Co ovlivňuje cenu povinného ručení na elektromobil

Elektromobily jsou u nás stále populárnější a není divu, vždyť jejich provoz je nejen levnější, ale i šetrnější k životnímu prostředí. Jako u každého jiného vozidla, musí mít řidiči elektromobilů taktéž sjednané pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tedy povinné ručení.

Elektromobily Tesla patří i v Česku mezi populární značku.
foto: pixabay.com

Dobrou zprávou je v tomto ohledu skutečnost, že povinné ručení na elektromobily je zpravidla levnější než pro jiná vozidla, neboť zde nehraje roli objem motoru vozidla. Co tedy ovlivňuje cenu pojištění u elektromobilu?

Věk pojistníka

Je všeobecně známé, že čím mladší pojistník, tím dražší cena povinného ručení. V tomto případě je pro pojišťovny zejména podstatné zdali se jedná o mladého a nezkušeného řidiče například ve věku 19 let, nebo si pojištění sjednává již osoba nad 30 let.

Každá pojišťovna má toto věkové rozlišení odlišné, avšak lze obecně říci, že se věk pojistníka vždy promítne do ceny pojištění. Je tomu tak proto, že dle statistických tabulek pojišťoven je u mladých řidičů větší pravděpodobnost způsobení nehody a tedy i větší pravděpodobnost, že bude pojišťovna muset poskytnout pojistné plnění.

Bydliště pojistníka

Na cenu povinného ručení má vliv i údaj o tom, kde pojistník bydlí a tedy i kde je vozidlo provozováno. Čím menší a méně frekventovaná obec, tím nižší konečná cena pojištění. Pojišťovny zde opět vychází ze svých statistik, ze kterých vyplývá větší pravděpodobnost způsobení škody právě ve velkých a více frekventovaných městech jako je například Praha.

Počet bonusů

Bonusy u povinného ručení lze v rámci pojišťoven převádět a proto pojistník při změně pojišťovny o své bonusy nepřijde a nebude muset začínat od začátku. V případě, že však máte ve škodním průběhu již pár pojistných událostí a tedy i malusů, může se to negativně odrazit na ceně vašeho dalšího pojištění, které bude z důvodu menšího počtu bonusů dražší.

Frekvence platby

Velké množství pojišťoven umožňuje roční platbu povinného ručení a nabízí dodatečné slevy za sjednání této frekvence platby. Nejdráž tedy vyjde pojistka s měsíční frekvencí platby, kdy pojišťovna dostává pojistné měsíčně a nemá jistotu kdy přesně a zdali pojistné dostane.

Flotilové pojištění

Vlastníte větší počet elektromobilů? Neváhejte si je pojistit v rámci takzvaného flotilového pojištění, které předpokládá pojištění vozidel v rámci jedné pojistné smlouvy. Tato forma pojištění je výhodná pro obě strany. Pojišťovna pojistí více vozidel zároveň a ušetří na správě pojištění. Pojistník má zase možnost vyjednat si lepší individuální podmínky a získat i množstevní slevu na pojištění.

placená inzerce

30 Comments on “Co ovlivňuje cenu povinného ručení na elektromobil”

  1. Dobrý den Všem,
    v poviném ručení být problém žádný

    Dobrý den Všem,
    v poviném ručení být problém žádný ani být nemůže,
    ale co havarijko…?
    Máme tady normální e-vůz za milión (e-golf?),
    lepší TM3 min 1,5 melounu a servis po nehodě vůbec levný nebude.
    Takže pálka jak za fosilní prémiovku.
    No a teď to hlavní:
    Nejdražší díl v autě je baterka.
    A až budou na trhu opravdu levné soláry na každou střechu,
    tak nám tady najednou vykvete mega černý trh s použitýma akumulátorama.
    A až pojišťovny zjistí, kolik se nalezne kradených, ale vykuchaných EV (bez baterky), tak to se teda v přijatelných sazbách předhánět nebudou.

    Snad se pletu

    1. Pokud naši zákonodárci v téhle věci schválí stejně
      Pokud naši zákonodárci v téhle věci schválí stejně „tvrdé postihy“ jako za krádeže aut na ND, přetočené tachometry v bazarech a falešné STK +emise na evidentní popelnice, máme se na co těšit. To bude masakr, nebo „echt česká komedie“?

  2. Stejně by mě zajímalo co pojišťovnu vede k
    Stejně by mě zajímalo co pojišťovnu vede k přesvědčení že pojistník je zároveň i řidičem a že vozidlo se provozuje jen v obci, kde má pojistník nahlášené trvalé bydliště. A už vůbec jsme se nedozvěděli nic o pojištění firemních elektromobilů

        1. Povinné ručeníje především nesmyslné v tom, že se
          Povinné ručeníje především nesmyslné v tom, že se uzavírá na auto. Auto má odpovědnost, protože způsobuje škody. A čím větší má objem motoru, tím větší škodu způsobí. To musel vymyslet stejnej člověk, jako vymyslel příčné prahy, rádio Impuls, komunismus a hemeroidy.

          1. Pokud jim to statisticky (na velkem poctu aut, urcite budou
            Pokud jim to statisticky (na velkem poctu aut, urcite budou vyjimky) vychazi, tak proc ne. Nezanedbatelne urcite neni ani to, ze vetsi objemy jsou drazsi a tudiz je vetsi sance, ze majitel skousne drazsi povinne ruceni.
            Koneckoncu jde o jejich zisk a kdyby to kriterium nefungovalo, tak ho pouzivat nebudou. Elektromobily (drahe, maly „papirovy objem“) jsou u nas zatim nezajimava anomalie. Verim, ze po druhe rozstrelene Tesle se proste zacnou pocitat jako petilitrovy motor, ne litrovy 🙂

    1. Cenu neovlivňuje váš email a telefon, ale elektronická
      Cenu neovlivňuje váš email a telefon, ale elektronická komunikace. Pokud vyžadujete tisk a doručení Českou poštou, tak si to zaplaťte. Prostě poslat dopis nestojí 1 Kč, takže máte na výběr: email + tel.: pojišťovna ušetší -> vy máte nižší cenu. A nebo ne. Je to na vás.
      No a zamozřejmě, databáze klientů se všemi údaji se také hodí.

  3. Což o to pojistka je jako by to byl objem do 1000 cm3.
    Takže

    Což o to pojistka je jako by to byl objem do 1000 cm3.

    Takže to je výhodné třeba pro tu Teslu na obrázku.

    Protože stejnou pojistku platím i za třeba mále městské elektrické autíčko o váze 1 T. Jako za třeba SUV Karoq co Váží 2x tolik když má motor 1,0 TSI.

    Škoda , že nepíšete něco o havarijním pojištění, zde jsou elektromobily , hlavně Japonské nesmyslně drahé.

    1. Co je na tom nepochopitelného? Cena havarijního se odvíjí
      Co je na tom nepochopitelného? Cena havarijního se odvíjí od pořizovací ceny. Pokud elektromobil stojí 1M, tak těžko může havarijku stejne drahou jako Dacia. Jako vždy platí, kdo má na koně, mu sít i na seno. Krom toho, havarijní je dobrovolné, tak o co jde.
      A mimochodem, zkuste si někde najít, kolik stojí např. oprava BMW i3 – on ten kompozit se blbě vyklepává, takže oprava = nový originální díl. Někde jsem viděl porovnání a vycházelo to na několikanásobek oproti podobně drahému běžnímu autu. A ještě dlouho bude i proto, že druhovýroba jaksi zatím není.

      1. No když můžou dávat pojištovny levnější cenu za
        No když můžou dávat pojištovny levnější cenu za povinné ručení, tak proč třeba ne.

        Určitě se EV méně krade, méně jezdí po dálnici, méně v zimě.
        Nejezdí většinou delší trasy v kuse takže nehrozí únava řidiče. Jezdí většinou jak šneci .

        Ale hlavně cenu EV tvoří baterie, která při běžných tukancích
        přežije.

        I totálně nabourané EV má cenu někde 50% právě kvůli baterce,
        se zkuste podívat na ceny elektrických aut po havárii. Když jsou nějaká za cenu stejně nabouraného spalováku, tak jsou už bez baterky.

        Takže si umím představit že si pojištovna udělá rozbor rizika a dá třeba 25% slevu na havarijko jen kvůli pohonu.

          1. Počet registrovaných aut snad nemá vliv na to jak se budou
            Počet registrovaných aut snad nemá vliv na to jak se budou krást. Po by se mohlo říct třeba u aut na vodík , když je třeba registrované jedno , nebo žádné a ukradne se , tak pak jako statisticky bude někdo tvrdit, že auto na vodík se krade 1000x více než na naftu?

            I KDYŽ nevylučuji možnost krádeže právě kvůli baterii.

  4. No, pocity rozporuplné. Když pominu bláznivou cenu, tak je
    No, pocity rozporuplné. Když pominu bláznivou cenu, tak je to normální motorka, která má svoje dětské problémy. Aktuálně řeším chybu ve firmwaru controleru, která mě sem tam restartuje motorku…směšné, že, pokud by se to nedělo náhodně při zastavení na semaforech… Řemen je hlučný v závislosti na jeho stavu a seřízení, taky mě to vadí, protože motorka je jinak tichá a ten zvuk mě při určité rychlosti znervózňuje. Nabíjím jen palubní nabíječkou, zatím mě to nevadí, jezdím s ní do práce. A baterie se „zajíždí“, čekám po pár cyklech ještě navýšení dojezdu, nyní normální jízdou cca 170km na nabití.

    1. Jak jste s ni spokojen? Ja se na ni byl nedavno projet ve
      Jak jste s ni spokojen? Ja se na ni byl nedavno projet ve Zline, ale moc me to nepresvedcilo. Prekvapila me pomerne vysoka houcnost, ale urcite se na chybejicim vau efektu podepsala i mokra silnice a prvni posazeni na masinu v sezone.
      Neprikoupil jste si nahodou i tu rychlonabijecku? A pokud ano za jak dlouho to s ni nabijete?

      1. Hmm, to mne zajímá s těmi jednostopými vozítky… jak
        Hmm, to mne zajímá s těmi jednostopými vozítky… jak probíhá technická? A jak je to s Polishi, když náhodou zastaví e motorku, máte někdo zkušenost? Jako jestli se na to nekoukaj jako na přestavbu ala Custom Bike ?
        A to povinné u vozidel by snad melo být dle hmotnosti taky, tedy obsah motoru a kde bydlim je už zastaralá kravina… no eště by to mohli rozlišovat jestli jezdim na vodík, to budou asi taky počítat jinak

        1. STK na e-skutry naprostá pohoda, v podstatě jen jestli to
          STK na e-skutry naprostá pohoda, v podstatě jen jestli to svítí a bliká, na brzdu jsem nešel, stav baterií nebo dotažení kabelů nekontrolují:-)
          Jediné s čím jsem měl lehký stres bylo u E-maxe, kdy VIN je vyražený na trubce rámu v přední části, a na ní je přidělaný gumový kryt (opatření proti vnikání vody do prostoru pro baterie otvorem v kapotáži vpředu za předním kolem) takže jsem při první STK na místě vyříznul nožíkem okénko v gumě okolo VIN a trochu jsem se při tom zapotil:-)
          S policisty zkušeností moc nemám. Akorát jednou jsem vjel omylem do zákazu vjezdu motorových vozidel, tak jsem zkoušel s paní policistkou polemizovat, že moje motorka nemá motor, ale elektromotor, nicméně jsem jí nepřesvědčil. Naštěstí to vyřešila domluvou.

    2. Přidávám údaje o svých jednostopých
      Přidávám údaje o svých jednostopých elektrovozítkách:
      Emax-110S………128Kč/Rok
      Emax-90S……….57Kč/Rok
      Brammo Enertia+…129Kč/Rok

      Ta cena za druhý E-Max není nízká kvůli slabším bateriím oproti prvnímu E-maxovi, ale bylo mi sděleno, že už mám u té samé pojišťovny pojštěno víc vozidel včetně benzínového auta, takže proto je ta cena tak nízká. U toho Bramma asi hrál roli vyšší výkon v TP, takže to spadlo do kategorie nad 50cm3

Napsat komentář