Porsche (prozatím) končí s dieselovými motory

Porsche vyrábělo pouze dva své modely s dieselovými motory, a to Macan S a Panamera 4S. Jejich výroba ale ke konci února skončila.

Porsche Panamera Diesel už si nekoupíte.
foto: Porsche

Mluvčí Porsche to komentoval slovy o „kulturním posunu“ zákazníků značky Porsche. Nejspíš s tím ale má hlavně co dočinění aféra Dieselgate a domovský Stuttgart, který nedávno vyhrál právo zakázat dieselům vjezd do centra.

S diesely přitom Porsche začalo teprve v roce 2009 právě u modelu Cayenne. To, že po necelých deseti letech dává diesely znovu k ledu, skutečně vypovídá o zásadní proměně automobilového světa.

Porsche se rozhodlo, že se dieselové motory nebude snažit přizpůsobit nové normě Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP). A raději se zaměří na benzinové motory, hybridy a samozřejmě elektromobily.

Zájem o diesely ostatně klesá celosvětově a bylo by zajímavé zjistit, jak moc právě v oblasti luxusních aut. Tedy tam, kde stálicím „vyžírá“ koláč Tesla se svými elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X.

Podle magazínu Autocar nicméně není jisté, že Porsche skutečně s diesely navždy končí. Už příští Cayenne by totiž měl být dieselovým motorem vybaven. Není ale zatím jasné, kdy auto půjde na trh.

Autocar nicméně dále dodává, že šéf značky Porsche Oliver Blume už dříve prohlásil, že diesely nejsou pro automobilku nijak zvlášť významné a tvoří jen asi 15 % prodejů.

33 Comments on “Porsche (prozatím) končí s dieselovými motory”

  1. Ač bytostně nesnáším jakoukoliv cenzuru, souhlasím s
    Ač bytostně nesnáším jakoukoliv cenzuru, souhlasím s tím, že dízlový fekálisti nemají na ekologicky smýšlejícím serveru do prudit. Proč se my normální máme tou fosilní zaplacenou propagandou na posledním svobodným serveru proboha „brodit“ ??? at si táhnou do sraček autoreví. sračky patří ke sračkám :)))

        1. jednak rs je zkratka meho jmena a se skodou opradu nemam nic
          jednak rs je zkratka meho jmena a se skodou opradu nemam nic spolecneho. jednak podle toho co pisete pochybuji, ze tusite co zkratka rs v automobilismu znamena. jednak tady zadnou fosilii neblahorecim a nikdy jsem tak nedelal a nakonec dovolte abych vam podekoval za zmenu stylu. to, co pisete je vyrazne mene za carou kazdopadne pokud se nechcete zaradit mezi mistni hlupaky, na ktere nikdo seriozni nereaguje tak nevahejte a pokracujte ve zmene stylu dale. berte tuhle reakci jako vyjimku z meho pravidla – nereagovat na urazky. ale take jako povzbuzeni do dalsich diskusi.

      1. na tady máš cenu útěchy, na dízlblejt už všichni
        na tady máš cenu útěchy, na dízlblejt už všichni zaměstnanci zapoměli obzvlášt po vejplatě :)))

        zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-trhy/skoda-auto-zvysila-loni-provozni-zisk-i-trzby-zakaznikum-take-dodala-rekordni-pocet-automobilu-1344424

  2. VW Porsche má průšvih, zakázali mu prodávat Cayenne
    VW Porsche má průšvih, zakázali mu prodávat Cayenne Diesel. Dieselgate zdaleka nekončí. Překvapivé další kolo se týká Porsche, které tvrdí, že nemá nejmenší tušení, jak se do jeho motorů dostal podvodný kód :)))))))

    autoforum.cz/zajimavosti/porsche-ma-prusvih-zakazali-mu-prodavat-cayenne-diesel-emisemi-nox-to-ale-neni/

    1. Když ono je to těžký. Na jednu stranu máme pošťáky a
      Když ono je to těžký. Na jednu stranu máme pošťáky a kurýry, kteří jezdí od domu k domu pár set metrů, najedou za den pár desítek kilometrů a jezdí diesely, které nehávají běžet dýl při stání než při jízdě. Máme lidi, kteří sekají 300m zahrádku benzínovou sekačkou. Lidi, kteří jezdí po městech offroady, co žerou 20.
      A pak máme menší skupinu lidí, kteří si myslí že všechna auta nahradíme elektromobily s neomezeným dojezdem, superrychlým nabíjením, nulovými provozními náklady a hlavně zcela nulovými emisemi.
      A pak jsou lidi jako ty, kteří chápou, že všechno chce své.
      Jenže to některým místním zabedněncům nevysvětlíš.
      Je to jako kdyby někdo řekl: „Autobus je lepší než traktor. Budeme s ním orat“

  3. Porše se snaží schovat Dizlegejt podvod, selhání koncernu
    Porše se snaží schovat Dizlegejt podvod, selhání koncernu a soudně schvalenou netoleranci rakovinometů za termín „kulturní posun“ lol. Jen si teď vyžíraj důsledky vlastního průseru a modlej se aby prodali co nejvíc spalováků. :)))

  4. „Porsche se rozhodlo, že se dieselové motory nebude snažit
    „Porsche se rozhodlo, že se dieselové motory nebude snažit přizpůsobit nové normě Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP).“

    WLTP je něco čemu je potřeba se přizpůsobovat? Já myslel že je potřeba se přizpůsobovat normám jako je Euro 6 apod.?

      1. I nejlevnejsi cinska trakcni na „ev-power.eu“ vychazi na 10
        I nejlevnejsi cinska trakcni na „ev-power.eu“ vychazi na 10 tisic kWh, to prece nedava smysl, pak bych jen za baterii 50 kWh pro prestavbu auta na EV zaplatil statisice, jedna komponenta v aute prece nemuze stal pul mega. Tady blogger pise, ze vyrobce aut chce za trakcni baterku do auta v prepoctu pres 20,000 za kWh, google „battery costs, stickers, and a winter road trip“

  5. VW Porše nám je buřt a VW šáde na svý zaměstnance srrr
    VW Porše nám je buřt a VW šáde na svý zaměstnance srrr dokonce jim chtěla naložit sobotu a lidi na ulici bude dále otravovat rakovinomety :))))) ctrl+c 😉

    investicniweb.cz/news-skoda-auto-hlasi-rekordni-unor-dodala-92800-vozu/

Napsat komentář