Proleťte se dronem nad obrovskou továrnou Tesla ve Fremontu

U příležitosti zakončení rekordního třetího čtvrtletí, během kterého vyrobila automobilka Tesla 34 494 elektromobilů, tu máme nejnovější video továrny ve Fremontu.

Na nejnovějších záběrech dronu poletujícího nad továrnu Tesla ve Fremontu můžete vidět neutuchající bzukot uvnitř rozlehlého areálu
foto: DarkSoldier 360

Tesla má plné ruce práce se stavbou gigatovárny v Nevadě. Hlavním výrobním závodem je ale továrna ve Fremontu, která původně patřila automobilkám GM a Toyota.

Historie továrny sahá až do 60. let minulého století, kdy tam GM otevřelo svůj provoz „Fremont Assembly“. Během následujících desetiletí se max. výrobní kapacita vyhoupla k půl milionu aut. Teoreticky.

Prakticky se tam nejvíce vyrobilo 430 000 vozů – v roce 2006, těsně před krizí. Během krize, kdy automobilka GM zkrachovala, koupila továrnu výhodně právě Tesla. Postupně tam rozjela výrobu elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X a v polovině minulého roku konečně také Tesla Model 3.

Tesla neustále pokračuje v rozšiřování továrny ve Fremontu. Uvnitř stávajících budov přidává nové výrobní linky – zejména ty pro Tesla Model 3, vně přistavuje nové budovy.

18 Comments on “Proleťte se dronem nad obrovskou továrnou Tesla ve Fremontu”

    1. To víš, prohlášení, že vyrábí 2000 ks týdně
      To víš, prohlášení, že vyrábí 2000 ks týdně navnadilo spekulanty, za týden bude všechno jinak a za měsíc taky, nikdo nemá křišťálovou kouli. Každopádně jen za včerejšek se dalo vydělat při rozumné vložené částce 100 tis. za den. Někdo na to dělá půl roku v JZD.

  1. Video zcela poučné….
    1) Logistický orgasmus: Z jedné

    Video zcela poučné….
    1) Logistický orgasmus: Z jedné strany 8-mi proudá komunikace, z druhé strany železnice a severní(?) část volné pozemky pro další možnou výstavbu. V GM to měli promyšlené dobře.
    2) Zaujme minutáž 02:37 – tam je teda pěknej chlív v tom odpadovým hospodářství. Ale na krásu se tady asi nehraje . Podstatná je výroba, prodej a výhled k černým číslům pro akcionáře.
    3)Na střeše ani jeden solární panel resp. jsem neregistroval) Hmmm.. asi na to není čas, nestíhaj se s tím zavzdušňovat, kdo ví…
    4) Hezky je vidět jak co chvíli vyjíždí nová auta z výroby na parkoviště. V celku by mě jako hospodáře zajímalo, kolik řidičů tam maká a jak to maj promyšlený. Možná tam časem někoho napadne, že zdokonalí autopilota (+ k tomu prdnou AI navíc) tak aby auta až projedou výstupní kontrolou mohla zajíždět na parking samostatně.
    (Případně ve verzi 2.0 by automaticky jezdila přímo na vagony (resp. na trailery kamionu) Úspory by se dali počítat rychle. Lidská práce je drahá, šikovnech lidí málo, autopilot není v odborech, nestávkuje, nemarodí, nejezdí na dovolenou, … maká 24/7 ….:-)))

    1. Spíš je zajímavé, že v roce 2006 tam měli dostatek
      Spíš je zajímavé, že v roce 2006 tam měli dostatek odborné pracovní síly na výrobu 400 000 ročně, a jen o deset let později problémy s výrobou 100 000 aut.
      Jestli se ti lidé stihli tak rychle odstěhovat, nebo Tesla upřednostňovala nábor mladých levnějších?

    2. Je zajímavé porovnat jak je rychlý vývoj a změny kolem
      Je zajímavé porovnat jak je rychlý vývoj a změny kolem této továrny.
      Nevím jak je stará tato fotka na google maps ale změna je teda pořádná, zrušili nakládání na železnici a přistavují další haly.
      google.com/maps/@37.4979283,-121.941935,778m/data=!3m1!1e3
      U nás by se za tu dobu nevyřídilo ani stavební povolení :-).

    3. Je zajímavé porovnat jak je rychlý vývoj a změny kolem
      Je zajímavé porovnat jak je rychlý vývoj a změny kolem této továrny.
      Nevím jak je stará tato fotka na google maps ale změna je teda pořádná, zrušili nakládání na železnici a přistavují další haly.
      google.com/maps/@37.4979283,-121.941935,778m/data=!3m1!1e3
      U nás by se za tu dobu nevyřídilo ani stavební povolení :-).

    4. S těmi solárními panely jsou na tom stejně jako s
      S těmi solárními panely jsou na tom stejně jako s baterkami a auty. Nestačí vyrábět pro zákazníky. Takže na vlastní nezbývá, respektive proč dávat zboží do výlohy, když ho zákazník obratem chce koupit. Což je v podstatě príma stav.

  2. off
    UBS 90ti str. studie
    UBS Evidence Lab Electric Car

    off

    UBS 90ti str. studie
    UBS Evidence Lab Electric Car Teardown – Disruption Ahead?
    http://www.advantagelithium.com/_resources/pdf/UBS-Article.pdf

    1 electric car teardown, 6 pivotal questions, 39 UBS analysts providing answers
    We tore down the Chevy Bolt, the world’s first mass-market electric vehicle (EV) with a range well above 200 miles. We gained key insights to understanding the content and profitability of EVs, especially Tesla’s upcoming Model 3. Our findings expand beyond the autos industry to include technology, capital goods, chemicals and commodities.

Napsat komentář