Praha má další nabíječku Tesla Destination Charger

V podzemních garážích pražské budovy Millennium, kde se nachází mimo jiné hotel Marriott Prague, nově funguje nabíječka Tesla Destination Charger.Nabíjecí stanice pro elektromobily Tesla Destination Charger v Millennium v centru Prahy.

Nabíjecí stanice pro elektromobily Tesla Destination Charger v Millennium v centru Prahy.

foto: Millennium

V centru Prahy v podzemních garážích budovy Millennium na adrese V Celnici 1028/10, Praha 1, byly minulý týden instalovaný tři nabíječky Tesla Destination Charger. Dvě jsou určeny přímo pro vozidla Tesla, jedna pro ostatní elektromobily a plug-in hybridy.

Na mapě Tesla bude nabíjčka zveřejněna se všemi údaji během několika málo dní. V Praze už jsou taková místa čtyři, většinou jde o hotely. Další Destination Chargery by měly v brzké době přibýt také ve Středočeském kraji, v severních Čechách a na Vysočině.

Podle zástupce majitele objektu Millennium nebyl velký problém Teslu o vybudování nabíječky přesvědčit. Celá akce trvala pouze dva měsíce, v ČR je totiž těchto nabíječek málo.

Budova Millennium, v níž je umístěna nabíjecí stanice pro elektromobily tzv. Tesla Destination charger v centru Prahy.
foto: Millennium P.

Hlavní podmínkou pro instalaci byl dostatečný příkon. Stačí 25 A jističe, ideální je však 32 A. Nabíječka samotná má možnost nastavení nabíjecího výkonu.

Pro trvalé klienty parkoviště (smluvní dlouhodobý nájem) je dobíjení vozidel Tesla zcela zdarma. Úplně prázdné auto by se nabilo za čtyři až pět hodin, ale s prázdnou baterií přijíždějí elektromobilisté málokdy.

Destination chargery dnes v České republice najdeme kromě Prahy také v Brně, Hradci Králové, Plzni, Ostravě a nejnověji ve Slavonicích.

tisková zpráva

87 Comments on “Praha má další nabíječku Tesla Destination Charger”

  1. Když se tady tak hezky hádáte o ty nabíječku, tak jeden
    Když se tady tak hezky hádáte o ty nabíječku, tak jeden můj kamarád, nebudu jmenovat ale je to gynekolog, vždycky říkal, že nejlepší nabíječka je Zora Ula Kestlerová. Ale on taky jenom povídal… bylo mu cca 18. 🙂

  2. Dvě jsou určeny přímo pro vozidla Tesla, jedna pro
    Dvě jsou určeny přímo pro vozidla Tesla, jedna pro ostatní elektromobily a plug-in hybridy??

    Ať koukám jak koukám, vidím na fotce čtyři. Třikrát Tesla a tam za rohem ještě jednu.
    Ups…. nebo vidím blbě??
    Instalace mi rovněž nepřijde jako vzorové řešení. Možná se tam tři auta vejdou, ale …. měl bych jisté pochyby.

    1. To za rohem je, myslím PRE sloupek. K tomu člověk musí
      To za rohem je, myslím PRE sloupek. K tomu člověk musí vozit vlastní kabel a nabíjení se platí extra. Destination chargery budou pravděpodobně v rámci služeb poskytovatele.

      Většinou jsou ty kabely dost dlouhé, aby dosáhly i za roh. Takže pokud tam jsou dvě, tři nebo dokonce i čtyři parkovací místa, tak to dosáhne. Nevadí, že je to takhle u sebe.

      1. Ano, to za rohem je klasický nerezový od PRE, svítí
        Ano, to za rohem je klasický nerezový od PRE, svítí nahoře zeleně, je volný, jinak by to byla modrá barva. Nabíjet může jen 1 auto buď přes Mennekes nebo domácí Schuco zásuvku, k aktivaci je nutné mít smlouvu s PRE a kartu PRE. A vlastní kabel samozřejmě.

  3. Všechny destination chargery v Praze jsou na hovno !! úplně
    Všechny destination chargery v Praze jsou na hovno !! úplně nepoužitelné. Jediné rozumné místo je v Hradci Králové, kde jsou 4 v obchodním centru zdarma bez účtování parkovného. Supercharger v Praze (Vestci) také pochvala. Navíc mi není vůbec jasné, proč jsou 3 ihned vedle sebe, jak se tam vejdou 3 vozidla ? Který chytrák to montoval ??? Tam se vejde tak 1 Tesla ….

    1. Jenze priznejme si, destination chargery nejsou (ve vetsine
      Jenze priznejme si, destination chargery nejsou (ve vetsine pripadu) zadna charita – provozovatele je instaluji a zivi (plati pro ne elektrinu), aby jim pritahly movite zakazniky. Na „socky“ dozadujici se „parkovani zdarma“ se muzou s odpustenim vy…

      Ad mista – podle fotky to vypada, ze stat se da i napric (napravo mimo zaber).

    2. Myslim, ze se zbytecne vulgarne vyjadrujete na adresu lidi
      Myslim, ze se zbytecne vulgarne vyjadrujete na adresu lidi (firem), kteri z vlasnich penez tyto nabijecky zivi. Jedte se do Millennia klidne podivat a dobit vozidlo, mate-li moznost. Vite dobre, ze dnes neni nikde nic uplne zadarmo. Zde zaplatite jen parkovne, coz je stejne drahe, jako parkovat na ulici v Praze.
      Jinak kabel od nabijecky je temer 8 metru, takze i kdyz rikate, ktery chytrak to montoval, udelal to jak „nejlepe“ mohl. Bohuzel v garazich neni mista na na rozdavani. Zkuste tam zajet a uvidite sam…
      Pekny den vsem

        1. Je to tak, když si někdo koupil Teslu za hotové, nemá
          Je to tak, když si někdo koupil Teslu za hotové, nemá žádný leasing, využívá nabíjecí sítě Tesla, která je do roku 2022 zdarma v ceně vozu a spousta vykuků si zařídí do svých hotelů a nemovitostí Destination Chargery, které jsou velmi špatně přístupné a pozbývají pro běžné uživatele smysl.

            1. no a co asi Tesle jako příjemci tech penez ty peníze
              no a co asi Tesle jako příjemci tech penez ty peníze dělají ty debente :)) Lepší investovat do poctivýho TESLA sponzoring ku prospěchu planety nenadále pakovat tu pakáž konzervu a jeho debilní zhovadilou zaprodanou ropnou partu co vysává i tu socku, ten odpad lidstva na který se vzpomeneš leda když dízlblejt :)))))))

          1. Vazeny Anynyme, jste uplne vedle, proc by mely byt destination
            Vazeny Anynyme, jste uplne vedle, proc by mely byt destination chargery nepristupne pro ostatni uzivatele? Ano hotely a restaurace maji vetisnou moznost instalace (s vlastnim parkovistem), preci jen to zabira minimalne misto na parkovani a nejakou stokorunu to rocne take stoji. Vubec nemluvim o porizeni jisticu, proudovych chranicu, kabelu a prace elektrikare. Verte, ze to nejsou stokorunove polozky.

            Musime se smirit s tim, ze nabijeni holt nebude stale zadarmo, lidi probudte se, temer nikde nic uz neni a nebude zadarmo. Tedy pokud nemate bohateho sponozora a mecenase.
            U kazdeho hotelu me nachaji nabit (NISSAN LEAF), zvlast kdyz mezi dvermi reknu, ze rad zaplatim, ale ze dal uz asi nedojedu. Nikdo me nikdy neposlal do haje. Staci se jen slusne zeptat a pokud mi to dovoli zdarma, nebudu toho dokola zneuzivat, jako to nekteri radi delaji. Sam provozuji DESTINATION CHARGER od TESLY a nikoho, kdo slusne pozada nevyhodim ani v noci. Tak elektromobilite zdar a myslete pozitivne.

    1. U Lidlu nabíječka (v Ostravě) nabíjí současně pouze na
      U Lidlu nabíječka (v Ostravě) nabíjí současně pouze na jednom chobotu. Druhý příchozí čeká až první vyšumí i když je volný příkon a každý z chobotů umí omezit nabíjecí výkon…… Asi není politicky únosné aby byla nabíječka vytížena. Inu Lidl je jejím majitelem a může si s ní dělat co chce, ale …. je to svým způsobem vzkaz. To dest. charger předpokládám má vyřešené inteligentněji. ABB se v Lidlu nemá čím chlubit. Ale i špatná reklama je prý reklama.

      1. Jojo, zase to strasne spiknuti. Nikdo elektromobilisty nema
        Jojo, zase to strasne spiknuti. Nikdo elektromobilisty nema rad, vsichni jsou na ne zli… Jestli ono to nebude spis tim, ze pouzity stojan ma proste jen jednu vykonovou elektroniku a tim padem muze zaroven na DC obsluhovat jen jedno auto?

        1. Ale e-rycu co tak technicky zapřemýšlet, neobviňovat
          Ale e-rycu co tak technicky zapřemýšlet, neobviňovat druhé ze spiknutí a nedělat ze sebe tydlidáta?
          Na Mennekes chobotu nikdo nepotřebuje žádnou výkonovou elektroniku. Stačí proudový snímač na vstupu výkonové elektroniky pro DC nabíjení a jeho výstupem řízené PWM v onom Mennekesu. Aut, které nabíjejí 50kW DC trvale moc nebude. Nu a pokud klesne DC požadavek na 47kW je možno spustit 3x6A do Mennekesu a případně jej řídit dle 1/3f zatížení. I atmelí mikrořadič by to ve své nejjednodušší variantě zvládnul. A ne krabice za půl MKč. U ČEZáckých nabíječek to jde, tak nevidím technický problém na parkovišti Lidlu.

          1. Ale ja pisu „zaroven na DC“, pripojovat na tu chvili na AC mi
            Ale ja pisu „zaroven na DC“, pripojovat na tu chvili na AC mi u vetsiny aut prijde neproduktivni…
            Pokud CEZ nabijecky skutecne balancuji nezi AC a DC super, me to tak pred dvema lety neprislo (ale ono u leaf vestavene nabijecky se to tezko pozna, jestli by stanice dala vic). Osobne si spis myslim, ze je to vec konfigurace a CEZ si proste udelal dost silnou pripojku, aby to utahla oboji.

            To, na co narazim se spiknutim je „Asi není politicky únosné aby byla nabíječka vytížena“, nikoliv technicky aspekt veci.

            1. Jenže jsi reagoval na mou poznámku co jim tam nelogicky
              Jenže jsi reagoval na mou poznámku co jim tam nelogicky nefunguje. Bez rozlišení, takže číst a pochopit psaný text. Ne odpovídat jako kdejaký posranecký mimoň z prdlamentu 😉
              Není nutno dělat tlustší přípojku, stačí využít možností té stávající.
              Normálně člověk čeká čtvrt hodiny na zaplacení, další čtvrthodiny je samostatná cesta zákrutami obchodu. třetí čtvrthodina kontrola zboží co zase to dovezli za šmejd a jaká je změna ve složení, poslední čtvrthodina hledání kam přede mnou ukryli to proč jsem přišel. Takže suma sumárum hodina makačky v krámě. Za hodinu nabiju 3kWh, tedy to co jsem musel projet abych si mohl nakoupit, protože všechny 3 obchody na ulici po nástupu těchto hyper super diskontů, kde nákup trval čtvrthodinu i s chůzí tam a z5 zkrachovaly. Není důvod si nenabít na 25km jízdy jako satisfakci za tato utrpení. Je možné, že regulaci celkového příkonu ani ČEZácké nedělají, to mne ovšem potom posouvá k ABB, které za půl míče neumí ani to co se studenti automatizace prakticky na mikrořadičích učí v druhém ročníku na průmyslovce. Prostě firma „světového“ jména. Zatím jsem měl za to, že to politicky zatrhli majitelé.

                1. A na zkoušku, kolik by to dalo pokud bys nabíjel stejně na
                  A na zkoušku, kolik by to dalo pokud bys nabíjel stejně na prázdném stojanu? Testneš to? Dík.

                2. Mám to na nejbližší 50km. Tak snad na to nezapomenu než
                  Mám to na nejbližší 50km. Tak snad na to nezapomenu než se k nějaké dostanu.

                3. Tak jsem si na vas vzpomnel a otestoval to. S neobsazenym
                  Tak jsem si na vas vzpomnel a otestoval to. S neobsazenym DCckem mi to dalo 3×24 tedy maximum co umi moje palubni nabijecka pozrit.

      2. Myslel jsem zajímavější tím kde zrovna stojí.
        Jinak

        Myslel jsem zajímavější tím kde zrovna stojí.
        Jinak máte pravdu, že tři auta najednou nabíjet nebude, byť má tři „choboty“.
        U dest.charger bych očekával, že se bude nabíjecí výkon snižovat s počtem připojených vozů do maximálního vytížení kapacity hlavního jističe. To je ale na jinou debatu. Škoda, že to v článku není popsáno.

            1. Pokud přijedu jako druhý a vidím, že nenabíjím, tak
              Pokud přijedu jako druhý a vidím, že nenabíjím, tak naopak budu spěchat abych si po nákupu nabil na ČEZu. Postavím-li se do fronty, zasunu a požádám stojan, tak pořád budu čekat na pomalém Mennekesu. Nehledě na to, že pokud by to celé náhodou klaplo a začal bych nabíjet, tak si další co přijde na volném Chademu ani neškrtne a bude čekat (třeba i teoreticky iks hodin) než já vypadnu. Tvá logika nefunguje. Pokud by Tvá logika měla fungovat, tak vysypou na parkoviště kýbl normálních 16A zásuvek. Najednou by chodilo vevnitř třeba 20 zákazníků a čekali by, protože by nabíjeli na cestu do obchodu a z5. Pomalu a šetrně. cca. 50kW by taky zřejmě stačilo…..

              1. Iks hodin na rychlonabíječce ?? A zdarma?? Pokud to dnes
                Iks hodin na rychlonabíječce ?? A zdarma?? Pokud to dnes jde, tak možná někde s Teslou. Jak dlouho to ještě půjde je ve hvězdách. Každý majitel nabíjecí stanice ví, že to nejde dělat dlouhodobě. Že dnes Lidl tuhle nabíjecí stanici dotuje, neznamená, že ji bude dotovat třeba za rok.

            2. Pokud si myslíš, že Lidlu zvednou tržby elektromobilisté,
              Pokud si myslíš, že Lidlu zvednou tržby elektromobilisté, tak jsi naivní.
              Jen vyjímečně (Poříčany, o další nevím) jdou nabíjet dvě auta na Chademo či CCS.
              Všechno je to o komunikaci, vstřícnosti a ohleduplnosti. Stačí přece požádat nabíjejícího řidiče, aby mě po ukončení nabíjení zapnul.
              Tleskám Lidlu za jejich počin. A mimochodem, jejich nabíječky nabíjení podstatně rychleji než např Čezu.

          1. Ano, ověřeno na 2 Peugeotech Ion, jednom z toho mém, že
            Ano, ověřeno na 2 Peugeotech Ion, jednom z toho mém, že současné nabíjení na CHAdeMO a Mennekes (přes redukci, je tam kabel Mennekes 43 kW) nefunguje. Auto na Mennekesu čeká v řadě. Což by v logice 50 kW CHAdeMO, 50 kW Combo CCS a 43 kW Mennekes sedělo.
            Nicméně pozdější ověření Peugeotu Partner, který už nabíjel přes redukci z Mennekesu, dopadlo jinak. Současně později připojený Nissan Leaf 40 kWh baterka na CHAdeMO fungoval s Partnerem naráz. Zda to bylo nízkým odběrem Partnera, to nevím. Ale jela 2 auta společně.

            1. Proč bych to proboha dělal? Pan Horčík taky za mě
              Proč bych to proboha dělal? Pan Horčík taky za mě nepůjde do práce a neudělá něco, z čeho zaměstnanci budou mít prospěch. Jsme na komerčním webu, kde každý poříspěvek pod článkem hází peníze do kasičky, tady jde o business, ne o zájmové forum!

              1. elektromobilisti jsou správný lidi a když něco dělají
                elektromobilisti jsou správný lidi a když něco dělají tak pořádně a hlavně si pomáhají navzájem. Jestli chceš plkat tak vhodnější bude autofórum a podobný fosilní odpady. Tady budeš makat nebo se pakovat mladej :))))))))

                1. To jo idealisto, už se ani nezdravíme na nabíječkách.
                  To jo idealisto, už se ani nezdravíme na nabíječkách.

                2. Nejen že se zdravíme, ještě obvykle pokecáme a probereme
                  Nejen že se zdravíme, ještě obvykle pokecáme a probereme co a jak. Tedy my na Ostravsku. Ovšem funguje to tak třeba i v Popradu.

  4. Treba doplnit, ze nove tesly S po facelifte a vsetky tesly X
    Treba doplnit, ze nove tesly S po facelifte a vsetky tesly X maju maximalne 16,5kW nabijacku, takze tych 32A/22kW naplno vyuziju len starsie tesly S s dvojitou nabijackou. Standardna nabijacka tesly ma 11kW. Takze casy nabitia v clanku platia len pre starsie tesly S s dvojitou 22kW nabijackou. Pre novsie tesly s priplatkovou nabijackou 16,5kW/24A su casy asi o polovinu dlhsie, no pre standardnu nabijacku 11kW/16A su casy az dvojnasobne.

    1. Ten čas (4-5h) odpovídá cca tomu 16,5kW výkonu.
      Svojí

      Ten čas (4-5h) odpovídá cca tomu 16,5kW výkonu.
      Svojí P85+ dobiju 22kW z nuly do plna za 3,5h. Z 3x16A (11kW) bych nabíjel logicky okolo 7h. Samožrejmě, že 90/100kWh se budou dobíjet o něco déle a 60/70/75kWh zas o něco rychleji..

      1. 22kW s nulovymi stratami doda do elektromobilu za 3,5 hodiny
        22kW s nulovymi stratami doda do elektromobilu za 3,5 hodiny 77kWh, realne su straty cca 10%, takze len cca 70kW, takze ak je pravda, ze nabijate 22kWattmi z 0 na 100% len 3,5 hodiny, tak vam uz klesla vyuzitelna kapacita 85kWh baterie o viac ako 10%.

            1. Nějak Vám to nevychází. Nejdřív počítáte s využit.
              Nějak Vám to nevychází. Nejdřív počítáte s využit. kapacitou 85kWh, teď 77,5kWh.
              Když jsem psal 3,5h, byl to odhad +- 5-10min, ze kterýho mi těžko spočítáte degradaci baterky. Tu mám okolo 4%, stejně jako většina Tesel mezi nějakými 50-300tis km…
              Btw, 3,5×22=77 a to si to bere spíš okolo 22,5kW, což by dělalo 78,5 kWh. A ta ztráta při nabíjení fakt není 10%

              1. Citajte poriadne, nikde som netvrdil, ze vyuzitelna kapacita
                Citajte poriadne, nikde som netvrdil, ze vyuzitelna kapacita 85 kWh baterie tesly je 85kWh.

                Jason Hughes je celkom dobry hacker tesla softveru a nie su k dispozicii hodnovernejsie informacie ako jeho:

                Original 60 – ~61 kWh total capacity, ~58.5 kWh usable.
                85/P85/85D/P85D – ~81.5 kWh total capacity, ~77.5 kWh usable
                90D/P90D – ~85.8 kWh total capacity, 81.8 kWh usable
                Original 70 – ~71.2 kWh total capacity, 68.8 kWh usable
                75/75D – 75 kWh total capacity, 72.6 kWh usable
                Software limited 60/60D – 62.4 kWh usable
                Software limited 70/70D – 65.9 kWh usable

                1. OK, tak to jen špatně vyznělo. Stejně tak jsem mohl mít
                  OK, tak to jen špatně vyznělo. Stejně tak jsem mohl mít na mysli využitelných 74kWh po mých najetých 130tis km, nikoliv u nové 😉
                  Každopádně, pokud budete počítat se správnými hodnotami, určitě se nedopočítáte k 10% degradaci baterky. A nějakej hacker na tom nic nezmění 😉
                  Btw, každá baterka má určitou toleranci a ne vždy bude mít 85kWh pack 81,5 (77,5)kWh. Ale to se vy teoretikové bez elektromobilu a wattmetru nejspíš nedozvíte 😉

                2. No uplny teoretik nebudem :-))), teslu mam, aj meraky, na
                  No uplny teoretik nebudem :-))), teslu mam, aj meraky, na tesle som pomeral uz kadeco…
                  V privode na nabijanie mam elektromery pre kazdu fazu osobitne a ked meriam, tak zapojim aj datalogery pre prudy aj napetia… Zaoberal som sa nabijanim 400V baterie z AC, kurenim z AC privodu, ked sa bateria nenabija a podobne.
                  Aj menic 400V/12V je zaujimavy, meral som tiez nabijanie a vybijanie 12V casti tesly.

                3. a co jsi naměřil na těch 12V?
                  a co jsi naměřil na těch 12V?

                4. Díky za info, je tam spousta konkrétních informací na
                  Díky za info, je tam spousta konkrétních informací na těch citovaných stránkách, konečně se člověk dočte i něco jiného, než zde stále opakované, že Tesla je bezchybné auto 🙂

                5. „že Tesla je bezchybné auto“ tvrdíš jenom ty :))))
                  „že Tesla je bezchybné auto“ tvrdíš jenom ty :))))

                6. Tady nikdo nenapíše příběh typu, furt jsem v servisu s
                  Tady nikdo nenapíše příběh typu, furt jsem v servisu s kravinama, sere mě blbý odvětrávání sedaček, byl jsem v lese mimo signál, chcíplo auto a servis bez signálu to nerozchodil, takže odtah apod. Všichni napíšou jak je skvělej Supercharger i když pro řadu lidí je úplně k prdu, protože jedou kolem jednou za čas atd.

                7. Zvlástní jak určitý jedinci maj super radar jen na fajn
                  Zvlástní jak určitý jedinci maj super radar jen na fajn zkušnosti, ale ty anabáze a patlie lidí s Tezlou a jejich servisama je nezajímaj a nejspíš je i vytěsňujou 😀

  5. Bohužel podmínky českých destination chargeru jsou vždy
    Bohužel podmínky českých destination chargeru jsou vždy naprosto mimo. Co to je za nesmysl zdarma jen pro trvale klienty dlouhodobý nájem:( Nedávno jsem chtěl využít destination charger u hlavního nádraží a minimální doba parkování na místech pro destination charger byla 3 dny. To se mi stalo poprvé, v Budapešti nebo v Riva del Garde stačilo zaplatit parkovné na pul dne nebo si dat snídani v hotelu.

      1. Jděte si konspirovat na nějaká jiná fóra, na takové
        Jděte si konspirovat na nějaká jiná fóra, na takové věci tu fakt niko není zvědavý.

        A jen tak mimochodem, tu „práci zadarmo“ si děláte tak sám se svými spoluobčany kteří to za malé peníze berou, volí ty, pro které je vrchol řešení zaměstnanosti logistické centrum a podobně. Snaha konkurence cenou práce sem akorát natahala průmysl s nízkou přidanou hodnotou a lidi neustále volí strany které závod ke dnu podporují. To není o EU, ale o blbosti lidi v ČR, SR, Polsku… Nehledě na to u nás je problém i v tom že firmy mají vysoké náklady na zaměstnance, lidem by hodně pomohlo pokud by se firmám snížily odvody a zároveň se přistoupilo ke zvýšení mezd.

        Proti Rusku, Bělorusku, Ukrajině, Srbsku… se tady máme celkem luxusně.

        1. s vysokými náklady na zaměstnance jdi do kopru. Dokud
          s vysokými náklady na zaměstnance jdi do kopru. Dokud ještě máme superhrubou mzdu víme jakou máme výplatu. To že by někdo za někoho něco platil je nesmysl. Vždy z toho něco má. A o tom, že bych platil darovací daň nic nevím. No a ani superhrubá mzda nedosahuje mzdy na odpovídající pozici v Německu. Takže na práci s nadsázkou „zadarmo“, přesněji „za almužnu“ bude pravděpodobně pravdy trochu. A prosim Tě neargumentuj Ruskem, to už jsme si zkusili a opravdu na rozdíl od Tebe mi není vzorem ke kterému bych vzhlížel. Trochu sis popletl století.

          1. Ano, ani superhrubá nedosahuje úrovně v Německu, ale je to
            Ano, ani superhrubá nedosahuje úrovně v Německu, ale je to to nejrychlejší jak lze dosáhnout zvýšení příjmu obyvatelstva bez dopadů na podniky. Bohužel však platí to co jsem říkal, jede se tu závod ke dnu a průmysl bez nějaké vyšší přidané hodnoty, povětšinou.

            K Rusku, to je jen reakce na Petrovo „slovanům za darmo akorát tak práci“

        2. Jakej průmysl s nízkou přidanou hodnotou?
          U nás máme

          Jakej průmysl s nízkou přidanou hodnotou?
          U nás máme jeden z nejmodernějších průmyslů v celé EU, akorát zisk místo platů odlévají masivně do ciziny, protože musí na západě živit černochy a další potřebné drahé neefektivní posluhy na drogách.
          Je supertrapné, že Škodovka je skoro nejziskovější značka v celém koncernu, ale úděsně se brání dát i platy alespoň na úrovni Seatu, jediné co je nejspíš donutí je povstání a nacionalistické tvrdé stávky.
          GE si tu otevírá montovnu na motory, vývoj už tu má pár let, a hrozně se tento rok divili, že převážně Čeští odborníci stihli vypracovat ve zkušebně nový motor za 2 roky, když v USA to trvá 5x lépe placeným američanům průměrně 4 roky.

          1. Myslíte když půlka ekonomiky stojí na pár fabrikách na
            Myslíte když půlka ekonomiky stojí na pár fabrikách na auta a jejich subdodávkách?

            Nebudu se tu hádat o pár V&V centrech, eventuálně vývoji SW a pár výjimkách, ale průmysl regionů stává na tom že někdo dodává „šroubky“ do zahraničních firem, eventuálně že někdo převáží zboží sem a tam. Jak se místní politici málem přerazili v když se hnali podlézat Amazonu si snad pamatujete, ne?

            Druhá věc je neschopnost místních firem prodávat za sebe, eventuálně vůbec prodávat třeba v maloobchodním měřítku. Třeba taková pitomost, rezistory, dělá to u nás nějaká Tesla Blatná, seženete to normálně? Neseženete, to stejné tlumivky. Kvalitou můžete být kdekoliv, ale pokud to neumíte prodat, tak je to o ničem, pořád jste nějaký subdodavatel.

            P.S.
            GE si otevírá montovnu na jaké motory, pístové, nebo turbínové? Jestli na pístové, tak to může být jenom kalkul protože možná došlo k zatím ne moc veřejnému pokroku palivových článků s pevným elektrolytem (anglicky jim říkají jen solid-state fuel cells)

            1. S těmo motory (GE – General Electric): jedná se o
              S těmo motory (GE – General Electric): jedná se o turbovrtulový typ motoru tzv. Advanced Turboprop (ATP). No a že vývoj trval kratší dobu nežli by byl v Americe? Tady se motory tohoto druhu čsl. konstrukce sériově vyráběly od roku 1975, takž hloupí technici u nás nebyli. Jen si toho „na západě“ moc nevšimli. Jsme pro ně pořád „blbci z východu“ (z Ruska).

Napsat komentář