Britský pořad Fully Charged zaměřený na elektromobilu a obnovitelné zdroje přinesl podrobný půlhodinový rozbor nového Jaguar I-PACE.
foto: Fully Charged
Redaktorům Fully Charged se podařilo nejen si nový elektromobil Jaguar I-PACE projet, ale navíc získat podrobný výklad o jeho konstrukci. Šéf řady Ian Hoban u rámu auta podrobně popsal jak vznikal.
Rám a šasi je vyrobeno z 94 % z hliníku – nejvíc, kolik kdy v jakémkoliv výrobním Jaguaru bylo využito. Konstrukce není svařovaná, ale lepená a nýtovaná.
Elektromotory jsou umístěné na přední a zadní ose. Hnací hřídel díky tomu probíhá přímo motorem, což snižuje jeho hmotnost i rozměry a zvyšuje jeho účinnost (>95 % mezi 30 km/h až 130 km/h).
Nad motorem je umístěn invertor a 7kW palubní nabíječka. Tepelné výměnníky a čerpadla pomáhají získávat teplo z okolí a ohřívat s ním baterii. Její ideální provozní teplota je kolem 20 °C až 25 °C a její udržování pomáhá i maximalizovat dostupnou dojezdovou vzdálenost.
Auto sbírá také teplo z elektromotoru a elektronických jednotek a vyhřívá s ním kabinu. Baterie je umístěna v podvozku. Skládá se z 36 modulů, v každém je 12 pouch-článků (NiMnCo). Celková voltáž je 450 V. Systém je modulární a připravený na to, aby bylo možné ho využít i v dalších budoucích modelech.
Pod zadními sedačkami nad baterii je umítěn BCM (Battery Controller Module). Ten je možné softwarově updatovat vzdáleně přes internet s pomocí telematiky vozu. Jaguar I-PACE nabízí dva stupně rekuperace, vyšší a nižší. Ve vyšším je možné de-facto řídit pouze s jedním pedálem, podobně jako u BMW i3 nebo nového Leafu (e-Pedal).
Ve článku chybí podstatné údaje. Kapacita baterií,
Ve článku chybí podstatné údaje. Kapacita baterií, výkon, špičkový výkon, zrychlení, dojezd, průměrná spotřeba/100 km… Jestli je to na videu nevím, celé jsem to neposlouchal a pak s mojí Angličtinou.
Ještě poznámku na okraj. Proč je ten středový panel tak robusní? Evidentě tam není dostatek místa pro pravou nohu. Pám ná nohy jak žížala a strejně se mu tam nevejdou.
Taková blbá spalovací móda. Nový Nissan Leaf 40 kWh hranu
Taková blbá spalovací móda. Nový Nissan Leaf 40 kWh hranu toho svého brutálního středového tunelu rve řidiči přímo na tu boční kůstku kolene, která je v bojových uměních bodem pro zneškodnění útočníka.
Dinosauři budou ještě dlouho zkostnatělí. Sice maj plnou
Dinosauři budou ještě dlouho zkostnatělí. Sice maj plnou hubu budoucnosti, sklady plný zaprášenejch futuristickejch konceptů, ale v reálu vám dodávaj pořád tu stejnou zastaralou plechofku, kde pořád opakujou ty stejný chyby. :(((
Tak mám pravdu. Vadí to tam. Copak těm výrobcům nic
Tak mám pravdu. Vadí to tam. Copak těm výrobcům nic neříká ergonomie? Přece by úplně stačilo, když už tam ten panel chtějí, ho trochu vykrojit.
95 kWh je kapacita baterie. U všech verzí. Zrychlení kolem
95 kWh je kapacita baterie. U všech verzí. Zrychlení kolem 5 sekund, výkon je nepodstatný, dojezd kolem 450 km, spotřeba kolem 22 kWh/100 km.
Děkuji. Ne že bych se to chystal koupit, ale když už se
Děkuji. Ne že bych se to chystal koupit, ale když už se takový článek píše, mělo by to tam pro srovnání s ostatními typy.
V květnu bude mít prodejce v Hradci auto alespoň na
V květnu bude mít prodejce v Hradci auto alespoň na statickou ukázku, tak se zajdu mrknout. První prodeje začnou v červnu až červenci, jsem objednán na zkušební jízdu 🙂
Tleskám!
Tleskám!
Já taky!
Já taky!
Tohle vypadá, že se do toho pořádně obuli a že to není
Tohle vypadá, že se do toho pořádně obuli a že to není žádná předělávka typu e-Golf.
Indové se toho nebojej, příští rok vytáhnou sedan.
Indové se toho nebojej, příští rok vytáhnou sedan.