Seat bude vyvíjet CNG techniku pro celý Volkswagen

Technické centrum Seat bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen. Náklady na palivo jsou při provozu na CNG o 55 % nižší než u benzinu a o 30 % nižší než u nafty.

Nový Seat Ibiza TSI s motorem 1.0 a pohonem na stlačený zemní plyn nabízí výkon 90 koní.
foto: Seat

Předseda představenstva společnosti Seat dnes ráno slavnostně zahájil 6. kongres GASNAM v Madridu. Luca de Meo během svého úvodního projevu ujistil, že „využívání zemního plynu pro automobilovou dopravu má velký obchodní potenciál jak pro automobilový průmysl, tak i pro samotné plynárenství“.

SEAT zaujal v rámci strategie koncernu Volkswagen postavení referenční značky v oblasti pohonu na stlačený zemní plyn . Předseda představenstva společnosti SEAT oznámil, že Technické centrum SEAT, které zaměstnává více než 1000 inženýrů, bude vyvíjet techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen.

„Chceme, aby to byla technika ‚made in Spain‘, chceme být průkopníci a jsme si jisti, že toho dosáhneme,“ řekl. De Meo definoval tento zdroj energie jako „trvale udržitelnou, ziskovou alternativu tradičních paliv a elektricky poháněných vozidel“.

Zdůraznil také, že zákazníci požadují u elektromobilů delší dojezd, možnost nabíjení v práci nebo doma a krátké doby nabíjení. „Stručně řečeno chtějí proces, který je snadný a ekonomicky výhodný.“

„Výhodou techniky CNG je skutečnost, že již existuje“, což znamená, že „nejsou zapotřebí žádné velké investice a lze ji v širokém měřítku nabízet zákazníkům“, řekl de Meo. Mezi její hlavní výhody patří rychlé a čisté doplňování paliva i cena vozidel, která je srovnatelná s automobily na benzin nebo naftu. Z toho důvodu „není CNG pouhou překlenovací technikou, ale skutečnou dlouhodobou alternativou“.

Luca de Meo ve svém proslovu před nejvyššími představiteli plynárenského průmyslu zdůraznil, že tato vozidla mají dvě výhody s předponou EKO, a to EKOlogičnost a EKOnomickou výhodnost, protože na Zemi je dostatek zásob zemního plynu na stovky let.

Naznačil také, že kdyby byl ve Španělsku registrován jeden milion lehkých vozidel na CNG, nebylo by vypouštěno do atmosféry 1,2 tuny CO2 za rok, což je ekvivalent lesa vysázeného na ploše Madridu. „Kromě toho by každý řidič ušetřil 700 
až 1000 eur ročně.“

„Tyto osobní automobily, lehké užitkové vozy i nákladní vozidla nevyžadují žádný další technický vývoj, jsou spolehlivá, bezpečná, nákladově mimořádně konkurenceschopná, komfortní a velmi praktická. Mají delší dojezd než jiné alternativy a jejich používání je vhodnější v porovnání s ostatními technologiemi, ať se jedná o jízdu po městě nebo pravidelné dojíždění na střední či dlouhé vzdálenosti,“ zdůraznil de Meo.

Luca de Meo se také zmínil o dalších výhodách. Pro vozidla na CNG například neplatí omezení dopravy v obdobích nadměrného znečištění ovzduší. Doplnění paliva je rychlé a trvá přibližně tři minuty. Zemní plyn jako palivo je navíc ekonomicky velmi výhodný, protože přináší úspory ve výši 55 % v porovnání s benzinem a 30 % v porovnání s naftou.

Co se týče vzájemné spolupráce na vývoji této techniky, předseda představenstva společnosti SEAT také zdůraznil, že budoucnost CNG zahrnuje „spolupráci konkurentů, institucí a dalších společností na vytvoření ekosystému, aby mohlo být CNG alternativou elektrifikace“.

SEAT, etalon v oblasti CNG

SEAT se zaměřil na CNG představením modelů Mii, Leon TGI a Ibiza s cílem „stát se etalonem mezi značkami v oblasti vozidel na zemní plyn, bioplyn a budoucí syntetická paliva“.

SEAT má v Evropě i v rámci koncernu Volkswagen nejširší portfolio modelů na CNG. Na konci roku 2018 představí SEAT upravenou verzi modelu Arona jako jediné SUV na světě s pohonem na CNG.

V dosavadním průběhu letošního roku vzrostl počet registrovaných vozidel s pohonem na stlačený zemní plyn desetinásobně a do roku 2030 se očekává, že jen po španělských silnicích bude jezdit jeden milion vozidel s pohonem na zemní plyn.

tisková zpráva

16 Comments on “Seat bude vyvíjet CNG techniku pro celý Volkswagen”

  1. Když si ve vedrem trpícím Španělsku mohu v prosluněném
    Když si ve vedrem trpícím Španělsku mohu v prosluněném dni vybrat mezi tichou, nekouřící a teplo neprodukující elektrikou a spalovacím CNG, tak bych to měl asi jednoduché a tiše odjel. Ale je to hlučný národ (vlastní zkušenost, máme je na VŠB už pár let od vzniku studijního Erasmus) a tak určitě potřebuje kravál zachovat. Se všemi průvodními jevy. I když by si palivo pro elektrovozidla mohli vyrábět panely pomalu i v noci.
    Seatu zřejmě nebylo dovoleno na elektriku ani pomyslet. Stejně jako Škoda může jen snít a produkovat elektro vize. A majitel VW si dál bude elektricky přicmrndávat ke 2000 spalováků Golf jen 75 elektrik eGolf denně a sem tam pohodí ohlodanou kost jako eCrafter atp..

  2. ..Naznačil také, že kdyby byl ve Španělsku registrován
    ..Naznačil také, že kdyby byl ve Španělsku registrován jeden milion lehkých vozidel na CNG, nebylo by vypouštěno do atmosféry 1,2 tuny CO2 za rok..

    t.j.: 1,2t CO2 / 1 mil CNG aut = 1,2g ušetreného CO2 na jedno CNG vozidlo za rok.

    Chyba vo výpočte, alebo urážka eko/EV obce?

    1. Také mne to pozastavilo při čtení, ale nechtělo se mi to
      Také mne to pozastavilo při čtení, ale nechtělo se mi to počítat ani hledat na webu, jak to s emisí CO2 u CNG je.
      A i kdyby to bylo opravdu 1,2gramu/rok, tak je to pořád nekonečněkrát více, než u BEV (bráno pohybem po planetě).

  3. áááá, na předchozí články o CNG byly špatné ohlasy v
    áááá, na předchozí články o CNG byly špatné ohlasy v diskuzi, tak je zapotřebí s brejnfošingem pokračovat dokud lidi neotupí jako je tomu u NTS(elektřina). Potom co již nebudou mít sílu protestovat, tak sebedebilnější CNG nápad nebudou schopni smést ze stolu.

    1. Proč sebedebilnejsi CNG. Nevím jakou máš zkušenost s
      Proč sebedebilnejsi CNG. Nevím jakou máš zkušenost s pohonem na CNG, že to tak kritizujes. Já jezdím na CNG již 12 a nemám s tím žádný problém. A nehledě co jsem ušetřil peněz. A co považuji za velké + oproti elektromobilů je,že když mi dojde plyn,tak se mi automaticky přepne pohon na benzín a krásně si jedu dál.Dalsi výhoda neplatim silniční daň. A snad bude pro vozidla na CNG od příštího roku dálniční známka za poloviční cenu. Pro mě jasná volba na co budu dále jezdit.

  4. A mají teda už připravenou alespoň nějakou městskou
    A mají teda už připravenou alespoň nějakou městskou dodávku s nádržemi na plyn přez 400 km? Kde se teď provoz jeví po autobusech nejvýhodnější, takže by to firmy kupovali okamžitě masově z důvodu ekonomiky.

    Ovšem stejně nevěřím, že vlády nezačnou od roku 2020 na ten plyn zvyšovat dále daně.

  5. 1 kg CNG = cca 1,4 m3 CNG = 1 litr benzín / nafta. Náklady
    1 kg CNG = cca 1,4 m3 CNG = 1 litr benzín / nafta. Náklady na palivo u CNG jsou nižší jen díky státnímu zvýhodnění, jinak by byli vyšší !!

    že spotřební daň na 1 m3 CNG je 1,44 Kč
    že spotřební daň na 1 litr Narural je 12,84 Kč

    tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/zvyhodneni-zemniho-plynu-v-autech-zustane-ujistuje-vlada_475352.html

    … no doufejme že to španělský seat jako obvykle pojebe a bude elektrický klid :))))))

      1. Právě ale i nejen proto jsem povzdechl tím nesmajlíkem nad
        Právě ale i nejen proto jsem povzdechl tím nesmajlíkem nad vyráběním zbytečně složitých aut.
        Z pohledu výrobců tomu rozumím, že a) to tlačí tam, kam potřebují z pohledu dřívějšího jejich vývoje, b) vyrábí to, co bude generovat tržby.
        Ovšem taková auta z důvodu ceny nemohou být pro širokou masu potenciálních uživatelů.
        Kdyby už teď přišli na trh s autem typu Š.Rapid či Fabie plugin hybrid, ale bez těch částí spalovací technologie a s dojezdem 100km a za slušnou cenu (250t.), tak by nestíhali vyrábět.

Napsat komentář