Šampionát elektrických formulí Formula E v posledním roce předvedl takový úspěch, že příští rok odstartuje také závod elektromotorek.
foto: Energica Motor Company
V rámci MotoGP se na vybraných závodech pojede také světový pohár MotoE. Účastnit se ho bude celkem 11 týmů, které budou závodit na 18 identických elektrických motorkách Energica.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromotorka Ego zadupala do země Teslu i Ferrari
Sedm z jedenácti týmů se už závodů MotoGP účastní – Tech 3, LCR, Marc VDS, Pramac, Angel Nieto, Avintia a Gresini a pojedou se dvěma elektromotorkami. Zbylé čtyři týmy přicházejí z Moto2 a Moto3 – VR46, Pons Racing, Intact GP a SIC58 Squadra Corse a mají po jedné motorce.
foto: Energica Motor Company
Už příští rok se pojede pět závodů po osmi až deseti kolech v Evropě. O okruzích zatím není rozhodnuto, začínat se nejspíš bude v únoru ve španělském Jerezu. Oficiálním sponzorem závodů je Enel, největší elektrárenská společnost v Itálii.
Dodavatelem elektromotorek bude italská Energica. Závodit se bude na upravené verzi Energica Ego. Kapacita baterií je modulární, od 5 kWh do 50 kWh. Výkon je až 110 kW, max. rychlost 250 km/h.
Jinak je zajímavé jak mají tento obor „reklamy“
Jinak je zajímavé jak mají tento obor „reklamy“ obšancovaný stále Italové.
Jak to vypadá zvukově? To má opravdu zvuk té potlačené
Jak to vypadá zvukově? To má opravdu zvuk té potlačené cirkulárky co je ve videu? Nebo je to tam nahrané kvůli spalovacím divákům? Nějak si z projížděk na Zeru nevzpomínám, zda bylo něco slyšet a případně jak.
Pitomci zadavatelé i střihači si s elektrovehikly nevědí
Pitomci zadavatelé i střihači si s elektrovehikly nevědí rady a furt tam cpou muziku nebo nějaký debilní smyšlený zvuky místo původního zvuku elektromotoru. Zoufalej přežitek z doby spalovací. Všude jim to dávám pěkně sežrat.
Elonov osobny analny kolik ty jediny si prezitok doby.
Vdaka
Elonov osobny analny kolik ty jediny si prezitok doby.
Vdaka tvojmu osobnemu zameraniu vsetci dobre vieme co zeres a odkial trcis ty „prezitek doby“ 😀
Vrtá mi hlavou, proč se to jede na jednom typu motorek.
Vrtá mi hlavou, proč se to jede na jednom typu motorek. Evolučně by bylo určitě lepší stanovit jen limitní pravidla, nejlépe jen rozměry a hmotnost.
Zatím příliš drahé, nedostatek továrních týmů, které
Zatím příliš drahé, nedostatek továrních týmů, které by vyvíjely svoje modely.
Mám spíš na mysli, proč je to direktivně určeno.
Mám spíš na mysli, proč je to direktivně určeno.
Protože kdyby se do toho jeden tovární tým pustil a
Protože kdyby se do toho jeden tovární tým pustil a ostatní na to neměly peníze, tak to nebude závod, ale masakr.
Jenže je lepší mít sport, co učí jezdit pár lidí co
Jenže je lepší mít sport, co učí jezdit pár lidí co nejrychleji na úplně stejných motorkách, nebo takový co urychlí vývoj a rozmanitost nejvýkonějších elektromotorek?
E1 (elektrická F1) také začínala „všichni stejné
E1 (elektrická F1) také začínala „všichni stejné monoposty“.
A preto E1 neprerazi. Kym nezrusia restrikcie ohladom vykonu
A preto E1 neprerazi. Kym nezrusia restrikcie ohladom vykonu atd. tak cista nuda. Zaujimalo by ma co by sa dialo keby tam mohli dat the best. Ci by to rychlostne konkurovalo F1. A nie sracky typu 200kw vykon. To je trapne….to iste budu aj tieto motorky. Oproti benzinu pomale….
Formula-e je ovela zaujimavejsia ako F1, ovela viac sa
Formula-e je ovela zaujimavejsia ako F1, ovela viac sa predbieha a je ovela viac zaujimavych situacii. Formula-e sa meni z rocnika na rocnik. V prvom rocniku boli vsetky stroje rovnake, postupne bolo umoznene jednotlive komponenty modifikovat alebo pouzit svoje. Kazdym rokom prichadza vela inovacii.
Tak nech je jednou z inovacii 900koni vykon a obmedzovaz az
Tak nech je jednou z inovacii 900koni vykon a obmedzovaz az dakde na 390tke. Potom nech si to rozda benzin F1 vs E1. Lebo nuda su oba terajsie podniky… jedine na co sa da pozerat je MotoGP. Tam je aj rychlost aj sa stale melu. Moj nazor..
A opravdu by to urychlilo vyvoj nebo by to (stejne jak ostatni
A opravdu by to urychlilo vyvoj nebo by to (stejne jak ostatni moto sporty) vedlo k ladeni komponent, aby vydrzely naprosto nutne minimum? Aneb kdo ma vic penez, muze odpalit vic menicu/motoru/baterii ve snaze je o par kilo odlehcit, aby to zbytecne nevydrzelo pet zavodu, ale jen jeden (plus nejaka mala rezerva)…
Nahodou, me to prijde jako vyborny napad – konecne po dlouhe
Nahodou, me to prijde jako vyborny napad – konecne po dlouhe dobe zase zavod, ktery testuje kvalitu zavodnika a ne velikost penezenky majitele tymu.