Volkswagen se připravuje na výrobu až 500 000 baterií ročně – v jedné továrně

V továrně v Brunšviku (Braunschweig) na severu Německa se Volkswagen chystá vyrábět až 500 000 baterií ročně. Ohlásil to nový šéf koncernu Herbert Diess.

Za druhé světové války se v továrně Volkswagenu v Brunšviku vyráběly komponenty pro letadla.
foto: Ballon-sz.de, licence CC-by-sa 2.0/de

Továrna Volkwagenu v Brunšviku je jednou z nejstarších v koncernu. Její historie sahá až do roku 1938. Pracuje tam kolem 6600 lidí.

Oznámení o tom, že se továrna nově zaměří právě na výrobu baterií pro budoucí elektromobily koncernu postavené na platformě MEB, přišlo spolu se zásadní zprávou o výměně na vedoucím postu koncernu.

Matthiase Müllera nahradí Herbert Diess, o kterém se jako o možném nástupci mluví od jeho přechodu do VW z BMW v roce 2015. Diess má za úkol pokračovat ve velké reorganizaci.

Ta má v blízké budoucnosti klást velký důraz právě na elektromobilitu. A baterie k ní budou klíčem. První elektromobily řady I.D. postavené na nové platformě MEB mají jít na trh v roce 2020.

65 Comments on “Volkswagen se připravuje na výrobu až 500 000 baterií ročně – v jedné továrně”

  1. Kdyby se VW konečně jednou jasně vyjádřil a přestal
    Kdyby se VW konečně jednou jasně vyjádřil a přestal mlžit. Ano, 500 000 baterií je zřejmě pro stejné množství BEV nebo HEV, ale jaká je plánovaná kapacita? Jestli to půjde do hybridů s kapacitou baterie 15KWh nebo do BEV s kapacitou 60KWh. Pořád jenom čtu proklamace a nějaká papírová gesta. Jediné, co mají je Golf EV, a to není pro takovou velkou automobilku nic, s čím by se mohli chlubit.

    1. „Většina lidí na planetě nyní dýchá vzduch
      „Většina lidí na planetě nyní dýchá vzduch znečištěný fosilními palivy a mnoho z nich umírá předčasně. Znečištění pustoší naši planetu, bobtná ve vzduchu, půdě, vodě i počasí. Moje předčasná smrt fosilním palivem představuje to, co sami sobě děláme.“

      David Buckel

    2. Upřímnou soustrast. Bohužel.
      Zatím nejsou podrobnosti,

      Upřímnou soustrast. Bohužel.
      Zatím nejsou podrobnosti, takže není jasné, proč to toho muže tak iritovalo, že přistoupil k tak radikálnímu kroku. Řekl bych, že astma. Měl jsem asi 100x těžký zánět průdušek (nepřeháním, za 50 let to bylo 2-3x do roka) a dovedu si představit, jaké to je prokašlat se od 4. do 6. hodiny ranní. Zcela pravidelně to bylo nejhorší v noci. Jestli někdo nevěří na orgánové hodiny, tak plíce mají aktivitu právě někde kolem +- 4. ráno. Bylo to, jak když si nastavím budík. Zlepšilo se to po dost drastické dietě s vynecháním nejdřív obilovin s lepkem a pak i mléka a obilovin skoro úplně. Mléčné výrobky jsem si už přidal, obiloviny ne.

    1. tak bezporuchový je hlavně samotný elektromotor, složený
      tak bezporuchový je hlavně samotný elektromotor, složený z mědi, železa a dvou ložisek a maximálně nějakýho termočlánku ve vinutí pro měření teploty, a úplně bude stačit když tam začnou montovat nějaký noname čínský kuličkový ložiska místo pořádných značkových válečkových ložisek SKF, FAG a pod, plus jsou k dispozici desítky dalších elektronických kurvítek u kterých není problém jeden řádek v kódu centrální jednotky aby se po určitém počtu hodin kurvítko samo hlásilo jako vadné,
      TESLA to určitě montovat nebude ale u fosilních obrů to určitě nelze vyloučit, prodej náhradních dílů je potřeba pořád držet v chodu….

  2. Kazda automobilka ktera prodava v EU potrebuje vyrabet EV. Od
    Kazda automobilka ktera prodava v EU potrebuje vyrabet EV. Od 2020 bude platit limit pro emise CO2 95g/km CO2 v prumeru vsech pradanych aut. bez EV to nikdo neni schopen dodrzet. VW ma vypocet 100.000 EV aby tim kompenzoval ostatni VW rakoviny. Bohuzel hybridy to rozmelnuji, ale presto nejake mnozstvi cistych BEV musi vyrabet. Baterkarna je pouze kompletace prikoupenych clanku do baterioveho kompletu. Pred nekolika mesici VW vykrikoval do sveta jak si zarizuje dodavky lithia a ostatnich komponent na vyrobu clanku. Nejak to utichlo a ted je jasne, ze jednoduse neuspeli. Asijska konkurence a Tesla jim vykoupila trh a zablokovala pristup ke strategickym kovum.

    1. Lithium nemá cenu kupovat do zásoby jelikož to není
      Lithium nemá cenu kupovat do zásoby jelikož to není žádný na Zemi vzácný kov, protože teď bude sice ještě 2 roky drahé, ale až se otevřou všechny ty oznámené nové doly, tak jeho cena spadne zpátky maximálně tak na 150% původní ceny v minulosti, kdy to byl nedůležitý kov a těžil se jen supernejlevnějšími metodami.

        1. Nezapominejme take, ze Lithium neni pro bateriovy prumysl to
          Nezapominejme take, ze Lithium neni pro bateriovy prumysl to co ropa pro automobilovy. Jednak v aue neshori, ale da se recyklovat. To, ze je to zatim drazsi nez vytezit nove je jen otazka technologie, do ktere by se pripadne se snizovanim zasob a tedy rostouci cenou investovalo, takze by se zefektivnila.
          A take je velmi pravdepodobne, ze Lithium bude drive nebo pozdeji v budoucich bateriich uplne nahrazeno.

            1. Pravděpodobně ano, ale už teď je jasné, že se budou do
              Pravděpodobně ano, ale už teď je jasné, že se budou do BEV vyrábět další 3-4 úplně odlišné typy, ve kterých nebude ani Li, a ani Co.
              Taková diverzita, se v ropném průmyslu, ani za 100 let prakticky neobjevila. Biopaliva jsou slepá větev a jinak jede všechno na ropu a zemní plyn, který se objevil až velmi pozdě. LNG se také nerozšíří, jde o minoritní odpad pří výrobě benzínu.

      1. Začátek sice udala Toyota před více než dvaceti lety
        Začátek sice udala Toyota před více než dvaceti lety Priusem první generace (1997-2002),ale s evropskými zákazníky to ani nehlo,evropskými výrobci také ne.Všichni se opájeli TDI,hlásali jak čistí vzduch a hybridům a EV se jen vysmívali a vysmívají sice stále méně,ale v podstatě dodnes.Za to,že se konečně začíná něco opravdu dít k lepšímu vděčíme USA,kde kontrolní orgány tak hrozivě neselhaly jako v Evropě a díky tomu se postupně rozdmýchala aféra Dieselgate,přestalo opájení rohlíkem,vyšla najevo alespoň část reálného znečištění diesely,žaloby,soudy,pokuty a všem evropským lhářům automobilové lobby i jejich zaslepeným fanouškům konečně pomalu,ale jistě padá hřebínek.Hybridy a Ev se honem pokoušejí vyrábět skoro všichni,někteří pořád jen naoko,ale těch promarněných dvacet let strávených nekonečným pilováním špinavých a jedovatých dieselů jim teď bude hodně chybět.

          1. my si moc neprotirecime. doba hybridu tu ne, ze byla ale porad
            my si moc neprotirecime. doba hybridu tu ne, ze byla ale porad je a je na vzetstupu a dlouho bude. toyota s tim zacala davno pradavno, ma porad obrovsky naskok. proto si muze dovolit nevest ciste elektromobilni retoriku. elektromobilita je porad v plenkach a vw to dohani prave recma o elektromobilite. moje narazka byla spis na zacatek hybridu ve vw. ne obecne na zacatek hybridu.

        1. Nemyslím, že je lepší začít pozdě než nikdy s
          Nemyslím, že je lepší začít pozdě než nikdy s hybridama. V tuto dobu je nutné je přeskočit.

          Zdá se mi (můj dojem), že se tak stane do pár let. Že zákazníci pochopí, že hybrid nemá moc cenu. Tedy, pokud bude dostatečně početná nabídka EV.

          1. je fer, ze rikate „muj dojem“. v tom pripade povazuji za fer
            je fer, ze rikate „muj dojem“. v tom pripade povazuji za fer svuj nazor take prohlasit za dojem. ten muj je, ze jednak celosvetova vyrobni kapacita baterii a take docela riziko investici do jejich rozsirovani zpusobi to, ze cista elektromobilita zustane dlouho predrazenou okrajofou zalezitosti. a hybridy a alternativni paliva jsou realnou cestou nejblizsich patnacti. akorat slovo hybrid nezni tak sexy, takze vsichni budou mit plno reci o elektrifikaci. coz je to same. tak uvidime ci dojem je spravnejsi. kez bych se mylil ja.

    1. Jenže VW nechce skoro vůbec dělat složité hybridy, a ve
      Jenže VW nechce skoro vůbec dělat složité hybridy, a ve skutečnosti bude víc jen těch superlehkých hybridů s 48V sítí, a než těžké drahé hybridy budou dělat raději jednoduší a rychleji ziskovější elektroauta na tom svém nově vyvinutém univerzálním elektrickém podvozku.

        1. souhlas. hybrid synergy drive v podani toyoty je konstrukcne
          souhlas. hybrid synergy drive v podani toyoty je konstrukcne jednodussi pohonne ustroji, nez motor a automaticka prevodovka. navic i spolehlivejsi. jen je narocnejsi na knowhow. toyote nemalou chvilku trvalo, nez hybridy vyladila. proto je otazne jak se k veci postavi vw. bud se pusti rovnou do ev a mikrohybridu. nebo se k plnohodnotnym hybridum postavi celem. porad se jeji potencial nerozvinul ani zdaleka.

    1. Ale to je přesně to co Musk vždycky chtěl. Tobě to o
      Ale to je přesně to co Musk vždycky chtěl. Tobě to o pravdu nedochází? :))
      Ty si asi hodně dlouho hybernoval, když nevíš ani takovoudle zásadní věc a ještě stále se opájíš se starým kliše schématem, kdy se jeden autodinosaur snaží všemožně vyzrát na druhýho autodinosaura jakýmkoliv způsobem a výsledkem jsou jen krysí závody. Nastuduj si trochu nedávnou historii, předtím než si začneš hrát na Sibylu ;D

    2. Diess s tím nemá vůbec nic společného, a kdyby dostal to
      Diess s tím nemá vůbec nic společného, a kdyby dostal to místo před 2 roky tak akorát vyvolá ve VW obří stávky, a nic se tam nehne.
      Veškerý elektropřechod co teď nastane odpracoval právě vyhozený ředitel.
      Diess je důležitý jen kvůli tomu, aby byl elektropřechod co nejlevnější, a byla při něm velmi rychle redukována nastávající zbytečná nejdražší pracovní místa hlavně v Německu.

      1. No Jo, je to moloch. Tam trvá měsíc než se jedno lejstro
        No Jo, je to moloch. Tam trvá měsíc než se jedno lejstro dostane z jedné strany stolu na druhou. Na druhou stranu, když se podíváme kam se za 2 roky posunula Tesla, tak vw může se svými možnostmi mnohem více …. když by fakt chtěli. ….

        1. otázka ale znie, prečo by vôbec mali chcieť?
          predaje im

          otázka ale znie, prečo by vôbec mali chcieť?
          predaje im neklesajú, naopak stúpajú.

          výroba battery packov je stále na cca 210 USD/kwh.

          ako ano, môže nás hnevať, že len „vyčkávajú“, kým budú priaznivé ceny komponentov, miesto toho, aby sa aktívne podieľali na zlacňovaní, ale byť akcionár, tak by som asi nechcel, aby sa púšťali do EV biznisu tak razantne, ako si to plánujú na tej „EV roadmap“.

          čo by mohli (a asi aj mali) robiť, je postupne rollovať BEV od najdrahších aut v skupine (myslím tým Porsche, pretože Bentley ani Bugatti nikoho nevytrhne), časom mid-class Audi a VW, a samozrejme Škodovice a Seaty až na záver.

          Že ani to nerobia, je druhá vec.

    1. oni len stále dávajú šancu Tesle.
      Tesla bude potrebovať

      oni len stále dávajú šancu Tesle.
      Tesla bude potrebovať ešte tak 2-3 roky na navýšenie výroby na 500k a stabilizáciu financi (ak prežije).

      Preto všetci targetujú na 2020 – 2022.
      Proste dávajú Muskovi šancu, sú to kamoši 🙂

      Ale vážne – snáď je jasné, že sa veci postupne dávajú do pohybu.
      Môžeš otočiť kormidlom, ale zaoceánsky parník veľkosti VW aj tak ešte chvíľu musí ísť zotrvačnosťou rovnakým smerom ako doteraz. Fyzika nepustí.

      Zvlášť, keď VW zákazníci nijak „nenaznačujú“ že by sa im pokračovanie v ICE trende nepáčilo (kumulované predaje za VW grupu sú 10,77 miliona za 2017, takže… oni vedia že „majú pravdu“)

      1. Spalováků se prodávají velká množství. Samozřejmě –
        Spalováků se prodávají velká množství. Samozřejmě – nabídka určuje poptávku. A né obráceně. Když si výrobce usmyslí, že EV nebude vyrábět, tak není co kupovat. A aby nevypadali (výrobci spalováků) jako úplní pitomci, tak jen pořád slibují, že bude, že plánují, že zamýšlí … atd. Už přes 8 let (dokonce i Octavia na baterky tehdy už byla, a VW „vážně zamýšlelo ….“). Trvá to dodnes, jen teď o tom zamýšlení píšou častěji.
        A první „soudobý“ e-Golf (2015) — to byla ostuda, které měla sloužit na otrávení lidí z EV. Dodnes ho nabízejí nový/nejetý za cca 850 tisíc Kč 🙁

Napsat komentář