Sedmimístný Lexus RX L: Každý milimetr má důležitou roli

Někdy stačí jen malá změna a rozdíl je obrovský. Právě s touhle filozofií si pohrála automobilka Lexus a navrhla svoji první sedmimístnou verzi luxusního SUV s označením RX, nový Lexus RX L.

Pohodlí pro sedm lidí? To je nový Lexus RX L. V Evropě se prodává pouze s hybridním pohonem.
foto: Lexus

Velký krok pro Lexus obnášel zaměřit se na malé, ale klíčové detaily. Vznikl tak nový model řady RX s další řadou sedadel. Zůstalo mu typické pohodlí a je stále stejně praktický a kvalitní. Tedy přesně v duchu zásad japonské pohostinnosti “omotenashi”, na které si značka tradičně zakládá.

NEPŘEHLÉDNĚTE

Uvnitř nového RX L tedy najdeme dvě sedadla navíc, přičemž každý pasažér tu má velkorysý prostor pro kolena i hlavu, a stále zůstává dost místa i pro zavazadla (176 l s třetí řadou sedadel, 432 s druhou, 1656 l jen s první). Zvenčí je přitom tento vůz jen o 110 mm delší než původní pětimístné provedení. Rozdíl tedy odpovídá přibližně jen šířce lidské dlaně.

Zavazadlový prostor nového Lexusu RX po sklopení obou zadních řad sedaček

Zavazadlový prostor nového Lexusu RX po sklopení obou zadních řad sedaček
foto: Lexus

Tímto přístupem se přitom Lexus zásadně liší od většiny konkurentů, protože pro novou vícemístnou verzi RX navrhl zcela novou a nepatrně větší karoserii, místo aby se snažil umístit další dvě sedadla do stávajícího modelu, čímž by utrpěl veškerý komfort i elegance.

V čem tkví jeho tajemství?

Cílem designérů od začátku bylo zachovat také ostře řezaný styl modelu RX. Jak je tedy možné, že se celkem markantní proměna vešla do několika milimetrů? Lehce prodloužená délka vozu by samozřejmě nestačila.

Při detailnějším pohledu proto zjistíte, že úhel zadních výklopných dveří je o něco strmější. Touto jemnou úpravou se podařilo zajistit dost prostoru pro hlavu cestujících ve třetí řadě. Další cenné milimetry designéři získali jednoduchým přemístěním mechanismu pohonu zadního stěrače z horní části okna dolů.

Třetí řada sedadel je precizně promyšlená také v tom, že tu snadnou úpravou rychle vykouzlíte více místa pro zavazadla. Sedadla můžete zvednout, nebo naopak jedno či obě sklopit do úplné roviny. K tomu všemu stačí jen jednoduše stisknout tlačítko.

Stejný komfort na všech místech

Zvykem bohužel bývá i to, že přidaná sedadla v sedmimístných vozech bývají tak trochu za trest. V modelu RX L jsou všechna sedadla vyrobena ve stejně vysoké kvalitě a nabízejí úplně stejné pohodlí i na těch nejdelších cestách.

Interiér sedmimístného hybridu Lexus RX 450hL

Interiér sedmimístného hybridu Lexus RX 450hL
foto: Lexus

Kabina byla totiž navržena jako společenský prostor, který designéři dokonce označují jako „salonek“ – je otevřený a lehký, usnadňující všem sledovat okolí, povídat si a společně si vychutnávat palubní systém zábavy na dlouhých cestách. Nikdo se tedy v tomto voze necítí odstrčen, každý má stejně dobrý výhled ven i přehled o tom, co se děje uvnitř.

V Evropě se auto prodává jako Lexus RX 450hL pouze s hybridním pohonem. Auto o hmotnosti 2275 kg pohání 3,5l šestiválec (193 kW) doplněný o elektromotor. Celkový výkon soustavy činí 233 kW. Zrychlení 0-100 km/h zvládne do osmi sekund.

tisková zpráva

5 Comments on “Sedmimístný Lexus RX L: Každý milimetr má důležitou roli”

        1. To by mohli, z měsíčních dávek na to v tom počtu rychle
          To by mohli, z měsíčních dávek na to v tom počtu rychle našetří. Nebo se dodá další bejbík, aby na Espace vyšlo. Zrovna jsme s kolegyní řešili hezkou třináctiletou rodičku v Městské nemocnici Ostrava-Fifejdy…… 🙁

Napsat komentář