Značka Smart bude i v Evropě kompletně elektrická

Dieter Zetsche, šéf automobilky Daimler, aktuálně na výročník setkání společnosti prohlásil, že po USA čeká „zelektrizování“ značku Smart také v Evropě.

Elektromobily Smart ED se u nás neprodávají, ale doma v Německu patří k nejprodávanějším.
foto: Daimler

Daimler, resp. značka Mercedes-Benz, chce podle Zetscheho do roku 2022 nabízet alespoň jednu elektrifikovanou verzi auta v každém segmentu. Smart se promění v čistě elektrickou značku také v Evropě do roku 2020.

Elektrifikace pak čeká také dodávky, nákladní auta a autobusy. „Máme mnoho dalších plánů, které přesahují naše produkty,“ řekl doslova Zetsche.

Daimler se tak nejspíš chce stát také primárně operátorem mobility a možná i začít něco v energetice – jako většina ostatních automobilek myslících na budoucnost.

Právě luxusní značky jako je Mercedes-Benz nejvíc „bolí“ nástup elektromobilů typu Tesla Model S, Tesla Model X nebo nejnověji Jaguar I-Pace. V segmentu drahých vozů si Tesla ukusuje zatím největší kus koláče.

Jak úspěšný ale bude přerod Smartu na čistě elektrickou značku v Evropě je ve hvězdách. Jak upozorňuje Fred Lambert z Electrek.co, zatímco prodeje Smartů v USA nebyly nijak vysoké a výrazně propadly, v Evropě prodává Smart na 100 000 aut ročně.

90 Comments on “Značka Smart bude i v Evropě kompletně elektrická”

  1. “chce stát také primárně operátorem
    “chce stát také primárně operátorem mobility”
    Zvlastni jak najednou vsichni v souvislosti s elektromobily pomysli na to, ze bude vyhodnejsi auta neprodavat, ale nechat si je a trena pronajimat nebo sdilet.
    Asi sami nejlip vedi, ze to co vyrabi ted je lepsi nevlastnit…

    1. Je to myšleno tak, že na pronájmu se dá vydělat daleko
      Je to myšleno tak, že na pronájmu se dá vydělat daleko více než na prodeji, nakonec to pochopili před lety i výrobci software, Tesla si myslela, že vydělá na prodeji EV, dnes už ví, že vydělá na prodeji energie, jen potřebuje dostatek platících členů.

      1. Tomu rozumím, ale jde to až s elektromobilem. Půjčovat
        Tomu rozumím, ale jde to až s elektromobilem. Půjčovat nebo sdílet spalováky při jejich současné životnosti na jakou se vyrábí a servisními náklady žádnej super byznys nebude.

        Nemluvě o tom, že mít třeba VW po světě flotilu miliónů aut ještě před dieselgate, určitě by se našel někdo s rakovinou plic kdo by je zažaloval ne za to, že auto, které si koupil tráví okolí, ale za to, že jejich auta otrávili jeho.

        1. To je taková americká tradice dávat žaloby na kdeco, v EU
          To je taková americká tradice dávat žaloby na kdeco, v EU by tohle nikdy neprošlo. Myslím, že se to všechno hodně přehání, desítky let tady auta trávila podstaně nebezpečnějšími olovnatými splodinami vzduch a teprve 3 roky před revolucí byl u nás zaveden bezolovnatý benzín. To že se spalováky s úspěchem pronajímají potvrzuje řada úspěšných leasingových firem u nás (operační leasing). Chápu vaše nadšení z hračky EV, dejme tomu vývoji 10 let a uvidíme, kam se to posune. Trochu mi přijdete jako kuřák, který přestal před pár měsíci kouřit svých 40 denně a najednou mu všichni kuřáci neskutečně vadí.

                1. kuku ty víš všechno, ani nevíš kdo tady píše, ale to ti
                  kuku ty víš všechno, ani nevíš kdo tady píše, ale to ti nevadí 🙂

                2. A jak to mám vědět když se ani nepodepíše? Anonymů je
                  A jak to mám vědět když se ani nepodepíše? Anonymů je tu hromada a já opravdu nebudu z jejich stylistickej jinotajů vydedukovávat kdo je kdo. Mít názor mi fakt nevadí :)))

                3. Pokud hledáš někoho, kdo ví všechno tak mohu doporučit
                  Pokud hledáš někoho, kdo ví všechno tak mohu doporučit třeba Carlose, tomu nesahám ani po paty. 😉

                4. A k čemu bude podpis, stejně jako Kuk se mohu jmenovat Buk,
                  A k čemu bude podpis, stejně jako Kuk se mohu jmenovat Buk, nebo Cuk a stejně víš prd. Myslím, že pokud se lidi z diskuzí osobně nepotkávají, tak je to stejně o ničem. Tady se všichni zhádají a na parkovišti u nabíječek jsou jak miliusové 🙂

                5. Pak nevím proč se tedy vůbec dožaduješ pozornosti a
                  Pak nevím proč se tedy vůbec dožaduješ pozornosti a stěžuješ že „ani nevím kdo tady píše“ když je to vlastně jedno??? Asi ti to tedy až tak jedno není. Hlavně se rozhodni. :))))))))
                  Argumentovat mě nevadí, akorát lidi na to nejsou zvyklí a je to na ně moc hrrr, nebo to rovnou považují za útok.
                  p.s. EV bohužel nemám takže na nabíječky se nedostanu.

                6. Já se pozornosti nedožaduju, ty se evidentně v práci
                  Já se pozornosti nedožaduju, ty se evidentně v práci nudíš a reaguješ na každý příspěvek co se tady objeví :)))) já opravdu o tvé komentáře nestál

                7. Když si jí nedožaduješ, tak si nestěžuj :)))
                  Zase vedle,

                  Když si jí nedožaduješ, tak si nestěžuj :)))
                  Zase vedle, práci mám až odpoledne. 😛
                  Jo na i moralisty taky vobčas zareaguju. :)))

                8. Vedle nejsem, polovinu příspěvků máš odpoledne
                  Vedle nejsem, polovinu příspěvků máš odpoledne :)))

                  Moralisty, kteří všem vykládají, jak je špatné jezdit ve spalováku mám rád 🙂

                9. Čéče některý mám i pozdě v noci a jiný zase brzo
                  Čéče některý mám i pozdě v noci a jiný zase brzo zrána :)))

                  Tak to jsem rád, že jsou ti sympatičtí. 🙂

        2. Zas tak zle to asi s pujcovacim byznysem nebude, kdyz na
          Zas tak zle to asi s pujcovacim byznysem nebude, kdyz na kazdem letisti je nekolik velkych autopujcoven (a vetsinou jeste par mensich) a evidentne zadne olitane vrany ve flotile nemaji.
          U „sdileni“ (spis teda pujcovna bez prepazky) myslim, ze to bude o neduvere lidi (alespon u nas – predpoklad „nekdo neco provede a svede to na me“) a to EV nevyresi. Dalsi vec je prakticka stranka toho principu (vetsina aut jezdi ve stejnou dobu stejnym smerem), ale to verim, ze nekomu ve vhodne lokalite fungovat muze.
          L4/5 autonomie by to samozrejme do urcite miry (kdo by ocenil „je mlha – auto neprijede“?) resila, ale to uz je spis princip „taxik“ nez pujcovna/sdileni (a nemyslim si, ze v tomhle rezimu bude jezdit vyznamne mnozstvi rodinnych aut ve volnem case).

          EDIT: muj nazor, samozrejme se muzu plest.

    2. Já si myslím, že to spíše než s elektromobilitou
      Já si myslím, že to spíše než s elektromobilitou souvisí s autonomním řízením. Jestliže taxislužba nebude potřebovat řidiče, cena se sníží. A než investovat do koupě nového auta vyjde pak levněji využívat tuhle službu. A navíc člověk muže chlastat kdy se mu zachce.:-)

    1. Veskutečnosti ta dotace zas tak velká není ale kdybys
      Veskutečnosti ta dotace zas tak velká není ale kdybys věděl a nebyl **** 🙂 Tak víš že zdanění spalováku tak je enormní a další poplatky pro spalováky. Jako u nas že elektro neplatí parkovací místo v praze v těch jejich zonách což někde ušetříš i 40 000 za rok. Hold když si to někdo umí spočítat tak proč ne.

      1. V roce 2015 vynaložilo Norsko přepočteno 13 miliard Kč na
        V roce 2015 vynaložilo Norsko přepočteno 13 miliard Kč na dotace pro elektromobily, to mi přijde jako slušná dotace, pak to postupně ořezávali Tam kde zmizela dotace, prudce pokles prodej EV. Podobně jako v Honkongu vycházela dotace kolem 1 mil. Kč. Prostě tohle je pokřivený trh, když už dotace, tak mají jít do nabíjecí infrastruktury, nikoliv do aut pro bohaté.

        1. 13 mld ?:D Norsko je stát jeho státní rozpočet je cca
          13 mld ?:D Norsko je stát jeho státní rozpočet je cca přes dvojnásobek našeho a to mají pulku obyvatel co máme my. Tak že ta vaše částka je nic doslova nic. To že tady v Čechách to příjde hodně je danou ,…..to je jedno koukněte jak tam žijí a jak si i přes “ 1 dotaci mohou hodně lidí koupit auto za 2-3 mil. kč. Honkong to samé pokud jsou peníze a je to doslova nic malá investice co se jim vratí proč ne. Dotace jen pro koho? pro chude nebo jen pro čistí příjem 24 000 a když bude mít 25 000 tak ne? Jak určéte kdo je bohatý? Někdo kdo našetří a ke staří si udělá radost to bude muset dokladat ? A když ho schledáme chudým dáme mu dotaci?:D A to ani nechci řikat že bahatí odvadějí víc do státného rozpočtu než ten chudej ale to je zas trochu jiné tema 😀

        2. Tak opět a pořád dokola pro ekonomicko-politické nedouky.
          Tak opět a pořád dokola pro ekonomicko-politické nedouky. Chápu, že to bolševická garda v modré, oranžové, červené i černé straně nerada lidi učí, aby je mohla lépe mást. Takže za to nemohou, i když už by se mohli učit i sami. Odpuštění DPH není dotace. Dotace je když Vám vezmu daně – zákonem poslanci, fakticky berní úředník – shromáždím je ve státní pokladně ovládané politiky a byrokraty a pak milostivě rozhodnu, jak velkou kost z té hostiny pohodím lid zpět. Vždy bude menší o náklady na celý ten aparát kolem. U nás ještě navíc o to, co do toho musí na různé projekty a formuláře vložit příjemce dotace.
          Odpuštění nějaké daně je rozhodnutí stejných politiků a byrokratů, ale znamená, že z něčeho se rozhodnou nic nemít (jedno z jakého důvodu). Takže jen vyhlásí, čeho se to týká, například nějakého zboží, a při prodeji takového zboží plátce daně tu daň neodvede a kupující v ceně nezaplatí. Což je podstata norské podpory.
          Ano, v Dánsku zmizela dotace, tam podle mých informací skutečně dotovali cenu, a spadly prodeje. Jenže i tam to udělali v důsledku naplnění počtů, které si předem stanovili. Jinak by dopadli jako my s FV elektrárnami, které sice zlevňovaly a dotace na ně proudily neskutečným tempem, ale náš parlamentík spinkal a čekal, až se všichni korupčníci nabaští. Pak to zatrhnul a ještě zpětně zdanil. Takže Dánům se mc při naší zkušenosti nelze divit. I Norové už dosahují stanovených cílů a zejména opozice chce program zastavit. Zda převládnou krátkodobé úspory nebo snaha mít čistou mobilitu, to se uvidí. Sami si to odhlasují.
          A na závěr – opět z Vás cítím bolševický osten (chudým berou a bohatým dávají) – a opět jste po bolševicku vedle, jak ta jedle. Oni neberou od kupujících DPH a to je procentuálně stejné pro všechny. Pro ty co si koupí Iona, i pro ty s Teslou. A všichni do toho musí dát svoje peníze. Jeden více z větší hromádky na Teslu, druhý méně z menší hromádky na Iona. Což je vysoce spravedlivé a solidární.

            1. Děkuji, ale je to hodně těžký úkol:
              1) zabalit to mezi

              Děkuji, ale je to hodně těžký úkol:
              1) zabalit to mezi tekoucí potoky krve a válející se kusy masa na komerčních televizích,
              2) přibalit ke sluníčkářské propagandě samá práva žádné povinnosti dejte nám Vaše peníze my víme lépe co s nimi na té veřejnoprávní.
              Snad kdyby na komerční v průběhu debaty vyšinutý střelec oddělal naživo pár ekonomických expertů. A na veřejnoprávní o tom vykládala hezká bezbranná usměvavá běloška v minišatech obklopená žádostivými svalnatými uprchlíky (čti nelegálními imigranty), tak by mohlo mít nějaký mediální zásah 🙂

  2. Na každodenní jízdu do práce skvělé řešení,ovšem je
    Na každodenní jízdu do práce skvělé řešení,ovšem je nutno dodat,že to není zrovna rodinné provedení a tak bude nejspíš jako druhé auto.
    Tomu by měla odpovídat také cena,e-Up stojí 640000,- Kč a trhák to není!Chce to pořádně velkou sériovou výrobu u které by se dalo s cenou hnout dolů!

    1. A taky není Smart ED nijak levný, přeci jen jde o odnož
      A taky není Smart ED nijak levný, přeci jen jde o odnož Mercedesu, i když upracování, výbava a vůbec pocit na palubě tomu odpovídá.
      Největším konkurentem Smartu ED nebude neskutečně o 150-200 tisíc předražený předělaný spalovací eUP!, ale obrovská záplava podobně předělaných spalovacích Fiatů 500e na našem trhu. Nemají sice tak silnou palubní nabíječku (Smart ED základ 11, příplatkově 22 kW), ale odvezou ke 2 dospělým i 2 děti a o trošku větší nákup. Navíc je F500 opravdu hezký zvenčí i zevnitř, uvnitř obvykle v dvojbarevné kůži, a tedy konkurenčně zdatný i na poli image. A cenově ojetiny 300-450 tis. Kč s DPH, malé nájezdy a ihned k odběru.
      A kdo bude chtít malé BEV za ještě nižší cenu kolem 200 tis. Kč, přitom čtyřmístné a se slušným kufrem, co se dá sklopením zadních sedadel změnit na oktávku, tak si koupí některé z trojčat Mitsubishi iMiev/Citroen C Zero/Peugeot Ion. To se dá v zahraničí za cenu dražšího ojetého F500e koupit i jako předváděčka nebo nové.

      1. iOn je pro mě „varná konvice“ a Fiat 500e tepelné
        iOn je pro mě „varná konvice“ a Fiat 500e tepelné čerpadlo, což si myslím, je o hodně dále. Tažné zařízení dělá z F500e pracanta a dojezd až 160 plus, a nezapomenutelné honičky s Koktávkou RS a BMW mi dodnes nedávají spát. S cenou souhlasím. Na zásuvkách 32A nabíjí rychleji než ostatní 1fázový (až 7 kW, pokud je dostatečné napětí), takže částečně eliminuje absenci rychlonabíjení.

        1. Přesně jak píšete, bude to mít Daimler-Benz se Smart ED v
          Přesně jak píšete, bude to mít Daimler-Benz se Smart ED v Evropě těžké, bude muset hodně přitlačit na pilu. Výkonnostně, dojezdem, topením i cenově. Jen nabíjením je nad F500e. A pokud tam fakt jde i to tažné, tak to je s Modelem X od Tesly, Ioniqem od Hyundai a nově prý i Leafem od Nissanu v dobré společnosti potencionálně užitkových vozidel.

              1. Pěkné video , ale to co tam pán dává není určeno na
                Pěkné video , ale to co tam pán dává není určeno na tahání přívěsů,ale na montáž příslušenství jako je držák na lyže nebo kola.

                Ioniq prostě přívěsy tahat podle specifikací výrobce nemůže, by se také přehřála baterie a měniče. Ani Tesla S to nemá v Evropě povoleno.

                1. Jak je ve videu vidět, v některých zemích to možné je.
                  Jak je ve videu vidět, v některých zemích to možné je. Za mě je to skvělé minimálně na ta kola. Bude asi mizivé procento jedinců, kteří si koupí EV a nutně na něm musí mít tažné pro přívěs. Buď mají na Teslu X nebo stejně vlastní nějaký spalovák, který to zajistí.

                2. To video je asi z Německa a jestli jste četl diskuzi tak to
                  To video je asi z Německa a jestli jste četl diskuzi tak to v papírech zapsaný nemá na tahání vleků.

                  Ta ukázka s tím dvounápravovým karavanem je samozřejmě virální video, dělá se to kvůli sledovanosti. (takovou váhu by to nemáhlo táhnout ani se spalovákem).

                  Třeba já bych si jako hlavní auto do rodiny klidně koupil elektrické auto,ale mám rodinný domek pořád něco stavím vozím cihly, písek potřebuju převést sekačku dovést tunu peletek na topení, cement atd. Vše na kratší vzdálenosti.

                  Kvůli tomu držím také jak píšete spalovák,ale stejně většinou jezdí jen krátké trasy , klidně bych ho pustil a třikrát ročně si můžu na dovolenou spalováka půjčit, třeba od rodičů a jim bych dal na týden EV. Ale já se bez vleku prostě neobejdu a každý týden si půjčovat spalovák na vlek je opruz.

                3. Legrace je, že to co píšete přesně odpovídá
                  Legrace je, že to co píšete přesně odpovídá elektrickému vozidlu. Máte rodinný domek, pořád něco stavíte, vozíte cihly, písek, potřebujete převést sekačku, dovést tunu peletek na topení, cement atd. Vše na kratší vzdálenosti. Kvůli tomu držíte spalovák, ale stejně většinou jezdíte jen krátké trasy. Klidně by jste ho pustil a třikrát ročně si na dovolenou spalováka půjčil, třeba od rodičů a jim dal na týden EV. Ale bez vleku se prostě neobejdete a každý týden si půjčovat spalovák na vlek je opruz.
                  Takže sáhněte po starším Peugeot 106e (Citroen Saxo electric) nebo Partner electric (Citroen Berlingo electric – tam opravdu naložíte kde co), tam by s tažným neměl být problém. Na VŠB i na malém Peugeotu tažné máme. Dojezdově to bude do 100 km a velmi rychle se stane hlavním autem u Vás doma 🙂

                4. Vlek má přeci je výhodu v tom že se dál naložit pískem,
                  Vlek má přeci je výhodu v tom že se dál naložit pískem, kůrou, hnojem atd. pomocí nakladače a pak se dám z auta přepojit za traktor a dovést na místo kam je třeba na zahradě, to mi elektrická dodávka nevyřeší.

                  Kdysi jsem měl Formana one plus s laminátovou nástavbou tím se dalo dost udělat, ale vlek je super v tom že přes den jezdíte do práce pohodným vozem a o víkendu k tomu dáte vlek.

                  Řešení by byl nějaký plug in hybrid, na každodenní cestu do práce na elektřinu a ani bych nemusel řešit půjčení vozu na dálku. Ale zde narážíme na cenu, jen pojistka by stála více než případná úspora paliva.

                5. Tak tyhle auta jsou úplný pravěk. Nejsme všichni
                  Tak tyhle auta jsou úplný pravěk. Nejsme všichni sebemrskači, abychom jezdili dnes tímto.
                  Takto by se elektromobilita nikdy neprosadila.

                6. Jsou lidi, co mají spalováky ještě starší než tato
                  Jsou lidi, co mají spalováky ještě starší než tato elektra. A jezdí s nimi. Stejně jako Ti, co mají takto staré elektra. Mimochodem je jejich výhodou, že si tam jako kolega z Opavska šoupnou do Berlinga dozadu europaletu s baterkama (přesně se tam totiž vejde, tak bylo auto projektováno) a zdvojnásobí si dojezd, když potřebuje. Když ne, stejná europaleta je zálohou pro dům a nabíjí se z domácí FVE.

        2. Fiat 500e nema tepelne cerpadlo na ohrev interieru, ma
          Fiat 500e nema tepelne cerpadlo na ohrev interieru, ma kompresor len na chladenie. Kurenie kabiny je priamym odporovym ohrevom vzduchu tlaceneho ventilatorom do kabiny, chladenie kabiny klimatizaciou. Fiat 500e ma kvapalinovy tepelny management baterie – ved ho vyrobili hlavne pre Kaliforniu. Chladenie baterie chladenim chladiacej kvapaliny baterie, zohrievanie baterie elektrickym ohrevom chladiacej kvapaliny baterie. Chladenie baterie ma prioritu pred chladenim interieru, cize ak je prilis teplo, kompresor klimatizacie pracuje prednostne pre chladenie baterie, az ked je bateria v poriadku, chladi interier.

          1. Rád se dozvím cokoli více. Za nižších teplot, kdy jsme
            Rád se dozvím cokoli více. Za nižších teplot, kdy jsme potřebovali topit, se na přední haubně tvořila jinovatka, což se projevuje u TČ (tepel. čerp.), protože odebírá teplo už tak chladnému vzduchu. Na vytápění bere velmi málo a díky malému interiéru i minimální tepelné ztráty – stáli jsme na místě půl hodiny za stejné vnitřní teploty a neklesla baterie ani o procento, což nebývá zvykem u kapacit 24 kWh (využitelných možná 20 kWh). Venku něco kolem 0°C (cca +-2°C).

            1. Fiat 500e: Priamy odporovy ohrev vzduchu do kabiny ma prikon
              Fiat 500e: Priamy odporovy ohrev vzduchu do kabiny ma prikon max 5kW (nie cez kvapalinu)
              Ohrev kvapaliny pre bateriu ma asi prikon 300W (v popise je napisane 300V, co je hlupost)
              Kompresor klimatizacie ma prikon max 6,5kW – scroll compressor – spiralovy kompresor – sluzi len na chladenie
              – interieru cez vzduchovy vymennik
              – baterie cez kvapalinovy vymennik
              – invertora, motora, menica 400/12V a nabijacky cez dalsi kvapalinovy vymennik

              1. Za info děkuji. Dost mě překvapil ten ohřev vzduchu do
                Za info děkuji. Dost mě překvapil ten ohřev vzduchu do kabiny. Má to asi dobrou regulaci, aby to spotřebovalo co nejméně. Když už je tam ta klima, divím se, že používají jen na chlazení. Ale asi je to dost promyšlené. Díky.

                1. Poklud nemá klima tepelné čerpadlo, tak to v autě nelze
                  Poklud nemá klima tepelné čerpadlo, tak to v autě nelze moc použít, než na chlazení, to by mělo šílenou spotřebu.

        3. FIAT 500e má homologaci na tažné zařízení? Kolik
          FIAT 500e má homologaci na tažné zařízení? Kolik Kg?

          Jinak ION se dá díky vytápění vodou bez problému předělat na nezávislé topení (bere proud jen na ventilátor a dmychadlo teplo vzniká spalováním nafty) a v zimě se na to nic nechytá dojezd se i v mmrazu a sněhu -15 prakticky neznižuje.

        1. Ano, trojčata jsou minulost, ale i současnost a zřejmě –
          Ano, trojčata jsou minulost, ale i současnost a zřejmě – díky spalovacím dinosaurům (kromě předraženého VW eUP! a ojetým Fiat 500e, stejně jako trojčat, v této kategorii u nás na trhu nic není a nikdo se nic nechystá vyrábět) – ještě dlouho i budoucnost. Stále se vyrábějí a prodávají jako nová.
          Ta pravda o trojčatech je spíše pravdou o nepoučitelných debilech. Protože to je přesně ten typ lidí, kteří si vezmou malé městské elektrické auto s jedním z nejmenších dojezdů na trhu a optimem spotřeby kolem 66 km/hod aby ho pak testovali stylem 60% dálnice, 20% rychlostní silnice ve městech a 20% město do 50 km/h. A světe div se, ono to nedá!
          Nevím, zda je to taková úchylka, ale objevuje se to poměrně často. Přitom nikoho z nich nenapadne štvát Forda Fiestu nebo Fiat Uno napříč celým státem a vyvozovat z toho jeho použitelnost.

          1. Plně souhlasím,
            Zajímal jsem se o „Americký“ Fiat 500e ,

            Plně souhlasím,

            Zajímal jsem se o „Americký“ Fiat 500e , takže ojetý, padá dovozem do Evropy záruka na baterii.

            Jakýkoliv díl na el. pohon nejde v Evropě objednat, musí se koupit v Americe a individuálně dovést sem.

            Prodejce na auto nedá žádnou garanci , ani týden ..

            Diagnostiku mají v čr jen soukromníci.

            Takže asi tak je to pěkné auto, ale dost velké riziko, pokud člověk řeší peníze.

        2. No evidentně ve Švýcarsku na to mají jiný názor,
          No evidentně ve Švýcarsku na to mají jiný názor, podívejte si na titulní stranu.

          mitsubishi-motors.ch

          Za mě jedno z nejlepších EV do města, které můžete za cenu kolem půl milionu koupit, nebudeme to přeci porovnávat s IONIQem za milion.

            1. Největší omezení trojčat je že jsou slušně řečeno
              Největší omezení trojčat je že jsou slušně řečeno ošklivá a podle mě se v tom lidi stydí jezdit.

              Jinak co se týká el, výbavy, tak je hrozně robusní předimenzované chlazení el. soustavy.

              Třeba MIEV má max. výkon 49 Kw a trvalý 30 min. výkon 35 Kw což je v této kategorii vozů špičková hodnota.

              Třeba Ioniq má 88 Kw max. výkon, ale trvalý 30 min je 25,3 Kw takže na honění se v kopcích a po dálnici to moc není hned to zvadne.

              To Miev jde držet na krev až do vybítí baterie bez problému a má i poměrně velkou rekuperaci 30 Kw.

        3. Proč? Já bych si ho klidně hned koupil, ale ne za 200
          Proč? Já bych si ho klidně hned koupil, ale ne za 200 tisíc, ale za bratrů 50 hned.
          Protože i když je technologicky starší, pořád je to na současné poměry v ČR docela dost nové auto. A některou výbavu jim může záviset kdejaká škodovka.
          Kilometrově by mne to bohatě stačilo.

            1. A ta cena obvyklá jde stále dolů a dolů. Jak se nám
              A ta cena obvyklá jde stále dolů a dolů. Jak se nám zvětšuje nájezd a auta stárnou. Za chvilku na trojčata dosáhnou lidi s rozpočtem kolem 100 tisíc. Tipuji příští rok. Hodně by tomu pomohlo, kdyby koncern VW začal svoje malé trojčata eUP!, eMii a eCityGo opravdu chrlit a snížil cenu pod 500.

              P.S. Hrad je drahý i zadarmo. A ti nájemníci po roce 1918 taky žádná paráda 🙂

    1. Proč by měla a kdo by ji dělal? Stačí přece bohatě
      Proč by měla a kdo by ji dělal? Stačí přece bohatě reálná čísla z trhu v řadě o prodejích aut luxusního segmentu za dobu, co se vyrábí a prodává Tesla Model S. To se okecává blbě, což by studie jistě zvládla na obě strany.

      1. Myslím, že to není průkazný. Například, když jsem
        Myslím, že to není průkazný. Například, když jsem projížděl před lety Norskem, nepotkal jsem jediný Mercedes S, teď tam potkám desítky Tesla S (X), ale nemůže nikdo říci, že Tesla S sebrala Mercedesu trh v Norsku tam žádný nikdy nebyl.

        1. Tak to jste právě u tzv. Baťova paradoxu. Traduje se zhruba
          Tak to jste právě u tzv. Baťova paradoxu. Traduje se zhruba takto:
          Vrátil se první Baťův prodejce z Afriky a říká: „Šéfe, v Africe všichni chodí boso a nikdo nemá peníze, tam neprodáme ani trepku.“
          Vrátil se druhý Baťův prodejce a říká: „Šéfe, Afrika je fantastický trh. Všichni tam chodí boso a když tam postavíme továrny a dáme jim práci, tak budou mít peníze a my obujeme celou Afriku.“
          Ten první tam trh neviděl, ten druhý obrovský. Zřejmě Mercedes v Norsku trh neviděl, zato Tesla obrovský.

              1. To máte jedno. Žádná dotace, ale úleva z platby DPH a
                To máte jedno. Žádná dotace, ale úleva z platby DPH a přihlašovacích poplatků pro elektromobily.
                Pravidla byla stejná pro všechny. Kdo měl elektromobil, prodával. Kdo měl spalovací auta s podvodným SW, neprodával.
                Mimochodem i ten VW si tam s eGolfem kousnul do elektrického koláče. Že neměl a stále nemá auto kategorie Passat v plné elektrice je jen a jen jeho chyba.
                Norové jako elektrická velmoc z vodních elektráren udělali elektromobilní trh a kdo nezaváhal, prodával a prodává stále. Tomu my, v zemi s přebytky elektřiny, kde přitom politici podporují exportovaný zemní plyn v individuální i hromadné dopravě, asi neporozumíme. 🙁

      2. proc by mela a kdo by ji delal? ten kdo tvrdi: „V segmentu
        proc by mela a kdo by ji delal? ten kdo tvrdi: „V segmentu drahých vozů si Tesla ukusuje zatím největší kus koláče.“ nejjednodussi negace vyroku je, pred nej dat konstrukci „neni pravda, ze…“ takze kdyz reknu ze ten vyrok neni pravdivy bude mit moje tvrzeni stejnou vypovidaci hodnotu -zadnou.

        1. Tak si to zkuste přeložit jinak, když nechápete, že
          Tak si to zkuste přeložit jinak, když nechápete, že lidé, kteří na to mají, si nekoupili Mercedes/Porsche atd. atd., ale nějakou divnou neznámou Teslu s podezřelým pohonem.
          A v onom Norsku neprodal Mercedes v luxusním segmentu podle pisatele nic a Tesla prodává o106. Jak to chcete popřít a tvrdit nulovou vypovídací hodnotu? Vždyť on se tam snad Mercedes nepokusil ani o PHEV, jako třeba sousední Volvo nebo v poslední době VW s Passaty. Ti lidé na to mají a kupují si elektro. Zjevně chtějí plné elektro. Žádné v luxusním segmentu není, tak kupují Tesly. Co je na tom nevypovídající?

            1. Kdyby jen v Norsku, tak se to asi nepíše. Norsko je ale
              Kdyby jen v Norsku, tak se to asi nepíše. Norsko je ale svým způsobem extrém, protože tam se na elektromobilitu doslova vrhli. Ale možná jsme nepochopili základní věc – DPH ze spalovacího auta a další příjmy z DPH z paliv, maziv a spousty výměnných dílů jim nestojí za to, aby jim další roky spalovací auta otravovala život. Což u nás, kde dokáže řidič čekat na manželku 10 minut před sousedovic domem ve smradlavém nastartovaném řvoucím dýzlu v +20°C, rozvalený na sedačce se spuštěnými okýnky a cigárem v ruce, opravdu pochopit nemůžeme. A třeba sousední Slovensko, kde je přímá dotace na cenu elektrovozu, je na tom podobně jako my, kde ji mají jen podnikatelé a obce, když si podají nesmyslné projekty, zpracovávané armádou byrokratů. Asi stejné myšlení, jako onen kuřák ve spalováku.

              1. Tohle každý chápe, ale těžko někdo pochopí, že
                Tohle každý chápe, ale těžko někdo pochopí, že člověk, který si kupuje auta v segmentu luxuních aut, si místo spalováku Euro 6 koupí Teslu, zatímco kolem jezdí 10 sousedů s 15 let starýma plechovkama a nikdy na Teslu nebudou mít ani s dotací 800 tisíc Kč. Jak by asi koukala bohatá vrstva na to, kdyby každý s menším než průměrným měsíčním příjmem měl nárok na výměnu svého 15 let a více starého auta na nové EV v hodnotě 800 tis. zdarma?

                1. Netuším, na co narážíte a o čem chcete diskutovat.
                  Netuším, na co narážíte a o čem chcete diskutovat. Možná o tom, že Norové se zbytečně dobrovolně vzdávají daní, a že chudší vrstvy obyvatelstva na to nemají, aby si koupily elektromobil i po tak velké slevě. Jenže milý pane, to jsou jejich peníze a jejich rozhodnutí. A vysoce solidární, protože procenta platí pro každého stejně, chudý nebo bohatý, každý má možnost odečíst si (tuším) 27% DPH. Jeden si koupí Iona, druhý i3, třetí Teslu. Vydělají na tom zdravotně a z hlediska kvality života všichni. A vysoce spravedlivé je i to, že nikdo nemá nic zdarma. Každý si koupí věc odpovídající jeho příjmu a přitom dostane v procentech stejnou slevu.

                2. Zapomněl jsem zmínit, že tím myslím ČR a ne nejbohatší
                  Zapomněl jsem zmínit, že tím myslím ČR a ne nejbohatší zemi v Evropě, které má jen v rezervním fondu 10-ti násobek našeho HDP a mohli by s přehledem každému obyvateli Norska koupit Teslu S a utratili by jen polovinu.

                  Dotace ve vašem vidění nikdy nebude spravedlivá, protože na ni dosáhnou jenom bohatí. To je stejné, jako když řeknu, kupte si dům za 5 milionů a vrátíme vám milion, tak asi tak vidíte dotace pro všechny stejně výhodné.

                3. To jste skutečně zapomněl a bylo to tak správně, protože
                  To jste skutečně zapomněl a bylo to tak správně, protože ČR žádné dotace – vyjma oněch nesmyslných projektů pro obce a podnikatele, což stojí neskutečné peníze, za něž by se třeba mohla budovat jednoduchá infrastruktura typu alespoň 1 obyčejná zásuvka na každém veřejném parkovišti – na elektromobilitu nedává.
                  Pobídka formou úlevy z daní je to nejspravedlivější, co zatím známe. Nutí příjemce, aby si skutečně alespoň něco vydělal, aby jen nestál s nataženou dlaní. Dále aby si zvážil své možnosti a podle toho s onou pobídkou odložil jinou spotřebu a investoval do toho, co zvolení politici a nezvolení byrokrati právě uznávají jako bohulibé. Na tomto principu funguje už roky stavební spoření, penzijní připojištění, fungovaly na tom snížené úroky z hypoték, funguje na tom zelená úsporám atd. atd.. A i zde někdo spoří 20, jiný 5 tisíc ročně, někdo si vezme úvěr 2 miliony, jiný 150 tisíc. Tak mají všichni stejné vstupní podmínky.
                  Přestože je již stovky let jasné, že bohatství se netvoří přerozdělováním, ale podnikáním a snahou dosáhnout lepších výsledků v každém oboru lidské činnosti, pořád tu dotace a pobídky a dávky máme. Jen jsou některé z nich menší a jiné větší zlo.
                  Prostě nic nemá být úplně zadarmo. Ale má to být jednoduše přístupné a použitelné. Na Slovensku Vám dají slevu na ceně elektromobilu, ale musíte ho 3 roky vlastnit. V Německu podobně, ale chtějí, aby se na tom podíleli i výrobci a půlku slevy dali oni ze své marže. V Norsku odpustí kupcům DPH plus nějaké další pobídky, z nichž většina erár nic nestojí (třeba používání vyhrazených pruhů pro taxi a MHD i elektroauty).
                  A k tomu Vašemu domu – to je právě špatně, jak to říkáte. Podle mne Vy máte říct – kupte si nový úsporný dům a já po Vás nebudu chtít DPH z materiálu a prací, které Vás bude stát. A tak dostane procentuálně stejně ten, co si koupí byt v novém domě i ten, co si postaví vilu jako krávu za městem. A oba vydají peníze a budou bydlet přiměřeně svým možnostem.

                4. + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
                  + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

Napsat komentář