Aut do zásuvky už se v Norsku prodává víc, než fosilů!

Norsko znovu dokazuje, že je výjimečnou zemí. V březnu se tam prodalo víc aut do zásuvky, než aut čistě na fosilní paliva.

Nový Nissan Leaf, o který je extrémně vysoký zájem, dosahuje v Norsku rekordních prodejů.
foto: Nissan

Elektromobily a plug-in hybridy si v březnu 2018 v Norsku připsaly podíl 55,8 % na celkových prodejích nových aut. To znamená 8034 nově prodaných aut do zásuvky.

Z toho 5362 byly elektromobily (meziročně +89 %, podíl 37 % na celkových prodejích) a 2672 plug-in hybridy (+46 %, 19 %). Kromě nových osobních elektromobilů v Norsku zákazníci nakoupili také 157 elektrododávek, 11 bazarových elektrododávek a 831 bazarových osobních elektromobilů. A čtyři auta na vodík.

Nejprodávanějším autem za měsíc březen byl nový Nissan Leaf s 2172 prodanými kusy (předchozí prodejní rekord tohoto modelu byl 3x nižší). Druhé nejprodávanější auto byla v březnu Tesla Model X (727), třetí Tesla Model S (676).

Na pátém místě je BMW i3 (528). Dobře se vedlo i elektromobilu Renault Zoe (347). Podíl dieselů na prodeji nových aut klesl na 16 %.

91 Comments on “Aut do zásuvky už se v Norsku prodává víc, než fosilů!”

  1. jednen z najčastejších argumentov proti
    jednen z najčastejších argumentov proti elektromobilite:

    „ak počet zásuvkových aut prekročí určitú mieru, infraštruktúra skolabuje. Už to pochopili aj Nóri – nakúpili elektriky, a teraz sa chytajú za hlavu“.

    zdá sa, že 55% Nórov nie a nie pochopiť, že im skolabovala infraštruktúra, že nestíhajú (a nikdy nebudú stíhať) vyrábať elektrinu, že na nabíjačkách musia tráviť hodiny a hodiny, zakaždým keď prejdú 200km…

    1. Elektricka siet kvoli elektromobilite nemoze mat
      Elektricka siet kvoli elektromobilite nemoze mat problem.
      Pocital som to: Keby bola vsetka nafta a vsetok benzin nahradeny elektrinou (co sa samozrejme neda) tak spotreba elektriny by na Slovensku stupla cca o 20%. V ostatnyc krajinach EU je to velmi podobne. Nahrada polovice fosilnych paliv elektrinou by mohla byt cca do 20 rokov realna, co by znamenalo narast spotreby elektriny cca pol percenta rocne, a to je pre rozvodnu siet aj pre vyrobu elektriny nezaujimave cislo. Navyse podstatnu cast elektromobilov mozno nabijat v case, ked je elektriny prebytok, tak by zatazenie siete aj zdrojov mohlo byt este mensie ako toho cca pol percenta rocne.

      1. A to jste ještě nezapočítal oblíbenou Elonovu věc:
        A to jste ještě nezapočítal oblíbenou Elonovu věc: přestaňme rafinovat ropu a bude dost elektřiny pro všechny elektromobily. Protože na 1 L benzínu jen pro rafinaci spotřebujeme 1,3 kWh elektřiny. A kde je průzkum ložisek, těžba, několikeré skladování, mnohonásobný transport, to všechno polyká elektřinu brutálně…..

      2. mne to vysvetlovať nemusíš, ja nechodím po fórach
        mne to vysvetlovať nemusíš, ja nechodím po fórach tvrdiac, že spotreba elektriny stúpne niekoľko násobne.

        aj keby nominála spotreba stúpla o 50%, tak plná saturácia (tz. 70-80% vozového parku BEV, ostatné budú vždy hybridy, alebo ICE, teda ak ich nezakážu) nenastane skôr ako o 20 rokov, bez nejakých zásahov zhora (ozaj masívne dotácie, alebo spomínaný zákaz ICE).

        čiže na prípravu času dosť.
        nárast spotreby medzi 2014 a 2016 bol 6,16%, čiže zdá sa, že zmeny sú možné, a prenosová sieť to vydrží.

        druhá vec je, čo s výrobou.
        ale ten „nárast spotreby 50%“ oproti dnešku, je cca 16 tera.
        z toho hneď 7,5 tera pokrývajú Mochovce blok 3 a 4, ktoré by mali ísť do prevádzky budúci rok, pravda

  2. Za pár dní bude poslední šance koupit BTC pod 6000USD
    Za pár dní bude poslední šance koupit BTC pod 6000USD (nejpravděpodobněji i těsně pod 5000) než vystřelí na cca 8-12 tisíc a vydá se na své nové ATH (cca 36-48 tisíc) na konci roku 2018.

    To by na Teslu za 100 tisíc Kč mohlo stačit.

          1. Datum kdy má BTC dosáhnout těch bájných 40 000 $.
            Takže

            Datum kdy má BTC dosáhnout těch bájných 40 000 $.

            Takže když si dneska nakoupím BTC za 100 000 kč tak až stoupnou ze 6000 $ na 40 000 $ tak budu mít z těch 100 litrů jen 666 000 kč. To asi na Teslu nestačí. Jaks to počítal? ;D

                1. Ano, BTC 1:5, ostatní 1:10, max 1:20. Na borce, kteří jedou
                  Ano, BTC 1:5, ostatní 1:10, max 1:20. Na borce, kteří jedou 1:100 apod. nemám, to jsou pak nervy 🙂 Přes páku to letí dost rychle (rychle vyděláš nebo proděláš), ale např. u Tesly v tomto týdením pohybu s vložením 12 tis. se dalo vydělat 25 tisíc za 3 dny, tedy kdo tam dal 120 tis., tak má slušný vývar.

                2. Já ve středu po 2 dnech boje s šíleným Fio webem a
                  Já ve středu po 2 dnech boje s šíleným Fio webem a investičním dotazníkem byl vůbec rád, že jsem vůbec byl schopen koupit první akcie. Nevím zda se kdy dopracuju k tomu, že budu chápat co se na burze zrovna děje, natož že budu schopen využít možnosti páky a vědět kdy jí použít. Spíš na to čumím jak tele na vrata a mám tušení stínů. 😀

                  Páka se tedy používá jen v denním obchodování, nebo jen po krátké časové úseky? Máš tip na nějaký tutoriál nebo ukázku takového obchodování na YT?

                3. Obchodování CFD je na jiných základech než nákup akcií,
                  Obchodování CFD je na jiných základech než nákup akcií, je to čirá spekulace na růst či pád ceny akcií, čili nevlastníš žádné akcie. Má to výhodu, že nepotřebuješ velké finanční prostředky, abys vydělal rozumné peníze a vyděláš i na tom, že akciím cena padá , což v případě vlastnictví akcií z podstaty nejde. Nevím kolik jsi kupoval akcií Tesla, ale i v případě 10 akcií za 2500 USD jsi vydělal 500 USD, v CFD bys vydělal se stejnou částkou 10x tolik. Navíc, když budou hospodářské výsledky Tesly špatné, můžeš na tom prodělat (když akcie prodáš), v případě CFD můžeš se akcií obratem ruky zbavit a ještě vydělat na pádu cen akcií. Tedy příklad, ceny akcií padnou na 200 USD po měsíci vyroste cena na 250 USD. Ty máš akcie za 250 USD, takže si nic nevydělal ani neprodělal. Ovšem na CFD bys mezi tím mohl vydělat 1000 USD (500 USD na pádu a 500 USD na růstu cen akcií).

                  Na portálech obchodníků s cennými papíry Saxo bank, Markets.com, Plus500) jsou tutoriály, existují i knížky a na internetu nalezneš spousty materiálů a taky každý poskytuje demo účet, kde si zájemce může testovat zadarmo svoje dovednosti. Je to tak trochu matematika a statistika, není to nikdy 100% a řada úspěšných obchodníků na své pozici pracovala mnoho let, než úspěšně zvládla tenhle business.

                  Pro rychlou orientaci

                  www . mesec.cz/clanky/co-je-investicni-instrument-contract-for-difference/

                4. Díky mrknu na to. U koho obchoduješ ty? Už sis s tím
                  Díky mrknu na to. U koho obchoduješ ty? Už sis s tím vydělal na Teslu? 🙂

                5. U Plus500, na Teslu ne, zbytečně drahý, nový model MB
                  U Plus500, na Teslu ne, zbytečně drahý, nový model MB Eklasse je krásný auto za půlku se servisem za rohem a 6 let údržba zdarma 🙂

                6. Kuku, obchodování s CFD má ovšem mnoho jiných problémů.
                  Kuku, obchodování s CFD má ovšem mnoho jiných problémů. Stejně jako můžeš s pákou vydělat 10násobek, tak ho taky můžeš prodělat. Ano, obchodníci tě dneska už automaticky zarazí na nule, takže nemůžeš jít do mínusu, ale je to za cenu velkých spreadů a hlavně za cenu relativní manipulace s kurzy, protože oni jsou zpravidla marketmakery.

                7. Mě se to CFD nelíbí ani za mák. Sem si vzpoměl, že jsem
                  Mě se to CFD nelíbí ani za mák. Sem si vzpoměl, že jsem se na to díval už loni a přišlo mi ti stejně nedůvěryhodné. Investování s pákou či šortování není pro laiky a já jsem laik jako Brno, tak se s klidným svědomím budu držet selskýho rozumu :)))

                8. Ani nákup akcií není bezproblémový. Člověk se tím CFD
                  Ani nákup akcií není bezproblémový. Člověk se tím CFD může bavit, nemusí do toho strkat statisíce, ale naučí se něco zajímavého a dá se na to vydělávat, když se to umí. Lidi se bojí investovat 10 tis. za rok, ale to že jejich auto ztratí 100 tisíc Kč na hodnotě i když jen parkuje, je moc nezajímá 🙂

                  Dnes za 1 hodinu vyděláno 8 tis. na TSLA, no kde to vezmeš 🙂

                9. Jo je to o změně vnitřních paradigmat to máš naprostou
                  Jo je to o změně vnitřních paradigmat to máš naprostou pravdu. Přesně tím pomalu procházím.

                  Na kterým úseku přesně si na tom TSLA vydělal a jak? Shortem, pákou? Z čeho vycházela tvá spekulace, předpověď?

                10. Takhle se to těžko popisuje, mrkni na internetu je spousta
                  Takhle se to těžko popisuje, mrkni na internetu je spousta informací, nakup nějaké knihy a začni studovat. Analýzu se nenaučíš za týden, ale bez toho to nejde. Musíš se naučit rozeznat kdy nakoupit a kdy prodat. Akciový trh se chová podle určitých vzorců (zákonitostí), nicméně nikdy to není 100%. Když se podíváš na TSLA, tak 4-5.4. vyskočily akcie o cca 10%, sám si asi spočítáš, kolik to hodí při dané investici a páce 1:10 za ty dva dny.

    1. A racionální základ takové báječné předpovedi jsi
      A racionální základ takové báječné předpovedi jsi vyčetl z kávové sedliny nebo z toho kolikrát si sousedova stará po ránu vodflusla? :)))

      Předevčírem jsem koupil akcie Tezly a na ten bitkoin jsem taky nachystanej, ale fakt by mě zajímalo odkud lidi berou tydle dešně hajpovací předpovědi, jak se zase bude opakovat ten stejnej brutální nárůst co minule??? Zatím to spíš vidím z 99 % na zbožný přání těch co si posledně nenahrabali a 1 % racionální úvahu. 😉

              1. Fajn, ale u takhke exponovaný věci bych očekaval
                Fajn, ale u takhke exponovaný věci bych očekaval minimálně miliony aktuálních matematicky nasimulovaných analýz. Ten základní trend se z toho chápat dá, ale ta předpověď že to zrovna koncem roku vyletí na 48 000 $ ani náhodou. To se klidně může stát až za 2 roky nebo taky už nikdy.

                1. Tak jo kucí, tak jsem si to našel sám. Todle asi nejvíc
                  Tak jo kucí, tak jsem si to našel sám. Todle asi nejvíc odpovídá těm vašim nadějím.
                  https://ibb.co/i7BWo7

                  Autor zmiňuje, že to odpovídá nějaký McAfeeho předpovědi. Co o ní víte?

                2. A co někaký podložený negativní předpovědi, ty taky
                  A co někaký podložený negativní předpovědi, ty taky máte? Vždy je potřeba posuzovat obě strany mince.

                3. Předpovědí o krachu BTC bylo už více než 50, ale tam
                  Předpovědí o krachu BTC bylo už více než 50, ale tam však jakékoli podklady chybí.

                  A McAfee si bere za 1 tweet 105k USD.

                4. Tyhle dlouhodobý předpovědi a investice je potřeba brát s
                  Tyhle dlouhodobý předpovědi a investice je potřeba brát s rezervou. I na intradenních investicích lze vydělat slušné peníze.

                5. To bych hrozně rád, ale nevím jak.
                  To bych hrozně rád, ale nevím jak.

                6. To chce dost učení a spoustu času u kompu. Napiš na
                  To chce dost učení a spoustu času u kompu. Napiš na ozana(e)volny_cz

                7. Ok díky za nabídku. Sesumíruju své otázky a pošlu.
                  Ok díky za nabídku. Sesumíruju své otázky a pošlu.

                8. No a právě proto se ptám na ty racionální.
                  No a právě proto se ptám na ty racionální.

        1. To jako opravdu??? Ručně domalovanej graf z ledna 2017
          To jako opravdu??? Ručně domalovanej graf z ledna 2017 kterej má tu prosincovou špičku už v září? To je všechno z čeho v dubnu 2018 vycházíš. Bych spíš věřil tomu že to malovala ta koza na obrázku :))

          1. Nejsem teda extra matematik, ale ty zubatý špice bitkoinovýho kurzu se plazej po lineární křivce. Takhle logaritmická křivka nevypadá.
          2. Naprosto nikde v tom ručně domalovaným grafu nevidím to co ty výše tvrdíš! Já tam vidím poslední špičku 25. září 2017 a pak to klesá a palzí se to pod 10 000 $ až
          do února 2019 kdy se to začíná zvedat a pak to atakuje další vrchol až v říjnu 2019!!!
          To co tvrdíš ty si z tohodle grafu nemohl vyčíst.

          No tímhle si mě teda vůbec nepřesvědčil a spíš
          věřím tomu, že fakt sleduješ tu flusající sousedku :)))

          Takže ještě jednou, odkud plynou tvoje domněky, že bitkon co nevidět vystartuje od 6000 $ k raketovému růstu na 48 000 $ do konce roku 2018?

  3. Není to o dotacích.. Mám ojetého Leafa, najedu 3000km
    Není to o dotacích.. Mám ojetého Leafa, najedu 3000km měsíčně. U auta za 400tis ušetřím 5000 měsíčně za naftu. Pro normální ježdění opravdu není třeba elektromobil s dojezdem 300km. Ano není to pro každého, ale kdo bydlí v rodinném domě, najede denně do 100km, má trochu nadstandartní příjem, aby mohl nákup zafinancovat je to cesta. Takových lidí je spousta a stejně si kupují pořád auta na naftu s tím, že co budu dělat až budu chtít jet na dovolenou. Až já budu chtít jet na dovolenou, cestu si užiju, bude to dobrodružství a nebo si prostě půjčím spalovák, když mě to nebude bavit. Denně na silnicích vídám auta, která stojí úplně stejně a jejich řidič za ně dá stejně peněz jako já a ještě do nich pořád leje naftu. Kdybych si kupoval ojetý spalovák, nedám za něj 400 tis. Dám za něj 160tis- tzn. návratnost elektromobilu není zas tak růžová, ale prostě jezdit každý týden 2x na benzinku a nechat tam 1500 mě už prostě přestalo bavit. Jednou ta investice zabolí, ale pak se člověk jen směje. Nejsem militantní elektromobilista. Ať si každej jezdí čím chce, ale stačí se trochu zamyslet. Když se chce tak to jde 🙂

        1. Mám Leaf 30 kWh. Měl jsem na mysli, že už NIKDY nekoupím
          Mám Leaf 30 kWh. Měl jsem na mysli, že už NIKDY nekoupím auto se spalovákem. Ten, kdo v EV jezdí, má karty nadofurt rozdaný. A myslím si, že správně. Pravděpodobně hodně vzdálená budoucnost přinese technologie, o kterých se nám ani nezdá. Ale co se týká současnosti, jednoduchostí absolutně vedou EV.
          Proč dělat věci složitě. Ale možná tyto jiné složité cesty v budoucnu umožní neznámý objev, kdo ví.
          Do Leafa jsem přesedal o dvě třídy komfortu níž, ale ani to mi nekazí požitek a radost z jízdy s ním. Onehdy vedle mě zastavil na nabíječce pán s Oplem Amperou koupenou složitě ve Švýcarsku.
          Baterie 66 kWH, jak mi řekl. A s tím už se dá jezdit absolutně všude. Za pár let bude spoousta aut s takovou baterií a bude mezi nimi konkurence, to samozřejmě sníží jejich cenu, na což tady spousta z nás pochopitelně čeká.
          Leafa mám rád, ale pokud bude možnost jít do větší baterie, bude to můj další krok v automibilitě. Na značce nezáleží. No a Leaf zůstane jako druhý auto v rodině.

        2. Ani ja by som uz nemenil BEV za ziadne ICE.
          A vychadza to aj

          Ani ja by som uz nemenil BEV za ziadne ICE.

          A vychadza to aj finance – pri mojom priemernom najazde cca 2500 km mesace usetrim len na cene benzinu 200 EUR/mesiac (potvrdene aj statisticky, ked som si za prve 3 mesiace 2018 robil presnejsie zaznamy).

          Po najazdeni 200 000 km navratnost/uspora 15.000,- EUR = pohodlie BEV za cenu mensiu ako ICE 🙂

  4. Někdo musí vývoj zaplatit. Je dobře, že to nejsme my.
    Někdo musí vývoj zaplatit. Je dobře, že to nejsme my. Podobně jako my jsme zadotovali solární panely. Solární články jsou nyní 10x levnější než v době boomu solárních elektráren u nás.
    Podobně to bude s elektromobily. Tipuji, že do deseti let bude elektromobil stejně drahý jako spalovák a s nižšími náklady na provoz.

    1. Jóóó… safra to je velice špatně , že to nejsme my.
      Jóóó… safra to je velice špatně , že to nejsme my. Norové to „dotujou“ pač maj průměrnou mzdu 100 klacků. A elektromobily si v Norsku kupujou nejvíc lidi s nadprůměrnými příjmy. Takže bych měnil všemi deseti, abych si mohl taky trochu „zadotovat“ když patnáctýho naběhne na účet mírně nadprůměrnejch 150 000 …..

      (To se pak vozí prdel v Tesle Model S….:-)))

      1. Oni vlastně nedotují. Jen nechtějí vysokou DPH (u nás
        Oni vlastně nedotují. Jen nechtějí vysokou DPH (u nás dělá 21% ceny vozu, tedy přes 100 tisíc u auta za půl milionu) a vysoké registrační poplatky jako u spalováků a pak dávají benefity typu nabíjení na veřejných nabíječkách zdarma (to opravdu platí) a parkování zdarma nebo ježdění ve vyhrazených pruzích pro autobusy atp.. Čili jen u jedné věci se jedná o dotaci, všude jinde prostě jen neúčtují u věcí, které tam už jsou nebo nechtějí státní poplatek navíc k ceně vozu.

        1. Všechno pravda,
          1) jenom ta jízda v pruzích pro autobusy

          Všechno pravda,

          1) jenom ta jízda v pruzích pro autobusy už skončila. Je to tady: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/

          2) Krom toho se ve stejném článku píše o přetlaku na veřejných dobíjecích stanicích, co asi bude taky fakt, ale snad se s tím seveřani nějak vypořádají.

          Rozumné možnosti jsou dvě:
          – nasypat extra money do výstavby většího počtu dobíječek
          – spoplatnit minimálně čas když někdo i po nabití stále blokuje nabíjecí místo.

          Z jejich pohledu asi nerozumná možnost je spoplatnit i nabíjení, ale to by asi byli sami proti sobě, když maj peněz jak želez a je pro ně důležitejší čistý vzduch než finance ( s čím si dovolím souhlasit)

          1. Vzhledem k tomu, že tam mají historicky zásuvky na všech
            Vzhledem k tomu, že tam mají historicky zásuvky na všech parkovištích kvůli zimnímu předtápění motorového prostoru, aby jim ty spalováky vůbec nastartovaly, v tom nevidím problém. Nemají co řešit.
            Podle zpráv od místních vznikla celá situace a článek díky politické opozici, která celou věc podpory elektromobility kritizuje a je před volbami. Navíc splnili už cíle, co si dali ohledně poměru elektrik mezi nově nakupovanými auty, a tak byla snaha celý program zrušit. Plus klasicky levičácké žvásty o podpoře boháčů s Teslami. Jakoby spalovací auta boháčů nevypouštěla žádné jedy a tedy jejich nahrazení nepřineslo úlevu.
            Řady na nabíjení v místech, kde si lidi nakoupili elektriky a neřešili faktické nabíjení, se tvořily u rychlonabíječek. A to se použilo v článku, který radostně přebrala spalovací média po celém světě, aby dokázala, že to nefunguje.
            Takové malé tendenční fake news.

            1. V Norsku jsem byl a žádná apokalypsa tam není. Lidi tam
              V Norsku jsem byl a žádná apokalypsa tam není. Lidi tam elektromobily normálně jezdí, fronty u nabíječek zpravidla nejsou. Je to opravdu fake news.
              A je tam skutečně spousta obyčejných zásuvek volně k dispozici třeba v Ikea apod. Žádný wallbox, žádný mennekes. Prostě obyčejná zásuvka označená emblémem elektromobilu a občas u nějaké stojí třeba E-golf..
              Ale stanice typu chademo se normálně platí, viz videa Bjorna.

          2. Ty bludy z autofora si radši ověruj. Často to končí tak,
            Ty bludy z autofora si radši ověruj. Často to končí tak, že ty jejich fake news bláboly přejímá celá republika a pak to někdo papouškuje i tady. Když po tom jdeš zpátky tak všechny cesty vedou akorát zpět na AF, ale dál do světa už nepokračují. 😉

            1. A tohle je přesně důvod, proč si tak rád počtu diskusi
              A tohle je přesně důvod, proč si tak rád počtu diskusi na Hybridu. Člověk maká jako Bulhar, někdy si nestíhám ani dát po práci aspoň jednu dvanástku, a pak si projedu v únavě Autofórum a holt fake …
              Takže díky kluci, zase jsem o něco moudřejší ….

    2. Ja myslim, ze automobilkam je jedno, kdo to kupuje.
      A

      Ja myslim, ze automobilkam je jedno, kdo to kupuje.
      A cekat???!!! Za vasich deset budu mit paty BEV. Zjistil jsem, ze je to treba vymenit vcas, tj v zaruce a s rozumnym najezdem.
      Kdybych kdysi cekal na dobrou cenu barevne tv, tak bych jeste dnes cumel na starou. Cernobilou.

        1. Musíme opravdu už konečně začít pojmenovávat věci
          Musíme opravdu už konečně začít pojmenovávat věci pravými jmény.
          Pokud mi někdo odpustí poplatek, pak je to odpouštění poplatku. Pokud daň, tak daně. Tedy nezaplatím, co bych normálně platil, je to prakticky sleva.
          Pokud mi někdo přispěje penězi na nákup, pak je to dotace nebo pobídka.
          V této zemi to jaksi není zvykem, aby šlo neustále bulíkovat lidi, lhát, podvádět a krást. Sběrači kovů nejsou žádní sběrači, ale obyčejní zloději kovů co očešou barák od okapů nebo železnici od zabezpečovací kabeláže.
          Nejsou žádní Romové, ale Cikáni, kteří se mezi sebou dělí na XY kast, třeba Olaši, Rumungři, Cikáni…..
          Nejradostněji se tu pak pletou jablka a hrušky v oblasti ekonomiky. Od roku 1993 se stále zdravotní a důchodová/sociální daň pojmenovává sveřepě zdravotní a sociální pojistné. Přitom to nijak nesouvisí se zdravím, ani spořením na důchod ani s nezaměstnaností. Prostě dali procenta z příjmu zaměstnanci, zaměstnavateli, nezaměstnaným i OSVČ a hotovo. Bez ohledu na to co a jak čerpají a jak velké riziko představují. Tedy jde o daň, ne pojistné.
          Člověk není sociálně nepřizpůsobivý, je to povaleč a příživník, obvykle pak podvodník v oblasti sociálních dávek a příležitostný zlodějíček.
          Pokud nedáme slovům jejich správný obsah, pak nemůžeme normálně žít, ale pohybujeme se v jakési kvazi realitě.

                1. Všichni si pamatujeme pohádku kde výběrčí daní se ptá
                  Všichni si pamatujeme pohádku kde výběrčí daní se ptá uhlíře, jestli má zaplaceny daně a po odpovědi mám, se ho zeptá, zda má zaplaceno i na příští rok, tohle asi inspirovalo Babiše. Tedy nebojte – bude hůř..

      1. Zrušení DPH na určitou skupinu výrobků resp. služeb asi
        Zrušení DPH na určitou skupinu výrobků resp. služeb asi není reálné. Ale chytrý hospodář (nepíšu radši slovo vláda) by zařadil elektromobily do snížené sazby daně (ideálně tak 5%) A do toho pásma zařadit i domácí garážové dobíječky a ostaní výrobky spojené s provozem EV.

        Jo a aspoň ze začátku dotovat výstavbu veřejných dobíječek z prodeje emisních povolenek jak Estonci v roce 2014

        (Psalo se tady : http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet)

      2. Myslím, že úleva od DPH rozvoj elektromobilů moc
        Myslím, že úleva od DPH rozvoj elektromobilů moc nevyřeší.

        Firmy a živnostníci , kteří kupují nejvíce vozů si DPH stejně odečtou.
        Živnostník co není plátce DPH, na to nemá obrat a tím pádem i peníze. Zbývá jedině nadprůměrně placený zaměstnanec, ale ten má dost často služení auto .

Napsat komentář