Hyundai zahajuje prodej vodíkového auta Nexo s dojezdem až 800 km

Společnost Hyundai zahájila v Koreji prodej vodíkového auta Nexo s palivovými články po velmi úspěšné fázi přijímání předběžných objednávek. Od 19. do 26. března 2018 si ho předběžně objednalo 1061 zájemců.

Prodej modelu NEXO byl pro veřejnost zahájen slavnostním předáním prvních vozů zástupcům měst Ulsan a Gwangju. 1061 předběžných objednávek signalizuje velký zájem veřejnosti.
foto: Hyundai

„Jsme svědky historického dne, v němž přichází technika palivových článků na trh ve velkých počtech. Po tomto pozitivním zahájení prodeje budeme pokračovat v našem úsilí o rozvoj nového segmentu vozidel poháněných palivovými články i na zahraničních trzích,“ řekl Byung Kwon Rhim, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Company, zodpovědný za divizi globálních operací.

Hyundai dodal téhož dne první vozidla místním magistrátům měst Ulsan a Gwangju v Koreji. Slavnostní předání v Ulsanu se uskutečnilo ve „Vodíkovém domě“, který byl vybudován společně značkou Hyundai a městem Ulsan.

V Gwangju se slavnostní předání uskutečnilo na nově vybudované plnicí stanici DongGok, která nabízí vodík a další alternativní zdroje energie pro pohon vozidel. Zástupci obou měst vyjádřili záměr rozšířit infrastrukturu vodíkových plnicích stanic.

Vodíkový elektromobil Hyundai Nexo nemůže být v současné době uveden na českém trhu z důvodu chybějící infrastruktury vodíkových plnicích stanic. Společnost Hyundai však aktivně podporuje rozšiřování vodíkové infrastruktury, a to jak na národní, tak mezinárodní úrovni.

Hyundai je členem Rady pro vodík, která byla založena na Světovém ekonomickém fóru 2017 v Davosu. Cílem Rady je zrychlit podíl investic do rozvoje vodíku a palivových článků.

Na zrychlení budování infrastruktury vodíkových plnicích stanic se Hyundai aktivně podílí také v České republice, kde je společnost Hyundai zapojena do vládní skupiny, jejímž cílem je realizovat budování právě národní vodíkové infrastruktury.

Inspiraci lze nalézt v celé řadě západoevropských zemí. Například v roce 2012 byla v oblasti kolem Frankfurtu pouze jedna vodíková plnicí stanice. V současné době zde nalezneme hned čtyři – ve Wiesbadenu, v Höchstu, ve Frankfurtu a v centrále společnosti Hyundai Motor Europe v Offenbachu.

tisková zpráva

21 Comments on “Hyundai zahajuje prodej vodíkového auta Nexo s dojezdem až 800 km”

    1. ano
      LPG 10 BAR 10 LET
      CNG 200 BAR 5 LET
      VODÍK 800 BAR 2 ROKY

      ano
      LPG 10 BAR 10 LET
      CNG 200 BAR 5 LET
      VODÍK 800 BAR 2 ROKY …. co taky chcete, podpora ekonomiky přece! permanentní výměna ventilů, čidel… jako v pneuservise každý rok letní zimní drbála paprtála 🙂
      Proč to dělat jednoduše když to jde složitě?
      No aby bohatý byli víc bohatší a chudý dál na řetězu!! :)))
      No pro jistotu přeci! co kdyby to řáchlo na parkovišti patrovýho obchodáku za půl milijardy!? hirošima hadrvole ;)))
      Víte jaký bude potřeba na ten krám sjednat povinný ručení?
      100/100 vod čezký natuti už stačit nebude soudruzi :))))))))) býznys je bysnys, když holky s bohatýma klukama ;))))

      kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

    1. no tak každopádně je lepší jezdit novým elektromobilem
      no tak každopádně je lepší jezdit novým elektromobilem za 0,5Kč/1km než chodit pěšky díky zakázanýmu dízlu to jako každopádně, ale rozhodně neohrožovat provoz na pozemních komunikací pojízdnou 700bar vodíkovou bombou co si doma v garáži nenatlakuješ :)))

      PS: to ste věděli že unikající vodík není cítit a vyhodí do luftu barák jako prd !? :))))))))))))

      kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

  1. 1) Automobilové Emise v Německu loni stouply : +2,3%
    2)

    1) Automobilové Emise v Německu loni stouply : +2,3%
    2) Energetický sektor zavřením uhelek emise loni snížil : -4,1%
    3) Celkové Emise skleníkových plynů v Německu loni klesly : -0,5% 😉
    … alespon papírově 😉

    investicniweb.cz/news-emise-z-automobilu-v-nemecku-stale-stoupaji/

    1. Tak ať Benzina nekecá a už to proboha konečně udělá. 20
      Tak ať Benzina nekecá a už to proboha konečně udělá. 20 kWh rychlonabíječky mohou rozvěsit na zdi svých benzínek prakticky obratem a píchnout do červených 5kolíkových zásuvek, nákupní cenu srazí díky množství a evmapa.cz jim do toho dodá platební HW a SW. Už to mohlo 2 roky fungovat.

      Raději se prosím nedívejte do sousedního Polska, viděli byste, jak se staví síť rychlonabíječek. V polovině 2017 nic, v prosinci 2017 už 20 kousků, v dubnu 2018 neskutečných 35. Mapa zde http://greenwaypolska.pl/pl/siec-greenway. Navíc nabízejí roaming mezi Polskem a Slovenskem na tutéž kartu. Do roku 2020 jich má být 200. Z toho 10 superrychlých (100 kW+) a 135 rychlonabíječek (50 kW). DC CHAdeMO, CCS a AC Type2. A do 7.května 2018 je nabíjení zdarma v Polsku a s jejich kartou i na Slovensku.

      A už se prosím ani nedívejte na web ČEZ elektromobilita.cz. Funguje od roku 2014, ale historie elektromobility v ČR se tu datuje od roku 2009 http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/historie-elektromobility.html. Ve 2011 prvních 10 pomalých nabíjecích stanic (domácí zásuvka + Mennekes) a jen v Praze. Konec 2012 znamená 29 pomalých a 1 rychlonabíječka. Na konci roku 2013 má 35 pomalých nabíječek, zatímco v Norsku je zaregistrováno přes 10.000 elektromobilů. Až 2017 má ČEZ 51 pomalých nabíječek a 40 rychlonabíječek, z toho 10 z evropských dotací CEF. V roce 2018 zatím zprovoznil je jednu jedinou v únoru ve Frýdku-Místku. Problematickou – „Mimo otevírací dobu veřejného parkoviště je přístup k dobíjecím stanicím po domluvě s ostrahou.“

      Když 2 dělají totéž, není to totéž. Greenway má na Slovensku 25 rychlonabíječek hezky rovnoměrně podél hlavních tahů co 50-80 km http://greenway.sk/nase-stanice/. A to začal v roce 2014.

Napsat komentář