Luka EV: retrofuturistický elektromobil z Česka!

Česká společnost MW Motors představila elektromobil Luka EV. Na jedno nabití zvládne až 300 km, ale „ve stylu“.

Luka EV je „retrofuturo“ z Plzeňska.
foto: MW Motors

„Styl z minulosti, technologie z budoucnosti,“ zní výstižný slogan elektromobilu Luka EV. Ten vyvinula a postavila společnost MW Motors ze Štěnovic na Plzeňsku.

Max. rychlost je 146 km/h, hmotnost činí pouhých 815 kg. To vše díky hliníkovému rámu a karoserii ze sklolaminátu. O pohon se starahjí dva nebo čtyři 12,5kW elektromotory přímo v kolech. Z 0 na 100 km/h zrychlí během 9,6 sekundy.

Luka EV

Luka EV
foto: MW Motors

Auto je vybaveno 21,9kWh baterií (110 V, 200 Ah, NiCoMn), která výrazně pomáhá držet hmotnost, a tím i spotřebu, nízko. MW Motors tvrdí, že Luka EV může jezdit už za 6,8 kWh/100 km. Crashtesty auto musí teprve projít.

Luka EV

Luka EV
foto: MW Motors

Rozvor unikátního vozu činí 2300 mm, rozměry 4050 mm × 1620 mm × 1220 mm. Jde o dvoumístný vůz, který svým stylem upomíná ke starým klasikám typu Aston Martin DB4. Stylu si mohou cestující užívat i uvnitř díky využití kůže a uhlíkových vláken. MW Motors údajně směřují k pořizovací ceně pod 20 000 eur.

Luka EV

Luka EV
foto: MW Motors

Luka EV

Luka EV
foto: MW Motors

Luka EV

Luka EV
foto: MW Motors

64 Comments on “Luka EV: retrofuturistický elektromobil z Česka!”

  1. Škoda, že jsem LUKA EV neviděl ještě v provozu, nevíte
    Škoda, že jsem LUKA EV neviděl ještě v provozu, nevíte jak to s tímto autem vypadá? Už se opravdu prodává? Jestli ano, tak by mě zajímalo jak jsou na tom prodejní čísla. Tahle papírově to totiž vypadá skvěle. Cena si myslím dost adekvátní, na to že je to sportovní elektromobil s celkem slušným dojezdem.

  2. Mě se tohle líbí, za 20 tis. EUR bych to bral hned, za
    Mě se tohle líbí, za 20 tis. EUR bych to bral hned, za těch 30 tis. EUR už to tak skvělá cena není, ale na druhou stranu je to hliníková kastle. Dojezd 300km je super (pokud to tak opravdu je), vypadá to, že to bude mít Mennekes, ideální by bylo alespoň 2x32A nabíjení.

          1. Vidam na veteranskych srazech mraky Corvette ze sedesatych a
            Vidam na veteranskych srazech mraky Corvette ze sedesatych a sedmdesatych, nektere nerenovovane a vubec mi neprije, ze by laminat nebyl super material. Zkus nalestit 1000mb s puvodni neopravovanou kastli,ruka s hadrem projde skrz 😉

    1. Ty stranky vznikly za nejakym ucelem a tim bude temer urcite
      Ty stranky vznikly za nejakym ucelem a tim bude temer urcite presvedceni nejakeho zahranicniho investora.
      Ale i kdyby byly za ucelem prodeje produktu (jako ze zjevne nejsou), ma cenu pro tech 5 (nadsazka, o moc vic to podle me nebude) potencialnich zakazniku z CR, kteri na 100% anglictinu ovladaji, vyrabet ceskou mutaci?

          1. Já sem na to hrdej. Zbytečný si z nedostatků dělat
            Já sem na to hrdej. Zbytečný si z nedostatků dělat mindráky, když jinde je maj taky a často ještě větší. Malost rozhodně není na místě.
            V zahraničí si víc váží našich úspěchu než my samotní. Máme tendeci obdivovat pouze to co nám posvětili v zahraničí a nebo to co si sami prapodivně vychválíme. Skutečné úspěchy a úspěšné jedince velmi težko rozeznáváme.
            Zeptejte te se Jay Lena v garáži na detaily z české autohistorie, budete koukat co všechno ví. Skutečnej zážitek od jednoho českýho muzikanta co u něj byl. Bob Lutz vlastní a lítá českýho Albatrose L-39. Sodomka a Tatrovky jsou vysoce ceněný auta.

    2. Potencialni zakaznici jsou norove, nemci, svicari, holandani,
      Potencialni zakaznici jsou norove, nemci, svicari, holandani, anglicani a francouzi, kteri s anglictinou problem nemaji. Anglictinou se domluvi v EU nejvice lidi, navic startup by se prekladem webu zabyvat nemel, maji jine starosti.

  3. Trochu nerozumím spotřebě 6,8 kWh/100 km s 21,9kWh baterií
    Trochu nerozumím spotřebě 6,8 kWh/100 km s 21,9kWh baterií (110 V, 200 Ah, NiCoMn) při úsporné hmotnosti 815 kg a dojezdu 300 km.
    Vývojově 11 let starý Peugeot Ion sice váží o 300 kilo více (1120 kg) a má jen 16 kWh baterii (zhruba 14 kWh využitelných), ale papírových 150 km dojezdu dá jen v létě bez klimatizace ve městě rychlostmi do 50 km/h ve 2 osobách (osobně dosaženo). Průměrné spotřeby 12-13 kWh/100 km jsou normální. Spritmonitor.de udává u 11 registrovaných průměr dokonce 15,05.
    Fakt -300 kg (a přitom skoro +6 kWh baterek) dá spotřebu, která odpovídá spíše 2 malým skútrům Akumoto? Viz http://www.hybrid.cz/testy/test-elektroskutru-akumoto-1070#comment-3997, kdy po 45 km dobíjeli 1,6 kWh, tedy 3,6 kWh/100 km?

        1. Podstatně větší účinnost?!? To je jak reklama od Horsta
          Podstatně větší účinnost?!? To je jak reklama od Horsta Fuchse, když si uvědomíte, že elektromotory v EV mají účinnost kolem (dnes už i lehce nad) 90%, v reduktoru a diferenciálu ztratíte cca 3%, takže už není kam moc lézt nahoru s účinností.
          A obzvláště, když si uvědomíte, že chybí reduktor (pokud je náboj kola rotorem motoru), který zvyšuje kroutící moment a výrazně zvyšuje účinnost elektromotoru v nízkých otáčkách. Takže celková účinnost je naopak nižší než u klasického řešení elektromotor->reduktor->diferenciál->kolo.
          A ještě k tomu zvyšujete neodpruženou hmotu (tohle se dá řešit tím, že motor není součástí kola, ale až za ramenem a hřídelí spojen s nábojem kola), elektromotor dostává od silnice pěkně zabrat a samozřejmě statisticky si zvyšuji riziko poruchy (mám více motorů).
          Tohle řešení si najde cestu ve speciálních případech, ale ne v běžných silničních autech. Tam to vidím jako zbytečnost.

        2. Podle mě je kravina používat motory v kolech. Osobně,
          Podle mě je kravina používat motory v kolech. Osobně, když už jít cestou bez diferáku, tak bych motory umístil doprostřed mezi nápravy na rám karoserie a vedl z nich do kol hřídele. Zamezíte tak vzniku velkých neodpružených hmot a otřesům motorů (včetně jejich extrémního špinění v kolech) a zároveň se tím nezbavíte výhody levné výroby.

      1. Čtete někdo vůbec ty jejich weby pořádně, vždyť tam
        Čtete někdo vůbec ty jejich weby pořádně, vždyť tam přece jasně píšou že:
        „LIGHTER MEANS MORE EFFICIENT
        6.8 kWh*/100 km*

        * Unofficial in-house testing. We will upgrade specifications once we have all details proven by a certified testing laboratory.“

        Takže je to oficálně neoficiální údaj 😀

    1. Je to jak píšete 11 let vývojově starý ….
      Když může

      Je to jak píšete 11 let vývojově starý ….

      Když může Ioniq brát 10,6 při skoro dvounásobné hmotnosti 1550 Kg prázdný, tak proč ne? Je to sice na hraně, nevíme odpor vzduchu,ale zase to má motory v kolech, odpadá diferencilál a převodovka (5-10% ztráty).

      Udivuje mě jen 110V systém, musí tam téci poměrně velký proud kolem 500A což musí být zbytečně tlusté vodiče.

      A asi to nepůjde nabíjet rychlodobíječkou.

      1. Jednorychlostní převodovka s diferenciálem má běžně 97%
        Jednorychlostní převodovka s diferenciálem má běžně 97% účinnost v téměř celém rozsahu provozních otáček a momentů.

        Už jsem to tu jednou psal, zde volba koncepce motorů v kolech (jsou od čínské společnosti QS motors s rovněž čínskými FOC měniči) neměla vůbec nic společného s jejich účinosti (zde max 88-90%) nebo tím, že by tato koncepce měla nějaké závratné výhody. Naopak je tato koncepce obvykle jenom pro zlost, ale zaroveň jediné řešení jak se vyhnout malosériové výrobě jednorychlostní převodovky s diferenciálem, pro kterou je třeba enornmě nákladné strojní vybavení.

        Naopak jak máte již jednou zvládnutu velkosériovou výrobu, tak je jednychlostní převodovka zase obrovská výhoda, protože pak její výroba vychází mnohem levněji než výroba sestavy druhého měniče a motoru, kterou nezbytně potřebujete pro pohon v kolech.

        96/110V výzbroj je opět lowcost řešení. Obecně platí pravidlo že <150V výzbroj(postavená na MOSFETech) je cca 3x levnější v malých sériích než 400V výzbroj. No a pak také společnost QS motors běžně nenabízí motory s 400V vinutím 🙂

      2. Odpor nevime, ale za to vime, ze je to malinke auticko. Sirka
        Odpor nevime, ale za to vime, ze je to malinke auticko. Sirka 1620 mm a vyska 1220 mm, jsou nesrovnatelne s Ioniqem (1820×1450) pokud aerodynamiku extremne neodflakli, tak Ioniq nema prilis sanci mit odpor vzduchu srovnatelny.
        Jinak je ta spotreba i udavany dojezd neoficialni udaj z vlastnich testu, takze tezko to s cimkoli srovnavat.

        * U Ioniqu jde o sirku se zrcatky, u Luka EV neni specifikovano, zda uvadeji sirku s nebo bez.

      1. Přesně tak, protože jakmile ho držíte stále stejně,
        Přesně tak, protože jakmile ho držíte stále stejně, auto dále zrychluje. Zvykl jsem si u spalováku používat tempomat kdykoliv, hodně i ve městě, protože tam hrozí překročení rychlosti skoro pořád, a u iMiev/Zero/Ion mi fakt chybí. Byť se dá dodělat, kolega ho na autě má, ale nechce se mi investovat 10 tisíc v českých.

  4. Marné,tohle není pro každého,dnešní pohled na auto je
    Marné,tohle není pro každého,dnešní pohled na auto je už kapku jinde,snobů je v Česku pramálo!
    Ale na druhou stranu s rozumnou cenovkou by Luka EV mohlo velice dobře posloužit na solovou jízdu do práce.
    Mne by přemlouvat nemusely!

  5. Auto krasny a originalni, moc drzim place!!!! Konecne solidne
    Auto krasny a originalni, moc drzim place!!!! Konecne solidne vypadajici ceska firma. Pokud jeste vydaji servisni manual, zverejni vsechny CAN bus kody a vsechny soucastky bude mozne koupit na webu (vcetne bateriovych modulu) tak super, urcite zajem o stylove a plne servisovatelne EV bude. Se stejnou motorizaci bych dale uvital jeste prakticky model s moderni karoserii, idealne s vysokym posezem stylu BMW-i3, i-Miev, Citroen Piccaso. Bonus: solidni navod, jak pridat car-side Chademo DC rychlo nabijeni do auta (komplet i s CAN bus komunikaci) od Collina github.com/collin80/JLD505

  6. Nevim k jake cene smeruji, ale na webu pisou 30 000,- eur bez
    Nevim k jake cene smeruji, ale na webu pisou 30 000,- eur bez DPH. Takze dalsi auto za mega. Jestli je to moc nebo malo necham na kupcich, ale kazdopadne je to mimo me moznosti.
    „30,000 EUR starting MSRP.
    excluding VAT & ex works Plzen, CZ“

  7. Ted se ukaze, zda jsou motory v kolech dobra nebo spatna
    Ted se ukaze, zda jsou motory v kolech dobra nebo spatna volba. Ja se domnivam, ze to bude hodne poruchove a hlavne nepohodlne. Otresy motoru v kolech na ceskych silnicich to znici. A odpruzeni bude asi take horsi. Uvidime az se to dostane do provozu, zda vubec to ma sanci.

    1. Výhoda motoru v kole je, že není zapotřebí diferenciál.
      Výhoda motoru v kole je, že není zapotřebí diferenciál. Hlavní nevýhodou samozřejmě podstatné zvýšení neodpružené hmotnosti a s tím spojené zhoršení jízdních vlastností auta.
      Tolik terorie. V praxi by se na takovém retro vozítku každej kluk rád svezl. Rázem by byl hrdina ulice, holky by koukaly … ale ta obecná závist …. ach jo…:-)

      1. Sice nepotřebujete diferenciál, ale potřebujete další
        Sice nepotřebujete diferenciál, ale potřebujete další motor (zvyšuje cenu, váhu, poruchovost). V normálních podmínkách IMHO to není nijak přínosné.
        Za mne, ideální kompromis mi přijde Tesla – motor na každé nápravě.

        Jinak neodpružená hmotnost se dá řešit klasicky – motor až za ramenem a přenos síly pomocí hřídele.

        1. Stejně blbost.
          Spíš to bude pro nejbohatší část

          Stejně blbost.
          Spíš to bude pro nejbohatší část západoevropské zlaté mládeže z euromilionářských rodin vyznávajících veřejně CO2 náboženství.
          Módní autíčko do 40 000 euro za zvládnutí testů na vysokou.
          A ty motory v kolech bude největší reklamní pecka, to nikdo jiný nemá 🙂

          1. Vyprdni se na CO2 náboženství a napiš adresu. Taky Ti
            Vyprdni se na CO2 náboženství a napiš adresu. Taky Ti přijdu nasrat do gzichtu a nemusíš za to ani děkovat. Klidně si u Tebe z Tebe udělám WC. Bude se Ti to líbit? Tak vidíš chytráku. Každý ať se stará nenechávat za sebou odpad. Nebo ať platí za jeho odstranění někým jiným. Co Ti na tom nesedí? Najednou kapitálismus s tržní ekónomikou nevoní? To bych Tě musel nazvat vyjebávačem s ostatními.

            1. A proto to píšeš jako anonym?
              Zase další debil co je

              A proto to píšeš jako anonym?

              Zase další debil co je silnej na netu, ale jinak je posranej až za ušima 😀

              Holt sráč zůstanem sráčem, když se dívám na ty krysaříky apod. pejsky co než psa připomínaj potkany, tak si vzpomenu při čtení podobnejch hrdinů právě na tyto podkany co štekaj až dostanou pomalu mrtvičku, ael vždy anonymně 😀

              Takže co ještě mu uděláš ti hrdino co sereš všem na hlavy 😀 Zatím výsledek co jsi napsal si akorát k smíchu, takže předvedeš něco lepšího, kromě zatím potkáního štěkotu 😀

            2. Kde vzniklo CO2 náboženství? V EU.
              A kde následně na to

              Kde vzniklo CO2 náboženství? V EU.
              A kde následně na to vyráběli nejhorší motory světa, diesly emitující kvanta jedovatého NOx v reálném provozu násobně nad trapné byrokraické laboratorní normy v souladu se zákony a nové přímovstřikové benzíny z 1000x více rakovinotvorných mikročástic než u starých předchozích? Taky v EU.

              Kde teď mají nejčistší vzduch ve vyspělých městech?
              V USA, kteří se na pokuty za CO2 vykašlali, a od toho celého pseudonáboženského hnutí odstoupili.

              Pokud šlo jen o to snížit výdaje za dovozovou ropu a plyn, mohli dál pokračovat ve zvedání daní za tato paliva do aut, a v regulacích se zaměřit na pravdu a skutečné vykazování spotřeby i čistoty spalin v běžném provozu, při jejichž porušení by mohli zákazníci auta vracet.

              1. Proč mám pocit, že stokrát opakovaná lež se stává
                Proč mám pocit, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou? Jaký je aktuální stav v dýzlkatích? Ve státech nepletu-li se od začátku šlo o to, že auta porušovala exhalacemi roky PLATNÉ předpisy. Proto tam prostě nesmějí jezdit a hromadí se na skládkách, lidé mají nárok na výkup onoho od výroby šrotu, který neměl sjet z výrobních linek. To že se tam doprava nezastavila znamená, že tyto normy splňující vozy se dají vyrobit.
                A jak to je v Ejjuchej? Podobně tvrdý předpis začne platit bůhví odkdy, takže vykoupených aut=0, dále se v bazarech prodávají ve stotisících a my zde mřeme na neschopnost udržet prostředí alespoň zdánlivě čisté.
                Tak kde jsou předpisy přísnější? Jsi k smíchu PR trole.

Napsat komentář