitelné zdroje přinesl podrobný půlhodinový rozbor nového Jaguar I-PACE.

Elektromobil Jaguar I-PACE v pořadu Fully Charged. Je o 50 mm kratší než F-PACE, ale rozvor je větší o 115 mm. Uvnitř je díky tomu více místa.
foto: Fully Charged

Redaktorům Fully Charged se podařilo nejen si nový elektromobil Jaguar I-PACE projet, ale navíc získat podrobný výklad o jeho konstrukci. Šéf řady Ian Hoban u rámu auta podrobně popsal jak vznikal.

Rám a šasi je vyrobeno z 94 % z hliníku – nejvíc, kolik kdy v jakémkoliv výrobním Jaguaru bylo využito. Konstrukce není svařovaná, ale lepená a nýtovaná.

Elektromotory jsou umístěné na přední a zadní ose. Hnací hřídel díky tomu probíhá přímo motorem, což snižuje jeho hmotnost i rozměry a zvyšuje jeho účinnost (>95 % mezi 30 km/h až 130 km/h).

Nad motorem je umístěn invertor a 7kW palubní nabíječka. Tepelné výměnníky a čerpadla pomáhají získávat teplo z okolí a ohřívat s ním baterii. Její ideální provozní teplota je kolem 20 °C až 25 °C a její udržování pomáhá i maximalizovat dostupnou dojezdovou vzdálenost.

Auto sbírá také teplo z elektromotoru a elektronických jednotek a vyhřívá s ním kabinu. Baterie je umístěna v podvozku. Skládá se z 36 modulů, v každém je 12 pouch-článků (NiMnCo). Celková voltáž je 450 V. Systém je modulární a připravený na to, aby bylo možné ho využít i v dalších budoucích modelech.

Pod zadními sedačkami nad baterii je umítěn BCM (Battery Controller Module). Ten je možné softwarově updatovat vzdáleně přes internet s pomocí telematiky vozu. Jaguar I-PACE nabízí dva stupně rekuperace, vyšší a nižší. Ve vyšším je možné de-facto řídit pouze s jedním pedálem, podobně jako u BMW i3 nebo nového Leafu (e-Pedal).

Fully Charged

11 Comments on “Prohlédněte si Jaguar I-PACE zblízka a do detailu – na novém videu Fully Charged”

  1. Ve článku chybí podstatné údaje. Kapacita baterií,
    Ve článku chybí podstatné údaje. Kapacita baterií, výkon, špičkový výkon, zrychlení, dojezd, průměrná spotřeba/100 km… Jestli je to na videu nevím, celé jsem to neposlouchal a pak s mojí Angličtinou.
    Ještě poznámku na okraj. Proč je ten středový panel tak robusní? Evidentě tam není dostatek místa pro pravou nohu. Pám ná nohy jak žížala a strejně se mu tam nevejdou.

      1. Dinosauři budou ještě dlouho zkostnatělí. Sice maj plnou
        Dinosauři budou ještě dlouho zkostnatělí. Sice maj plnou hubu budoucnosti, sklady plný zaprášenejch futuristickejch konceptů, ale v reálu vám dodávaj pořád tu stejnou zastaralou plechofku, kde pořád opakujou ty stejný chyby. :(((

Napsat komentář