Nová Toyota Auris chce změnit svět rodinných vozů

Verze Aurisu na rok 2019 dostala stejný “hi-tech kabát”, jaký už nosí modely Prius nebo C-HR. Je postavena na architektuře TNGA.

Nová Toyota Auris pro rok 2019 nabídne odvážnější design.
foto: Toyota

Architekturu Toyota New Global Architecture (TNGA) automobilka poprvé představila u modelu Prius v roce 2015, kdy se také zavázala, že ji postupně dodá všem svým modelům. Následně byl na stejné platformě GA-C vybudován crossover Toyota C-HR a Prius s hybridním pohonem.

Americká Toyota Camry má obdobnou platformu, jen větší. V budoucnu má být platforem TNGA celkem pět. Nyní se GA-C stala základem pro další významný milník – novou generaci Toyoty Auris ohlášenou na rok 2019.

Odvážnější design

Konstrukce navržená tímto způsobem zajistí výraznou tuhost karoserie, nízko umístěné těžiště a umožní také snížené umístění masky. V praxi to znamená, že designéři dostali nebývalou volnost při tvorbě karosérií, které tak mohou být odvážnější než kdy jindy.

Architektura TNGA

Architektura TNGA
foto: Toyota

Snad nejzřetelněji je to patrné na Toyotě C-HR – novém crossoveru, který se objevil v nabídce Toyoty v roce 2016. Nový Auris jede ve stopách prvního crossoveru Toyoty, ale i Camry nebo obou Priusů.

Třetí generace v Evropě oblíbeného kompaktu sedí nízko, má atletičtější siluetu a dynamičtější profil. Pozornost upoutá rovněž nový vzhled mřížky a předních světel.

Lepší výhled i jízdní vlastnosti

Nová Toyota Auris je díky delšímu rozvoru náprav o 40 mm delší než předchozí model. Vůz je také o 23 mm nižší a má o 47 mm níže umístěnou masku, což je přímý důsledek využití architektury TNGA. Proto je její silueta dynamičtější a řidič má větší zorné pole směrem dopředu.

TNGA zlepší rovněž jízdní vlastnosti a usnadní ovládání vozu, zvýší i jeho stabilitu. Díky tuhé konstrukci, dobrému vyvážení a nízko umístěnému těžišti nebude narušena jistota řízení v zatáčkách.

Jak to funguje?

Architektura TNGA definuje místo a způsob upevnění jednotlivých komponentů, motorem počínaje a sedadly konče. To usnadňuje projektování nových modelů.

Nová Toyota Auris pro rok 2019

Nová Toyota Auris pro rok 2019
foto: Toyota

Podle dřívější koncepce museli projektanti sami s milimetrovou přesností vypracovat rozmístění prvků, jako jsou pedály, sloupek volantu nebo sedadla, a současně se snažit samostatně vytvořit co nejpohodlnější a maximálně ergonomický interiér.

Nyní si vyberou jedno z přesně definovaných, nejefektivnějších uspořádání. Neznamená to však, že bude každá nová Toyota vypadat stejně jako ty předešlé. Právě naopak – prakticky žádné modulové prvky definované v architektuře TNGA nejsou pro uživatele viditelné a jejich optimální rozmístění poskytuje designérům dost svobody na to, aby při práci na návrhu interiéru nemuseli mít starost o ztrátu ergonomie.

Strategie dvou hybridů

Toyota Auris se bude vyrábět v továrně Toyota Manufacturing UK v Derbyshiru. Půjde zároveň o první model Toyoty nabízený v Evropě se dvěma hybridními pohony: jednotkou známou z Toyoty Prius s motorem 1,8 l o celkovém výkonu 122 koní a zcela novou soustavou s motorem 2,0 l, jež poskytne řidiči celkem 180 koní.

Nová Toyota Auris se designově blíží novému Priusu či crossoveru C-HR.

Nová Toyota Auris se designově blíží novému Priusu či crossoveru C-HR.
foto: Toyota

Toyota investovala 240 milionů liber na zavedení technologie výroby TNGA v anglické továrně, která je, podobně jako architektura automobilu, rovněž založena na modulárním systému zvyšujícím pružnost výrobních linek a usnadňujícím modifikování modelu.

tisková zpráva

8 Comments on “Nová Toyota Auris chce změnit svět rodinných vozů”

  1. Móda velkých bachratých nárazníků s vysokou nákladní
    Móda velkých bachratých nárazníků s vysokou nákladní hranou do zavazadlového prostoru a vzhled jak robot transformers. Jak praktické (?).
    Ale o to jde, slovo praktické už vyšlo z módy, není in, auto musí být krásné, pěkně hrát, brouzdat po internetu, musí vás zkrátka pobavit, tedy alespoň to první a druhé v rodině na každodenní ježdění pro pána i pro paní. To třetí bude pak praktické na ostatní potřeby či společnou dovolenou nebo společný víkend.

  2. – Nižší znamená méně pohodlné nastupování, vyžaduji
    – Nižší znamená méně pohodlné nastupování, vyžaduji opak. Stárnu já a občas vozím i svoje rodiče a všichni přivítáme pravý opak. Například do takového Civicu se nastupuje velmi blbě a navíc má i kraťoučké sedáky pro malé asijské zadečky.
    Řada lidí , co si koupila parodii na SUV, si to kopupila právě kvůli pohodlnému nastupování.
    – Nižší přední maska, proč ? Na ty naše záplatované a zvlněné vozovky ?
    – Odvážnější design mnohdy znamená takové nepraktické věci jako bachratý zadní nárazník, který jen zhoršuje přístup do zavazadlového prostoru a prakticky znamená jen to, že naroste sice velikost vozu o 4cm , ale ve skutečnosti si 4 cm navíc ukrojí právě ten bachratý zadní nárazník, tak jak to vidíme na fotografii – kničemu.

    Takže pokud bude nový Auris všechno jiné jen né praktický vůz, tak nevím nevím, jestli jim to zvedne u Evropanů prodejnost.

  3. OFF: podle neoficiálních informací to vypadá, že Jaguár
    OFF: podle neoficiálních informací to vypadá, že Jaguár I-PACE je vyprodaný na celý letošní rok, tj. Jaguár má více před-objednávek než je plánovaná letošní produkce.

    Tak snad na příští rok zkusí vyrobit o něco více !

      1. Mě by samozřejmě zajímalo kolik je ta roční produkce.
        Mě by samozřejmě zajímalo kolik je ta roční produkce. Každopádně I-PACE je spíše konkurence pro Tesla Model X – podobný typ vozu. Očekával bych, že si dali cíl prodat 10.000 za první rok, aby otestovali zájem a kdyby to nevyšlo, tak ať z toho není mega průšvih.

        Každé prodané auto na baterky se počítá…

        BTW: Kdybych ty 2 mega měl, tak do toho klidně jdu, mě se líbí.

Napsat komentář