V továrně v Brunšviku (Braunschweig) na severu Německa se Volkswagen chystá vyrábět až 500 000 baterií ročně. Ohlásil to nový šéf koncernu Herbert Diess.
foto: Ballon-sz.de, licence CC-by-sa 2.0/de
Továrna Volkwagenu v Brunšviku je jednou z nejstarších v koncernu. Její historie sahá až do roku 1938. Pracuje tam kolem 6600 lidí.
Oznámení o tom, že se továrna nově zaměří právě na výrobu baterií pro budoucí elektromobily koncernu postavené na platformě MEB, přišlo spolu se zásadní zprávou o výměně na vedoucím postu koncernu.
Matthiase Müllera nahradí Herbert Diess, o kterém se jako o možném nástupci mluví od jeho přechodu do VW z BMW v roce 2015. Diess má za úkol pokračovat ve velké reorganizaci.
Ta má v blízké budoucnosti klást velký důraz právě na elektromobilitu. A baterie k ní budou klíčem. První elektromobily řady I.D. postavené na nové platformě MEB mají jít na trh v roce 2020.
Kdyby se VW konečně jednou jasně vyjádřil a přestal
Kdyby se VW konečně jednou jasně vyjádřil a přestal mlžit. Ano, 500 000 baterií je zřejmě pro stejné množství BEV nebo HEV, ale jaká je plánovaná kapacita? Jestli to půjde do hybridů s kapacitou baterie 15KWh nebo do BEV s kapacitou 60KWh. Pořád jenom čtu proklamace a nějaká papírová gesta. Jediné, co mají je Golf EV, a to není pro takovou velkou automobilku nic, s čím by se mohli chlubit.
antifosilní mudžáhedýn † čest jeho
antifosilní mudžáhedýn † čest jeho památce
novinky.cz/zahranicni/amerika/469211-americky-pravnik-se-upalil-na-protest-proti-fosilnim-palivum.html
„Většina lidí na planetě nyní dýchá vzduch
„Většina lidí na planetě nyní dýchá vzduch znečištěný fosilními palivy a mnoho z nich umírá předčasně. Znečištění pustoší naši planetu, bobtná ve vzduchu, půdě, vodě i počasí. Moje předčasná smrt fosilním palivem představuje to, co sami sobě děláme.“
David Buckel
Je to smutné že je třeba ve 21. století volit takovéto
Je to smutné že je třeba ve 21. století volit takovéto postupy aby člověk upozornil na závažný problém.
Čest jeho památce a upřímnou soustrast pozůstalé rodině.
Upřímnou soustrast. Bohužel.
Zatím nejsou podrobnosti,
Upřímnou soustrast. Bohužel.
Zatím nejsou podrobnosti, takže není jasné, proč to toho muže tak iritovalo, že přistoupil k tak radikálnímu kroku. Řekl bych, že astma. Měl jsem asi 100x těžký zánět průdušek (nepřeháním, za 50 let to bylo 2-3x do roka) a dovedu si představit, jaké to je prokašlat se od 4. do 6. hodiny ranní. Zcela pravidelně to bylo nejhorší v noci. Jestli někdo nevěří na orgánové hodiny, tak plíce mají aktivitu právě někde kolem +- 4. ráno. Bylo to, jak když si nastavím budík. Zlepšilo se to po dost drastické dietě s vynecháním nejdřív obilovin s lepkem a pak i mléka a obilovin skoro úplně. Mléčné výrobky jsem si už přidal, obiloviny ne.
Podvody s filtry DPF !! Odborníci je rozřezali a nestačili
Podvody s filtry DPF !! Odborníci je rozřezali a nestačili se divit
auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/podvod-s-filtry-odbornici-je-rozrezali-a-nestacili-se-divit.html
no hlavně aby ty bezporuchový elektromobily zas nevochcaly
no hlavně aby ty bezporuchový elektromobily zas nevochcaly jako současný TSIčka furt v servisu. Jejich malý domů už moc dobře známe, jim jde primárně drbála takže co od toho asi tak se dá čekat soudruzi
tak bezporuchový je hlavně samotný elektromotor, složený
tak bezporuchový je hlavně samotný elektromotor, složený z mědi, železa a dvou ložisek a maximálně nějakýho termočlánku ve vinutí pro měření teploty, a úplně bude stačit když tam začnou montovat nějaký noname čínský kuličkový ložiska místo pořádných značkových válečkových ložisek SKF, FAG a pod, plus jsou k dispozici desítky dalších elektronických kurvítek u kterých není problém jeden řádek v kódu centrální jednotky aby se po určitém počtu hodin kurvítko samo hlásilo jako vadné,
TESLA to určitě montovat nebude ale u fosilních obrů to určitě nelze vyloučit, prodej náhradních dílů je potřeba pořád držet v chodu….
The Lithium Extraction Process – Educational 3D Animated
The Lithium Extraction Process – Educational 3D Animated Video
https://www.youtube.com/watch?v=w3CrFR1Jk1w
off
Sympatické elektrické hydrofoil taxi z Ženevského
off
Sympatické elektrické hydrofoil taxi z Ženevského jezera.
Sea Bubbles? Tak to dnes vubec nejezdilo/neletalo, protoze
Sea Bubbles? Tak to dnes vubec nejezdilo/neletalo, protoze uvizlo na melcine.
Kazda automobilka ktera prodava v EU potrebuje vyrabet EV. Od
Kazda automobilka ktera prodava v EU potrebuje vyrabet EV. Od 2020 bude platit limit pro emise CO2 95g/km CO2 v prumeru vsech pradanych aut. bez EV to nikdo neni schopen dodrzet. VW ma vypocet 100.000 EV aby tim kompenzoval ostatni VW rakoviny. Bohuzel hybridy to rozmelnuji, ale presto nejake mnozstvi cistych BEV musi vyrabet. Baterkarna je pouze kompletace prikoupenych clanku do baterioveho kompletu. Pred nekolika mesici VW vykrikoval do sveta jak si zarizuje dodavky lithia a ostatnich komponent na vyrobu clanku. Nejak to utichlo a ted je jasne, ze jednoduse neuspeli. Asijska konkurence a Tesla jim vykoupila trh a zablokovala pristup ke strategickym kovum.
A Toyota se svejma hybridama dá?
A Toyota se svejma hybridama dá?
Lithium nemá cenu kupovat do zásoby jelikož to není
Lithium nemá cenu kupovat do zásoby jelikož to není žádný na Zemi vzácný kov, protože teď bude sice ještě 2 roky drahé, ale až se otevřou všechny ty oznámené nové doly, tak jeho cena spadne zpátky maximálně tak na 150% původní ceny v minulosti, kdy to byl nedůležitý kov a těžil se jen supernejlevnějšími metodami.
Podle zkušenosti z minulých komoditních bublin (neodym,
Podle zkušenosti z minulých komoditních bublin (neodym, polykrystalický křemík, …) to nakonec skončí na cca 50-75% původní ceny.
Nezapominejme take, ze Lithium neni pro bateriovy prumysl to
Nezapominejme take, ze Lithium neni pro bateriovy prumysl to co ropa pro automobilovy. Jednak v aue neshori, ale da se recyklovat. To, ze je to zatim drazsi nez vytezit nove je jen otazka technologie, do ktere by se pripadne se snizovanim zasob a tedy rostouci cenou investovalo, takze by se zefektivnila.
A take je velmi pravdepodobne, ze Lithium bude drive nebo pozdeji v budoucich bateriich uplne nahrazeno.
lithium se ještě ani pořádně nezačalo těžit, hlavně
lithium se ještě ani pořádně nezačalo těžit, hlavně ať indiány v Bolívii zase neokradou novodobé „ropné“ zahraniční společnosti
Bolívijskej indiján by měl fofrem začít těžit to jeho
Bolívijskej indiján by měl fofrem začít těžit to jeho solný jezírko dokad má lítiju ještě tak skvělou cenu a napakovat zemi dokud to jde
youtube.com/watch?v=tWCglg1Edts
napendrek je že díky tomu jezeru perfektně se zaměřujou
napendrek je že díky tomu jezeru perfektně se zaměřujou satelity 🙂
youtube.com/watch?v=1vPMD3wmaZo
Jestli je něco velmi pravděpodobné, tak právě to, že na
Jestli je něco velmi pravděpodobné, tak právě to, že na principu lithiových baterií pro mobilní aplikace zůstaneme ještě hóóódně dlouho.
Pravděpodobně ano, ale už teď je jasné, že se budou do
Pravděpodobně ano, ale už teď je jasné, že se budou do BEV vyrábět další 3-4 úplně odlišné typy, ve kterých nebude ani Li, a ani Co.
Taková diverzita, se v ropném průmyslu, ani za 100 let prakticky neobjevila. Biopaliva jsou slepá větev a jinak jede všechno na ropu a zemní plyn, který se objevil až velmi pozdě. LNG se také nerozšíří, jde o minoritní odpad pří výrobě benzínu.
VW Volume Škoda
VW Volume Škoda :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/potvrzeno-znacka-skoda-bude-soucasti-skupiny-volume_475642.html
pro hybridy a plugin hybridy je to pro nejvetsi automobilku
pro hybridy a plugin hybridy je to pro nejvetsi automobilku dobry zacatek 😉
Jenže ten začátek udala Toyota. A to není teď, ale před
Jenže ten začátek udala Toyota. A to není teď, ale před mnoha lety.
Takže jak jsem již řekl, žádný pokrok… 😉
Začátek sice udala Toyota před více než dvaceti lety
Začátek sice udala Toyota před více než dvaceti lety Priusem první generace (1997-2002),ale s evropskými zákazníky to ani nehlo,evropskými výrobci také ne.Všichni se opájeli TDI,hlásali jak čistí vzduch a hybridům a EV se jen vysmívali a vysmívají sice stále méně,ale v podstatě dodnes.Za to,že se konečně začíná něco opravdu dít k lepšímu vděčíme USA,kde kontrolní orgány tak hrozivě neselhaly jako v Evropě a díky tomu se postupně rozdmýchala aféra Dieselgate,přestalo opájení rohlíkem,vyšla najevo alespoň část reálného znečištění diesely,žaloby,soudy,pokuty a všem evropským lhářům automobilové lobby i jejich zaslepeným fanouškům konečně pomalu,ale jistě padá hřebínek.Hybridy a Ev se honem pokoušejí vyrábět skoro všichni,někteří pořád jen naoko,ale těch promarněných dvacet let strávených nekonečným pilováním špinavých a jedovatých dieselů jim teď bude hodně chybět.
Ano, naprosto souhlasím. To měla být narážka na rs, že
Ano, naprosto souhlasím. To měla být narážka na rs, že doba hybridů už tu byla a automobilky nic…
my si moc neprotirecime. doba hybridu tu ne, ze byla ale porad
my si moc neprotirecime. doba hybridu tu ne, ze byla ale porad je a je na vzetstupu a dlouho bude. toyota s tim zacala davno pradavno, ma porad obrovsky naskok. proto si muze dovolit nevest ciste elektromobilni retoriku. elektromobilita je porad v plenkach a vw to dohani prave recma o elektromobilite. moje narazka byla spis na zacatek hybridu ve vw. ne obecne na zacatek hybridu.
vzdyd jo. souhlas. ono v tom bylo kousek ironie. ale tak lepsi
vzdyd jo. souhlas. ono v tom bylo kousek ironie. ale tak lepsi zacit pozde, nez nikdy.
Nemyslím, že je lepší začít pozdě než nikdy s
Nemyslím, že je lepší začít pozdě než nikdy s hybridama. V tuto dobu je nutné je přeskočit.
Zdá se mi (můj dojem), že se tak stane do pár let. Že zákazníci pochopí, že hybrid nemá moc cenu. Tedy, pokud bude dostatečně početná nabídka EV.
je fer, ze rikate „muj dojem“. v tom pripade povazuji za fer
je fer, ze rikate „muj dojem“. v tom pripade povazuji za fer svuj nazor take prohlasit za dojem. ten muj je, ze jednak celosvetova vyrobni kapacita baterii a take docela riziko investici do jejich rozsirovani zpusobi to, ze cista elektromobilita zustane dlouho predrazenou okrajofou zalezitosti. a hybridy a alternativni paliva jsou realnou cestou nejblizsich patnacti. akorat slovo hybrid nezni tak sexy, takze vsichni budou mit plno reci o elektrifikaci. coz je to same. tak uvidime ci dojem je spravnejsi. kez bych se mylil ja.
Jenže VW nechce skoro vůbec dělat složité hybridy, a ve
Jenže VW nechce skoro vůbec dělat složité hybridy, a ve skutečnosti bude víc jen těch superlehkých hybridů s 48V sítí, a než těžké drahé hybridy budou dělat raději jednoduší a rychleji ziskovější elektroauta na tom svém nově vyvinutém univerzálním elektrickém podvozku.
Jenže hybridy nemusí být složité.Složité bohužel
Jenže hybridy nemusí být složité.Složité bohužel vycházejí v podání VW a jemu podobných.
souhlas. hybrid synergy drive v podani toyoty je konstrukcne
souhlas. hybrid synergy drive v podani toyoty je konstrukcne jednodussi pohonne ustroji, nez motor a automaticka prevodovka. navic i spolehlivejsi. jen je narocnejsi na knowhow. toyote nemalou chvilku trvalo, nez hybridy vyladila. proto je otazne jak se k veci postavi vw. bud se pusti rovnou do ev a mikrohybridu. nebo se k plnohodnotnym hybridum postavi celem. porad se jeji potencial nerozvinul ani zdaleka.
superlehke hybridy s 48v siti, automatickou prevodovkou muzou
superlehke hybridy s 48v siti, automatickou prevodovkou muzou byt konstrukcne slozitejsi, nez plne hybridy v podani napr. toyoty, ale i jinych.
Jak donutíš mastodonta, aby se pohnul správným směrem.
Jak donutíš mastodonta, aby se pohnul správným směrem. Tisíce vozů VW s cinklými TDI chátrají v poušti
takový škody 300.000 vw dízlpopelnic v poušti
takový škody 300.000 vw dízlpopelnic v poušti 😉
youtube.com/watch?v=KE1lHasoi0Q&t=201s
Automobilky V4 vyzvou ke snížení cíle na redukci emisí na
Automobilky V4 vyzvou ke snížení cíle na redukci emisí na 20 %
investicniweb.cz/news-automobilky-v4-vyzvou-ke-snizeni-cile-na-redukci-emisi-na-20/
Svinarna. Naopak by mela platit povinna kvota pro EV 10 % s 1
Svinarna. Naopak by mela platit povinna kvota pro EV 10 % s 1 % narustem kazdy rok. Stejne jako to zavadi Cina od 2019. Spalovaci mafie by mela dostat poradne pres prsty.
Klystýr a chinín na ně. :))
Klystýr a chinín na ně. :))
500 000 baterií ročně. Každá s kapacitou 38kWh pro jedno
500 000 baterií ročně. Každá s kapacitou 38kWh pro jedno auto za pár let.
Vdaka za kazdu novu baterkaren a za kazdy novy vyrobeny
Vdaka za kazdu novu baterkaren a za kazdy novy vyrobeny elektromobil, je jedno kto baterkaren postavi, alebo kto novy elektromobil vyrobi. Cim skor tym lepsie.
tak to ví každý správný elektromobilista to papouškovat
tak to ví každý správný elektromobilista to papouškovat nemusíš, otázkou ale je proč to sypat k týdle slibotechně že 😉
VW je nejmenší slibotechna skoro ze všech větších
VW je nejmenší slibotechna skoro ze všech větších automobilek.
Začali slibovat teprve před 2 roky a za 2 roky budou mít většinu hotového.
Za 2 roky to budou mít hotové? To je přece taky jenom slib.
Za 2 roky to budou mít hotové? To je přece taky jenom slib. Počkáme si, až to opravdu bude hotové. Zatím vyrábí jen tolik, aby mohli říct, že to nejde.
Az se do toho Diess vopre, tak Muskovi poradne zatrne. Ted mi
Az se do toho Diess vopre, tak Muskovi poradne zatrne. Ted mi budete asi nadavat ale za cas mi date tise v duchu za pravdu.
Ale to je přesně to co Musk vždycky chtěl. Tobě to o
Ale to je přesně to co Musk vždycky chtěl. Tobě to o pravdu nedochází? :))
Ty si asi hodně dlouho hybernoval, když nevíš ani takovoudle zásadní věc a ještě stále se opájíš se starým kliše schématem, kdy se jeden autodinosaur snaží všemožně vyzrát na druhýho autodinosaura jakýmkoliv způsobem a výsledkem jsou jen krysí závody. Nastuduj si trochu nedávnou historii, předtím než si začneš hrát na Sibylu ;D
No ono se anonymovi dává za pravdu těžko… ale ano,
No ono se anonymovi dává za pravdu těžko… ale ano, Muskovi nejde primárně o to aby Tesla vykostila další automobilky…
Muskovi se naopak odlehčí, protože nebude tak pod
Muskovi se naopak odlehčí, protože nebude tak pod drobnohledem, ubude mu objednávek a bude mít víc klidu na rozjezd výroby.
Btw porád čekám až dinosaři začnou slibovat i
Btw porád čekám až dinosaři začnou slibovat i integrovanou nabíjecí síť a ne jenom plechofky s volantem. Zatím ticho po pěšině. Ani ty gigabaterkárny moc neslibujou.
aby ti tesla neskrachovala skorej ako čakáš 😉
aby ti tesla neskrachovala skorej ako čakáš 😉
Čekám problémy do půl roku, možná už v létě. Dokdy je
Čekám problémy do půl roku, možná už v létě. Dokdy je čekáš ty? ;D
nejak podobne ..a lutujem tých čo tam maju zainvestovane
nejak podobne ..a lutujem tých čo tam maju zainvestovane peniaze .. po pravde sa chystám potom na akcie bmw 😀 snad padnu dole 😀
Diess s tím nemá vůbec nic společného, a kdyby dostal to
Diess s tím nemá vůbec nic společného, a kdyby dostal to místo před 2 roky tak akorát vyvolá ve VW obří stávky, a nic se tam nehne.
Veškerý elektropřechod co teď nastane odpracoval právě vyhozený ředitel.
Diess je důležitý jen kvůli tomu, aby byl elektropřechod co nejlevnější, a byla při něm velmi rychle redukována nastávající zbytečná nejdražší pracovní místa hlavně v Německu.
Brunšvik ani tak není na severu Německa jako spíš
Brunšvik ani tak není na severu Německa jako spíš větší město vedle hlavní továrny Wolfsburg v nitru Německa.
No vida, bez baterkárny to nepůjde.
No vida, bez baterkárny to nepůjde.
Že by staré známé Nové koště dobře mete? I když
Že by staré známé Nové koště dobře mete? I když začal stejně jako VW stará košťata – slibem neurazíš…..
Co furt máte s těmy nejistými sliby???
Vždyť když má
Co furt máte s těmy nejistými sliby???
Vždyť když má být něco v tak velkém průmyslu za 2 roky, tak už to musí být z většinové části alespoň rozestavěné a částěčně i hotové.
No Jo, je to moloch. Tam trvá měsíc než se jedno lejstro
No Jo, je to moloch. Tam trvá měsíc než se jedno lejstro dostane z jedné strany stolu na druhou. Na druhou stranu, když se podíváme kam se za 2 roky posunula Tesla, tak vw může se svými možnostmi mnohem více …. když by fakt chtěli. ….
otázka ale znie, prečo by vôbec mali chcieť?
predaje im
otázka ale znie, prečo by vôbec mali chcieť?
predaje im neklesajú, naopak stúpajú.
výroba battery packov je stále na cca 210 USD/kwh.
ako ano, môže nás hnevať, že len „vyčkávajú“, kým budú priaznivé ceny komponentov, miesto toho, aby sa aktívne podieľali na zlacňovaní, ale byť akcionár, tak by som asi nechcel, aby sa púšťali do EV biznisu tak razantne, ako si to plánujú na tej „EV roadmap“.
čo by mohli (a asi aj mali) robiť, je postupne rollovať BEV od najdrahších aut v skupine (myslím tým Porsche, pretože Bentley ani Bugatti nikoho nevytrhne), časom mid-class Audi a VW, a samozrejme Škodovice a Seaty až na záver.
Že ani to nerobia, je druhá vec.
Protože Nokia………..
Protože Nokia………..
oni len stále dávajú šancu Tesle.
Tesla bude potrebovať
oni len stále dávajú šancu Tesle.
Tesla bude potrebovať ešte tak 2-3 roky na navýšenie výroby na 500k a stabilizáciu financi (ak prežije).
Preto všetci targetujú na 2020 – 2022.
Proste dávajú Muskovi šancu, sú to kamoši 🙂
Ale vážne – snáď je jasné, že sa veci postupne dávajú do pohybu.
Môžeš otočiť kormidlom, ale zaoceánsky parník veľkosti VW aj tak ešte chvíľu musí ísť zotrvačnosťou rovnakým smerom ako doteraz. Fyzika nepustí.
Zvlášť, keď VW zákazníci nijak „nenaznačujú“ že by sa im pokračovanie v ICE trende nepáčilo (kumulované predaje za VW grupu sú 10,77 miliona za 2017, takže… oni vedia že „majú pravdu“)
Nezapomeň si koupit balík jejich akcií, bude to vejvar!!! ;D
Nezapomeň si koupit balík jejich akcií, bude to vejvar!!! ;D
tak to už je snáď pasé, keby som chcel riskovať týmto
tak to už je snáď pasé, keby som chcel riskovať týmto smerom, tak priestor bol po dieselgate, nie dnes.
keď si si taký istý, že pôjdu dole, tak zašortuj
potom daj vedieť, ako to šlo
Kdo mluvil o šórtování? Za 1. to neumim, za 2.jsem
Kdo mluvil o šórtování? Za 1. to neumim, za 2.jsem nemyslel pokles ale naopak růst. 😀
Spalováků se prodávají velká množství. Samozřejmě –
Spalováků se prodávají velká množství. Samozřejmě – nabídka určuje poptávku. A né obráceně. Když si výrobce usmyslí, že EV nebude vyrábět, tak není co kupovat. A aby nevypadali (výrobci spalováků) jako úplní pitomci, tak jen pořád slibují, že bude, že plánují, že zamýšlí … atd. Už přes 8 let (dokonce i Octavia na baterky tehdy už byla, a VW „vážně zamýšlelo ….“). Trvá to dodnes, jen teď o tom zamýšlení píšou častěji.
A první „soudobý“ e-Golf (2015) — to byla ostuda, které měla sloužit na otrávení lidí z EV. Dodnes ho nabízejí nový/nejetý za cca 850 tisíc Kč 🙁