Tesla potvrdila rekordní výrobu, Model 3 nejprodávanější elektromobil v USA

Tesla zveřejnila čísla za první čtvrtletí letošního roku. Vyrobila 34 494 elektromobilů, z toho 9766 vozů Tesla Model 3.

Nejprodávanější elektromobil v USA za letošní rok je zatím Tesla Model 3 – s obrovským náskokem.
foto: Tesla

Co se týká dodávek, za první čtvrtletí Tesla zvládla zákazníkům dodat 11 730 elektromobilů Tesla Model S, 10 070 elektromobilů Tesla Model X a 8180 Tesla Model 3. Celkem tedy 29 980 aut.

Za posledních 7 dní se Tesle podařilo vyrobit 2020 elektromobilů Tesla Model 3. Mezikvartálně narostla celková výroba všech modelů o 40 %. Výroba Modelu 3, která začala v minulém červenci, dokonce čtyřnásobně za poslední čtvrtletí.

Zatímco elektromobilů Tesla Model S/X trvalo čtyři roky dostat se na současnou úroveň výroby, u Modelu 3 to trvalo pouze devět měsíců. I proto Tesla věří, že během dalšího čtvrtletí bude výroba dál rapidně stoupat.

Tesla potvrdila, že díky nárůstu výroby Modelu 3 letos nebude potřebovat navyšovat dluh nebo jinak získávat další kapitál.

Díky všemu výše zmíněnému se z Tesla Model 3 stal nejprodávanější elektromobil v USA. S 8180 dodanými kusy je na tom více než dvakrát lépe než dvojka v podobě Chevroletu Bolt s 3375. Model 3 předstihl dokonce i plug-in hybrid Toyota Prius Prime s 6468 kusy.

Tesla

32 Comments on “Tesla potvrdila rekordní výrobu, Model 3 nejprodávanější elektromobil v USA”

  1. Nedavno Elecrek popisoval metodiku ako Tesla reportuje
    Nedavno Elecrek popisoval metodiku ako Tesla reportuje tyzdennu produkciu – extrapolaciou z dennej produkcie. Takze pravda bude taka, ze po prvom dni ked linka vypustila 285 kusov M3, tak Elon oznamil, ze produkcia je 2000 kusov za tyzden aj ked pravdepodobnost, ze tych 285 zopakuje pocas celych siedmych dni je minimalna.

    1. Áno, na konci minulého roka to tak bolo. Ale samotná Tesla
      Áno, na konci minulého roka to tak bolo. Ale samotná Tesla (Elon?) povedali že podarilo vyrobiť za deň xyz áuto, čo by znamenalo týždennú výrobu abc. (nechce sa mi presné čísla hľadať 🙂
      A ten istý electrek teraz píše, že podľa Tesly sa im darilo rýchlosť výroby (2020 áut/týždeň) držať celých 7 dní.
      www electrek co/2018/04/03/tesla-record-production-model-3-vehicles-q1-2018/

  2. a další malá pozitivní zpráva
    Zelená energie místo

    a další malá pozitivní zpráva
    Zelená energie místo uhlí: Portugalsko fungovalo celý měsíc jen díky zelené energii

    solarninovinky.cz/?zpravy/2018040304/zelena-energie-misto-uhli-portugalsko-fungovalo-cely-mesic-jen-diky-zelene-energii

      1. malý brácho rs už zase prudíš slušné lidi?
        když už

        malý brácho rs už zase prudíš slušné lidi?

        když už cituješ z článku, tak cituj aspoň celý odstavec a nevytahuj z toho odstavce jen zmínku o tvých oblíbených uhelných elektrárnách :-))))
        co nechápeš na tom, že v březnu zelené zdroje vyrobily 103% spotřeby elektřiny?

        Zelená energie nahradila uhlí

        Díky větrnému počasí produkovaly v březnu vodní a větrné elektrárny znatelně více elektřiny než obvykle, uvedla portugalská národní energetická společnost REN.

        Portugalská asociace pro obnovitelnou energii a ekologické sdružení ZERO uvedly, že tento milník odráží trend většího využívání zelené energie po desítkách let investic. Uhelných elektráren a dovezené elektřiny se užívalo jen příležitostně během špiček. Celkově v březnu vyrobily zelené zdroje energie přes 103 procent spotřeby v tomto měsíci.

                1. a není náhodou rs
                  Ten, jehož jméno nesmíme vyslovit

                  a není náhodou rs
                  Ten, jehož jméno nesmíme vyslovit ?
                  hlavně to jméno NEVYSLOVUJ nebo se stane něco hrozného, zkrachuje TESLA nebo ČEZ začne stavět další Temelín

                2. nic z toho by nebyla zadna tragedie 😉
                  nic z toho by nebyla zadna tragedie 😉

  3. „Tesla potvrdila, že díky nárůstu výroby Modelu 3 letos
    „Tesla potvrdila, že díky nárůstu výroby Modelu 3 letos nebude potřebovat navyšovat dluh nebo jinak získávat další kapitál.“

    Nekteří jedinci tu tvrdili něco takového, že budou potřebovat snad 3-8 miliard $ do konce roku a i kdyby to rozjeli až na 5 000 M3 týdně tak snad do léta už budou stejně na suchu a neboudou mít na vejplaty atd. atd. Nejsem vůbec ekonom, ale vidím že jejich předpoklady jsou v přímém rozporu s tim co tvrdí Tesla a proto se ptám:
    1. Má někdo nějakou racionální ekonomickou analýzu možného vývoje a ne jenom dojmy či nepodložený tvrzení?
    2. Je to co tvrdí Tesla možné nebo maj jen moc růžový brejle, nebo vyloženě lžou a snažej se uklidnit trh?
    3. Tvrdili někdy předtím něco podobného, ale realita byla jiná?
    p.s. Vím, že jako veřejně obchodovatelná společnost by si neměli dovolit lhát nebo uvádět zavádějíci fakta.

    1. 1, nema. ani tesla ji nema. cim je problem komplexnejsi, tim
      1, nema. ani tesla ji nema. cim je problem komplexnejsi, tim vic se musite spolehat na instinkt.
      2, mozne je vsechno, uklidnit trh se snazi nepochybne, jestli vylozene lzou to by ukazal az cas, ale casem uz tahle tiskova zprava zapadne hromadou jinych tiskovych zprav.
      3, v podstate permanentne tvrdi neco jineho, nez je realita. akorat to nerikaji primo.
      p.s. sohulas. otazka je, co jsou zavadejici fakta. kdyz vam reknou, ze nebudou potrebovat navysovat dluh, nemusi to znamenat, ze budou schopni ten stavajici splacet.

    2. Je to dnes v podstatě ruleta, hodnocení rizikovosti akcí je
      Je to dnes v podstatě ruleta, hodnocení rizikovosti akcí je tak špatné, že už o moc horší být nemůže (Moody’s hodnotí B3). Pokud Tesla rychle něco nepředvede, bude to prostě hodně s akciemi špatný. Tesla vyrábět klidně bude, ovšem teď vyrábí se ztrátou, taky se dá takto podnikat, jak dlouho je otázka.

      Nějaké info a zamyšlení

      tinyurl.com/y9njw655

      tinyurl.com/yb5yzmlp

    3. Těžko říci něco závazného. Obecně si myslím, že se
      Těžko říci něco závazného. Obecně si myslím, že se Tesla z toho dostane, a že letos začne být zisková +-0. Tj. stabilizuje se to. Ziskovost tam zatím nějakou výraznu nevidím. Jestli to Tesla ustojí? Závisí to všechno na baterkách. Bude-li jich dost a budou-li to držáky, tak ano.

    4. „nebude navyšovat dluh nebo jinak získávat další
      „nebude navyšovat dluh nebo jinak získávat další kapitál“, môže znamenať nasledovné:
      – na konci roku 2017 sme mali cca 3mld available cash
      – predpokladáme, že za 2018 každý kvartál pôjdeme do straty 700m
      – tz. na konci roku 2018 budeme mať stále rezervu 200m
      – dlh sme navyšovať nemuseli, stratu sme vykryli z dostupných rezerv
      – z rovnakého dôvodu sme ani nemuseli robiť ďalšiu emisiu/predaj akcií

      Čiže na tom ich oficiálnom statemente nemusí byť ani zrnko nepravdy, a stále môžu byť v prdely (môžu, neznamená že sú).

      Uvidíme za mesiac, keď budú oficiálne výsledky za Q1 2018.
      Ak sa potvrdia tie odhady čo tu niekto dával, že za Q1 vyzerá byť strata 850m, tak to by bol kapitálny prúser.

      Vzhľadom na to, aký majú údajne markup na T-S a T-X (vraj 30%?), sa dá vyvodzovať, že drvivá väčšina straty za 2017 a Q1 2018 (teda okolo 3 mld, ak sa potvrdí tá Q1 strata), ide na vrub launchu a navyšovaniu výroby TM3.

      A ak teda launch a navýšenie výroby TM3 z 0 na 2000ks týždenne stálo cirka 3 mld, tak navýšenie na 5000 ks/týždeň (let alone 10k/týždeň), bude podobná, ak nie väčšia pálka.

      V danom momente by som možno odporučil stopnúť navyšovanie výroby na tento rok, a snažiť sa skôr zastabilizovať finančnú situáciu.
      A samozrejme odložiť plány so Semi a Roadster2.

        1. S účetnictvím se dá čarovat jako se statistikou, ale
          S účetnictvím se dá čarovat jako se statistikou, ale peníze na účtech moc očůrat nelze. Jsem hrozně zvědav co z nich vypadne za čísla. Pokles prodejů modelů S a X, které generují trojnásobný zisk než model 3 taky není ideální. Nákup několika firem aby se rozjela výroba stálo nemalé peníze, ještě že podniká v USA, je možné, že podle našich zákonů by měl na sebe dávno vyhlásit insolvenci. Viz citace „celková ztráta společnosti na základě jakékoliv účetní závěrky dosáhla takové výše, že při jejím uhrazení z disponibilních zdrojů společnosti by neuhrazená ztráta dosáhla poloviny základního kapitálu společnosti“

        2. Tomu som rád aj ja, nech hlava bolí Muska, nie mňa 🙂
          Ale

          Tomu som rád aj ja, nech hlava bolí Muska, nie mňa 🙂

          Ale seriózne, ak si mám vybrať medzi tým, či Tesla stihne navýšiť výrobu na 500k ročne v 2019tom a zároveň skrachovať, alebo navýšiť výrobu na 500k až v 2021-2 a byť v zdravej kondícii, tak si samozrejme vyberám druhú možnosť.

          Jasné, aj ja by som bol rád, keby už dnes chŕlili miliónovú produkciu, ale nie za cenu, že by ich to malo položiť.

      1. Poslední dva odstavce nedávají smysl. Při aktuální
        Poslední dva odstavce nedávají smysl. Při aktuální produkci nemá Tesla využitý už nainvestovaný kapitál (ten mají na cca 4k M3/týden) a produkce je koncipovaná jako výrazně zisková až od 5k/týden. Pokud by nyní stopli, zemřou. To už by dávalo větší (finanční) smysl odpískat celý Model 3 a žít si pohodově na výrobě S a X.

        Stejně tak Semi a Roadster 2 – jsou dospělí, they can walk and chew gum at the same time. A taky jde o obětování budoucích příjmů krátkodobému zisku. Něco, na jehož opaku je postavená celá společnost Tesla. Růst pomalu a být ziskový nebo růst rychle a investovat (využívat příležitosti, které nyní jsou): vždy si vyberou druhou možnost a kolikrát to už na investor callu říkali.

        1. „majú nainvestovaný kapitál na 4k M3/týden“
          – ok, to by sa

          „majú nainvestovaný kapitál na 4k M3/týden“

          – ok, to by sa malo ale prejaviť aj na výsledkoch. čiže Q1-2018 strata by mala byť nižšia, ako Q4 2017. Najneskôr Q2-2017 musí byť nižšia než Q4-2017, ak ešte nejaké investície prebiehali v Q1. Vychádzam ale z toho, že strata za Q1 má naopak vzrásť. Jo, je to veštenie z gule, ale v danom momente nič iné nemáme.

          „They can walk and chew gum…“

          – ale ja nespôchybňujem ich schopnosť venovať sa 30tim projektom naraz. problém je, že spustenie akejkoľvek masovej výroby stojí nekresťanské peniaze.
          – Semi chcú produkovať v 100k počte. To nie je žiadna sranda a bude to pýtať ďalšie vysoké stovky/nízke miliardy investícií.
          – ak si správne pamätám, tak investície spojené s uvedením novej generácie Golfu, majú byť cca 1,5 miliardy EUR. len tak pre predstavu
          – koniec koncov to vidíme aj tu pri TM3 – príprava, launch a ramping up už stál dovolím si tvrdiť hodne cez miliardu, a to sme ešte ďaleko od konca

          1. První bod: pravda. Taky by mě zajímalo z čeho větší
            První bod: pravda. Taky by mě zajímalo z čeho větší ztráta plyne. Pouze změny (nutné investice navíc díky nepředpovídaným věcem) nebo systémově. Těžko říct, Q1 financial results třeba rozkryjí blíž. Ale jak říkáte – věštení z křišťálové koule. Každopádne překvapilo by mne nyní, pokud by Q3, nejpozději Q4 nebyl ziskový.

            S tím Golfem teď nevím, co myslíte…porovnání s náklady na M3? Pokud ano, on Golf má zase trochu ustálenou architekturu tak to asi nebude úplně srovnatelné.

            Rozumím. Vidím to/chápu to tak, že M3 bude konečně „volume“ cash generator. S a X vydělávají hezky, ale je jich příliš málo. Kolik jim to hodí při výrobě 10k/týden nevím, ale věřím, že to budou příjemné peníze. A v každém případě: semi a Roadsterem to nekončí: ramp čeká Solar Roof, (pravděpodobně) nová továrna na Model Y, nová továrna v Číně, výheldově v Evropě, další peníze do samotné GF1… Ono to budou věřím desítky miliard $ investic. Mluvím ale o tom pohledu, který Tesla má – tedy že by bylo škoda příležitost k růstu nevyužít. Proto se klidně budou ve ztrátě dalších deset let (nepředpokládám to, ale možné to je) jen proto, že to bude nejlepší využití kapitálu jaký se nabízí (i za cenu, že si ten kapitál musí půjčit/vydat další akcie). Prostě časová páka: prostě to vidí tak, že je lepší investovat nyní než za 5 let.

Napsat komentář