Nissan: v Evropě prodáváme jeden nový Leaf každých 12 minut

Zájem o novou verzi elektromobilu Nissan Leaf (40 kWh) nejspíš předčil i očekávání samotné automobilky. Pochlubila se, že jen v Evropě prodá jeden kus co 12 minut.

Ještě než se nový Nissan Leaf dostal do evropských showroomů, objednalo si ho 13 000 lidí. Ke konci února 2018 už to bylo přes 19 000 – jen v Evropě, globálně to může být i kolem 60 000 zájemců.

Nissan se tedy v Evropě může pyšnit jedním prodaným kusem každých 12 minut. Je tak nejrychleji prodávaným elektromobilem v Evropě, upozorňuje Gareth Dunsmore, šéf elektroaut Nissanu pro Evropu.

Tímhle tempem se Nissan může snadno těšit, že letos v Evropě předběhne dlouholetého rekordmana, souputníka z aliance Renault-Nissan, model . Toho se za rok 2017 prodalo v Evropě 31 300 kusů.

Dunsmore dále potvrzuje, že v budoucnu Nissan uvede na trh jak novou generaci crossoveru, které budou „nějakou formou“ elektrifikované, tak i jeden plně elektrický.

tisková zpráva

29 Comments on “Nissan: v Evropě prodáváme jeden nový Leaf každých 12 minut”

  1. „Tímhle tempem se Nissan může snadno těšit, že letos v
    „Tímhle tempem se Nissan může snadno těšit, že letos v Evropě předběhne dlouholetého rekordmana, souputníka z aliance Renault-Nissan, model Renault Zoe.“ No, tak když malá Zoe 41kWh využitelných má dojezd jen o cca 10% větší než středně velký nový fešný Leaf 40kWh nominálních a stojí (včetně baterky) téměř stejně, tak se dá skutečně čekat, že ji Lupínek i v Evropě zastíní. A na tom nic nezmění ani to, že má Zoe letos dostat i DC rychlodobíjení, které má Leaf dávno v základu. A ani tou velmi výkonnou palubní AC nabíječkou většího Leafa, podle mého názoru, Zoe nezválcuje. V Renaultu by tedy u Zoe měli v nově nastalé situaci trošku poladit cenovku 😉
    V tomto článku se mj. pozastavují nad tím, že i Zoe bez baterky (s tučným pronájmem) začíná na skoro 2x tak vyšší ceně než spalovací Renault Clio nebo Nissan Micra. Diskutující Someone out there z 5.3.2018 9:08 se pozastavuje nad tím, proč je Zoe bez baterky o tolik dražší, když nemusí mít spalovací motor a převodovku. Já k tomu dodávám, že v Zoe bez baterky si zákazník sice koupí i elektromotor, invertor a palubní nabíječku, což jistě není zadarmo, i když tam je méně pohyblivých dílů než ve spalovacím motoru. Ale u mnohem levnějšího Renaultu Clio (než Zoe _BEZ_ baterky) netřeba po zakoupení platit pronájem převodovky, palivové nádrže, výfuku, lambda sondy ani katalyzátoru…

    1. 10-20 tis Km si musí motor „sednout“ zajede se a tak to bude
      10-20 tis Km si musí motor „sednout“ zajede se a tak to bude brát míň- typická rada z autosalónů když si zákazník stěžuje na spotřebu.

      Také jsme ho testoval bylo jasno -4 st. super počasí bez sněhu na letních gumách to měli na F číslech.

      baterie 92% dojezd 230 Km, po zapnutí topení to spadlo na 180 Km po ujetí cca 20 Km na okresce šnečím tempem do 80 km/h baterka klesla na 80% a dojezd 160 Km a to jsem topil na 16 stupnu a svítilo do kabiny slunce.

      Takže závěr je že žádný zázrak se nekoná fyzika platí stále s baterkou 40 kwh se to dostane na max. dvounásobek dojezdu co vývojově 10 let stará trojčata.

      Sedl jsem si tedy do mého i-mievu který s 80% měl dojezd 90 Km pustil si přes sms naftový webasto a jel jsem spokojeně domu.

      Jako auto za 850 tis bez tepelného čerpadla, bez vytápění sedaček , bez led svícení, bez možnosti ovládat na dálku topení,nabíjení a klimatizaci je přeci jen trochu mimo.

      Ale jinak chválím pěkný posez, výhled, e-pedál, rozložení hmotnosti 1:1, zrychlení jako dobrý auto kolem komína super.

      1. To já mám v autě vyspělé sofistikované zařízení,
        To já mám v autě vyspělé sofistikované zařízení, které nepotřebuje baterii protože si energii okamžitě vyrábí přímo z paliva a odpadní teplo využívá ke komfortnímu vytápění kabiny. Dojezd má 1200km a dá se kdykoli prodloužit za několik minut doplněním paliva.

      2. Když chci EV a mám těch 850, tak si přidám pár drobných
        Když chci EV a mám těch 850, tak si přidám pár drobných za led světla a výhřev sedaček.
        Jinak ovládání topení na dálku má každý Leaf 2 a umí i vychladit, což nemá žádný spalovák.
        Naopak posez a výhled díky nemožnosti nastavit si podélně volant je utrpení pro vyšší postavy.
        A baterie v zimě, prostě Nissan.

        1. Podle tvrzení prodejce umí na dálku topit až verze
          Podle tvrzení prodejce umí na dálku topit až verze N-conecta za 981 700,- a led světla má až Tecna za 1026 000,- .

          Paradoxně podle mě nejlépe pomer cena x už. hodnota vychází nejlevnější Visia s příplatkem winter. Protože k hlediska pohonu a bezpečnosti to má vše potřebné.

  2. Jéžiši kristé, té opravdu nečekané, že čím větší
    Jéžiši kristé, té opravdu nečekané, že čím větší baterku nabídnete tím víc lidí to chce. Že by to bylo větším dojezdem? :))) Zavolejte kapitána Obviouse von vám to vysvětlí.
    Kdyby se radši ti pitomci přestali podivovat a rovnou nabídli 60 kWh baterku byl by klid. Ale voni né, voni to budou brzdit zatímco se pořád poplácávaj po ramenou jak sou number 1 a leaders. Why try harder že jo.
    Samzřejmě když jsem si pustil to video tak hned asi třeti slovo bylo leader. Ti už jsou naprosto zoufalí. 😀

  3. off
    Na Novém Zélandě poprvé vzlítlo autonomní

    off

    Na Novém Zélandě poprvé vzlítlo autonomní elektrický éro Cora od kalifornský firmy Kitty Hawk s lesem divných vodorovných vrtulek. Platí to Larry Page. V diskuzi okamžitě začínaj kňučet že teda výroba elektriky moc bezemisní není, akorát že na Zélandě je bezemisní cca z 80 % procent 😀
    https://youtu.be/LeFxjRMv5U8

    Letiště mají spousty plochy na instalaci velkých solárních elektráren takže to bude skoro ideální řešení. Spousta letišť už je taky instalovala. V indickém Cochinu jede letiště 100% na sluníčko.
    http://money.cnn.com/2016/03/14/technology/india-cochin-solar-powered-airport/index.html

    Najít letiště s vlastním vrtem a rafinérií bude asi větší ořišek 😀 Ale myslím, že Emirates tyjou z toho že mají dumpingové ceny na kerosín a tím ničej konkurenci.

  4. offff
    Ad zdejší reklama, hned na prvním místě mi to

    offff

    Ad zdejší reklama, hned na prvním místě mi to nabidlo omlazení ženského genitálu!!! Wtf, opravdu? :O
    Té vopravdu bizár tady. Asi bych se měl nad sebou zamyslet a nechat si omladit svůj starý genitál. Akorát se předtím budu muset nechat převoperovat na ženskou. :))) Možná si inzeret mysli, že se tu pohybujou pohlavní hybridi nebo je zmátnul termín nabíječka což v hantýrce znamená šlapka? :)))

Napsat komentář