Renault začal i doma ve Francii prodávat Zoe včetně baterie

Renault je jedním z mála, ne-li jediným, výrobcem elektromobilů, který prodával svá auta BEZ baterie. Tu si zákazníci pouze pronajali. Ale to se teď mění.

Nejnovější verze elektromobilu Renault Zoe Z.E. 40 ujede na jedno nabití i více než 300 km.
foto: Renault

Renault Zoe je nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a pochopitelně i doma ve Francii. Až do března tam ale zájemci o nákup elektromobilu museli přistoupit na to, že baterii si od Renaultu pouze pronajímají.

Na vybraných trzích přitom umožnil Renault nákup elektromobilu včetně baterie už před lety. Teprve s příchodem 41kWh baterie a ve verzi Zoe Z.E. 40 ale tutu možnost zavedl i doma ve Francii.

Cena nejlevnější verze elektromobilu Renault Zoe Life tak stoupne o €8900 na €32 600 (včetně DPH, bez dotací). Nejdražší verze ZOE Edition One pak vyjde na €37 200.

Doufejme, že právě tohle je další krok k tomu, aby se elektromobily Renault Zoe konečně začaly oficiálně prodávat také v ČR. Podle dřívějších spekulací by mohly na náš trh přijít už letos v červenci.

67 Comments on “Renault začal i doma ve Francii prodávat Zoe včetně baterie”

  1. ZOE je bracha stejne velkeho (maleho) Renault Clio. Clio stoji
    ZOE je bracha stejne velkeho (maleho) Renault Clio. Clio stoji v DE uz od 12.000 € a ZOE s baterkou 32.600 €. Rozdil je hezkych 20.000 €. Kdyz odecteme od rozdilu cenu baterky 8.900 €, zustane nam nevysvetlitelna polozka pres 11.000 €. To je podezrele blizko ceny celeho noveho Clio s benzinovym motorem.
    Jsem zvedav, jaka bude cena ZOE az se bude v Evrope prodavat Tesla 3. Dejme tomu ze bude stat 40.000 €. Kdo bude kupovat ty evropske EV za takove ceny? Dobre vybaveny BMW i3 se prodava klidne i za 50.000 €.

    1. Nova baterie do ZOE stoji hodne pres €10000, kdyby stala jen
      Nova baterie do ZOE stoji hodne pres €10000, kdyby stala jen €8900, jak pisete, tak by tech 41 kWh davalo asi €200 za kWh, coz by znamenalo bateriovou revoluci… Trakcni baterie do auta pod €400/kWh urcite nesezenete, to neda ani nejlevnejsi Cina natoz tyto kvalitni baterie, ktere maji neco vydrzet. Tady na YouTube videu 1:40 ten manik ukazuje kolik stoji nova 16kWh baterie do toho jeho EV
      youtube.com/watch?v=tBaHExHwrbs

      1. 18.510,67 EUR battery pack Peugeot Ion ceníková cena. 481
        18.510,67 EUR battery pack Peugeot Ion ceníková cena. 481 tisíc Kč s kursem 26 Kč/1 EUR.
        Oni ti frantíci jsou úplně padlí na hlavu, protože celé auto nebyl problém koupit v roce 2014 za 439 tisíc Kč včetně 5 leté záruky navíc a dnes je možné sehnat nový Ion dle mobile.de ze západní Evropy okolo 22.000,- Eur (což je pořád ještě nesmyslně moc, ale odpovídá to původně mnoha prodejci v ČR v roce 2015 snížené ceně na 550 tis. Kč, po nesmyslné 715 tis. Kč a předchozí dokonce 1 milion Kč) a lehce jetý už za 10-15. Těch 18 tisíc eur třeba stojí předváděcí r.10/2017 se 100 km přímo z autosalonu stříbrná metalíza.

        1. Na Peugeot.sk novy ION zacina na € 29 640, Gavin ukazuje na
          Na Peugeot.sk novy ION zacina na € 29 640, Gavin ukazuje na videu €18K za vymenu baterie, takze cca €20K baterka a €10K auto, coz take odpovida tomu, co rika Robert Llevellin v tom iMiev review FullyCharged videu, kde mu Mitsubishi rekli, ze baterie dela 2/3 (60%) ceny vozu. Ojetiny jsou samozrejme nekde jinde..

          1. To jsou kecy. Cena baterie i u elektromobilu starého 10-15
            To jsou kecy. Cena baterie i u elektromobilu starého 10-15 let nenbyla nikdy 60% vozu.
            Protože když se začal prodávat imiev tak oficiálně stál skoro milión korun, neoficiálně praktická cena byla kolem 800 tisíc.
            Baterie tam je cca 16kWh, technologicky stará 20 let. Tedy ne rozhodně ta o které se mluví v článku.
            Za druhé i tato baterie nestála v té době 60%, tj. 600 tisíc korun! To by to auto nemohli ani vyrobit,natož prodat. Ve skutečnosti ta beterie stála přesně opak. Tj. maximálně 40% ceny tj. 100-200 tisíc.
            Jednoduše proto, že jinak by ho potom nemohli porádvat za 500 tisíc!

            Ale přemýšlení hronzě bolí a věřit kecům automobilky taky.
            A oficiální ceny náhradních dílů je taky pohádka první kategorie. Praktická cena je potom úplně někde jinde.

            Je to to samé jako u jiných výrobců. Například ceny cisco routerů. Ceníková cena je taky něco jiného než prodejní. Prodejní cena je vždy o 50% nižší a někdy i o neskutečných 80-90%!!!

      2. To myslíte vážně? Dáváte sem jako argument nějaké
        To myslíte vážně? Dáváte sem jako argument nějaké faikové video (nebo přinejmenším video které zažilo ještě Žišku, když měl obě oci), kde je vidět jak ukazuje mail dialeru o tom, že má:

        „červená jabka a jeho babka nechce jíst medicínu, ale co může robit, že život je krátký“

        Cenu tam ukazuje za náhradní díl k paegotu ION za 19500$
        Což je už sám o sobě nesmysl a vy to víte, jen ze sebe děláte hlupáka většího než jste.

        Ceníková cena už hodně dlouho paegotu ion se pohybuje od 17000 do 20000 dolarů. Jak může být cena náhradního dílu větší,nebo stejná jako celý nový vůz!
        Nehledě na to, že paegot ion rozhodně nemá ty kvalitní baterie o kterých se mluví v článkuk. Paegont ION je 10 let stará technologie, nemá rozhodně ty stejné baterie co se dnes dávají do Zoe. Což je další takový nepodstatný detail.

        Cena IONU, např. zde:
        https://pushevs.com/2017/05/26/citroen-c-zero-peugeot-ion-prices-rise-germany/
        http://www.citroen.co.uk/new-cars-and-vans/car-range/citroen-c-zero/equipment

        A cena za kWh taky není žadných 400, ale daleko méně. To že je to drahý nás krmý automobilky jen aby nemuseli prodávat víc aut. Což přiznali sám člověk z AUDI ($112/kWh):

        https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

        1. Dikec za prispevek, to by me moc zajimalo, kde mohu koupit tu
          Dikec za prispevek, to by me moc zajimalo, kde mohu koupit tu trakcni Lionku $112 za kWh. Uz roky hledam a kupuju v cine za cca $450-600 za kWh, takze zlaty voci jestli to nekde maj za $112, Ta trakcni baterie iMiev ci iOn vyvinuta tim japonskym institutem rozhodne neni levna ani zastarala, ano je predimenzovana, 1kWh vazi pres 10kg, ale baterie je dobre servisovatelna, obsahuje pouze asi 80 clanku, ne tisice, jak to ma Tesla, ze tam Elon dava tuzkovky, to je vec druha. Ze to CZero maji za 500tis. v UK mne prekvapuje, normalne vzdycky stal ten iOn na webu peugeot.sk tech 30K EUR, baterie by mela stat tech min. 18000 EUR, to je v tom YouTube videu korekt, protoze kvalitni trakcni 1 kWh normalne tech cca 1000 EUR stoji nebo stavala..

    2. Cena na trhu není dána výrobními náklady. Je dána
      Cena na trhu není dána výrobními náklady. Je dána ochotou dostatečného počtu zákazníků koupit patřičné zboží. Renault více BEV nechce vyrábět a našel optimální cenu aby mu na skladě zbývalo tak akorát vozů. Byla-li by cena nižší, tak má prázdné sklady a problém jako má Tesla. A neprodával by fosily. Takže finanční ztráta. Asi se to mnohým nebude líbit, ale to že jezdíme v elektromobilech je spíše zásluhou legislativy, než kapitalismu. Kartelové – byť nepsané – dohody automobilek vykonávají své v psychice lidí dodnes (kapitalistické vzepření se kartelu dcerou DojčePost taky vyvolalo adekvátní reakci). Kapitalismus se projevil až s Muskem, který využil krachů klasických fabrik – v té době nikomu nevadil protože byl, co se počtu vozů týče, neviditelný. Takže to že pomalu roste je zásluha krize 2008 a velmi strategického plánu nejprve odsát peníze z luxusního segmentu i když „S“ zas uvnitř nějak výrazně luxusní není, tak dojezd, zrychlení, náklady na provoz…. luxusní jsou. Až nyní se vrhnul na vyšší střední třídu a dělá to samé. Jsem zvědav kdy mu finanční situace dovolí vyrábět Trabanty. To potom bude bomba.

      1. cena je dána ochotou směšných elektrosimulantů typu:
        1)

        cena je dána ochotou směšných elektrosimulantů typu:
        1) germánská brambora
        2) germánský méďa
        3) frantícký rendlík
        4) makarónský všechno

        neprodávat elektromobily, a proto tu evropskou sebranku nepodporujeme ale aktivně hejtujeme fakujeme a jejím nepřátelům přeci prodáváme :)))

        1. Šéring kár tu bude jen pro ty, kteří se s ním smíří.
          Šéring kár tu bude jen pro ty, kteří se s ním smíří. Zatím jsem skeptický, neb nedávno zde šel článek, že jedni v ČR rozprodávaj auta. Pro městský lid snad dobrý, pro více než polovinu populace na venkově je to nesmysl. Dyť se nedostanou do práce, k lékaři, na nákup jídla…. Takže až Melounovi dojde, že mohou vydělávat více, tak se zamyslí i nad tím Trabantem. Taky dělali výměnu aku jako alternativu k nabíjení a co? Nic! Takže silná slova raději nechat na debaty s posranci 😉

  2. Tady je zase odborniku 😀 Jako vazne, me se taky nelibi, ze to
    Tady je zase odborniku 😀 Jako vazne, me se taky nelibi, ze to auto stoji tolik, a za tu cenu bych si ho nikdy nekoupil, ale kdybyste byli na strane Renaultu, vy byste ho prodavali levnejc, kdyz nemusite? Cena je proste relativni, to plati vsude, i tady. Kdyz je poptavka a lidi kupuji, tak se holt napali cena. Výběr elektromobilu rozhodne neni takovej, ze by se ceny přetahovaly směrem dolů, bohuzel, jeste to asi chvili potrva. A navic srovnavat Sandero a Zoe je taky blbost, protoze – ano, vyroba muze stat podobný peníze, ale v cene je zapocteny i vyvoj a investice (nejen již uskutečněné, ale i budoucí) a tak se Sandero se zaměrně starou technolgii a Zoe s novou technologii se taky nedá moc porovávat.

    1. Jako odpověď na bajku o vývojových a výrobních
      Jako odpověď na bajku o vývojových a výrobních nákladech nám Hyundai dodal svůj Triptych. Ioniq Electric 879.990 CZK, Ioniq Plug-in Hybrid 879.990 CZK a Ioniq Hybrid 699.990 CZK.
      1) Plug-in Hybrid byl doplněn o 1f nabíječku a větší baterku v ceně 180.000 CZK?
      2) v podstatě výrobně levnější Electric (bez spalováku, automatické převodovky…) je opět o 180.000 CZK drahší…?

      No vůbec ty tři modely neměly společné vývojové náklady a cena nebyla stanovena dle konkurence… 🙂

    1. Souhlasím, v níže odkázaném ceníku je rozdíl mezi ZOE s
      Souhlasím, v níže odkázaném ceníku je rozdíl mezi ZOE s a bez baterie 32.000 Zlotých bez DPH. Což je necelých 200.000 CZK. Je otázkou co je na automobilu velikosti Dacia Sandero, navíc bez složitého spalovacího motoru a převodovky, tak nákladného. Čtyř-cestný ventil v klimatizaci, aby mohla fungovat coby tepelné čerpadlo?
      Celkem chápu, že mnozí čtenáři tohoto webu očekávají cenu takovéhoto BEV na úrovni 400.000 CZK (Sandero 200.000 CZK a baterka 200.000 CZK). Vnímám to coby výsledek převisu poptávky nad nabídku. Ale elektromobilita se poslední dobou vyvíjí nebývalou rychlostí a snad se této situaci budeme v budoucnu podivovat podobně, jako dnes cenám prvních mobilních telefonů v 90-tých letech.

      1. 200k rozdil nemusi nutne znamenat, ze 200k je cena baterie –
        200k rozdil nemusi nutne znamenat, ze 200k je cena baterie – ceny jsou ciste obchodni rozhodnuti, takze vlastnici auta bez baterky klidne muzou prispivat na ty prodane baterie (a proto se mozna do prodeje verze s baterii Renault moc nehrne)

        1. Souhlasím, ceny baterií jsou pouze virtuální a případně
          Souhlasím, ceny baterií jsou pouze virtuální a případně výměnnou,skoro nikdo Vám ji reálně neprodá jako zboží aniž by si vzal tu původní.

          Bežná cena v současný době za kvalitní baterku je cca 10 tis. za KWh a to bez BMS. Podle mě dělá baterka polovinu ceny auta.

          1. To ani omylem. To je jedem z mýtů o elektromobilech. Že
            To ani omylem. To je jedem z mýtů o elektromobilech. Že cena baterie dělá polovinu auta a víc.
            AUDI to říká jasně:
            https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

            Cena baterky $112/kWh.

            Ve starých elektromobilech byla baterka samozřejmě dražší, ale zase úměrně k tomu byl dražšá samotný elektromobil, který se prodával např. skoro milión korum za auto s pidi baterkou o kapacitě 16kWh! Baterka o takovéhle kapacitě je tak 1/10 toho vozu, a nebo méně.

                1. Jsem vcelku presvedceny, ze pri cene cca 93.000 Kc za 40kWh
                  Jsem vcelku presvedceny, ze pri cene cca 93.000 Kc za 40kWh baterku by mi utrhali ruce nejen vyrobci aut, ale i nejruznejsich stacionarnich ulozist nebo velkych UPS :)) Jenze pokud vim (mohlo mi neco uniknout), za takovouhle cenu zatim nejsou ani samotne clanky natoz cely pack do x let stareho auta.

            1. Nesmysl si zkuste oběhnout prodejce elektrických aut v ČR a
              Nesmysl si zkuste oběhnout prodejce elektrických aut v ČR a chtějte po nic cenu za náhradní baterii, nevím jestli nějakým elekrických autem jezdíte, jestli ano, tak zrovna do Vašeho servisu.

              I ten Renault Vám tu baterku nikdy za uvedený rozdíl v článku nikdy neprodá, protože nová stojí tak 2x tolik.

              Nesmíte si plést cenu za opravu výmennou, když odejde degradací a cenu kompletního dílu.

      2. Spíš bych řekl že kdyby to dali za tech 400 tak ztratí
        Spíš bych řekl že kdyby to dali za tech 400 tak ztratí min 60% prodeje spalováku a na ty vyrabějí nahradni díly a ruzné blbosti tak proto jsou ceny elektra tak vysoké a snaží se je na té vysoké ceně držet i když by měla klesat

  3. Odkoupit baterii od Renaultu je prý opravdu skoro nemožné,i
    Odkoupit baterii od Renaultu je prý opravdu skoro nemožné,i proto jsem moc rád že se to u mého Fluence Z.E. předchozímu majiteli povedlo.Výhodou nájmu samozřejmě bylo krytí záruky na baterii v případě ztráty kapacity po celou dobu trvání…

  4. Bez baterie se auto prodávalo za 23700 eur, tj. 600 tis. Kč.
    Bez baterie se auto prodávalo za 23700 eur, tj. 600 tis. Kč. Podobné auto spalovák stojí 300 tis. Kostrukce eletromobilu je jednodušší. Nyní se musí zaplatit vývoj, ale nevidím důvod proč by v budoucnu nemohlo stát do 500 tis. Kč i s baterkou.

      1. Podobnou cenu? Vy umíte koupit novou BMW I3, vybavenou 41 kWh
        Podobnou cenu? Vy umíte koupit novou BMW I3, vybavenou 41 kWh baterkou (v ceně) a palubní nabíječku 22 kW za 780.000 CZK včetně DPH? Viz polský ceník, na který jsem odkázal v první reakci. 30 kWh BMW Vás vyjde o 300.000 až 400.000 CZK víc. Ja to považuji za dostatečný premiovy rozdíl…

          1. Porovnáváte nové s „mírně ojetým“? Kolega teď 3 měsíc
            Porovnáváte nové s „mírně ojetým“? Kolega teď 3 měsíc jezdí s 33 kW I3, vyšla ho na 1,1 M CZK včetně DPH a to tam nemá ani adaptabilní tempomat, který si zapomenul objednat. Ano ZOE je hlavně o Baterce 41 kWh a výkonné palubní nabíječce 22 kW, ale řadě lidí by právě takové auto velmi stačilo. Navíc na území ČR je v tuto chvíli pouze 60 nabíjecích CCS2 bodů, z toho 20 v Praze. Type 2 je zastoupeno podstatně početněji a na denní otáčení trasy Ostrava-Praha-Ostrava ani jedno z těchto BEV konstruováno není…

              1. nové a ojazdené:
                ak by mladí nemci poslali starých paprdov

                nové a ojazdené:
                ak by mladí nemci poslali starých paprdov politikov „k ledu“, mamamerkel by nepresadila pokračovanie výroby dýzlov, …
                v éú by paltili rovnaké pravidlá ako v júesej a fauwé by MUSEL vyrábať patričný počet bev za ceny ako fiat. ten najprv dotuje výrobca cca 14000usd, následne je prenajímaný za cca 80usd mesačne a po TROCH rokoch predávaný v aukcii za 6-8 tisíc usd.
                v éú tie f500e sa predávajú už s hmologáciou, KO, STK, EVČ v cene do €14 tisíc.

            1. Ano, porovnávám, protože v tomto případě je to jako
              Ano, porovnávám, protože v tomto případě je to jako porovnávat nebe a dudy. Zoe s 22 kWh baterkou se nabije za hodinu a půl. BMW bude nabíjení do 90 % trvat půl hodiny. A navíc je ZOE o hodně menší. BMW je po složení zadních sedaček překvapivě použitelné a prostorné.

              1. jakže dlouho že se dobíjí 22 ZOE ??
                „Zoe nepotřebuje

                jakže dlouho že se dobíjí 22 ZOE ??

                „Zoe nepotřebuje rychlonabíječku CHAdeMO ani COMBO! Má palubní nabíječku 22 kW a právě sebou vozí v kufru zmíněný měnič, který dovoluje využívat až 22 kW a tímto proudem dobíjet, takže za hodinu je vymalováno“

                elektroforum.cz/viewtopic.php?t=12

                30 minut na 80 %

                hybrid.cz/elektromobil-renault-zoe-v-britanii-cena-dostupnost-specifikace

                1. Mluvíme tu o Zoe 40 kWh a i3 33 kWh.
                  Mluvíme tu o Zoe 40 kWh a i3 33 kWh.

                2. psal ste „Zoe s 22 kWh baterkou se nabije za hodinu a půl“.
                  psal ste „Zoe s 22 kWh baterkou se nabije za hodinu a půl“. Dobrý takže Zoe s 40 baterkou se dobije na 50kW za kolik? snad za 45 min 80% …

                3. Ano, utnul jsem se, myslel jsem 40 kWh Zoe. Ta stále nemá
                  Ano, utnul jsem se, myslel jsem 40 kWh Zoe. Ta stále nemá rychlonabíjení a má stále jenom 22 kW nabíječku.

                4. Právě ta 22kW palubní nabíječka je to nejhodnotnější,
                  Právě ta 22kW palubní nabíječka je to nejhodnotnější, co může EV mít. Já osobně bych se úplně klidně vzdal CHAdeMa a CCS za to, kdybych měl 22 kW na palubě. Toto jsem pochopil na Smartovi, který to měl – dojezd 100 až 130 km a za noc jsem ujel třeba 500 km. Za půl roku máme na eNVéčku 20tis km (na palubě jen 3,3 kW) a zkoušíme různá EV. Chápu, že nemusí někdo souhlasit. 22kW na palubě v Evropě osvobozuje od rychlonabíječek. Tohle výrobci EV moc dobře vědí a věřím, že i výrobci rychlonabíječek.

                5. Jo, u malobaterkáče to stačí. U 40 kWh už je to horší.
                  Jo, u malobaterkáče to stačí. U 40 kWh už je to horší. Tam máte do 80 % 1,5 hodiny. A rychleji to nejde. Teoretické 40 kWh BMW to dá za 40 minut.

                6. Zmíněné ZOE 41 kWh se dá stále objednat se starším
                  Zmíněné ZOE 41 kWh se dá stále objednat se starším motorem s palubní nabíječku Chameleón 43 kW. Daní je cca o 30 km kratší dojezd. Ziskem pak, defakto, „DC“ charger všude sebou. Vyjma stanic ČEZ (mají vždy AC zásuvku 22 kW) je pro Vás každý Type2 konektor s 63 A rychlonabijeci stanice…

                7. Ano, v ČR je to ovšem nepoužitelné, protože tu
                  Ano, v ČR je to ovšem nepoužitelné, protože tu neseženete pětikolík nebo type 2 zásuvku na 63 A. Ve Francii jsou poměrně běžné, ale tady k ničemu. A další drobnou nevýhodou je asi 20% ztráta při nabíjení.

                8. Efektivně využijete 32 A Type 2, vždyť je to rychlost
                  Efektivně využijete 32 A Type 2, vždyť je to rychlost dobijeni 150 km/h. Jinak zapominate na 63 A Type 2 u Eonu, Lidlu a vůbec kdekoliv jinde než u ČEZu. Na trase Praha Ostrava, vám poslouží Vystrkov, Jihlava, Brno, Vyškov… A ano účinost nabíjení ZOE je díky použité technologii kolem 80%, ale účinnost všech 50 kW DC chargerů nepřekračuje 94%.
                  Jediná skutečná chyba tohohle BEV je, že se v ČR díky Renaultu vpodstatě nevyskytuje. A tak o něm můžeme maximálně tlachat na Hybridu. Vím jenom o jednom z Nového Jičína…

                9. Nedá, protože současné 33kWh to dá za 40 minut.
                  Nedá, protože současné 33kWh to dá za 40 minut.

                10. Vážně? Já viděl jiná čísla. Ano, v zimě to trvá
                  Vážně? Já viděl jiná čísla. Ano, v zimě to trvá trochu déle. Ale v létě mám s 22 KWh verzí 80 % za 15 minut.

                11. Ani Tesla nemá už už 22kW už má jen 11kW.
                  Ani Tesla nemá už už 22kW už má jen 11kW.

                12. Však na to také Teslisté nadávají a snaží se někteří
                  Však na to také Teslisté nadávají a snaží se někteří ještě koupit starší, pokud to jde.

                13. No ale proč to tak Tesla udělala? Co jí k tomu vedlo?
                  No ale proč to tak Tesla udělala? Co jí k tomu vedlo?

                14. Tohle zodpoví někdo povolanější – nevím. Třeba že to
                  Tohle zodpoví někdo povolanější – nevím. Třeba že to pro americkou energetickou síť není zajímavé? Plácám.

                15. To vám asi nikdo přesně neřekne, ale důvody by se našly.
                  To vám asi nikdo přesně neřekne, ale důvody by se našly. Osobně jako hlavní důvod tipuji sjednocení nabíječek. Do TMX se totiž původní 2x11kW nabíječka z TMS už nevešla a tak byla pro TMX vyvinuta nová o něco menší. No a tu pak při nejbližší příležitosti převzala i TMS a začala se montovat i do Superchargerů.

                16. s příplatkem SingleCHarger 17kW, to pomůže?
                  s příplatkem SingleCHarger 17kW, to pomůže?

                17. Kdyby to alespoň bylo kde nabíjet. Nadávno jsem vyrazil na
                  Kdyby to alespoň bylo kde nabíjet. Nadávno jsem vyrazil na návštěvu do Nové Paky a tak jsem se zastavil po cestě na jediné 50kW nabíječce v Mladé Boleslavi kousek od Lídlu. O víkendu je ten přístup k nabíječce za plotem trochu zoufalý (zvonek a šouravý vrátný), na druhou stranu je auto hlídané. Říkal, že těch aut tam jezdí spousta a že zažil i čekání několika aut, kde řidič čekal 2 hodiny na nabíjení. Já jsem se taky nedostal k 50 kW, takže jsem musel použít Mennekes. Ve městě automobilů není kde nabíjet, ostuda. V Praze si žijeme jako prasata v žitě ve smyslu nabíjení.

                18. Praha je e-mobilitě zaslíbená. Měly by tam jezdit stovky
                  Praha je e-mobilitě zaslíbená. Měly by tam jezdit stovky Fiatů 500e a jim podobných autíček.

  5. Podla zoznamu dotovanych elektromobilov sa na Slovensku
    Podla zoznamu dotovanych elektromobilov sa na Slovensku predalo 25 elektromobilov Renault ZOE, predalo by sa ich viac keby ich bolo viac k dispozicii u predajcov. Nedostatok elektromobilov u predajcov je u vsetkych znaciek, urcite by sa vseobecne predalo viac elektromobilov, keby boli.

  6. Určitě bude dobře, když se v ČR začne prodávat. Renault
    Určitě bude dobře, když se v ČR začne prodávat. Renault je dost prodávaná značka a tak to bude i pozitivní pro motivaci dalších výrobců BEV ke zvýšení nabídky. Zoe si zákazníky jistě najde. Osobně ale čekám na Leaf2.

  7. V sousedním Polsku se takto prodávají Renaulty ZOE již
    V sousedním Polsku se takto prodávají Renaulty ZOE již déle než rok v přiloženém odkazu najdete aktuální ceník. Je tam ceník s akumulátorem a bez akumulátoru + ceník nájmu akumulátoru.
    https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/pricelists/zoe-price.pdf

    To samé je i v případě 33 kWh Renaultu Kangoo Z.E.
    https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/pricelists/kangoo-ze-price.pdf

Napsat komentář